Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Chichu » 7. sep 2017, 11:06

Sangius skrev:
Chichu skrev:
Sangius skrev:
Chichu skrev:
Sangius skrev:Jeg er enig i, at det er stupidt ikke at vaccinere.

Jeg er uenig i, at det er smart at læger taler ned til dem, som kommer ind og er tøvende omkring vacciner. Det kommer der simpelthen INTET godt ud af.

Løsningen på vaccineproblemet er ikke tvang, sekundære samfund eller latterliggørelse. Det er INFORMATION. En uddannet læge burde være i stand til at se udover sine følelser, lytte til folks bekymringer, og give dem oprigtige svar med dettilhørende kilder. Det er for dumt at tale ned til disse forældre. Taberen bliver barnet.


Men du antager, at de kan tales til rette og er modtagelige over for logiske argumenter. Problemet er jo, at de bor på en anden og ekstremt faktaresistent planet.


Det ved du da intet om. Heller ikke jeg. Men det er langt ude bare at give op, og kalde dem tåber. Så hellere forsøge at uddanne, om end det så måske fejler.


Selvfølgelig skal en læge tale pænt og pædagogisk til en patient.

Hvis det vitterligt er fordi et forældrepar har kognitive vanskeligheder eller er mentalt retarderede, så har jeg en klar forventning om, at lægen kender diagnosen eller problemstillingen og tager højde for den i kommunikationen. Alt andet er jeg enig i er virkelig problematisk.

Men når helt almindelige mennesker forkaster AL forskning og videnskab og igennem denne forkastelse sætter andres liv i fare, så stopper frivillighedsfesten altså.


Og hvad betyder det så? Tvang? Hvem holder forældrene tilbage og vrister barnet fra dem? Seriøst.

Hvad med de tusind andre ting folk gør, som sætter andre i farer?


Vi regulerer da masser af ting i folks liv, hvis ting potentielt kan skade andre. Sådan er det jo at bo i en verden, hvor der er andre end en selv. Hvad er der for ting man får lov til at gøre ustraffet, som slår små børn ihjel?

Man kunne jo starte med at forbyde uvaccinerede børn (af de børn, der tåler vaccination) i børnhaver og skoler. Vi kan også tage børnechecken fra dem. Hvis mangel på vaccination skyldes manglende overskud og ikke aktivt fravalg, så kan lægen fx tage på rundtur til institutioner og vaccinere socialt udsatte børn.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 363
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 460

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Ubiquitous » 7. sep 2017, 12:14

Sangius skrev:Det er fuldstændig sindssygt at tvangsmedicinere raske mennesker. Vi lever i et frit land. Når min nabo vælger at ryge, må jeg finde mig i det. Når min nabo vælger ikke at vaccinere sine børn, må jeg finde mig i det. Det første er langt mere farligt for mig, men får ikke folk op i det røde felt i samme grad.


Jeg er enig i, at man ikke skal tvangsvaccinere. Men det er naturligvis helt rimeligt, at ens valg har konsekvenser, og det er også helt rimeligt, at det offentlige stiller vissse krav til folk, der modtager offentlige ydelser.

At kalde det for de facto tvang kun at give vaccinerede adgang til offentlige pasningstilbud er absurd. I så fald er der mange former for tvang. Vi kunne på samme måde argumentere for, at staten bifalder de facto tvangsarbejde, da man kun kan klare sig økonomisk hvis man enten arbejder eller står til rådighed for arbejdsmarkedet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 7. sep 2017, 16:15

Chichu skrev:Vi regulerer da masser af ting i folks liv, hvis ting potentielt kan skade andre. Sådan er det jo at bo i en verden, hvor der er andre end en selv. Hvad er der for ting man får lov til at gøre ustraffet, som slår små børn ihjel?


Jeg har givet et eksempel længere oppe: Man har lov at køre bil, det slår masser af mennesker ihjel, både børn og voksne.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 7. sep 2017, 16:18

Ubiquitous skrev:
Sangius skrev:Det er fuldstændig sindssygt at tvangsmedicinere raske mennesker. Vi lever i et frit land. Når min nabo vælger at ryge, må jeg finde mig i det. Når min nabo vælger ikke at vaccinere sine børn, må jeg finde mig i det. Det første er langt mere farligt for mig, men får ikke folk op i det røde felt i samme grad.


Jeg er enig i, at man ikke skal tvangsvaccinere. Men det er naturligvis helt rimeligt, at ens valg har konsekvenser, og det er også helt rimeligt, at det offentlige stiller vissse krav til folk, der modtager offentlige ydelser.

At kalde det for de facto tvang kun at give vaccinerede adgang til offentlige pasningstilbud er absurd. I så fald er der mange former for tvang. Vi kunne på samme måde argumentere for, at staten bifalder de facto tvangsarbejde, da man kun kan klare sig økonomisk hvis man enten arbejder eller står til rådighed for arbejdsmarkedet.


Er det overhovedet en god forretning for det offentlige? Hvad vil de gøre hvis jeg siger mit job op og går hjemme med mit barn fordi jeg ikke har adgang til pasning? Nægte mig overførselsindkomst? Tvangsfjerne mit barn?
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Chichu » 7. sep 2017, 16:22

abcd skrev:
Chichu skrev:Vi regulerer da masser af ting i folks liv, hvis ting potentielt kan skade andre. Sådan er det jo at bo i en verden, hvor der er andre end en selv. Hvad er der for ting man får lov til at gøre ustraffet, som slår små børn ihjel?


Jeg har givet et eksempel længere oppe: Man har lov at køre bil, det slår masser af mennesker ihjel, både børn og voksne.


Men jo kun, hvis man kører ordentligt? Der er masser af regler i trafikken, som vi tvinger ned over hovedet på folk og hvor vi straffer dem, hvis de ikke overholder dem.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 7. sep 2017, 16:27

Angelina skrev:Ja, de ville nægte dig overførselsindkomst, man kan ikke få en overførselsindkomst blot fordi man ønsker at gå hjemme, uanset årsagen. Så du måtte selv betale for det.


Jeg tvivler på at man i Danmark lader forældre bo på gaden med deres børn, uanset hvor dårligt de opfører sig. Enten fjerner man børnene, eller også udbetaler man nogle penge.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 7. sep 2017, 16:28

Chichu skrev:
abcd skrev:
Chichu skrev:Vi regulerer da masser af ting i folks liv, hvis ting potentielt kan skade andre. Sådan er det jo at bo i en verden, hvor der er andre end en selv. Hvad er der for ting man får lov til at gøre ustraffet, som slår små børn ihjel?


Jeg har givet et eksempel længere oppe: Man har lov at køre bil, det slår masser af mennesker ihjel, både børn og voksne.


Men jo kun, hvis man kører ordentligt? Der er masser af regler i trafikken, som vi tvinger ned over hovedet på folk og hvor vi straffer dem, hvis de ikke overholder dem.


Folk dør selv om man kører ordentligt. Om ikke andet dør der en masse mennesker hvert år af udstødningsgasser.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 7. sep 2017, 17:19

Angelina skrev:
abcd skrev:
Angelina skrev:Ja, de ville nægte dig overførselsindkomst, man kan ikke få en overførselsindkomst blot fordi man ønsker at gå hjemme, uanset årsagen. Så du måtte selv betale for det.


Jeg tvivler på at man i Danmark lader forældre bo på gaden med deres børn, uanset hvor dårligt de opfører sig. Enten fjerner man børnene, eller også udbetaler man nogle penge.


Så du tænker at hvis jeg i morgen sætter mig hjem, fordi jeg simpelthen nægter at arbejde mere, og jeg nægter at søge job eller noget som helst, så kommer samfundet simpelthen og forsøger mig, fordi jeg har børn.. sådan fungerer det naturligvis ikke.

Og du har helt ret, kan/vil du ikke brødføde dine børn, så tager samfundet sig heldigvis af dem, men ikke ved at give dig penge.


Men hvis jeg kommer ned på kommunen uden arbejde, og jeg har børn, er kommunen så ikke forpligtet til at finde mig et pasningstilbud? Jeg kan jo ikke arbejde hvis jeg ikke kan få passet mine børn.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 7. sep 2017, 17:45

Angelina skrev:Du kan sagtens få dit barn passet, du skal blot vaccinere det ;) (Lige nu behøver du så ikke at vaccinere dit barn, men sådan burde det være)


Så vaccination skal ikke bare være en forudsætning for børnepasning, det skal også være en forudsætning for at man kan få kontanthjælp hvis man har børn. Og hvis man så stadig nægter, går jeg ud fra at det må ende med at børnene tvangsfjernes?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Sangius » 7. sep 2017, 18:32

Angelina skrev:
abcd skrev:
Angelina skrev:Du kan sagtens få dit barn passet, du skal blot vaccinere det ;) (Lige nu behøver du så ikke at vaccinere dit barn, men sådan burde det være)


Så vaccination skal ikke bare være en forudsætning for børnepasning, det skal også være en forudsætning for at man kan få kontanthjælp hvis man har børn. Og hvis man så stadig nægter, går jeg ud fra at det må ende med at børnene tvangsfjernes?


Vaccination skal være en forudsætning for OFFENTLIG børnepasning, du er jo velkommen til at etablere alle de private pasningstilbud du har lyst til. Der er frit valg. Hvis man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, så kan man naturligvis ikke få kontanthjælp (på nær hvis man er sygemeldt), sådan er reglerne. Hvis ikke man evner at tage sig af sine børn, skal børnene naturligvis fjernes fra hjemmet - og det også hvis man ikke ønsker at benytte de pasningstilbud der nu engang er, uanset årsagen til at man ikke ønsker dem.

Du får jo heller ikke kontanthjælp fordi du ønsker at hjemskole dine børn, hvis du ikke mener folkeskolen er god nok - det er til og fravalg.


Igen, så skaber vi jo bare nogle private pasningstilbud, hvor sygdomme kan florere i vildskab. Den løsning vil øge risikoen for, at sygdommen udbredes. Bad idea.

Jeg ser stadig kun øget fokus på information som den eneste løsning.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 7. sep 2017, 18:54

Angelina skrev:
abcd skrev:
Angelina skrev:Du kan sagtens få dit barn passet, du skal blot vaccinere det ;) (Lige nu behøver du så ikke at vaccinere dit barn, men sådan burde det være)


Så vaccination skal ikke bare være en forudsætning for børnepasning, det skal også være en forudsætning for at man kan få kontanthjælp hvis man har børn. Og hvis man så stadig nægter, går jeg ud fra at det må ende med at børnene tvangsfjernes?


Vaccination skal være en forudsætning for OFFENTLIG børnepasning, du er jo velkommen til at etablere alle de private pasningstilbud du har lyst til. Der er frit valg. Hvis man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, så kan man naturligvis ikke få kontanthjælp (på nær hvis man er sygemeldt), sådan er reglerne. Hvis ikke man evner at tage sig af sine børn, skal børnene naturligvis fjernes fra hjemmet - og det også hvis man ikke ønsker at benytte de pasningstilbud der nu engang er, uanset årsagen til at man ikke ønsker dem.

Du får jo heller ikke kontanthjælp fordi du ønsker at hjemskole dine børn, hvis du ikke mener folkeskolen er god nok - det er til og fravalg.


Så yderste konsekvens er at du vil fjerne et barn fra dets forældre fordi forældrene ikke vil give det en vaccine. Det er en ret hård konsekvens for det barn. Problemet med at true forældrene er jo at det ofte vil være børnene der ender med at blive straffet. Hvis man absolut vil incitamenter, tror jeg man får mere ud af at belønne dem der giver deres børn en vaccine end at straffe dem der ikke gør. 2.000,- kroner udbetalt pr. vaccination, så skulle du se alle familierne på overførselsindkomst få deres børn vaccineret.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 7. sep 2017, 18:59

Angelina skrev:Spørger du mig, så bør man i det hele taget fjerne børn fra forældre der bevidst sætter dem i far for sygdom og død ...


Forældrene der fravælger vaccination, gør det jo i god tro, de tror de gør det bedste for deres børn. Så det kan vel ikke være bevidst at sætte dem i fare for sygdom og død.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Modesty Blame » 8. sep 2017, 05:33

abcd skrev:
Angelina skrev:
abcd skrev:
Angelina skrev:Du kan sagtens få dit barn passet, du skal blot vaccinere det ;) (Lige nu behøver du så ikke at vaccinere dit barn, men sådan burde det være)


Så vaccination skal ikke bare være en forudsætning for børnepasning, det skal også være en forudsætning for at man kan få kontanthjælp hvis man har børn. Og hvis man så stadig nægter, går jeg ud fra at det må ende med at børnene tvangsfjernes?


Vaccination skal være en forudsætning for OFFENTLIG børnepasning, du er jo velkommen til at etablere alle de private pasningstilbud du har lyst til. Der er frit valg. Hvis man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, så kan man naturligvis ikke få kontanthjælp (på nær hvis man er sygemeldt), sådan er reglerne. Hvis ikke man evner at tage sig af sine børn, skal børnene naturligvis fjernes fra hjemmet - og det også hvis man ikke ønsker at benytte de pasningstilbud der nu engang er, uanset årsagen til at man ikke ønsker dem.

Du får jo heller ikke kontanthjælp fordi du ønsker at hjemskole dine børn, hvis du ikke mener folkeskolen er god nok - det er til og fravalg.


Så yderste konsekvens er at du vil fjerne et barn fra dets forældre fordi forældrene ikke vil give det en vaccine. Det er en ret hård konsekvens for det barn. Problemet med at true forældrene er jo at det ofte vil være børnene der ender med at blive straffet. Hvis man absolut vil incitamenter, tror jeg man får mere ud af at belønne dem der giver deres børn en vaccine end at straffe dem der ikke gør. 2.000,- kroner udbetalt pr. vaccination, så skulle du se alle familierne på overførselsindkomst få deres børn vaccineret.

Hvem har bildt dig ind, at det er familier på overførselsindkomst, der ikke lader deres børn vaccinere?
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 8. sep 2017, 06:36

Modesty Blame skrev:Hvem har bildt dig ind, at det er familier på overførselsindkomst, der ikke lader deres børn vaccinere?


Der er to grupper: De ressourcesvage, og de ressourcestærke. Du kan læse om den ressourcesvage gruppe hvis du googler, der er bl.a. en del indvandrerbørn der ikke bliver vaccineret.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Stars » 8. sep 2017, 08:45

Angelina skrev:
abcd skrev:
Angelina skrev:
abcd skrev:
Angelina skrev:Ja, de ville nægte dig overførselsindkomst, man kan ikke få en overførselsindkomst blot fordi man ønsker at gå hjemme, uanset årsagen. Så du måtte selv betale for det.


Jeg tvivler på at man i Danmark lader forældre bo på gaden med deres børn, uanset hvor dårligt de opfører sig. Enten fjerner man børnene, eller også udbetaler man nogle penge.


Så du tænker at hvis jeg i morgen sætter mig hjem, fordi jeg simpelthen nægter at arbejde mere, og jeg nægter at søge job eller noget som helst, så kommer samfundet simpelthen og forsøger mig, fordi jeg har børn.. sådan fungerer det naturligvis ikke.

Og du har helt ret, kan/vil du ikke brødføde dine børn, så tager samfundet sig heldigvis af dem, men ikke ved at give dig penge.


Men hvis jeg kommer ned på kommunen uden arbejde, og jeg har børn, er kommunen så ikke forpligtet til at finde mig et pasningstilbud? Jeg kan jo ikke arbejde hvis jeg ikke kan få passet mine børn.


Du kan sagtens få dit barn passet, du skal blot vaccinere det ;) (Lige nu behøver du så ikke at vaccinere dit barn, men sådan burde det være)


Oplægget på Frederiksberg var ikke "Ingen vaccination - ingen pasning", men at alle ikke-vaccinerede børn blev samlet i én institution.
Så du kan sagtens få passet barnet - og selv hvis de lægger den i udkanten af kommunen, har ingen mere end max. 5 km transport.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"