Hater vi stadig på Ryanair?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 762
Likede indlæg: 10124

Re: Hater vi stadig på Ryanair?

Indlægaf vibbsen » 22. mar 2017, 07:11

Jeg har aldrig hatet på Ryan Air. Som tidligere ansat i rejsebranchen havde jeg kun et fnys til overs for at man som lufthavn lader sine ansatte bestemme hvem der skal betjenes. Det svarede til at den transport operatør jeg var ansat hos til lod sine ansatte bestemme om f.eks. de russiske grupper hvor guiderne havde ret dårlig arbejdsforhold skulle rejse med os.

Men jeg vælger dem meget konsekvent fra som rejseoperatør. For mig handler det om at det simpelthen er FOR cheap. You get what you pay for. Og deres schedules er ofte meget stramme hvilket gør at forsinkelser er mere sandsynlige. Det kan jeg ikke arbejde med. Da vi f.eks. var til bryllup i Nordirland gav mine forældre 3600 for 4 returbillet. Vi gav 3800 for 3 returbillet med Brussels Airlines. Mine forældres selskab var 1 1/2 time forsinket ud og 1 time forsinket på vej hjem. Deres billetter var til fly sent om aftenen. Vores billetter var til fly i "prime time" . Og vi var afsted præcis til tiden. Der er bare nogen ting jeg ikke gider spare penge på.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 358
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3529

Indlægaf Lurende Peber » 22. mar 2017, 09:14

Jeg undgår helst Ryanair, men nogen gange er de eneste udbyder til bestemte destinationer. Så tager jeg dem. Ikke for at spare nogle hundrede kroner men for at spare timer og transportskift.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2865

Indlægaf girl_beat » 22. mar 2017, 12:58

Lurende Peber skrev:Jeg undgår helst Ryanair, men nogen gange er de eneste udbyder til bestemte destinationer. Så tager jeg dem. Ikke for at spare nogle hundrede kroner men for at spare timer og transportskift.

Jeg er også på denne...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
paint
Kort karma: 332
Likede indlæg: 13436

Indlægaf paint » 22. mar 2017, 13:04

Lurende Peber skrev:Jeg undgår helst Ryanair, men nogen gange er de eneste udbyder til bestemte destinationer. Så tager jeg dem. Ikke for at spare nogle hundrede kroner men for at spare timer og transportskift.

I mange tilfælde, sparer du heller ikke en øre. Der blev for nyligt lavet en test af priserne hos Ryan Air sammenholdt med andre selskaber. Og lægger man ekstraudgifter til, i form af transport fra en fjernereliggende lufthavn, ugunstige flytider, bagage og diverse andre gebyrer - sparer du intet (i nogle tilfælde var de dyrere)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
abcd
Kort karma: 136
Likede indlæg: 4572

Indlægaf abcd » 22. mar 2017, 13:53

FruDulle skrev:Enig. Det er så dobbelt hele det show.

Jeg hatede ikke på Vejlegården. Tværtimod. Den sag var så sindssyg at det fatter man ikke. Af samme årsager som du skriver. Sticks and Sushi er i samme situation hvor størstedelen af deres ansatte ikke vil have 3F overensindkomst.

Hvis man skal boykotte Ryan air, er der rigtig mange man skal boytcotte. De arabiske selskaber har f.eks. nogle ret rigide regler for deres personales fritid. Men jeg ELSKER Qatar og Emirates, så dem flyver jeg med.

Jeg giver generelt ikke så meget for "hvis man skal gøre X, skal man også gøre de her 1000 andre ting, og det gør ingen, så det er meningsløst at gøre X"-argumentet. Man behøver ikke boykotte alle virksomheder med dårlige arbejdsforhold fordi man boykotter Ryanair. Det er altid bedre at gøre noget end ingenting at gøre, også selv om man ikke gør alt hvad man kunne gøre.

Jeg vil i øvrigt ikke flyve med Ryanair.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 6794

Indlægaf Slettet bruger » 22. mar 2017, 14:00

Jeg forstår ikke logikken i det.

Folk flyver f.eks. til Thailand eller Kina, hvor samtligt personale de har omgang med på hoteller og restaurenter og museer osv ikke er i nærheden af en fagforeining eller mindsteløn og den slags.

Og det er helt OK at bo på sådan et hotel.

Men FLYVETUREN derhen skal foregå med folk ansat på danske vilkår.

Hvis man var imod at bruge virksomheder der tilbød dårlige arbejdsforhold til de ansatte, så burde man slet ikke rejse på ferie. Andet end i den lille del af verden hvor der er tyr på tingene - men det er jo ikke der folk vil hen.

Folk vil hen der hvor det er biligt, og det er det, fordi de ansatte har dårlige forhold.

Hvorfor er det mega vigtigt om ham i flyveren til Kina har gode forhold og totalt lige meget om den kinesiske turistguide har det? Det forekommer mig at være en meget inkonsekvent holdning, da jeg vil mene de 2 mennesker er lige vigtige.
3
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 22. mar 2017, 14:38

eks-Maupassant skrev:Jeg forstår ikke logikken i det.

Folk flyver f.eks. til Thailand eller Kina, hvor samtligt personale de har omgang med på hoteller og restaurenter og museer osv ikke er i nærheden af en fagforeining eller mindsteløn og den slags.

Hvis man var imod at bruge virksomheder der tilbød dårlige arbejdsforhold til de ansatte, så burde man slet ikke rejse på ferie. Andet end i den lille del af verden hvor der er tyr på tingene - men det er jo ikke der folk vil hen.

Folk vil hen der hvor det er biligt, og det er det, fordi de ansatte har dårlige forhold.

Hvorfor er det mega vigtigt om ham i flyveren til Kina har gode forhold og totalt lige meget om den kinesiske turistguide har det? Det forekommer mig at være en meget inkonsekvent holdning, da jeg vil mene de 2 mennesker er lige vigtige.

Én ting er hvad man gør/tillader i andre lande. Noget helt andet er, hvad man tillader i Danmark, på det danske arbejdsmarked. Vi kan ikke stille ret meget op mht. løn og arbejdsvilkår i Thailand eller i Kina, men det kan vi med forholdene i vores eget land.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 22. mar 2017, 14:52

FruDulle skrev:
abcd skrev:

Jeg hatede ikke på Vejlegården. Tværtimod. Den sag var så sindssyg at det fatter man ikke. Af samme årsager som du skriver. Sticks and Sushi er i samme situation hvor størstedelen af deres ansatte ikke vil have 3F overensindkomst.

Hvis man skal boykotte Ryan air, er der rigtig mange man skal boytcotte. De arabiske selskaber har f.eks. nogle ret rigide regler for deres personales fritid. Men jeg ELSKER Qatar og Emirates, så dem flyver jeg med.

Jeg giver generelt ikke så meget for "hvis man skal gøre X, skal man også gøre de her 1000 andre ting, og det gør ingen, så det er meningsløst at gøre X"-argumentet. Man behøver ikke boykotte alle virksomheder med dårlige arbejdsforhold fordi man boykotter Ryanair. Det er altid bedre at gøre noget end ingenting at gøre, også selv om man ikke gør alt hvad man kunne gøre.

Det er absolut bedre at gøre lidt end ingenting. Men det virker sgu letkøbt at boykotte et selskab for dårlige medarbejderbetingelser, men glad hoppe på et andet med ligeså ringe eller værre betingelser.

Der er ingen flyselskaber med base i Danmark, som har arbejdsforhold som de har i Ryan Air.
0

Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 22. mar 2017, 14:58

FruDulle skrev:
paint skrev:
FruDulle skrev:
abcd skrev:

Det er absolut bedre at gøre lidt end ingenting. Men det virker sgu letkøbt at boykotte et selskab for dårlige medarbejderbetingelser, men glad hoppe på et andet med ligeså ringe eller værre betingelser.

Der er ingen flyselskaber med base i Danmark, som har arbejdsforhold som de har i Ryan Air.

Så vi må gerne støtte fremmede med dårlige abejdsforhold, for fuck da det. Men vores egen? Pyha nej da.

Der er jo ikke tale om at støtte. Men vi kan nu engang ikke gøre ret meget ved arbejdsforholdene i andre lande, hvor de har andre lønniveauer/overenskomster (eller mangel på samme) som ikke er sammenlignelige med danske. Sagen er at Ryan Air ville etablere sig på det danske arbejdsmarked, men ikke ville følge de regler vi nu engang har (mht. rettigheder, arbejdstider mv)
4

Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 22. mar 2017, 15:17

FruDulle skrev:
paint skrev:
FruDulle skrev:
paint skrev:
FruDulle skrev:
abcd skrev:

Så vi må gerne støtte fremmede med dårlige abejdsforhold, for fuck da det. Men vores egen? Pyha nej da.

Der er jo ikke tale om at støtte. Men vi kan nu engang ikke gøre ret meget ved arbejdsforholdene i andre lande, hvor de har andre lønniveauer/overenskomster (eller mangel på samme) som ikke er sammenlignelige med danske. Sagen er at Ryan Air ville etablere sig på det danske arbejdsmarked, men ikke ville følge de regler vi nu engang har (mht. rettigheder, arbejdstider mv)

Så længe der er tilslutning til firmaer som behandler deres personale ringe, så forsætter de da med at gøre det. Hvis det ikke er at støtte et selskab ved at benytte sig af det, så ved jeg ikke hvad det er.

Men igen; vi har da ingen som helst indflydelse på, hvad de gør i andre lande (og med deres flyselskaber). Vi har ikke noget valg, på det område. Hvis SAS, pludselig begyndte at give deres ansatte de samme usle arbejds og lønforhold, som Ryan Air, ville jeg ikke benytte SAS. Jeg har det også ret stramt med Norwegian, som er begyndt at benytte samme forretningsmodel som Ryan AIr, med baser i udlandet og udenlandsk (underbetalt) personale, på deres oversøiske ruter til USA etc.
0

Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 48
Likede indlæg: 1030

Indlægaf Tobywan » 22. mar 2017, 16:20

Flyver gerne med Ryan Air eller andre lavprisselskaber, på de små korte ture på 1-2 timer.

Hvis jeg hater på nogle, så er det fagforeningskonceptet der ikke går i vejen for at ødelægge virksomheder, for principper og handlinger, der bør være ulovlige. Forhold mellem arbejdsgiver og arbejdstager er et privat anlæggene, som fagforeninger på ingen måde skal blande sig i medmindre der faktisk er indgået et samarbejde. Arbejdsforhold er et offentligt anlæggene, der skal ikke reguleres af en flok primitive tosser, der "lovligt" kan blokere og ødelægge virksomheder efter forgodtbefindende.

Derudover er jeg helt enig i den dobbetmoral der også bliver nævnt i tråden. Det er kvalmene så hellige nogle mennesker kan være omkring firmaer som Ryan Air. Det er sjovt som det forsvinder, så snart drinks og hoteller er billige, når man er udenfor landets grænser

Mit liv er helt ærligt for kort til helt overordnet set, at bekymre mig om arbejdsforhold i andre lande. Flyver de lovligt, så er jeg gerne kunde.
Senest rettet af Tobywan 22. mar 2017, 16:29, rettet i alt 1 gang.
1
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 22. mar 2017, 16:29

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg forstår ikke logikken i det.

Én ting er hvad man gør/tillader i andre lande. Noget helt andet er, hvad man tillader i Danmark, på det danske arbejdsmarked. Vi kan ikke stille ret meget op mht. løn og arbejdsvilkår i Thailand eller i Kina, men det kan vi med forholdene i vores eget land.

Tja men altså. Hvis Ryanair har say 100 ansatte i deres center.

Hvorfor er det bedre at de sidder i Litauen med dårlige forhold end i Danmark med dårlige forhold?

Jeg kan godt se at det er godt for OS at vi ikke sådan spreder de dårlige vaner hertillands. A la hvis man tænker at vi siger "OK nu får Ryanair lov", og så kommer der en masse danske firmaer som også vil have lov.

Men kunne bedre lide at man formulerede som en selvinteresse-ting, mere end man vil "redde" de Ryanair-ansatte, for vi redder dem jo ikke ved at de skal lave det samme i Litauen som de gør i DK.

Fordi jeg synes det mere bliver til at det, der jo i virkeligheden er en selvinteresse-ting, jeg vil beskytte mit eget job og mine egne abejdsforhold, bliver morfet om til en "red nogen stakler"-ting.

Jeg er stor fan af fagforeninger, men ville bare gerne have man var mere realistisk om det.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 22. mar 2017, 16:32

Jeg bruger Wizzair en del, de får vel Ryanair til at ligne et slaraffenland :) Det er et ungarsk firma.

Men så tænker jeg at det er godt at bruge dem alligevel, fordi Ungarn også skal hele udviklingen igennem.

Først får de skodjob, og når de så har nok skodjob og folk har lidt mere at give af, så vil de begynde at presse på for bedre forhold. Og så får de det også godt en gang med tiden, forhåbentligt.

Det er bare ikke der, de er endnu.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 22. mar 2017, 16:36

FLyselskaberne, det er jolige som søfart hvor de kan ansætte folk fra hele verden.

De danske sømænd blev fyret til fordel for filippinere, det er mega lang tid siden. 80erne eller måske endog 70erne?
0
abcd
Kort karma: 136
Likede indlæg: 4572

Indlægaf abcd » 22. mar 2017, 16:46

FruDulle skrev:
paint skrev:
FruDulle skrev:
paint skrev:
FruDulle skrev:
paint skrev:
FruDulle skrev:
abcd skrev:

Så længe der er tilslutning til firmaer som behandler deres personale ringe, så forsætter de da med at gøre det. Hvis det ikke er at støtte et selskab ved at benytte sig af det, så ved jeg ikke hvad det er.

Men igen; vi har da ingen som helst indflydelse på, hvad de gør i andre lande (og med deres flyselskaber). Vi har ikke noget valg, på det område. Hvis SAS, pludselig begyndte at give deres ansatte de samme usle arbejds og lønforhold, som Ryan Air, ville jeg ikke benytte SAS. Jeg har det også ret stramt med Norwegian, som er begyndt at benytte samme forretningsmodel som Ryan AIr, med baser i udlandet og udenlandsk (underbetalt) personale, på deres oversøiske ruter til USA etc.

Det tror jeg såmænd jeg har forstået. Det ændrer bare ikke på at det ene ikke er et klap bedre end det andet i min optik. Om man udnytter mennesker i Danmark, Thailand eller Australien er same same. Man kan ikke rede hele verden, men at læne sig tilbage og mene at det er fair nok at udnytte det ene, men modsætte sig det andet synes jeg er ret letkøbt.

Og hvad er det et argument for? At hvis man ikke boykotter de andre, har man bare at flyve Ryanair? Det er som at sige at hvis jeg giver 300,- om måneden til fattige børn i Afrika, er jeg hykler fordi jeg ikke giver noget til fattige børn i Asien, og er de børn måske mindre værd?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"