Integrationsministeren.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Integrationsministeren.

Indlægaf Conway » 25. mar 2017, 11:13

FruitFly skrev:
Conway skrev:Da ingen statistikker omhandler religion siger det sig selv at ovenstående kategori af " danskere " vil give et totalt skævt billede i statistikkerne da negativ muslimsk indflydelse pludselig bliver fjernet fra kategorien "ikke vestlig" til kategorien "dansk"....

Hvor har du så dine tal om muslimer fra?

Men nu var mit indlæg mere ment for at vise, at man altså GODT kan tage en diskussion om påstande i stedet for bare at stikke fingrene i ørerne og sige æ-bæ-bu.

Æh-bæh-buh er der skam ikke tale om fra min side og hvis du opfatter det sådan var det måske på sin plads at give lovgivningen skylden.
Alle oplysninger om muslimsk indvandring må man udlede udfra oprindelsesland ifht. andelen af kristne og andre religioner og derfor vil debattører som dig altid have fordelen ifht. lovgivningen hvorimod debattører som mig skal forsøge at belyse muslimsk relaterede problemer udfra ikke eksisterende offentligt materiale og kilder som aldrig er troværdige ifht. debattører som dig.
Dette er desværre betingelserne for al debat der vedrører muslimer og samtidig årsagen til at muslimsk relaterede problemer er eskaleret de sidste 20 år.
Overordnet set er racismelovgivningen den direkte årsag til at terror og al anden muslimsk ballade har fået lov til at destabilisere hele Vesteuropa.
Håber ovenstående giver en smule mening... :(
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Slettet bruger
Likede indlæg: 6794

Indlægaf Slettet bruger » 25. mar 2017, 18:07

Zorglup skrev:http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-03-25-82-procent-flere-indvandrere-pa-kontanthjaelp-pa-syv-ar
Antallet af ikke-vestlige indvandrere i kontanthjælpsystemet er vokset markant de senere år, viser opgørelse.

Den store flygtningestrøm har sat sit klare aftryk på det sociale system i Danmark.

På syv år er antallet af ikke-vestlige indvandrere i kontanthjælpssystemet således steget med godt 24.000 personer til 53.300 i alt.

Det viser nye tal fra Beskæftigelsesministeriet, skriver Berlingske.

Hver tredje på kontanthjælp er ikke-vestlig indvandre

Der er tale om en stigning på 82 procent, hvilket betyder, at de ikke-vestlige indvandrere nu udgør mere end en tredjedel af alle personer i kontanthjælpssystemet.

Udviklingen udgør en særskilt udfordring, hvis man sammenligner med erfaringer fra tidligere, påpeger professor og forskningschef i Rockwool Fondens Forskningsenhed, Jan Rose Skaksen, der er tidligere økonomisk vismand.

- Vi har kun den erfaring, at det er rigtig svært med ikke-vestlige indvandrere fra blandt andet Mellemøsten at få dem integreret via arbejdsmarkedet, siger han til Berlingske.

Flygtet fra Syrien og Afghanistan

Det er særligt de mange, der over de seneste år har fået asyl i Danmark som beskyttelse mod forholdene i lande som Syrien og Afghanistan, som har trukket udviklingen op.

I 2016 var 15.400 ikke-vestlige indvandrere således på den nyindførte integrationsydelse.

Hvis ikke integrationsydelsen var blevet indført, ville denne gruppe formentlig have været på kontanthjælp i dag.

I 2016 var der derudover 32.800 ikke-vestlige indvandrere på kontanthjælp og 5100 på uddannelseshjælp.

- Stor værdipolitisk betydning

Regeringen har rettet et særligt fokus på at få netop de ikke-vestlige indvandrere i job.

Ud over den lave integrationsydelse er der også med en trepartsaftale oprettet en såkaldt integrationsuddannelse, hvor flygtninge kan ansættes til en elevlignende løn.

Lykkes missionen ikke, viser de nye tal, at det vil få alvorlige konsekvenser for det danske samfund, mener beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V).

- Det var knap så alvorligt for 20 år siden, som det er i dag, hvor gruppen er blevet så meget større. Det har en kæmpestor økonomisk og værdipolitisk betydning, hvis de mennesker bliver gjort ansvarlige for at blive en del af det arbejdende fællesskab, siger han til Berlingske.

Der er ikke megen fremgang at spore. ;)

Ja og den vil ikke lykkes - det forsøgte jeg at forklare Anna Mee for en del år siden.

Fordi de jobs der var tilgængelige for indvandrere, der hænger fast arbejdsmarkedet med det yderste af neglene, tager de jobs med laveste lønninger og dårligste forhold - de bliver taget af østeuropæere.

Hver gang en østuropæer tager et rengøringsjob ryger der en 3-verdens flygtning/immigrant på KH.

Der er ca lige mange af den slags jobs idag som for syv år siden, men i mellemtiden er der kommet titusinder af østeuropæere til.

Det er som om en politikerhjerne kun kan håndtere en af delene på en gang - 3. verdens folk eller østeuropæere - men de er ude af stand til at tænke de problematikker ting SAMTIDIGT, og se hvordan de påvirker hinanden :)

Det er jo ikke just rocket science at der kommer MANGE flere om buddet til en jobtype når der kommer 30.000 ind indenfor ikke så mange år. Arbejdsløsheden indenfor feltet stiger, når man rammer mætningspunkter.
1
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 37
Likede indlæg: 1094

Indlægaf FruitFly » 25. mar 2017, 21:54

Conway skrev:Æh-bæh-buh er der skam ikke tale om fra min side og hvis du opfatter det sådan ...

Dét mener jeg BESTEMT heller ikke! Jeg beklager meget hvis du har fået den opfattelse.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"