8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2017, 01:07

Frihed betyder ikke "folk kan gøre hvad de vil - så længe jeg synes det er godt for dem."

Det betyder de kan gøre hvad de vil, punktum færdig.

Undtagelser er specielle situationer med at genere andre, bringe andre i fare, hvis man er på et offentligt sted, er på arbejde osv. Det ændrer ikke på det grundlæggende.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Thomas31 » 10. mar 2017, 02:33

dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Prostitution og slaver - i Danmark - og jeg er ikke engang svensk!

Prostitution er et lovligt erhverv, og hvad mener du med "slaver"?
Eller skal det læses i relation til hinanden?


Hvor mange af de unge, unge piger, der er spærret inde i bordeller, som står i skumle døråbninger, som tvinges fra kunde til kunde af alfonser, rundt om i landet, tror du er momsregistreret og syntes at det er en fest at mand efter mand onanerer i deres åbninger - fordi det er et lovligt erhverv?

Må jeg ikke foreslå, at du tager en smut forbi Reden i København eller Odense - og så siger at der ikke er noget at kæmpe for 8. marts for prostitution er lovligt - og så kan I jo samtidig tage en lille snak om trafficking - aka slaveri - som lever i bedste velgående i Danmark.

http://www.humantrafficking.dk/
http://hopenow.dk/en/about-human-traffi ... n-denmark/
https://www.danskkvindesamfund.dk/maerk ... cking.html
https://redeninternational.dk/


Hold nu op med at sprede alt det ævl. Der er meget få handlede kvinder i prostitution. Politiet har vurderet 1-5% af alle udenlandske prostituerede er under en form for pres.

Reden er afsløret i omfattende fiflen med tal. 8. Marts initiativet er vist dem med alle de fantasifulde historier om, at der bliver fløjet sexslaver ind til VM i fodbold eller andre frit opfundne historier. Det er politisk motiveret fake news hele vejen.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 10. mar 2017, 02:35

Det er lidt sjovt at kvindernes kampdag bruges på at argumenterer for retslige begrænsninger for kvinders ret til deres seksualitet. Og derudover er jeg bare glad for at jeg ligenu bor i Asien, hvor Women's Day mest af alt ligner en Valentine's Day #2. I Istanbul var der en stor kvindemarch. Og de har da noget at kæmpe for. Ikke mindst da de blev angrebet af islamister.
0
Grab them by the pussy
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Thomas31 » 10. mar 2017, 02:36

Dikus skrev:Nåh. Så det er kun kvinders kropsåbninger, staten ikke må beskytte for varige skader. Fikst.


Jo staten burde gribe ind, hvis der kunne påvises væsentlig risiko for varige skader.

Det kan der bare ikke.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Thomas31 » 10. mar 2017, 03:17

JoyNips skrev:Nå ja, og kvinder straffes økonomisk for noget, der biologisk er vores lod: at få børn. Det kan vi vist også godt rette lidt op på.


Lod? Hvorfor ikke et privilegium. Men det er jo den selvmedlidende offerdyrkelse.

Total kontrol over børn er åbenbart en byrde.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf JoyNips » 10. mar 2017, 06:49

Thomas31 skrev:
JoyNips skrev:Nå ja, og kvinder straffes økonomisk for noget, der biologisk er vores lod: at få børn. Det kan vi vist også godt rette lidt op på.


Lod? Hvorfor ikke et privilegium. Men det er jo den selvmedlidende offerdyrkelse.

Total kontrol over børn er åbenbart en byrde.


Den negative forståelse er din egen. Styr din stråmand.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Aspargsen » 10. mar 2017, 08:47

JoyNips skrev:
Aspargsen skrev:
JoyNips skrev:Nå ja, og kvinder straffes økonomisk for noget, der biologisk er vores lod: at få børn. Det kan vi vist også godt rette lidt op på.

ja, løsningen er enkelt lad være med af få børn
Gad vide om det er blevet undersøgt om der mænd der har afholdt 50 ugers orlov, nogle gange af flere omgange, også har laverer løn end de andre mænd :gruble:


Men det er jo eller ikke rentabelt for samfundet.

Så vi skal få børnene men lade være med at få dem samtidig med at vi skal opretholde vores karriere imens vi holder nok barsel og deler den med far og er rigeligt til stede for vores børn og helst arbejder deltids men får samme løn og lægger 50 timer på de 25 vi er ansat til...


du blander
rentabelt for samfundet
sammen med
rentabelt for firmaet

nogen gange må man vælge om man vil mor eller karrierer kvinde
man kan ikke både arbejde 25 timer i døgnet og være på barsels orlov
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Conway » 10. mar 2017, 12:52

Kønnene er fysisk og psykisk vidt forskellige hvilket umuliggør total ligestilling. Hvor langt man kan gå med ligestillingen bevises vel bedst med den feminiserede mand der i et og alt vil ligne sin kone hvorefter hun dropper ham og leder efter en rigtig mand...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2017, 16:23

Jeg kan huske engang i 15-16 års alderen (dvs. lige i begyndelsen af "anden bølge", 1969-70), at jeg så et "kvindepolitisk" stykke på Fiolteateret.

Det var ikke spor mandefjendsk, som jeg opfattede det - nærmere et selvopgør, kan man sige.

De to ting, jeg registrerede, var:
1) Vi vil ikke være lige så stereotype som vores mødre. Det var svensk, så de sang: "Mama, er lik sin mama, er lik sin mama ..."
På det punkt er der sket virkelig meget siden, mht. at afskaffe ideer om at "det og det kan en dame/pige virkelig ikke" (hvad enten det betød "ikke kunne" rent evnemæssigt eller slet og ret "ikke burde").

2) Den anden - som gjorde det største indtryk - var deres oprør mod "udseendetyrani". De bekendte alle deres kropskomplekser for hinanden - og endte med at ville støtte og opmuntre hinanden (i stedet for at udkonkurrere hinanden) og endte så med at danse nøgne rundt i deres nyfundne frihed :)

Jeg skal ikke udelukke, at det var pga. sidstnævnte, at det gjorde så stærkt indtryk på den 15-16 årige (dengang kunne man jo ikke bare gå nettet og se bare damer :)).

Men også af andre grunde: drenge i den alder tror jo, piger er enormt selvsikre, fordi de uden at blegne kan indrømme, at de ikke ved/kan/forstår et eller andet (hvad drenge jo ikke er meget for), og forstår slet ikke, at piger kan være usikre på den krop, som de selv er tiltrukket af.

Og så selvfølgelig at det var så sødt og naivistisk og dermed gjorde mig mere velvilligt indstillet, at kvinder også kunne være idealistiske - og ikke kun kynisk tænkende på, hvad er en fordel for dem selv og deres nærmeste :lun:

Men på #2 virker det nu ikke rigtigt, som om der er sket nogen særlige fremskridt. Snarere måske tværtimod.

Altså det er jo indbygget, at teenagere bliver usikre på sig selv, når de bliver seksuelle. Det gør drengene jo også. Men det gør alligevel en forskel, om tonen i samfundet er: "Rolig nu! Du er helt fin. Du kommer over den nervøsitet ... den har alle haft!" eller den er: "Ja, du er visseligen fucked! I hvert fald, hvis du ikke taber x-antal kg og får botox og silikonebryster!"

Så der er da noget at arbejde med.
0
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Zorglup » 10. mar 2017, 17:44

Der er rigeligt at tage fat på.
Men man kan også bare twerke for hårdt og gud nåde trøste den, der tænker noget seksuelt.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Animi » 10. mar 2017, 19:09

Den er egentlig lidt 'sjov' denne her video:

https://www.facebook.com/Radio24syv/vid ... 458220691/

Fordi det bliver til "uuuh, dårlige feminister, I er også forudindtaget" - og ja, det er stort set alle mennesker. Det viser jo bare hvor indlejret kønsrollerne stadigvæk er i DK, at en chefkirurg automatisk må være en mand - havde man skiftet chefkirurg ud med sygeplejerske, havde alle automatisk gættet den.
Det har jo ikke noget at gøre med om man er en dårlig feminist eller noget i den dur - det viser bare at det ligger så dybt i os at putte mændene i de 'overlegne' job og kvinderne i de 'underlegne' job (groft sat op)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 11. mar 2017, 14:31

Dikus skrev:
eks-Maupassant skrev:Frihed betyder ikke "folk kan gøre hvad de vil - så længe jeg synes det er godt for dem."

Det betyder de kan gøre hvad de vil, punktum færdig.

Undtagelser er specielle situationer med at genere andre, bringe andre i fare, hvis man er på et offentligt sted, er på arbejde osv. Det ændrer ikke på det grundlæggende.


Vil du forklare det i forhold til teglerne på f.eks. En byggeplads, hvor arbejderen heller ikke må fravælge beskyttelsen?


Det har jeg jo allerede gjort i den post du citerer? Når man er på en byggeplads er man på arbejde, og så er der regler som arbejdsgiveren bestemmer, i fællesskab med fagforeningerne. Det her slet ikke noget at gøre med det her.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 11. mar 2017, 14:41

dgd2007 skrev:Jeg kan huske engang i 15-16 års alderen (dvs. lige i begyndelsen af "anden bølge", 1969-70), at jeg så et "kvindepolitisk" stykke på Fiolteateret.

Det var ikke spor mandefjendsk, som jeg opfattede det - nærmere et selvopgør, kan man sige.

De to ting, jeg registrerede, var:
1) Vi vil ikke være lige så stereotype som vores mødre. Det var svensk, så de sang: "Mama, er lik sin mama, er lik sin mama ..."
På det punkt er der sket virkelig meget siden, mht. at afskaffe ideer om at "det og det kan en dame/pige virkelig ikke" (hvad enten det betød "ikke kunne" rent evnemæssigt eller slet og ret "ikke burde").

2) Den anden - som gjorde det største indtryk - var deres oprør mod "udseendetyrani". De bekendte alle deres kropskomplekser for hinanden - og endte med at ville støtte og opmuntre hinanden (i stedet for at udkonkurrere hinanden) og endte så med at danse nøgne rundt i deres nyfundne frihed :)

Jeg skal ikke udelukke, at det var pga. sidstnævnte, at det gjorde så stærkt indtryk på den 15-16 årige (dengang kunne man jo ikke bare gå nettet og se bare damer :)).

Men også af andre grunde: drenge i den alder tror jo, piger er enormt selvsikre, fordi de uden at blegne kan indrømme, at de ikke ved/kan/forstår et eller andet (hvad drenge jo ikke er meget for), og forstår slet ikke, at piger kan være usikre på den krop, som de selv er tiltrukket af.

Og så selvfølgelig at det var så sødt og naivistisk og dermed gjorde mig mere velvilligt indstillet, at kvinder også kunne være idealistiske - og ikke kun kynisk tænkende på, hvad er en fordel for dem selv og deres nærmeste :lun:

Men på #2 virker det nu ikke rigtigt, som om der er sket nogen særlige fremskridt. Snarere måske tværtimod.

Altså det er jo indbygget, at teenagere bliver usikre på sig selv, når de bliver seksuelle. Det gør drengene jo også. Men det gør alligevel en forskel, om tonen i samfundet er: "Rolig nu! Du er helt fin. Du kommer over den nervøsitet ... den har alle haft!" eller den er: "Ja, du er visseligen fucked! I hvert fald, hvis du ikke taber x-antal kg og får botox og silikonebryster!"

Så der er da noget at arbejde med.


#2 fejler IMO fordi de aldrig har gennemtænkt det ordentligt.

De har brugt 5 minutter på at producere en forkert analyse af hvor alt det med udseendet kommer fra, og så har de arbejdet ud fra en forkert analyse. Og det virker jo ikke. Og når det ikke virker, så bliver man bare ved i stedet for at tænke "hov, måske skal vi tilbage til analysefasen".

A la en læge der har lavet en pille på 5 minutter, og som bare bliver ved og ved og ved at dele den ud, selv om den ikke virker. Og aldrig overvejer, at det måske er pillen der er noget galt med, og han ikke bare skal give flere af dem :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 11. mar 2017, 15:36

Udseendet betyder en hel masse for hvor nemt man får det i livet på alle mulige punkter. Med sexuelle partnere, jobs, opmærksomhed og hjælpsomhed generelt.

Det er helt ned på det plan at man kan måle at lækre blondiner skal vente meget færre minutter på at der kommer en og hjælper dem med at bære en tung taske op ad en trappe, end en der er mindre attraktiv.

Så det er ikke bare teenage usikkerhed. Folk kan jo se det i deres dagligdag, at det er en fordel at se godt ud. Der er mange der benægter det, men de ved det jo godt. Er man lækker kommer man nemmere ind i klubben, får mindre skældud af chefen, unilæreren er mere villig til at snakke om ens opgave hvis man møder ham foran kaffemaskinen osv.

Hvis man nu accepterede at sådan er verden bare - en uretfærdig verden ja, men vi har jo ikke andre verdener at bo i - så kunne man arbejde med det.

Yes blondiebabe har nemmere ved at få folk til at bære tunge ting for sig, men til gengæld døjer hun med flere creeps osv, så det udligner sig nok det hele i sidste ende.

Jeg tror "motoren" i det her usikkerhedsstuff er, at folk ser de gode ting smukke mennesker får af verden, men ikke de nederen ting - så i ens hovede er det bare en masse gode ting man ikke får, så bliver man misundelig og sur og vil gerne også se sådan ud, og så bliver man usikker fordi man skal slås med det,
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"