8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf dykkersild » 9. mar 2017, 14:13

abcd skrev:
JoyNips skrev:Nå ja, og kvinder straffes økonomisk for noget, der biologisk er vores lod: at få børn. Det kan vi vist også godt rette lidt op på.


Men når der skal rettes op på nogle af de biologiske uretfærdigheder for mænd, så er kvinderne ikke så samarbejdsvillige. Det kunne være vi skulle starte mændenes kampdag.


Den findes da allerede - 19. november - vær så artig at sætte i gang med at gøre noget ved uretfærdighederne.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf dykkersild » 9. mar 2017, 14:27

Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Kan du ikke komme med lidt mere nutidigt data - dit link er 10 år gammel.

Mit svar til dig var prostitution OG slaveri - dine fejlagtige 5% forslår som en skrædder i helvedet når vi taler om disse to emner.

Og om det så var 0.1% så er mit svar til dig det samme: ja der er stadigvæk noget at kæmpe for - ingen skal sælges som slaver, ingen skal onaneres i uden deres sammentykke, ingen skal tjene penge på at sælge et andet menneske. Det var dit oprindelige spørgsmål - og jeg tænker at jeg har leveres valid - opdateret data som begrundelse.


Det var dig der bragte emnet på banen, så ret beset var det jo egentlig dig der skulle bringe nogle data på bordet. Nu gjorde jeg arbejdet for dig, og hvis du er utilfreds så må du gerne komme med nogle bedre data. Så hvis du ikke bare slynger om dig med tomme påstande, så beriger du selvfølgelig tråden nogle NYE fakta.

Du laver jo det klassiske forsøg på at forvirre ved at omtale prostitution og slavehandel i en stor pærevælling, selvom den ene indeholder et meget lille antal.
Så nu har vi ryddet prostitution af vejen da det er en lovlig levevej (IKKE ERHVERV :D ) på måske nogle få hundrede, og det kan ikke kategoriseres som et generelt ligestillingsproblem i DK.


Er der brug for kampdagen - ja siger jeg - og nævner slaveri og prostitution.

Jeg taler ikke om ligestilling - det må være for din egen regning. Det er ikke det jeg har brugt dagen på - det har andre.

Jeg har indsat fuldstændig valide og up-to-date links - til forskel for dig.

Jeg ønsker slet ikke at forsøge at forvirre - jeg ønsker med høj og klar stemme at sige nej til prostitution og slaveri - og det har jeg brugt eftermiddagen/aftenen i går for at kæmpe for.

Og "vi" har aldeles ikke ryddet prostitution af vejen (med mindre du omtaler dig selv i 3-person). Hvis det er din personlige mening så mener jeg til gengæld, at du er et sølle, sølle, lille menneske der affærdiger et fuldstændig faktuelt og frygteligt samfundsproblem med et så usselt argument som at det er muligt at have som en levevej.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2017, 14:31

dykkersild skrev:Jeg ville som den optimale løsning ønske, at kriminalisere kunden - ikke den prosituerede. Det gamle løsning virker ikke - så må vi prøve noget andet og det bliver en kold dag i helvede før jeg går ind for en grundlovssikret ret til at udnytte et andet menneske til sex. Sex er en lyst - ikke en ret. Heller ikke hvis det er muligt at få et CVR-nummer.


Det handler ikke om ret til at udnytte andre mennesker, for det har man selvfølgelig ikke lov til. Men hvis jeg har lyst til og mulighed for at sælge sex med mig til andre mennesker, så er det ikke noget samfundet kan tillade sig at blande sig i. Hvis der findes bare én person der har solgt sex, og er godt tilfreds med det, er det uacceptabelt at forbyde køb eller salg af sex. Der er bare nogle løsninger der er uacceptable, uanset hvor effektive de så måtte være.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf dgd2007 » 9. mar 2017, 14:41

abcd skrev:Det handler ikke om ret til at udnytte andre mennesker, for det har man selvfølgelig ikke lov til. Men hvis jeg har lyst til og mulighed for at sælge sex med mig til andre mennesker, så er det ikke noget samfundet kan tillade sig at blande sig i. Hvis der findes bare én person der har solgt sex, og er godt tilfreds med det, er det uacceptabelt at forbyde køb eller salg af sex. Der er bare nogle løsninger der er uacceptable, uanset hvor effektive de så måtte være.

Jeg ved ikke helt, om jeg tror, det vil være gavnligt med forbud. Sikkert ikke - når det jo vil foregå alligevel :gruble:

Men jeg er ikke enig i dit argument om, at bare personen selv har det godt med det, så er det helt fint, og ingen skal blande sig. Et samfund fastlægger altid nogle færdselsregler. Ellers er det slet ikke et samfund. Og hvis man skulle føre dit argument helt ud, skulle samfundet jo heller ikke blande sig i, om man kørte i den forkerte side af vejen - bare man havde det godt med det :)
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Oveditlevsen » 9. mar 2017, 15:00

dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Kan du ikke komme med lidt mere nutidigt data - dit link er 10 år gammel.

Mit svar til dig var prostitution OG slaveri - dine fejlagtige 5% forslår som en skrædder i helvedet når vi taler om disse to emner.

Og om det så var 0.1% så er mit svar til dig det samme: ja der er stadigvæk noget at kæmpe for - ingen skal sælges som slaver, ingen skal onaneres i uden deres sammentykke, ingen skal tjene penge på at sælge et andet menneske. Det var dit oprindelige spørgsmål - og jeg tænker at jeg har leveres valid - opdateret data som begrundelse.


Det var dig der bragte emnet på banen, så ret beset var det jo egentlig dig der skulle bringe nogle data på bordet. Nu gjorde jeg arbejdet for dig, og hvis du er utilfreds så må du gerne komme med nogle bedre data. Så hvis du ikke bare slynger om dig med tomme påstande, så beriger du selvfølgelig tråden nogle NYE fakta.

Du laver jo det klassiske forsøg på at forvirre ved at omtale prostitution og slavehandel i en stor pærevælling, selvom den ene indeholder et meget lille antal.
Så nu har vi ryddet prostitution af vejen da det er en lovlig levevej (IKKE ERHVERV :D ) på måske nogle få hundrede, og det kan ikke kategoriseres som et generelt ligestillingsproblem i DK.


Er der brug for kampdagen - ja siger jeg - og nævner slaveri og prostitution.

Jeg taler ikke om ligestilling - det må være for din egen regning. Det er ikke det jeg har brugt dagen på - det har andre.

Jeg har indsat fuldstændig valide og up-to-date links - til forskel for dig.

Jeg ønsker slet ikke at forsøge at forvirre - jeg ønsker med høj og klar stemme at sige nej til prostitution og slaveri - og det har jeg brugt eftermiddagen/aftenen i går for at kæmpe for.

Og "vi" har aldeles ikke ryddet prostitution af vejen (med mindre du omtaler dig selv i 3-person). Hvis det er din personlige mening så mener jeg til gengæld, at du er et sølle, sølle, lille menneske der affærdiger et fuldstændig faktuelt og frygteligt samfundsproblem med et så usselt argument som at det er muligt at have som en levevej.

Du bruger en masse grimme tillægsord og skældsord, samtidig med at du taler udenom. Din debatstil er underlødig.
Det er et faktum at slaveri og menneskehandel handler om forsvindende få personer her i landet, så at nævne det i relation til kampdagen i Danmark er irrelevant.
Det er lovligt at være prostitueret i Danmark, længere er den ikke.
Når man vil italesætte er problem må man også tage i betragtning hvor udbredt det ift. hvor galt det står til, og her fejler du.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf dykkersild » 9. mar 2017, 15:10

abcd skrev:
dykkersild skrev:Jeg ville som den optimale løsning ønske, at kriminalisere kunden - ikke den prosituerede. Det gamle løsning virker ikke - så må vi prøve noget andet og det bliver en kold dag i helvede før jeg går ind for en grundlovssikret ret til at udnytte et andet menneske til sex. Sex er en lyst - ikke en ret. Heller ikke hvis det er muligt at få et CVR-nummer.


Det handler ikke om ret til at udnytte andre mennesker, for det har man selvfølgelig ikke lov til. Men hvis jeg har lyst til og mulighed for at sælge sex med mig til andre mennesker, så er det ikke noget samfundet kan tillade sig at blande sig i. Hvis der findes bare én person der har solgt sex, og er godt tilfreds med det, er det uacceptabelt at forbyde køb eller salg af sex. Der er bare nogle løsninger der er uacceptable, uanset hvor effektive de så måtte være.


Vi bliver ikke enige - andet end hvis mit 1. valg bliver muligt. Nemlig at kunden kriminalisering hvis udøver ikke gør det 100% frivilligt. Det er ikke muligt og derfor må det i min verden gå den anden vej da der er så grov udnyttelse/vold/fysiske og psykiske lidelser at vi skal blive ved og ved og ved med at prøve at hjælpe de ufrivillige prositueret. At det så rækker langt længere end en evt. kriminalisering er en helt anden sag.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf dykkersild » 9. mar 2017, 15:19

Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Kan du ikke komme med lidt mere nutidigt data - dit link er 10 år gammel.

Mit svar til dig var prostitution OG slaveri - dine fejlagtige 5% forslår som en skrædder i helvedet når vi taler om disse to emner.

Og om det så var 0.1% så er mit svar til dig det samme: ja der er stadigvæk noget at kæmpe for - ingen skal sælges som slaver, ingen skal onaneres i uden deres sammentykke, ingen skal tjene penge på at sælge et andet menneske. Det var dit oprindelige spørgsmål - og jeg tænker at jeg har leveres valid - opdateret data som begrundelse.


Det var dig der bragte emnet på banen, så ret beset var det jo egentlig dig der skulle bringe nogle data på bordet. Nu gjorde jeg arbejdet for dig, og hvis du er utilfreds så må du gerne komme med nogle bedre data. Så hvis du ikke bare slynger om dig med tomme påstande, så beriger du selvfølgelig tråden nogle NYE fakta.

Du laver jo det klassiske forsøg på at forvirre ved at omtale prostitution og slavehandel i en stor pærevælling, selvom den ene indeholder et meget lille antal.
Så nu har vi ryddet prostitution af vejen da det er en lovlig levevej (IKKE ERHVERV :D ) på måske nogle få hundrede, og det kan ikke kategoriseres som et generelt ligestillingsproblem i DK.


Er der brug for kampdagen - ja siger jeg - og nævner slaveri og prostitution.

Jeg taler ikke om ligestilling - det må være for din egen regning. Det er ikke det jeg har brugt dagen på - det har andre.

Jeg har indsat fuldstændig valide og up-to-date links - til forskel for dig.

Jeg ønsker slet ikke at forsøge at forvirre - jeg ønsker med høj og klar stemme at sige nej til prostitution og slaveri - og det har jeg brugt eftermiddagen/aftenen i går for at kæmpe for.

Og "vi" har aldeles ikke ryddet prostitution af vejen (med mindre du omtaler dig selv i 3-person). Hvis det er din personlige mening så mener jeg til gengæld, at du er et sølle, sølle, lille menneske der affærdiger et fuldstændig faktuelt og frygteligt samfundsproblem med et så usselt argument som at det er muligt at have som en levevej.

Du bruger en masse grimme tillægsord og skældsord, samtidig med at du taler udenom. Din debatstil er underlødig.
Det er et faktum at slaveri og menneskehandel handler om forsvindende få personer her i landet, så at nævne det i relation til kampdagen i Danmark er irrelevant.
Det er lovligt at være prostitueret i Danmark, længere er den ikke.
Når man vil italesætte er problem må man også tage i betragtning hvor udbredt det ift. hvor galt det står til, og her fejler du.


Jeg kan garantere dig for at jeg slet, slet ikke taler uden om - tværtimod Jeg fortæller dig præcis hvorfor jeg mener at der er brug for kvindernes kampdag, jeg fortæller dig hvordan jeg har brugt dagen og jeg har givet dig masser af facts. Og jeg tilføjer gerne, at med mænd med din mening som: "Det er lovligt at være prostitueret i Danmark, længere er den ikke" - så skal vi fortsætte med at have kvindernes kampdag.

De såkaldte grimme ord om din indstilling til retten til at udnytte andre i nød, må jeg stå ved - specielt når jeg læser din uddybning og forklejning af det såkaldte lille problem. Det er så pisse sølle at gemme så mange mennesker usle skæbne bag ved en lov, der i årevis ikke har formået at hjælpe de udsatte. Det er en grund til at love ændres - ellers kan vi vel blot gå tilbage til de 10 bud. Men der står da heldigvis at man ikke må bedrive hor - så måske har vi fat i noget der.

Det er lige før at jeg tror, at den bortviste advokaten har taget bopæl i dig - men så lavt ville du nok alligevel ikke synke.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Oveditlevsen » 9. mar 2017, 15:30

dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Kan du ikke komme med lidt mere nutidigt data - dit link er 10 år gammel.

Mit svar til dig var prostitution OG slaveri - dine fejlagtige 5% forslår som en skrædder i helvedet når vi taler om disse to emner.

Og om det så var 0.1% så er mit svar til dig det samme: ja der er stadigvæk noget at kæmpe for - ingen skal sælges som slaver, ingen skal onaneres i uden deres sammentykke, ingen skal tjene penge på at sælge et andet menneske. Det var dit oprindelige spørgsmål - og jeg tænker at jeg har leveres valid - opdateret data som begrundelse.


Det var dig der bragte emnet på banen, så ret beset var det jo egentlig dig der skulle bringe nogle data på bordet. Nu gjorde jeg arbejdet for dig, og hvis du er utilfreds så må du gerne komme med nogle bedre data. Så hvis du ikke bare slynger om dig med tomme påstande, så beriger du selvfølgelig tråden nogle NYE fakta.

Du laver jo det klassiske forsøg på at forvirre ved at omtale prostitution og slavehandel i en stor pærevælling, selvom den ene indeholder et meget lille antal.
Så nu har vi ryddet prostitution af vejen da det er en lovlig levevej (IKKE ERHVERV :D ) på måske nogle få hundrede, og det kan ikke kategoriseres som et generelt ligestillingsproblem i DK.


Er der brug for kampdagen - ja siger jeg - og nævner slaveri og prostitution.

Jeg taler ikke om ligestilling - det må være for din egen regning. Det er ikke det jeg har brugt dagen på - det har andre.

Jeg har indsat fuldstændig valide og up-to-date links - til forskel for dig.

Jeg ønsker slet ikke at forsøge at forvirre - jeg ønsker med høj og klar stemme at sige nej til prostitution og slaveri - og det har jeg brugt eftermiddagen/aftenen i går for at kæmpe for.

Og "vi" har aldeles ikke ryddet prostitution af vejen (med mindre du omtaler dig selv i 3-person). Hvis det er din personlige mening så mener jeg til gengæld, at du er et sølle, sølle, lille menneske der affærdiger et fuldstændig faktuelt og frygteligt samfundsproblem med et så usselt argument som at det er muligt at have som en levevej.

Du bruger en masse grimme tillægsord og skældsord, samtidig med at du taler udenom. Din debatstil er underlødig.
Det er et faktum at slaveri og menneskehandel handler om forsvindende få personer her i landet, så at nævne det i relation til kampdagen i Danmark er irrelevant.
Det er lovligt at være prostitueret i Danmark, længere er den ikke.
Når man vil italesætte er problem må man også tage i betragtning hvor udbredt det ift. hvor galt det står til, og her fejler du.


Jeg kan garantere dig for at jeg slet, slet ikke taler uden om - tværtimod Jeg fortæller dig præcis hvorfor jeg mener at der er brug for kvindernes kampdag, jeg fortæller dig hvordan jeg har brugt dagen og jeg har givet dig masser af facts. Og jeg tilføjer gerne, at med mænd med din mening som: "Det er lovligt at være prostitueret i Danmark, længere er den ikke" - så skal vi fortsætte med at have kvindernes kampdag.

De såkaldte grimme ord om din indstilling til retten til at udnytte andre i nød, må jeg stå ved - specielt når jeg læser din uddybning og forklejning af det såkaldte lille problem. Det er så pisse sølle at gemme så mange mennesker usle skæbne bag ved en lov, der i årevis ikke har formået at hjælpe de udsatte. Det er en grund til at love ændres - ellers kan vi vel blot gå tilbage til de 10 bud. Men der står da heldigvis at man ikke må bedrive hor - så måske har vi fat i noget der.

Det er lige før at jeg tror, at den bortviste advokaten har taget bopæl i dig - men så lavt ville du nok alligevel ikke synke.

Du forholder dig ikke til antallet. Det bør du italesætte hvis du er seriøs.
Bare fordi du ikke synes om noget, betyder det ikke at andres frihed skal indskrænkes pga. det.
Hvis du kun forholdte dig til facts, havde du ikke brug for de grimme ord og udenomssnak.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2017, 17:03

dgd2007 skrev:
abcd skrev:Det handler ikke om ret til at udnytte andre mennesker, for det har man selvfølgelig ikke lov til. Men hvis jeg har lyst til og mulighed for at sælge sex med mig til andre mennesker, så er det ikke noget samfundet kan tillade sig at blande sig i. Hvis der findes bare én person der har solgt sex, og er godt tilfreds med det, er det uacceptabelt at forbyde køb eller salg af sex. Der er bare nogle løsninger der er uacceptable, uanset hvor effektive de så måtte være.

Jeg ved ikke helt, om jeg tror, det vil være gavnligt med forbud. Sikkert ikke - når det jo vil foregå alligevel :gruble:

Men jeg er ikke enig i dit argument om, at bare personen selv har det godt med det, så er det helt fint, og ingen skal blande sig. Et samfund fastlægger altid nogle færdselsregler. Ellers er det slet ikke et samfund. Og hvis man skulle føre dit argument helt ud, skulle samfundet jo heller ikke blande sig i, om man kørte i den forkerte side af vejen - bare man havde det godt med det :)


Hvis man kører i den forkerte side af vejen, risikerer man at slå andre ihjel, det er ikke det samme. Det var bedre at sammenligne det med stofmisbrug.

Men jeg synes ikke det er nødvendigt at argumentet kan generaliseres til alt muligt andet end sex. Købesex er en seksuel aftale imellem to voksne mennesker, og den slags mener jeg helt principielt ikke at nogen skal blande sig i. Retten til at styre hvem man har sex med, hvornår og på hvilke vilkår er i mine øjne en helt fundamental rettighed så længe alle parter er samtykkende voksne. Det gælder mænd der vil have sex med mænd, kvinder der vil have sex med 20 mænd på en gang, mennesker der vil bindes og have et jernrør stukket op i røven og alle andre mulige og umulige seksuelle variationer man kan finde på. Herunder altså også sex hvor der er penge involveret.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2017, 23:52

dykkersild skrev:
abcd skrev:
dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Prostitution og slaver - i Danmark - og jeg er ikke engang svensk!

Prostitution er et lovligt erhverv, og hvad mener du med "slaver"?
Eller skal det læses i relation til hinanden?


Hvor mange af de unge, unge piger, der er spærret inde i bordeller, som står i skumle døråbninger, som tvinges fra kunde til kunde af alfonser, rundt om i landet, tror du er momsregistreret og syntes at det er en fest at mand efter mand onanerer i deres åbninger - fordi det er et lovligt erhverv?

Må jeg ikke foreslå, at du tager en smut forbi Reden i København eller Odense - og så siger at der ikke er noget at kæmpe for 8. marts for prostitution er lovligt - og så kan I jo samtidig tage en lille snak om trafficking - aka slaveri - som lever i bedste velgående i Danmark.

http://www.humantrafficking.dk/
http://hopenow.dk/en/about-human-traffi ... n-denmark/
https://www.danskkvindesamfund.dk/maerk ... cking.html
https://redeninternational.dk/


Så er det jo trafficking og slaveri man skal bekæmpe, ikke prostitution. Prostitution skal ikke gøres ulovligt, salg af sex må være ethvert menneskes frie valg.


Med mindre du har været væk fra - ja jeg var lige ved at sige jordens overflade i mange år - så tror jeg godt, at du ved at det på ingen måde er et frit valg for mange af de prostituerede- selv om det bør være det. Arv/miljø, misbrug af mangeartede slags, nød, slaveri, tvang - listen er lang. Kan vi ikke nok lade være med at søle debatten ind i myten om den store mængde af glade ludere der vælter rundt i gader og stræder og som bare syntes at det er så dejligt at kunne gøre en masse mænd glade, tjene en masse gode penge (som de naturligvis betaler skat af og så beholder resten selv) og som ellers bare syntes, at det er da et erhver som ethvert andet og det er slet, slet ikke tabubelagt?

https://redenkoebenhavn.dk/content/prostitution


Vi kan ikke forbyde folk at begå fejltagelser.

Folk ejer deres krop, hvis det de har lyst til at gøre med den er at sælge den til sex, så må de godt det. Det ændrer en masse buzz-words på.

Og jo, det er et frit valg. De kan gå deres vej hvis de ikke vil det mere.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2017, 00:04

dykkersild skrev:
abcd skrev:
dykkersild skrev:Med mindre du har været væk fra - ja jeg var lige ved at sige jordens overflade i mange år - så tror jeg godt, at du ved at det på ingen måde er et frit valg for mange af de prostituerede- selv om det bør være det. Arv/miljø, misbrug af mangeartede slags, nød, slaveri, tvang - listen er lang. Kan vi ikke nok lade være med at søle debatten ind i myten om den store mængde af glade ludere der vælter rundt i gader og stræder og som bare syntes at det er så dejligt at kunne gøre en masse mænd glade, tjene en masse gode penge (som de naturligvis betaler skat af og så beholder resten selv) og som ellers bare syntes, at det er da et erhver som ethvert andet og det er slet, slet ikke tabubelagt?

https://redenkoebenhavn.dk/content/prostitution


Det er fuldstændigt ligegyldigt. At forbyde prostitution fordi der sker meget skidt i miljøet, er som at forbyde alkohol fordi der er mange alkoholikere. Man er nødt til at finde en løsning der ikke fratager mennesker retten til at bestemme over deres egen krop. Et forbud mod salg af sex burde nærmest være grundlovsstridigt, det dur simpelthen ikke.


"Meget skidt" - nej det sker vist lidt mere end bare "meget skidt" -

Jeg ville som den optimale løsning ønske, at kriminalisere kunden - ikke den prosituerede. Det gamle løsning virker ikke - så må vi prøve noget andet og det bliver en kold dag i helvede før jeg går ind for en grundlovssikret ret til at udnytte et andet menneske til sex. Sex er en lyst - ikke en ret. Heller ikke hvis det er muligt at få et CVR-nummer.


Det, der argumenteres er jo ikke, at manden har ret til at pege på en kvinde og forlange sex for 1000 kr. Men at kvinder ejer deres kroppe og har ret til at gøre med dem hvad de vil, uden at der kommer nogen og blander sig i det.

Og retten til at bestemme over ens egen krop, det er da faktisk tæt at være grundlovssikret?

I øvrigt er de fleste prostituerede vist mænd.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2017, 00:10

dgd2007 skrev:
abcd skrev:Det handler ikke om ret til at udnytte andre mennesker, for det har man selvfølgelig ikke lov til. Men hvis jeg har lyst til og mulighed for at sælge sex med mig til andre mennesker, så er det ikke noget samfundet kan tillade sig at blande sig i. Hvis der findes bare én person der har solgt sex, og er godt tilfreds med det, er det uacceptabelt at forbyde køb eller salg af sex. Der er bare nogle løsninger der er uacceptable, uanset hvor effektive de så måtte være.

Jeg ved ikke helt, om jeg tror, det vil være gavnligt med forbud. Sikkert ikke - når det jo vil foregå alligevel :gruble:

Men jeg er ikke enig i dit argument om, at bare personen selv har det godt med det, så er det helt fint, og ingen skal blande sig. Et samfund fastlægger altid nogle færdselsregler. Ellers er det slet ikke et samfund. Og hvis man skulle føre dit argument helt ud, skulle samfundet jo heller ikke blande sig i, om man kørte i den forkerte side af vejen - bare man havde det godt med det :)


Nej da - for det er til fare til andre og derfor er det ikke OK. Stort set alt der er til fare for andre er ulovligt, også selv om man laver det helt alene. Hvis man sidder og leger med at lave nitroglycerin i sin lejlighed - ikke OK, fordi det kan skade andre.

Men alle de ting der ikke er til fare for andre, der er frit slag pretty much.

Det er jo det der kendetegner et frit samfund at vi ikke kommer med en lovbaseret totalpakke for hvad der er et acceptabelt liv, hvor samfundet har defineret det acceptable liv.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2017, 00:36

Dikus skrev:
eks-Maupassant skrev:
dykkersild skrev:
abcd skrev:
dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Prostitution og slaver - i Danmark - og jeg er ikke engang svensk!

Prostitution er et lovligt erhverv, og hvad mener du med "slaver"?
Eller skal det læses i relation til hinanden?


Hvor mange af de unge, unge piger, der er spærret inde i bordeller, som står i skumle døråbninger, som tvinges fra kunde til kunde af alfonser, rundt om i landet, tror du er momsregistreret og syntes at det er en fest at mand efter mand onanerer i deres åbninger - fordi det er et lovligt erhverv?

Må jeg ikke foreslå, at du tager en smut forbi Reden i København eller Odense - og så siger at der ikke er noget at kæmpe for 8. marts for prostitution er lovligt - og så kan I jo samtidig tage en lille snak om trafficking - aka slaveri - som lever i bedste velgående i Danmark.

http://www.humantrafficking.dk/
http://hopenow.dk/en/about-human-traffi ... n-denmark/
https://www.danskkvindesamfund.dk/maerk ... cking.html
https://redeninternational.dk/


Så er det jo trafficking og slaveri man skal bekæmpe, ikke prostitution. Prostitution skal ikke gøres ulovligt, salg af sex må være ethvert menneskes frie valg.


Med mindre du har været væk fra - ja jeg var lige ved at sige jordens overflade i mange år - så tror jeg godt, at du ved at det på ingen måde er et frit valg for mange af de prostituerede- selv om det bør være det. Arv/miljø, misbrug af mangeartede slags, nød, slaveri, tvang - listen er lang. Kan vi ikke nok lade være med at søle debatten ind i myten om den store mængde af glade ludere der vælter rundt i gader og stræder og som bare syntes at det er så dejligt at kunne gøre en masse mænd glade, tjene en masse gode penge (som de naturligvis betaler skat af og så beholder resten selv) og som ellers bare syntes, at det er da et erhver som ethvert andet og det er slet, slet ikke tabubelagt?

https://redenkoebenhavn.dk/content/prostitution


Vi kan ikke forbyde folk at begå fejltagelser.

Folk ejer deres krop, hvis det de har lyst til at gøre med den er at sælge den til sex, så må de godt det. Det ændrer en masse buzz-words på.

Og jo, det er et frit valg. De kan gå deres vej hvis de ikke vil det mere.



Det bliver de edderrøvme glade for at høre på byggepladserne. Så er det endelig slut med hjelme og stilladser, hvor de ikke lige er nødvendige.


Byggepladser er jo en arbejdsplads hvor der kan være regler for arbejdet.

Det har ikke noget med prostitution at gøre - andet end hvis en bygningsarbejder begyndte at prostituere sig i arbejdstiden. Det må han selvfølgelig ikke, men det er fordi han er på arbejde :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2017, 00:37

Jeg mener da også man har lov til at lade være med at bære hjelm hvis man går og bygger derhjemme?

Jeg har aldrig hørt om at det var et krav i hvert fald.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2017, 01:05

Dikus skrev:Nåh. Så det er kun kvinders kropsåbninger, staten ikke må beskytte for varige skader. Fikst.


Du kan ikke stille det sådan op.

Den der ejer kroppen bestemmer over den og du gør ikke, og længere er den ikke.

Beskytte og "bestemme over" er ikke det samme. Beskytte er hvis der kommer en og vil voldtage hende, yes, selvfølgeligt skal vi beskytte der. Hvis hun frivilligt går hen til manden, så er det hendes beslutning og det skal vi ikke blande os is.

Det har i øvrigt ikke noget med kvinder at gøre specielt, der er masser af mandlige prostituerede, der skulle vist nærmest være flere af dem.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"