8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2017, 10:58

JoyNips skrev:Nå ja, og kvinder straffes økonomisk for noget, der biologisk er vores lod: at få børn. Det kan vi vist også godt rette lidt op på.


Men når der skal rettes op på nogle af de biologiske uretfærdigheder for mænd, så er kvinderne ikke så samarbejdsvillige. Det kunne være vi skulle starte mændenes kampdag.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2017, 11:00

dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Prostitution og slaver - i Danmark - og jeg er ikke engang svensk!

Prostitution er et lovligt erhverv, og hvad mener du med "slaver"?
Eller skal det læses i relation til hinanden?


Hvor mange af de unge, unge piger, der er spærret inde i bordeller, som står i skumle døråbninger, som tvinges fra kunde til kunde af alfonser, rundt om i landet, tror du er momsregistreret og syntes at det er en fest at mand efter mand onanerer i deres åbninger - fordi det er et lovligt erhverv?

Må jeg ikke foreslå, at du tager en smut forbi Reden i København eller Odense - og så siger at der ikke er noget at kæmpe for 8. marts for prostitution er lovligt - og så kan I jo samtidig tage en lille snak om trafficking - aka slaveri - som lever i bedste velgående i Danmark.

http://www.humantrafficking.dk/
http://hopenow.dk/en/about-human-traffi ... n-denmark/
https://www.danskkvindesamfund.dk/maerk ... cking.html
https://redeninternational.dk/


Så er det jo trafficking og slaveri man skal bekæmpe, ikke prostitution. Prostitution skal ikke gøres ulovligt, salg af sex må være ethvert menneskes frie valg.
1
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Jasmin » 9. mar 2017, 11:17

Oveditlevsen skrev:Prostitution er et lovligt erhverv,
Prostitution er ikke et legalt erhverv. Prostituerede kan ikke blive optaget i en A-kasse, med dertil hørende rettigheder. Loven om prostitution blev ændret i 1999, så prostituerede ikke længere er kriminelle. Men prostitution som erhverv blev ikke legaliseret. ;)
1
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Anne Droid » 9. mar 2017, 11:21

abcd skrev:
JoyNips skrev:Nå ja, og kvinder straffes økonomisk for noget, der biologisk er vores lod: at få børn. Det kan vi vist også godt rette lidt op på.


Men når der skal rettes op på nogle af de biologiske uretfærdigheder for mænd, så er kvinderne ikke så samarbejdsvillige. Det kunne være vi skulle starte mændenes kampdag.


Hvad er der galt med den der allerede er der?
0
Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2017, 11:23

Anne Droid skrev:
abcd skrev:
JoyNips skrev:Nå ja, og kvinder straffes økonomisk for noget, der biologisk er vores lod: at få børn. Det kan vi vist også godt rette lidt op på.


Men når der skal rettes op på nogle af de biologiske uretfærdigheder for mænd, så er kvinderne ikke så samarbejdsvillige. Det kunne være vi skulle starte mændenes kampdag.


Hvad er der galt med den der allerede er der?


Jeg vidste ikke der allerede var en. Men så kunne det være vi skulle til at bruge lidt mere energi på den.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 362
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 460

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Ubiquitous » 9. mar 2017, 11:31

(Slettet)
Senest rettet af Ubiquitous 9. mar 2017, 14:09, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Aspargsen » 9. mar 2017, 11:47

JoyNips skrev:Nå ja, og kvinder straffes økonomisk for noget, der biologisk er vores lod: at få børn. Det kan vi vist også godt rette lidt op på.

ja, løsningen er enkelt lad være med af få børn
Gad vide om det er blevet undersøgt om der mænd der har afholdt 50 ugers orlov, nogle gange af flere omgange, også har laverer løn end de andre mænd :gruble:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Oveditlevsen » 9. mar 2017, 11:53

dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Kan du ikke komme med lidt mere nutidigt data - dit link er 10 år gammel.

Mit svar til dig var prostitution OG slaveri - dine fejlagtige 5% forslår som en skrædder i helvedet når vi taler om disse to emner.

Og om det så var 0.1% så er mit svar til dig det samme: ja der er stadigvæk noget at kæmpe for - ingen skal sælges som slaver, ingen skal onaneres i uden deres sammentykke, ingen skal tjene penge på at sælge et andet menneske. Det var dit oprindelige spørgsmål - og jeg tænker at jeg har leveres valid - opdateret data som begrundelse.


Det var dig der bragte emnet på banen, så ret beset var det jo egentlig dig der skulle bringe nogle data på bordet. Nu gjorde jeg arbejdet for dig, og hvis du er utilfreds så må du gerne komme med nogle bedre data. Så hvis du ikke bare slynger om dig med tomme påstande, så beriger du selvfølgelig tråden nogle NYE fakta.

Du laver jo det klassiske forsøg på at forvirre ved at omtale prostitution og slavehandel i en stor pærevælling, selvom den ene indeholder et meget lille antal.
Så nu har vi ryddet prostitution af vejen da det er en lovlig levevej (IKKE ERHVERV :D ) på måske nogle få hundrede, og det kan ikke kategoriseres som et generelt ligestillingsproblem i DK.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 362
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 460

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Ubiquitous » 9. mar 2017, 11:55

Madam Pomfrey skrev:
Ubiquitous skrev:
Jeg synes ikke man skal eliminere alle forskelle mellem mænd og kvinder. Jeg synes man skal give kønnene lige muligheder, og det synes jeg man har opnået i Danmark. Dermed mener jeg ikke, at der er mere at kæmpe for.

,,,,

Der vil altid være idioter (af begge køn).


Det synes jeg heller ikke man skal, jeg er af den overbevisning at der er (væsentlige) forskelle på mænd og kvinder som køn, og at det ligger i os ret genetisk, og det skal man ikke nødvendigvis bekæmpe.

Lige muligheder har vi nok i meget høj grad opnået, det er jeg enig i, men har vi opnået det på resultatsiden? Det tror jeg ikke helt vi har, slet ikke når vi ser på lønsiden! - kvinder i samme høje stillinger som mænd, der præsterer på helt samme niveau, får mindre i løn, om det så er fordi kvinden er dårligere til at forhandle, kræve sit værd - det er måske rigtigt, men der er stadig en forskel, som skaber ulighed.


I 2010 lavede Lønkommisionen et større stykke arbejde for at undersøge den og andre påstande. En af konklusionerne var, at der i Danmark er samme løn for samme arbejde. Mig bekendt er der ikke nogen, der har tilbagevist den konklusion, men alligevel er der stadig mange i befolkningen, der tror, at vi har forskellig løn for samme arbejde. Det synes jeg er tankevækkende. Det virker som om, at der er en del interesseorganisationer, der ikke ønsker dette kendt i den almene befolkning, selvom det må betegnes som en kæmpe sejr for kvindesagen.

Og ser man på typiske kvindefag vs. typiske mandefag, hvor uddannelsesniveauet er sammenligneligt, så er kvindernes løn betragteligt lavere, pensionen dårligere - det kan vi godt gøre bedre!


Hvorfor? Hvis kvinderne er utlifredse med lønnen kan de vælge noget andet. Det står dem fuldstændig frit (fordi vi har ligestilling i Danmark). At prøve at påvirke lønniveauet i bestemte fag, alene fordi fagene tiltrækker mange kvinder, virker som det modsatte af ligestilling.

idioti er der da sikker tale om, men så længe denne idioti trækker holdninger ind i samfundet, holdninger folk er vidende om eksisterer, oplever eksisterer, hører dem udtalt - så er vi efter min mening lang fra målet. Og f.x. holdninger om at kvinder der krænkes, selv er uden om det, den lever i bedste velgående! Jeg hører den jænvligt, og det gør mig vred og ked af det. Og kvinderne er ofrene her, det er ofte dem der bliver krænket, og pålagt et eget ansvar for dette.


Jeg har aldrig hørt den, men jeg har sådan set fint respekt for, at man mener, at der er noget at kæmpe for, når der bare en en idiot, der siger noget dumt i landet. Det har bare ikke noget med ligestilling at gøre efter min mening.
Senest rettet af Ubiquitous 9. mar 2017, 12:03, rettet i alt 3 gange.
1
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Oveditlevsen » 9. mar 2017, 11:55

Jasmin skrev:Prostitution er ikke et legalt erhverv. Prostituerede kan ikke blive optaget i en A-kasse, med dertil hørende rettigheder. Loven om prostitution blev ændret i 1999, så prostituerede ikke længere er kriminelle. Men prostitution som erhverv blev ikke legaliseret. ;)


Det var godt vi lige fik det på plads så der ikke er nogle arbejdsløse der frygter endnu mere for at komme i aktivering på den baggrund. :)
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf dykkersild » 9. mar 2017, 12:03

abcd skrev:
dykkersild skrev:
Oveditlevsen skrev:
dykkersild skrev:
Prostitution og slaver - i Danmark - og jeg er ikke engang svensk!

Prostitution er et lovligt erhverv, og hvad mener du med "slaver"?
Eller skal det læses i relation til hinanden?


Hvor mange af de unge, unge piger, der er spærret inde i bordeller, som står i skumle døråbninger, som tvinges fra kunde til kunde af alfonser, rundt om i landet, tror du er momsregistreret og syntes at det er en fest at mand efter mand onanerer i deres åbninger - fordi det er et lovligt erhverv?

Må jeg ikke foreslå, at du tager en smut forbi Reden i København eller Odense - og så siger at der ikke er noget at kæmpe for 8. marts for prostitution er lovligt - og så kan I jo samtidig tage en lille snak om trafficking - aka slaveri - som lever i bedste velgående i Danmark.

http://www.humantrafficking.dk/
http://hopenow.dk/en/about-human-traffi ... n-denmark/
https://www.danskkvindesamfund.dk/maerk ... cking.html
https://redeninternational.dk/


Så er det jo trafficking og slaveri man skal bekæmpe, ikke prostitution. Prostitution skal ikke gøres ulovligt, salg af sex må være ethvert menneskes frie valg.


Med mindre du har været væk fra - ja jeg var lige ved at sige jordens overflade i mange år - så tror jeg godt, at du ved at det på ingen måde er et frit valg for mange af de prostituerede- selv om det bør være det. Arv/miljø, misbrug af mangeartede slags, nød, slaveri, tvang - listen er lang. Kan vi ikke nok lade være med at søle debatten ind i myten om den store mængde af glade ludere der vælter rundt i gader og stræder og som bare syntes at det er så dejligt at kunne gøre en masse mænd glade, tjene en masse gode penge (som de naturligvis betaler skat af og så beholder resten selv) og som ellers bare syntes, at det er da et erhver som ethvert andet og det er slet, slet ikke tabubelagt?

https://redenkoebenhavn.dk/content/prostitution
1
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf JoyNips » 9. mar 2017, 12:17

abcd skrev:
Anne Droid skrev:
abcd skrev:
JoyNips skrev:Nå ja, og kvinder straffes økonomisk for noget, der biologisk er vores lod: at få børn. Det kan vi vist også godt rette lidt op på.


Men når der skal rettes op på nogle af de biologiske uretfærdigheder for mænd, så er kvinderne ikke så samarbejdsvillige. Det kunne være vi skulle starte mændenes kampdag.


Hvad er der galt med den der allerede er der?


Jeg vidste ikke der allerede var en. Men så kunne det være vi skulle til at bruge lidt mere energi på den.


Men det synes jeg da I skal gøre. Jeg vil gerne støtte jer i jeres kamp for en livmoder.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf JoyNips » 9. mar 2017, 12:19

Aspargsen skrev:
JoyNips skrev:Nå ja, og kvinder straffes økonomisk for noget, der biologisk er vores lod: at få børn. Det kan vi vist også godt rette lidt op på.

ja, løsningen er enkelt lad være med af få børn
Gad vide om det er blevet undersøgt om der mænd der har afholdt 50 ugers orlov, nogle gange af flere omgange, også har laverer løn end de andre mænd :gruble:


Men det er jo eller ikke rentabelt for samfundet.

Så vi skal få børnene men lade være med at få dem samtidig med at vi skal opretholde vores karriere imens vi holder nok barsel og deler den med far og er rigeligt til stede for vores børn og helst arbejder deltids men får samme løn og lægger 50 timer på de 25 vi er ansat til...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2017, 13:06

dykkersild skrev:Med mindre du har været væk fra - ja jeg var lige ved at sige jordens overflade i mange år - så tror jeg godt, at du ved at det på ingen måde er et frit valg for mange af de prostituerede- selv om det bør være det. Arv/miljø, misbrug af mangeartede slags, nød, slaveri, tvang - listen er lang. Kan vi ikke nok lade være med at søle debatten ind i myten om den store mængde af glade ludere der vælter rundt i gader og stræder og som bare syntes at det er så dejligt at kunne gøre en masse mænd glade, tjene en masse gode penge (som de naturligvis betaler skat af og så beholder resten selv) og som ellers bare syntes, at det er da et erhver som ethvert andet og det er slet, slet ikke tabubelagt?

https://redenkoebenhavn.dk/content/prostitution


Det er fuldstændigt ligegyldigt. At forbyde prostitution fordi der sker meget skidt i miljøet, er som at forbyde alkohol fordi der er mange alkoholikere. Man er nødt til at finde en løsning der ikke fratager mennesker retten til at bestemme over deres egen krop. Et forbud mod salg af sex burde nærmest være grundlovsstridigt, det dur simpelthen ikke.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: 8. Marts. Stadig noget at kæmpe for ?

Indlægaf dykkersild » 9. mar 2017, 14:10

abcd skrev:
dykkersild skrev:Med mindre du har været væk fra - ja jeg var lige ved at sige jordens overflade i mange år - så tror jeg godt, at du ved at det på ingen måde er et frit valg for mange af de prostituerede- selv om det bør være det. Arv/miljø, misbrug af mangeartede slags, nød, slaveri, tvang - listen er lang. Kan vi ikke nok lade være med at søle debatten ind i myten om den store mængde af glade ludere der vælter rundt i gader og stræder og som bare syntes at det er så dejligt at kunne gøre en masse mænd glade, tjene en masse gode penge (som de naturligvis betaler skat af og så beholder resten selv) og som ellers bare syntes, at det er da et erhver som ethvert andet og det er slet, slet ikke tabubelagt?

https://redenkoebenhavn.dk/content/prostitution


Det er fuldstændigt ligegyldigt. At forbyde prostitution fordi der sker meget skidt i miljøet, er som at forbyde alkohol fordi der er mange alkoholikere. Man er nødt til at finde en løsning der ikke fratager mennesker retten til at bestemme over deres egen krop. Et forbud mod salg af sex burde nærmest være grundlovsstridigt, det dur simpelthen ikke.


"Meget skidt" - nej det sker vist lidt mere end bare "meget skidt" -

Jeg ville som den optimale løsning ønske, at kriminalisere kunden - ikke den prosituerede. Det gamle løsning virker ikke - så må vi prøve noget andet og det bliver en kold dag i helvede før jeg går ind for en grundlovssikret ret til at udnytte et andet menneske til sex. Sex er en lyst - ikke en ret. Heller ikke hvis det er muligt at få et CVR-nummer.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"