Jeg syntes det er skræmmende.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2777

Re: Jeg syntes det er skræmmende.

Indlægaf Ficus » 9. mar 2017, 14:57

Og så tror jeg måske at jeg ville være mere tilbøjelig til at hjælpe hvis det var en dame, end en mand :gruble:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 430
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6318

Indlægaf Studsgaard » 9. mar 2017, 15:00

Ficus skrev:^ men det er ikke altid de kommer, når man ringer 114, har jeg selv erfaret...

Jeg håber at jeg altid ville reagere, men tvivler faktisk. Det ville måske komme an på dagen eller hvad man var i gang med. Måske jeg ville spørge lidt mere ind, så jeg vidste hvad hun skulle bruge hjælp til, når hun begynder at spørge efter sin mor og far, så ville jeg måske prøve at høre tank-personalet om de kendte personen og vidste om hun var en af de sædvanlige kunder eller stam-tosser, tror ikke min indskydelse ville være at ringe 114 her.

Men lige præcis den tank hvor det her er optaget, der kommer jeg hver dag. Der står mere eller mindre altid en gruppe alkoholikere og deres venner på grunden. Så her ville min allerførste indskydelse nok være bare at gå videre. Det er jo forfærdeligt, men ja... Man vurderer jo nok situationen ud fra mange faktorer.

Så en der havde udtalt at dem der altid ville hjælpe, oftest er folk der arbejder med en form for pleje. De er formentlig også bedre rustet til at spotte dem der har brug for hjælp og hvad tilgangen skal være. Jeg har aldrig været omkring syge mennesker på den her måde, ville ikke ane hvad jeg skulle gøre. Så det ville på ren mavefornemmelse og gætværk

Med det du skriver her får jo også mig til at tro at stedet er valgt med et motiv der netop får flere til at går forbi, personer der i andre situatione ville stoppe op og hjælpe.
0
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2777

Indlægaf Ficus » 9. mar 2017, 15:16

Studsgaard skrev:
Ficus skrev:

Men lige præcis den tank hvor det her er optaget, der kommer jeg hver dag. Der står mere eller mindre altid en gruppe alkoholikere og deres venner på grunden. Så her ville min allerførste indskydelse nok være bare at gå videre. Det er jo forfærdeligt, men ja... Man vurderer jo nok situationen ud fra mange faktorer.

Så en der havde udtalt at dem der altid ville hjælpe, oftest er folk der arbejder med en form for pleje. De er formentlig også bedre rustet til at spotte dem der har brug for hjælp og hvad tilgangen skal være. Jeg har aldrig været omkring syge mennesker på den her måde, ville ikke ane hvad jeg skulle gøre. Så det ville på ren mavefornemmelse og gætværk

Med det du skriver her får jo også mig til at tro at stedet er valgt med et motiv der netop får flere til at går forbi, personer der i andre situatione ville stoppe op og hjælpe.

Det er stadig en tank, på en større københavnsk vej. Tror nu også der er mange der kommer forbi, der ikke kender til "stamgæsterne". Men ja, den kan da stadig være valgt ud fra det.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"