Ungdomshuset/Jagtvej.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf LadyFox » 3. mar 2017, 11:04

Falstria skrev:
paint skrev:
Falstria skrev:
paint skrev:Det kan da umuligt passe, at der er nogen der udelukkende er optaget af, hvordan og hvor hårdt vi skal straffe. Det må vel handle om, hvordan vi kan undgå at komme i situationer, hvor der skal straffes (for vold f.eks).

Det passer dog alligevel, for Venstre i København (Rådhuset) går ind for at Ungdomshuset på Dortheavej, skal miste bevillingen, og dermed lukke.
Det er jo et eklatant udtryk for mental underfrankering, at man ikke kan fatte, at lukker man Ungdomshuset, så bliver det først vold og ballade.

Det kan da aldrig, i et samfund, handle om, hvordan man skal kunne true folk til at makke ret. Derimod skal man finde måder, hvorpå vi alle kan være her - også utilpassede, venstreradikale unge. Det er ikke i nogens interesse, at det skal blive dagligdag, at man styrter rundt og jagter folk i gaderne med tåregas, vandkanoner og hvad man ellers kan finde på.

Huset på Dortheavej, har trods alt, eksisteret i 10 år nu - uden de store problemer.


Hvor ser du det?

Vil venstre ikke bare tage det kommunale tilskud? Det kan vel fint køre videre for egne midler, det forhindrer ingen.

Mht. at true folk til at makke ret....
" ikke kan fatte, at lukker man Ungdomshuset, så bliver det først vold og ballade."

Siden hvornår er det blevet en samfundsopgave at finansiere og stille bygninger til rådhighed for politiske ekstremister? Skulle vi så også give kommunale tilskud til grønjakker og skinheads, huse de så kan være i og samles om med deres kasteskyts?


Det er altså en glidebane, men det må man jo have ønsket lokalt, så det respekterer jeg da. Når dét er den demokratiske beslutning.
Jeg kan så ikke se noget galt i at ønske at fjerne den offentlige støtte, der forstår jeg fint V i københavn.


Jo, Venstre vil tage det kommunale tilskud, hvilket vil være ensbetydende med en lukning. Nej. Der er ingen der der forhindrer dem i selv at betale for det - bortset fra at de formentlig ikke har pengene til det. Ungdomsklubber og lignende tiltag, er også kommunalt finansieret.

Min overordnede pointe var, at udgifter eller tiltag der kan forebygge at utilpassede personer, grupperer sig i voldelige grupper, er bedre givet ud end udgifter til politimæssig oprustning (som i øvrigt er langt, langt dyrere). Fokus bør med andre være på forebyggelse og ikke nedkæmpning/kontrol


De har da en fond i ryggen med indsamlede midler fra nær og fjern, de kan jo også opkræve et lille kontingent af medlemmerne ligesom andre foreninger.

Så vidt jeg forstod på DF borgmesteren, lød det til at han vil til at behandle ungdomshuset som en ungdomsklub, altså på samme måde og med samme opsyn. Det er jo også en mulighed. Det må man håbe de tager imod og vil acceptere.


Jeg har ikke talt om oprustning, i mine øjne ville en vandkamp altså være nedrustning i forhold til knippelsuppe som det jo endte med igår.
De har allerede udstyret, det koster ikke ekstra, det kan kun koste mindre at lette deres arbejde. Det vil måske kunne ende i en besparrelse, men det er ikke mit mål med det.

Fokus har vel været på forebyggelse siden det første ungdomshus i midt 80'erne, det er slet ikke det vi taler om her.
Her taler vi om episoderne hvor det går galt, på trods af alle de gode intentioner fra alle mulige sider.

Jeg taler så om at identificere de maskerede forbrydere, således at de kan blive stillet for en dommer, hvad og hvordan der skal straffes har jeg ikke sagt et pip om, det er op til dommere, det vigtige er bare at de som begår noget kriminelt også bliver stillet til ansvar for det.
Så vil alle de fredelige jo kunne demonstrere alt de ønsker.

Igår blev der så anholdt 9, det lyder ikke af mange når man har set de mange videooptagelser fra igår der ligger på nettet, der er ihvertfald nogen der er sluppet afsted med at smadre ting eller inspirere andre til at gøre det.


Men det er jo hverken en foregning, eller en ungdomsklub som sådan. Det er ikke et sted for faste medlemmer.
Det er ikke de samme 100 mennesker der bruger stedet.
Selfølgelig er der nogen der kommer ofre, og deltager i alt, men langt de fleste brugere kommer der langt mindre.
Mange kommer jo kun når der er et arrangement der passer ind i ens smag, f.eks. hvis et bestemt ulandsk punkband fra udlandet kommer, og det kan jo gå år i mellem.
Det giver jo ikke mening at være medlem af et sted man kun bruger sjældent, og det giver jo heller ikke mening at det så kun er dem der kommer ofte der skal være medlemmer, det er jo i forvejen dem der smider flest penge i kassen.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf LadyFox » 3. mar 2017, 11:17

Falstria skrev:
LadyFox skrev:Men det er jo hverken en foregning, eller en ungdomsklub som sådan. Det er ikke et sted for faste medlemmer.
Det er ikke de samme 100 mennesker der bruger stedet.
Selfølgelig er der nogen der kommer ofre, og deltager i alt, men langt de fleste brugere kommer der langt mindre.
Mange kommer jo kun når der er et arrangement der passer ind i ens smag, f.eks. hvis et bestemt ulandsk punkband fra udlandet kommer, og det kan jo gå år i mellem.
Det giver jo ikke mening at være medlem af et sted man kun bruger sjældent, og det giver jo heller ikke mening at det så kun er dem der kommer ofte der skal være medlemmer, det er jo i forvejen dem der smider flest penge i kassen.


Sådan er det jo også i andre ungdomsklubber, så hvad skulle der være galt i at begynde at behandle stedet som var det en ungdomsklub?

Hvis de kan acceptere det, så slipper de jo for at smide penge i kassen selv.


Men hvis nu Gerda godt kan lide at drikke en enkelt øl dernede 2 gange om året, skulle hun så betale fast kontingent?
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf LadyFox » 3. mar 2017, 11:29

Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Falstria skrev:
LadyFox skrev:Men det er jo hverken en foregning, eller en ungdomsklub som sådan. Det er ikke et sted for faste medlemmer.
Det er ikke de samme 100 mennesker der bruger stedet.
Selfølgelig er der nogen der kommer ofre, og deltager i alt, men langt de fleste brugere kommer der langt mindre.
Mange kommer jo kun når der er et arrangement der passer ind i ens smag, f.eks. hvis et bestemt ulandsk punkband fra udlandet kommer, og det kan jo gå år i mellem.
Det giver jo ikke mening at være medlem af et sted man kun bruger sjældent, og det giver jo heller ikke mening at det så kun er dem der kommer ofte der skal være medlemmer, det er jo i forvejen dem der smider flest penge i kassen.


Sådan er det jo også i andre ungdomsklubber, så hvad skulle der være galt i at begynde at behandle stedet som var det en ungdomsklub?

Hvis de kan acceptere det, så slipper de jo for at smide penge i kassen selv.


Men hvis nu Gerda godt kan lide at drikke en enkelt øl dernede 2 gange om året, skulle hun så betale fast kontingent?


Der er da ikke kontingent i ungdomsklubber.

Okay. Det vidste jeg ikke.
0
...
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Stars » 3. mar 2017, 11:45

Falstria skrev:
FruitFly skrev:
Falstria skrev:Der tales jo om 2. generations voldsparate venstreradikale nu.

Skulle vi ikke tale om hvad vi kan kan gøre for at disse unge ikke radikaliseres?


Det kan i godt, jeg gav mit bud tidligere, at de aldrig skulle have haft det nye ungdomshus stillet til rådighed at forsamles i for offentlige midler, efter erfaringerne med det gamle.
At de som står bag driften af det hus, må rydde op i egne rækker hvis de vil have lov at fortsætte som hidtil.

Men da det er en intern københavner beslutning, vil jeg foreslå at man lader det være op til borgerne i området, evt. en afstemning så det ikke er inde fra rådhuset at der bliver trukket noget ned over hovedet på de unge.


Men det er jo ikke nødvendigvis brugerne af det nye ungdomshus, der hav lavet ballade.

Ligesom en flok "professionelle" omrejsende hooligans kan blande sig med FCK-fans og lave ballade, ville jeg ikke blive forundret, hvis de 50 voldelige autonome forleden ikke har deres daglige gang i ungdomhuset ... de har bare set demonstrationen anmeldt og set deres snit til at blande sig i mængden og lave ballade.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Stars » 3. mar 2017, 11:46

LadyFox skrev:
Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Falstria skrev:
LadyFox skrev:Men det er jo hverken en foregning, eller en ungdomsklub som sådan. Det er ikke et sted for faste medlemmer.
Det er ikke de samme 100 mennesker der bruger stedet.
Selfølgelig er der nogen der kommer ofre, og deltager i alt, men langt de fleste brugere kommer der langt mindre.
Mange kommer jo kun når der er et arrangement der passer ind i ens smag, f.eks. hvis et bestemt ulandsk punkband fra udlandet kommer, og det kan jo gå år i mellem.
Det giver jo ikke mening at være medlem af et sted man kun bruger sjældent, og det giver jo heller ikke mening at det så kun er dem der kommer ofte der skal være medlemmer, det er jo i forvejen dem der smider flest penge i kassen.


Sådan er det jo også i andre ungdomsklubber, så hvad skulle der være galt i at begynde at behandle stedet som var det en ungdomsklub?

Hvis de kan acceptere det, så slipper de jo for at smide penge i kassen selv.


Men hvis nu Gerda godt kan lide at drikke en enkelt øl dernede 2 gange om året, skulle hun så betale fast kontingent?


Der er da ikke kontingent i ungdomsklubber.

Okay. Det vidste jeg ikke.


I min kommune koster ungdomsklub 100 kr/md.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Aspargsen » 3. mar 2017, 12:01

paint skrev:Det kan da umuligt passe, at der er nogen der udelukkende er optaget af, hvordan og hvor hårdt vi skal straffe. Det må vel handle om, hvordan vi kan undgå at komme i situationer, hvor der skal straffes (for vold f.eks).

Det passer dog alligevel, for Venstre i København (Rådhuset) går ind for at Ungdomshuset på Dortheavej, skal miste bevillingen, og dermed lukke.
Det er jo et eklatant udtryk for mental underfrankering, at man ikke kan fatte, at lukker man Ungdomshuset, så bliver det først vold og ballade.

Det kan da aldrig, i et samfund, handle om, hvordan man skal kunne true folk til at makke ret. Derimod skal man finde måder, hvorpå vi alle kan være her - også utilpassede, venstreradikale unge. Det er ikke i nogens interesse, at det skal blive dagligdag, at man styrter rundt og jagter folk i gaderne med tåregas, vandkanoner og hvad man ellers kan finde på.

Huset på Dortheavej, har trods alt, eksisteret i 10 år nu - uden de store problemer.


Det eneste sted jeg kan se mental underfrankering er da hos dem der gik rundt og kaste med ting og sager efter politiet og tilfældige butiks facader

"Det kan da aldrig, i et samfund, handle om, hvordan man skal kunne true folk til at makke ret"
"lukker man Ungdomshuset, så bliver det først vold og ballade"
her kan man da for alvor tale om selvmodsigelse
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Aspargsen » 3. mar 2017, 12:08

FruitFly skrev:
Falstria skrev:Der tales jo om 2. generations voldsparate venstreradikale nu.

Skulle vi ikke tale om hvad vi kan kan gøre for at disse unge ikke radikaliseres?


Jeg tror største delen er taget hjem til deres forældre bag liguster hækken, og vi hører ikke mere til dem før der er 15 års jubilæum
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Code71 » 3. mar 2017, 14:40

Stars skrev:Men det er jo ikke nødvendigvis brugerne af det nye ungdomshus, der hav lavet ballade.

Ligesom en flok "professionelle" omrejsende hooligans kan blande sig med FCK-fans og lave ballade, ville jeg ikke blive forundret, hvis de 50 voldelige autonome forleden ikke har deres daglige gang i ungdomhuset ... de har bare set demonstrationen anmeldt og set deres snit til at blande sig i mængden og lave ballade.


I så fald vil jeg kalde det uheldigt, tenderende til virkelig uheldigt at alle de omrejsende hooligans helt uden at ungdomshusets brugere vidste noget som helst om det, fik opbygget lagre på Dortheavej af petanqekugler, kasteskyts, herunder sten samt slangebøsser.

Hvor er de dog uheldige
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Code71 » 3. mar 2017, 20:32

Det er også det onde politis skyld at de sådan altid provokerer de små søde englebørn http://nyheder.tv2.dk/2017-03-03-forael ... ituationen
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf FruitFly » 4. mar 2017, 08:45

Code71 skrev:Det er også det onde politis skyld at de sådan altid provokerer de små søde englebørn http://nyheder.tv2.dk/2017-03-03-forael ... ituationen

Ja :lol:

"Se nu hvad I fik vores børn til at gøre". Please ...
2
#Klimatosse
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf HappyQ » 4. mar 2017, 14:38

Med sådanne forældre kan det kun gå galt. :tie:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Aspargsen » 4. mar 2017, 17:34

"Jeanette Perlt, der er medlem af Foreningen for Forældre mod Politibrutalitet."

Hvis nu Jeanette forslag af man skiftede foreningsnavnet til

Foreningen for Forældre mod hærværk!
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Stars » 6. mar 2017, 06:59

Code71 skrev:
Stars skrev:Men det er jo ikke nødvendigvis brugerne af det nye ungdomshus, der hav lavet ballade.

Ligesom en flok "professionelle" omrejsende hooligans kan blande sig med FCK-fans og lave ballade, ville jeg ikke blive forundret, hvis de 50 voldelige autonome forleden ikke har deres daglige gang i ungdomhuset ... de har bare set demonstrationen anmeldt og set deres snit til at blande sig i mængden og lave ballade.


I så fald vil jeg kalde det uheldigt, tenderende til virkelig uheldigt at alle de omrejsende hooligans helt uden at ungdomshusets brugere vidste noget som helst om det, fik opbygget lagre på Dortheavej af petanqekugler, kasteskyts, herunder sten samt slangebøsser.

Hvor er de dog uheldige


Altså - lige petanqekugler ville jeg normalt ikke kategorisere som kasteskyts (undtagen når de medbringes til en demonstration)

Jeg har ikke fulgt med i, hvad politiet har fundet på Dortheavej, men hvis det ligger i et lagerrum i huset, må det formodes at have tilknytning til huset. Ligger det i demonstranternes rygsække, er de ikke tilknyttet huset, men rygsækkens ejer. Og der må man så finde ud af, om ejeren har sin gang i Huset.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"