Ungdomshuset/Jagtvej.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf icelady » 1. mar 2017, 17:47

Opretter lige denne tråd, for at emnet ikke kommer til at fylde for meget i en anden tråd :)


Jeg frygter det går amok i aften. Code fortæller, at de har smadret nogle butikker og demonstranterne ser ikke ligefrem ud til at ville forlade stedet frivilligt.

Jeg kan godt forstå folk stadig er oprørte over rydningen af huset..men det er 10 år siden; kom nu videre.

Og hvor mange af dem, der er med i aften, har haft tilknytning til Ungdomshuset for 10 år siden. :gruble:
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Code71 » 1. mar 2017, 17:51

Jeg er overbevist om at det går amok. De fleste er maskerede og har allerede smadret en masse forretninger
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf sortkaffe » 1. mar 2017, 17:52

Jeg kan huske at jeg dengang var oprørt over de gik så meget amok - og jeg får det på præcis samme måde over det igen.
Jeg boede så i øvrigt også i Jylland dengang, og gør stadig ..og har ingen tilknytning til stedet - kender heller ikke nogen der har.

Jeg undres - på den forarget måde
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf icelady » 1. mar 2017, 17:53

Så er spørgsmålet vel bare, om demonstranterne er folk med relation til Ungdomshuset, eller om det er unge (?) der bare vil have konfrontationen med politiet.

Alene dét, at de er maskerede er for mig indikation på, at de ikke bare synger en sang og så smutter igen. Desværre.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf icelady » 1. mar 2017, 17:55

Jeg tænker: "Kyl noget tåregas mod dem og spul dem bagefter. Så kan de lære det." :gammel:


Jeg synes det er så luset gjort, hvis de laver ballede. De rammer så mange, som er uskyldige og dem er de skide ligeglade med.
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Wizzze » 1. mar 2017, 17:55

icelady skrev:Opretter lige denne tråd, for at emnet ikke kommer til at fylde for meget i en anden tråd :)


Jeg frygter det går amok i aften. Code fortæller, at de har smadret nogle butikker og demonstranterne ser ikke ligefrem ud til at ville forlade stedet frivilligt.

Jeg kan godt forstå folk stadig er oprørte over rydningen af huset..men det er 10 år siden; kom nu videre.

Og hvor mange af dem, der er med i aften, har haft tilknytning til Ungdomshuset for 10 år siden. :gruble:


At dømme ud fra billederne på news, så er de fleste mellem 15 og 25, så nok ikke særlig mange, der faktisk havde deres gang i huset.
Det er bare idioter der vil lave ballade :rulle:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf sortkaffe » 1. mar 2017, 17:56

De skulle skamme sig!
Føler mig som en sur gammel kost :gammel:

Det hele kunne da sikkert have været tacklet meget anderledes dengang, men at der nu 10 år efter skal være ballade igen :gisp:
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Code71 » 1. mar 2017, 17:56

icelady skrev:Så er spørgsmålet vel bare, om demonstranterne er folk med relation til Ungdomshuset, eller om det er unge (?) der bare vil have konfrontationen med politiet.

Alene dét, at de er maskerede er for mig indikation på, at de ikke bare synger en sang og så smutter igen. Desværre.


Jeg er sikker på at det bare er et påskud for konfrontationen
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf icelady » 1. mar 2017, 17:58

Er det tåregas politiet har smidt`?


Edit: Ser ud til det er demonstranterne,der smider noget. Idioter. Tag da hjem med jer.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Wizzze » 1. mar 2017, 17:58

Code71 skrev:Jeg er overbevist om at det går amok. De fleste er maskerede og har allerede smadret en masse forretninger


Og slået cyklister ned, og overmalet kirkegårdsmuren :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Guilded_Lily » 1. mar 2017, 18:01

Altså - jeg har nok en romantisk indstilling til 60'ernes-80'ernes demonstrationer og bz'ere og så'n, men det, der er gang i nu, er ikke andet end røvbananer, der savner spænding i hverdagen. De håber måske, der er nogen, der vil sige "Fedt, tak for støtten" - men jeg tvivler.
Senest rettet af Guilded_Lily 1. mar 2017, 18:03, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf icelady » 1. mar 2017, 18:06

Og nu kaster de skyts på Hollænder-vognen......


Kan politiet være afventende, fordi de håber på lidt kasten med div ting kan være nok for demonstranterne?

Og jer, der kender området; de mandskabs-biler, der drejede ned af en sidegade, kan de køre om på den anden side af demonstranterne, så de bliver lukket inde?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Code71 » 1. mar 2017, 18:11

Nu har de trukket kniplerne. Hvis de rammer nogen af de der møgunger, kan vi bruge de næste uger på at høre deres forældre tude over det i diverse medier
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf Hunkat » 1. mar 2017, 18:12

Jeg gentager mit indlæg fra ikke-sige tråden.

Jeg synes det grænser til infantilt og tåkrummende pinligt at "sørge" over Ungdomshuset ti år senere. "Det er som at have mistet et familiemedlem" - undskyld men det synes jeg fandme er at pisse på folk som faktisk har mistet familie og nære venner.

Jeg kan godt forstå man kan føle sig ærgerlig og måske føle at det aldrig blev det samme men den slags sker sgu i livet. Hvis man var 21 da Ungdomshuset blev revet ned, så er der 30+ år mennesker som render rundt og sørger og vil saboterer et projekt for hjemløse! Bliv dog voksen og læg dit engagement i det nye ungdomshus hvis du virkelig føler noget for sagen og ikke bare piver fordi "kapitalismen er dum".

Jeg kan sagtens forstå at man kan have et stærkt bånd til f.eks. bygninger som repræsenterer et fællesskab, det er slet ikke det. Jeg har også selv oplevet at et forum som var helt kritisk for min egen personlige udvikling forsvandt og det kan gøre rigtig ondt og føles meget tomt i lang tid.

Men min medfølelse forsvinder når folk udtaler f.eks.
Hvad siger du til, at ingen har turdet bygge noget på grunden i alle de år - formentlig fordi de er bange for jer?

»Mig bekendt er der ikke kommet nogen trusler fra os, men alle kan lægge to og to sammen. Vi er som alle andre mennesker. Hvis noget, der er sindssygt vigtigt for dig, bliver taget fra dig med vold, vil du så ikke slås til det sidste for det?«


Den holdning forstod jeg måske godt for 10-8-6 år siden. Men vi taler om at der er gået TI ÅR. Tænk hvis man havde lagt al den vrede og energi i at opbygge et nyt miljø på Dotheavej?
Det er ikke fordi man behøver være apatisk eller ikke må engagere sig i sager der står en nært og hvis ikke folk kæmpede for ting de troede på, så ville vi være et meget fattigt samfund.

Man kan mene hvad man vil om salget af ungdomshuset og fremgangsmåden og alt det. Det forholder jeg mig ikke til. Jeg forholder mig kun til at jeg synes det er enormt umodent ikke at kunne bevæge sig den mindste smule fremad mentalt i ti år.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Ungdomshuset/Jagtvej.

Indlægaf icelady » 1. mar 2017, 18:14

Og typisk danskerne, så skal folk da liiiige en tur den vej for at se, hvad der sker.....
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"