Ændring af reglerne om forældrekøb - god ide?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ændring af reglerne om forældrekøb - god ide?

Indlægaf Slettet bruger » 3. mar 2017, 18:53

Bimmerdyret skrev:Øhh nej det er netop luftpenge.
Bare se hvordan folk lånte penge baseret på luft i deres boliger - der så slet ikke var der alligevel
De folk stod tilbage med en kæmpe gæld.
Sælge skindet før...


Pengene var der, de forsvandt bare sidenhen. Hvis jeg har aktier for 10 millioner i dag, er jeg også god for 10 millioner. Jeg kan sælge mine aktier og stå med 10 millioner i hånden. Tilsvarende med huset. Det ændrer sig ikke af at virksomheden jeg har investeret i, kan gå fallit i morgen. Danmark kunne i teorien også gå bankerot i morgen så 10 millioner kroner i kontanter intet ville være værd.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ændring af reglerne om forældrekøb - god ide?

Indlægaf Slettet bruger » 3. mar 2017, 19:00

Falstria skrev:Netop, supermarkedet skal KUN betale skat af gevinsten på salget af mælken (som kan være negativ), og det er en lavere skattesats end privat indkomst. Det er rimeligt.
Det er primært MOMS der giver indtægt til skat på dit køb af mælk.
Dernæst er det er primært lønnen til de ansatte i supermarkedet der giver skat indtægt af dit køb af mælk.
Dertil løn til mejeriarbejdere, landarbejdere, alle dem som levere service og arbejdskraft til kvægbonden og mejeriet.


Ligesom man ved arv naturligvis kun skal beskattes af gevinsten. Man har lov at modregne gæld først.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"