Vi kan altid melde os ud igen.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf paint » 27. feb 2017, 08:58

Falstria skrev:
paint skrev:
Falstria skrev:
paint skrev:Globalisering er et 'værktøj'. Det er hvordan det bliver brugt, der er afgørende. En kniv er et fint køkkenredskab, men bruger man det til at stikke i ryggen på naboen, er det knapt så fint.

Globalisering kan bruges og misbruges. Det sidste har været tilfældet i de sidste mange år. EU, kan/bør være et værn mod de skadelige effekter af globalisering (sagt meget kort) - uden en eller anden form for klub/fællesmarked, har vi ikke en chance.


Næh, globalisering er et menukort.

Protektionisme om DK giver x retter
Protektionisme om EU giver xx retter
Globalisering giver xxxx retter


Pris og kvalitet hænger nøje sammen, som altid, men der er frit valg i den globale verden.

Trump er eksemplet på protektionisme, i EU størrelse skala.


Ja, og inden du når at se dig om, står du ude i køkkenet og vasker tallerkener, fordi du ikke har råd til dagens ret ;)


Jeg ville være arbejdsløs og på fattiggården ligenu, hvis ikke det var for globalisering.
Og det ville du også være, før mig tilmed.

Jeg kan i det mindste køre mejetærsker, hvis alt andet skulle svigte. Mad er der altid brug for.


Der vil også altid være brug for det jeg laver, og jeg behøver ikke en mejetærsker. Den ville faktisk bare være en smule i vejen ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Aspargsen » 27. feb 2017, 11:41

Falstria skrev:
paint skrev:
Der vil også altid være brug for det jeg laver, og jeg behøver ikke en mejetærsker. Den ville faktisk bare være en smule i vejen ;)


Folk ville bare ikke have råd til at hyre dig, når de mister deres jobs, de ville skulle vælge om de vil handle hos dig eller hos mig med mejetærskeren.


og din mejetærsker bliver der ikke brug for fordi af EU vil smide alt deres overskuds produktion i hoved på os til en pris der ligger under dine produktions omkostninger, også kan mejetærskeren stå ovre i hjørnet og rustne
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Thomas31 » 27. feb 2017, 16:09

Jasmin skrev:Norge har måttet indføre de fleste af de love, reguleringer, begrænsninger og direktiver, som EU praktiserer for medlemslandene. Norge har blot ikke haft indflydelse på nogen af dem. Nordmændenes forestilling om uafhængighed, er derfor blot en illusion. Tror ikke at det ville være anderledes for danskerne uden for EU.

Når det er sagt, vil jeg da også hælde til at EU blander sig i alt for meget, samt at store dele af styringen er uden folkeligt mandat. Jeg vil være betænkelig ved at Danmark meldte sig ud, men i stedet for at være dikkende lammehaler til den kroniske galskab, der florerer på mange niveauer i EU, var det formentlig mere konstruktivt at forsøge at allierere sig med andre, også skeptiske lande for at ændre på tingene. Vi kunne lægge for ved at presse vore egne politikere til at prioritere danskernes tarv, frem for deres egen karriere- og aftrædelsesplanlægning, som synes at være det egentlige motiv for deres EU-begejstring.


Eller se på Schweiz. Et ekstremt decentraliseret land, hvor ingen kender landets leder, fordi magten ligger primært i 27 små cantoner og herunder i tusindvis af kommuner ofte styret af rene amatør-politikere. Et vildt uansvarligt system styret af de totalt uvidende vælgere som endda kan kræve jævnlige afstemninger om alt mumigt. Katastrofalt. Og så er det endda historsik betinget uden centrale djøf-styrede kommunesammensætningsoptimrringskommissioner til at beregne den evige sandhed.

De har et omfattende statsstøttet jernbanesystem, der når ud til alle hjørner af landet til gavn for sammenhængskraften og kampen mod biler. Enhver produktivitetskommission ville være chokeret. Nu må de holde op.

Uden for EU har de sågar valgt fuldstændig protektionisme indenfor landbruget. De elsker de små landbrug i alle dele af landet med lokale ofte økologiske fødevarer og køer med klokker i alperne. Sentimentale klaphatte. De må virkelig få nogle økonomer til at beregne, hvor dumme de er.

Der er selvfølgelig bare lige det problem, at de er så meget rigere end alle andre.
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf paint » 27. feb 2017, 18:10

Det er dog utroligt, hvor tit Schweiz skal hives rundt i manegen, som et eksempel til efterfølgelse. Schweiz er en meget speciel økonomi, fordi de har så kæmpestore indtægter fra deres finansielle sektor, og derfor kan landet ikke uden videre sammenlignes med noget andet land - slet ikke Danmark.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Thomas31 » 27. feb 2017, 18:28

Falstria skrev:
Thomas31 skrev:
Jasmin skrev:Norge har måttet indføre de fleste af de love, reguleringer, begrænsninger og direktiver, som EU praktiserer for medlemslandene. Norge har blot ikke haft indflydelse på nogen af dem. Nordmændenes forestilling om uafhængighed, er derfor blot en illusion. Tror ikke at det ville være anderledes for danskerne uden for EU.

Når det er sagt, vil jeg da også hælde til at EU blander sig i alt for meget, samt at store dele af styringen er uden folkeligt mandat. Jeg vil være betænkelig ved at Danmark meldte sig ud, men i stedet for at være dikkende lammehaler til den kroniske galskab, der florerer på mange niveauer i EU, var det formentlig mere konstruktivt at forsøge at allierere sig med andre, også skeptiske lande for at ændre på tingene. Vi kunne lægge for ved at presse vore egne politikere til at prioritere danskernes tarv, frem for deres egen karriere- og aftrædelsesplanlægning, som synes at være det egentlige motiv for deres EU-begejstring.


Eller se på Schweiz. Et ekstremt decentraliseret land, hvor ingen kender landets leder, fordi magten ligger primært i 27 små cantoner og herunder i tusindvis af kommuner ofte styret af rene amatør-politikere. Et vildt uansvarligt system styret af de totalt uvidende vælgere som endda kan kræve jævnlige afstemninger om alt mumigt. Katastrofalt. Og så er det endda historsik betinget uden centrale djøf-styrede kommunesammensætningsoptimrringskommissioner til at beregne den evige sandhed.

De har et omfattende statsstøttet jernbanesystem, der når ud til alle hjørner af landet til gavn for sammenhængskraften og kampen mod biler. Enhver produktivitetskommission ville være chokeret. Nu må de holde op.

Uden for EU har de sågar valgt fuldstændig protektionisme indenfor landbruget. De elsker de små landbrug i alle dele af landet med lokale ofte økologiske fødevarer og køer med klokker i alperne. Sentimentale klaphatte. De må virkelig få nogle økonomer til at beregne, hvor dumme de er.

Der er selvfølgelig bare lige det problem, at de er så meget rigere end alle andre.


Der er nok lidt strengt at kalde dem protektionister, det er jo ikke deres køer med klokker der har gjort dem rige, der er bundet mange penge i halen af hver ko.
De har gang i rigtig mange forretninger med hele verden, det er derfor de er rige.

Schweitz er i EFTA, ligesom Norge. Vi var der før vi gik med i EF og jeg så da gerne at vi endte der igen.


Jeg kalder på ingen måde Schweiz for protektionister. Tværtimod. De har givetvis relativt mere verdenshandel end EU og kan jo lave deres egne aftaler. Deres protektionistiske landbrug er givetvis rent tab. Det er bare noget de vælger. Fordi de kan, og fordi de ikke gider industrialiserede svinefabrikker og affolkning osv. Og måske er der så alligevel indirekte gevinster ved det.

Pointen er, at den lille effektive sagtens kan klare sig. Jeg har ikke tænkt mig at stemme for, at Danmark skal ud af EU. I hvert fald ikke lige nu. Men hver gang økonomer kommer med deres latterlige beregninger får jeg lyst til det. Det er meningsløst ævl. FAKE NEWS......
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Forhedehulehelvede » 27. feb 2017, 19:23

Falstria skrev:Ja de giver dobbelt så meget landbrugsstøtte som EU, hvad gevindsten er har jeg så noget svært ved at se.

Jeg ville stemme for at komme ud af EU med det samme, for det er den eneste vej tilbage til EF eller EFTA.
Jeg er alligevel revnende ligeglad med standarder for størrelse og facon af agurker.


Det skal du ikke være som kvinde. Slet ikke hvis du er/bliver single. Så ved man aldrig om det bliver godt med en agurk standard på f.eks. hårdhed. :slem:
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Forhedehulehelvede » 27. feb 2017, 21:48

Falstria skrev:Siger du at kvinder skal stemme for at blive i EU? Siden hvornår er du begyndt at give kvinder råd og hvad har det med mig at gøre? :lol:


Joke. ;)
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Conway » 28. feb 2017, 21:20

Falstria skrev:
Jasmin skrev:Norge har måttet indføre de fleste af de love, reguleringer, begrænsninger og direktiver, som EU praktiserer for medlemslandene. Norge har blot ikke haft indflydelse på nogen af dem. Nordmændenes forestilling om uafhængighed, er derfor blot en illusion. Tror ikke at det ville være anderledes for danskerne uden for EU.

Når det er sagt, vil jeg da også hælde til at EU blander sig i alt for meget, samt at store dele af styringen er uden folkeligt mandat. Jeg vil være betænkelig ved at Danmark meldte sig ud, men i stedet for at være dikkende lammehaler til den kroniske galskab, der florerer på mange niveauer i EU, var det formentlig mere konstruktivt at forsøge at allierere sig med andre, også skeptiske lande for at ændre på tingene. Vi kunne lægge for ved at presse vore egne politikere til at prioritere danskernes tarv, frem for deres egen karriere- og aftrædelsesplanlægning, som synes at være det egentlige motiv for deres EU-begejstring.


Der findes ikke skeptiske lande at alliere sig med, vi er ikke selv et skeptisk land heller.
Vores egne folkevalgte politikere er ikke skeptiske, ikke flertallet af dem.

Det eneste vi har, er de forbehold, der holder vores egne folkevalgte i skak og forhindrer dem i at sende os på en kurs der kan udløse mindre borgerkrige.


Helt enig, heldigvis har vi vore forbehold, men samtidig foruroligende at vælgerne og politikerne er så langt fra hinanden i disse sp.mål. og desværre vil disse afstemninger jævnligt dukke op indtil de får deres vilje.
EU modstanden er massiv lige nu og derfor indgår de denne usympatiske og udemokratiske tværpolitiske aftale der reelt betyder at demokratiet er sat ud af kraft mht. medlemskabet.
Løsningen er svær at få øje på da det virker som om at indvandringsspørgsmålet trækker vælgerne i hver sin retning da modstand mod EU og indvandring stort set appellerer til de samme vælgere.
Det kræver således et vælgerskred af dimensioner. Enten i form af et massivt terrorangreb på den ene side, eller at alle indvandringsrelaterede problemer forsvandt som dug for solen, på den anden side.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Forhedehulehelvede » 1. mar 2017, 08:25

Conway skrev:Helt enig, heldigvis har vi vore forbehold, men samtidig foruroligende at vælgerne og politikerne er så langt fra hinanden i disse sp.mål. og desværre vil disse afstemninger jævnligt dukke op indtil de får deres vilje.
EU modstanden er massiv lige nu og derfor indgår de denne usympatiske og udemokratiske tværpolitiske aftale der reelt betyder at demokratiet er sat ud af kraft mht. medlemskabet.
Løsningen er svær at få øje på da det virker som om at indvandringsspørgsmålet trækker vælgerne i hver sin retning da modstand mod EU og indvandring stort set appellerer til de samme vælgere.
Det kræver således et vælgerskred af dimensioner. Enten i form af et massivt terrorangreb på den ene side, eller at alle indvandringsrelaterede problemer forsvandt som dug for solen, på den anden side.


Nok fordi at EU har de store skyklapper på og nægter at indse de store problemer der er med indvandringen i faktisk hele Europa. Og jo længere tid der går før at de indser det og også gør noget, jo mere vil de to følges ad.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Conway » 1. mar 2017, 10:02

Forhedehulehelvede skrev:
Conway skrev:Helt enig, heldigvis har vi vore forbehold, men samtidig foruroligende at vælgerne og politikerne er så langt fra hinanden i disse sp.mål. og desværre vil disse afstemninger jævnligt dukke op indtil de får deres vilje.
EU modstanden er massiv lige nu og derfor indgår de denne usympatiske og udemokratiske tværpolitiske aftale der reelt betyder at demokratiet er sat ud af kraft mht. medlemskabet.
Løsningen er svær at få øje på da det virker som om at indvandringsspørgsmålet trækker vælgerne i hver sin retning da modstand mod EU og indvandring stort set appellerer til de samme vælgere.
Det kræver således et vælgerskred af dimensioner. Enten i form af et massivt terrorangreb på den ene side, eller at alle indvandringsrelaterede problemer forsvandt som dug for solen, på den anden side.


Nok fordi at EU har de store skyklapper på og nægter at indse de store problemer der er med indvandringen i faktisk hele Europa. Og jo længere tid der går før at de indser det og også gør noget, jo mere vil de to følges ad.


For EU gælder kun, "globalisme uber alles", uanset nationale og menneskelige omkostninger.
Samme fællesskabsfølelse fandtes, paradoksalt nok, også i DDR/ Sovjetunionen indtil muren faldt.
Unioner har det med at blive altdominerende hvilket i høj grad også gælder EU.. :(
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Slettet bruger » 1. mar 2017, 14:28

Jeg vil nu mene at erkendelsen efterhånden har spredt sig i EU at folk er grundigt trætte af uplanlagt og høj indvandring fra den 3. verden.

Østrig, Polen, Ungarn f.eks.

Ja og så er der jo valg snart i Holland og Frankrig.

Så uhm.

EU kan se meget anderledes ud om 1 eller 2 år.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Slettet bruger » 1. mar 2017, 14:33

Conway skrev:
Forhedehulehelvede skrev:
Conway skrev:Helt enig, heldigvis har vi vore forbehold, men samtidig foruroligende at vælgerne og politikerne er så langt fra hinanden i disse sp.mål. og desværre vil disse afstemninger jævnligt dukke op indtil de får deres vilje.
EU modstanden er massiv lige nu og derfor indgår de denne usympatiske og udemokratiske tværpolitiske aftale der reelt betyder at demokratiet er sat ud af kraft mht. medlemskabet.
Løsningen er svær at få øje på da det virker som om at indvandringsspørgsmålet trækker vælgerne i hver sin retning da modstand mod EU og indvandring stort set appellerer til de samme vælgere.
Det kræver således et vælgerskred af dimensioner. Enten i form af et massivt terrorangreb på den ene side, eller at alle indvandringsrelaterede problemer forsvandt som dug for solen, på den anden side.


Nok fordi at EU har de store skyklapper på og nægter at indse de store problemer der er med indvandringen i faktisk hele Europa. Og jo længere tid der går før at de indser det og også gør noget, jo mere vil de to følges ad.


For EU gælder kun, "globalisme uber alles", uanset nationale og menneskelige omkostninger.
Samme fællesskabsfølelse fandtes, paradoksalt nok, også i DDR/ Sovjetunionen indtil muren faldt.
Unioner har det med at blive altdominerende hvilket i høj grad også gælder EU.. :(


DDR var ikke en "union".

Du kan lide så godt kald Danmark som sådan en "union" af DK, Grønland og Færøerne.

Hvad mener du overhovedet med en "union" og at de bliver altdominerende?

Mener du at Storbritannien er altdominerende fordi det er en union?

Og hvordan kan der være 2 "unioner" der er ALTdominerende SAMTIDIGT? :gruble:

Der burde kan kunne være 1 union på planeten af gange iflg Conway-teorien. Fordi den dominerer ALT, DET HELE!
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Slettet bruger » 1. mar 2017, 16:47

Så er der en ting til som folk glemmer - ja og det gælder også den samlede medieverden samt vores politikere ;)

Europaparlamentet har nogen indviklede regler med hvor mange stemmer der skal til at vedtage den og den slags forslag, der er forskellige slags flertal.

Hvor mange stemmer landene har er fastlagt efter noget ret indviklede overvejelser om "gider vi have at alle de små lande kan stemme de store ned" og "er det OK at de små landes stemmr er ligegyldig fordi de store har mange flere".

DK får således meget mere parlamentsmedlem pr 1000 indbyggere end Frankrig eller Italen gør.

Hele den ligning er brudt sammen med Brexit. UK har en hel masse stemmer, og når de smutter, så skal der færre stemmer til at skyde forslag ned.

Det er godt fos os f.eks, vi får mere at have sagt i post-brexit EU.

EU vedtog f.eks. en kvoteordning for flygtninge i 2015 - det er jo bare en fantasivedtægt fordi den aldrig vil blive implementeret alligevel, og landene som f.eks. Sverige og Tyskland har nu helt opgivet at snakke om den plan

- MEN jeg tror ikke en gang den kunne blive vedtaget nu, fordi Østeuropa ville kunne stemme den ned nu.

Det betyder altså rigtigt meget for de beslutninger der vil komme i fremtiden.

Folk tænker som om stemmefordelingen vil være den samme i 2020 når UK er ude som den var i 2015.

Det vil den ikke være, og det skal man lige have med når man gætter på hvad for beslutninger EU kommer til at tage fremadrettet.


Vi skal tænke EU bliver lidt lige som Melodi Grand Prix, med en masse østeuropæiske lande der stemmer for hinandens forslag :) Og hvor nogen store vestlige lande står helt alene uden en masse stemme-buddies.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Slettet bruger » 1. mar 2017, 16:51

Jeg har ledt efter nogen beregninger af hvad det betyder helt præcist, men der er vist ingen der har gidet lave dem.

Det kunne være sjovt at kigge på nogen af de gamle kontroversielle afstemninger og se hvad udfaldet ville være i et EU-parlament minus UK.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Vi kan altid melde os ud igen.

Indlægaf Conway » 1. mar 2017, 18:35

eks-Maupassant skrev:
Conway skrev:
Forhedehulehelvede skrev:
Conway skrev:Helt enig, heldigvis har vi vore forbehold, men samtidig foruroligende at vælgerne og politikerne er så langt fra hinanden i disse sp.mål. og desværre vil disse afstemninger jævnligt dukke op indtil de får deres vilje.
EU modstanden er massiv lige nu og derfor indgår de denne usympatiske og udemokratiske tværpolitiske aftale der reelt betyder at demokratiet er sat ud af kraft mht. medlemskabet.
Løsningen er svær at få øje på da det virker som om at indvandringsspørgsmålet trækker vælgerne i hver sin retning da modstand mod EU og indvandring stort set appellerer til de samme vælgere.
Det kræver således et vælgerskred af dimensioner. Enten i form af et massivt terrorangreb på den ene side, eller at alle indvandringsrelaterede problemer forsvandt som dug for solen, på den anden side.


Nok fordi at EU har de store skyklapper på og nægter at indse de store problemer der er med indvandringen i faktisk hele Europa. Og jo længere tid der går før at de indser det og også gør noget, jo mere vil de to følges ad.


For EU gælder kun, "globalisme uber alles", uanset nationale og menneskelige omkostninger.
Samme fællesskabsfølelse fandtes, paradoksalt nok, også i DDR/ Sovjetunionen indtil muren faldt.
Unioner har det med at blive altdominerende hvilket i høj grad også gælder EU.. :(


DDR var ikke en "union".

Du kan lide så godt kald Danmark som sådan en "union" af DK, Grønland og Færøerne.

Hvad mener du overhovedet med en "union" og at de bliver altdominerende?

Mener du at Storbritannien er altdominerende fordi det er en union?

Og hvordan kan der være 2 "unioner" der er ALTdominerende SAMTIDIGT? :gruble:

Der burde kan kunne være 1 union på planeten af gange iflg Conway-teorien. Fordi den dominerer ALT, DET HELE!


Berlinmuren var Sovjetunionens grænse mod vesten og jeg satte med vilje skråstreg ml. DDR og Sovjetunionen så hvad er det lige du ikke kan forstå ? Ingen vil vel på nuværende tidspunkt påstå at denne Union var fred og harmoni fortiden taget i betragtning.
Storbritannien har ligeledes sine lig i lasten hvad angår Nordirland så heller ikke den Union er/var en ubetinget succes.
EU har udviklet sig til en altomfavnende mastodont som ingen nok havde forestillet sig i 72/73. Heldigvis bevæger denne Union sig nu på lerfødder hvilket er på høje tid efter min mening.
Valgene i NL.,F, og D, vil højst sandsynligt afgøre om EU har en fremtid i sin nuværende form.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"