Psykisk syg Somalier

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Psykisk syg Somalier

Indlægaf Stars » 22. feb 2017, 06:38

Forhedehulehelvede skrev:
Akehurst2 skrev:Præcisering, hvis det ikke fremgik klart nok:

Jeg er imponeret over de af jer, der kan svare "han skal udsendes" eller "han skal blive" på grundlag af så få oplysninger.


Det er ikke om han skal smides ud eller ej, for det skal han. Det er han dømt til.
Det jeg ikke fatter er hvorfor vi skal bruge flere hundrede tusinde på en syg udlænding, vi alligevel bare skal have tilbage over grænsen.


Som Culpøs siger: "Regler er regler".
Der er jo også det lille men, at han ikke nødvendigvis kan udvises til Somalia lige nu grundet sikkerhedssituationen dernede, og så vil jeg hellere have ham anbragt i en behandlingsdom end siddende på et udrejsecenter.


Taler vi ikke lov og regler, men etik/ moral/ værdier, synes JEG, det kommer an på omstændighederne;

1) Hvis han lige er kommet til landet, har jeg ikke det store problem med, at han ryger ud igen hurtigst muligt.
2) Har han været her i mange år, og har han endda pådraget sig sin psykiske sygdom her, bør han behandles - og måske ikke udvises.

Sådan lidt efter devisen, at sende ham ud af landet i samme tilstand, som han kom.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Psykisk syg Somalier

Indlægaf Forhedehulehelvede » 22. feb 2017, 07:30

Stars skrev:Som Culpøs siger: "Regler er regler".
Der er jo også det lille men, at han ikke nødvendigvis kan udvises til Somalia lige nu grundet sikkerhedssituationen dernede, og så vil jeg hellere have ham anbragt i en behandlingsdom end siddende på et udrejsecenter.


Taler vi ikke lov og regler, men etik/ moral/ værdier, synes JEG, det kommer an på omstændighederne;

1) Hvis han lige er kommet til landet, har jeg ikke det store problem med, at han ryger ud igen hurtigst muligt.
2) Har han været her i mange år, og har han endda pådraget sig sin psykiske sygdom her, bør han behandles - og måske ikke udvises.

Sådan lidt efter devisen, at sende ham ud af landet i samme tilstand, som han kom.


Så hvis man bliver udvist skal man bare stikke et andet menneske ihjel for at få lov til at blive? Er det en god nok begrundelse?
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Psykisk syg Somalier

Indlægaf Stars » 22. feb 2017, 07:33

Forhedehulehelvede skrev:
Stars skrev:Som Culpøs siger: "Regler er regler".
Der er jo også det lille men, at han ikke nødvendigvis kan udvises til Somalia lige nu grundet sikkerhedssituationen dernede, og så vil jeg hellere have ham anbragt i en behandlingsdom end siddende på et udrejsecenter.


Taler vi ikke lov og regler, men etik/ moral/ værdier, synes JEG, det kommer an på omstændighederne;

1) Hvis han lige er kommet til landet, har jeg ikke det store problem med, at han ryger ud igen hurtigst muligt.
2) Har han været her i mange år, og har han endda pådraget sig sin psykiske sygdom her, bør han behandles - og måske ikke udvises.

Sådan lidt efter devisen, at sende ham ud af landet i samme tilstand, som han kom.


Så hvis man bliver udvist skal man bare stikke et andet menneske ihjel for at få lov til at blive? Er det en god nok begrundelse?



Det er jo ikke dét, jeg skriver ...
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Psykisk syg Somalier

Indlægaf Tux » 22. feb 2017, 07:52

Forhedehulehelvede skrev:Skal dårlige forhold i hjemlandet være en forhindring for at sende alvorlige kriminelle hjem, eller bare i det hele taget, hjemsende folk?

Jeg er ved at være godt træt af alle de krumspring, kriminelle udlændinge bruger for at undgå hjemsendelse, mens vi hjemsender de "gode" udlændinge i flæng. Gode udlændinge vi kunne have glæde af og vise at der rent faktisk er flittige udlændinge. Men sådan skal det ikke være. Vi hænger på en masse udlændinge som ikke bare koster samfundet en formue, men som også fortsætter med at begå kriminalitet og griner over at vi ikke kan hjemsende dem.

At forholdene i hjemlandet ikke er gode kan jeg sådan set ikke se er vores problem. Eller skal vi til at behandle alle psykisk syge i hele Afrika og andre ulande? Klart nej herfra. Send ham hjem og lad Somalia tage sig af ham.

Hvad er din pointe med den her tråd? Han er dømt til udvisning, så du burde vel være tilfreds?

- hvad forsvarsadvokaten siger er egentlig ret ligegyldigt, hans job er at finde enhver smutvej til en lavere straf.
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Psykisk syg Somalier

Indlægaf Forhedehulehelvede » 22. feb 2017, 09:07

Tux skrev:Hvad er din pointe med den her tråd? Han er dømt til udvisning, så du burde vel være tilfreds?

- hvad forsvarsadvokaten siger er egentlig ret ligegyldigt, hans job er at finde enhver smutvej til en lavere straf.


Jeg ville være tilfreds hvis vi ikke først lige skulle bruge nogle hundrede tusinde kroner på ham, inden vi smed ham hjem igen.
Det svarer til at man lige skal slibe og male en kommode, inden man smider den på lossepladsen.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Psykisk syg Somalier

Indlægaf Tux » 22. feb 2017, 11:33

Forhedehulehelvede skrev:
Tux skrev:Hvad er din pointe med den her tråd? Han er dømt til udvisning, så du burde vel være tilfreds?

- hvad forsvarsadvokaten siger er egentlig ret ligegyldigt, hans job er at finde enhver smutvej til en lavere straf.


Jeg ville være tilfreds hvis vi ikke først lige skulle bruge nogle hundrede tusinde kroner på ham, inden vi smed ham hjem igen.
Det svarer til at man lige skal slibe og male en kommode, inden man smider den på lossepladsen.

Så vi skal bare sende udenlandske forbrydere hjem uden at straffe dem yderligere ved at låse dem inde en tid? - Det tror jeg ikke vil være befordrende for retssikkerheden..
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Psykisk syg Somalier

Indlægaf Forhedehulehelvede » 22. feb 2017, 13:06

Tux skrev:Så vi skal bare sende udenlandske forbrydere hjem uden at straffe dem yderligere ved at låse dem inde en tid? - Det tror jeg ikke vil være befordrende for retssikkerheden..


Retssikkerheden er død for længst. Detuden er det ikke vores "retssikkerhed" det går ud over.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Psykisk syg Somalier

Indlægaf Tux » 22. feb 2017, 14:05

Forhedehulehelvede skrev:
Tux skrev:Så vi skal bare sende udenlandske forbrydere hjem uden at straffe dem yderligere ved at låse dem inde en tid? - Det tror jeg ikke vil være befordrende for retssikkerheden..


Retssikkerheden er død for længst. Detuden er det ikke vores "retssikkerhed" det går ud over.

Hvis det bliver virkelighed, bliver vi da først rigtig et slaraffenland for kriminelle udlændinge.

"Bare kom til DK og begå alt dem kriminalitet du har lyst til - det værste der kan ske er at du får en enkeltbillet hjem" :forvirret2:
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Psykisk syg Somalier

Indlægaf Forhedehulehelvede » 22. feb 2017, 18:27

Tux skrev:Hvis det bliver virkelighed, bliver vi da først rigtig et slaraffenland for kriminelle udlændinge.

"Bare kom til DK og begå alt dem kriminalitet du har lyst til - det værste der kan ske er at du får en enkeltbillet hjem" :forvirret2:


Så længe vores fængsler er bedre end deres hjemland, vil det måske være valget for nogen.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Psykisk syg Somalier

Indlægaf Conway » 24. feb 2017, 18:03

Forhedehulehelvede skrev:
Tux skrev:Hvis det bliver virkelighed, bliver vi da først rigtig et slaraffenland for kriminelle udlændinge.

"Bare kom til DK og begå alt dem kriminalitet du har lyst til - det værste der kan ske er at du får en enkeltbillet hjem" :forvirret2:


Så længe vores fængsler er bedre end deres hjemland, vil det måske være valget for nogen.



Desværre er det ikke kun fængslerne, men stort set alt der er bedre i forhold til Somalia og med åbne grænser og en tåbelig indvandringspolitik vil dette uvæsen fortsætte indtil hele systemet bryder sammen.
Danmark er fyldt med kriminelle udlændinge der ikke kan smides ud grundet tåbelige 70 år gamle konventioner der sikrer ophold og underhold af alskens kriminelt bundskrab.
At Danmark ikke har råd til så mange uproduktive udlændinge er logik for burhøns, men hvem gider bekymre sig om noget så kedeligt som økonomi, når vi kan vise verden at vi er rigtige Gutmenchen. :(
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"