Danske lukkede internataviser

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Danske lukkede internataviser

Indlægaf Slettet bruger » 10. feb 2017, 17:16

Det er sjovt som der kommer flere og flere af de danske internetaviser man ikke kan læse pga de ikke tillader adblocker hhv. det meste indhold er betalingsindhold

Jeg så lige at nu er eb.dk også kommet på det hold aviser jeg ikke kan læse mere.

Tænker også hvad det betyder hvor forumdebatter når man ikke kan linke til artikler mere - jeg startede den her tråd fordi nogen linkede til Joachim Bs raktion på at uber er lukket - men det er på eb.dk så jeg får aldrig hans reaktion af vide. Tabet er ekstremt!

Ak ja de gode gamle dage da det hele var gratis!

Ved ikke om internetdebatter overhovedet var blevet det de er hvis der ikke var en masse gratis aviser osv man kan linke til.

Nu bliver det måske mere løst. Alle kan jo kan bilde mig ind hvad Joachim B reagerede med, da jeg ikke har adgang til artiklen :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danske lukkede internataviser

Indlægaf Slettet bruger » 10. feb 2017, 17:17

Hov jeg glemte en "mener du".

Mener i at det her bliver Danmarks totale undergang, eller hvad tror i ellers der kommer af konsekvenser af at netaviserne lukker sig "inde"?
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Danske lukkede internataviser

Indlægaf Bimmerdyret » 10. feb 2017, 17:30

eks-Maupassant skrev:Det er sjovt som der kommer flere og flere af de danske internetaviser man ikke kan læse pga de ikke tillader adblocker hhv. det meste indhold er betalingsindhold)


Forventeligt, siden 1.mio+ danskere faktisk har gratis adgang til Infomedia - noget skal aviserne tjene deres penge på.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danske lukkede internataviser

Indlægaf Slettet bruger » 10. feb 2017, 17:33

Bimmerdyret skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er sjovt som der kommer flere og flere af de danske internetaviser man ikke kan læse pga de ikke tillader adblocker hhv. det meste indhold er betalingsindhold)


Forventeligt, siden 1.mio+ danskere faktisk har gratis adgang til Infomedia - noget skal aviserne tjene deres penge på.


Helt enig, det er meget forventeligt ja, men alligevel noget ikke helt kan forberede sig på, og som man ikke kan overskue konsekvenserne af!

Lige som når man begynder at få hår i næsen.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Danske lukkede internataviser

Indlægaf Bimmerdyret » 10. feb 2017, 17:41

eks-Maupassant skrev:
Bimmerdyret skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er sjovt som der kommer flere og flere af de danske internetaviser man ikke kan læse pga de ikke tillader adblocker hhv. det meste indhold er betalingsindhold)


Forventeligt, siden 1.mio+ danskere faktisk har gratis adgang til Infomedia - noget skal aviserne tjene deres penge på.


Helt enig, det er meget forventeligt ja, men alligevel noget ikke helt kan forberede sig på, og som man ikke kan overskue konsekvenserne af!

Lige som når man begynder at få hår i næsen.


:gisp: :gisp: :panik: :panik: :panik: hår i næsen


:lol: men enig i at man jo ikke helt kan forberede sig på det.
0
yessup
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. maj 2016, 14:36
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

Re: Danske lukkede internataviser

Indlægaf yessup » 12. feb 2017, 01:57

Ligefrem Danmarks undergang tror jeg næppe, men det er klart at det ændrer ved internettets struktur. Det gælder jo også med andre former for services... youtube er ikke gået over til betaling, men siden er mindre behagelig at bruge, fordi den er smækfyldt med reklamer.

Det er tydeligt at mens folk var villige til at lægge gratis content ud da internettet var i startfasen så breder der sig et ønske om at tjene penge, og det vil gøre internettet mindre tilgængeligt og mindre brugervenligt.

Det vil måske begrænse udsynet noget, da de færreste har råd til at abonnere på en række aviser, og folk derfor vil blive begrænset til en enkelt nyhedsservice (som flugter med deres egen holdning sandsynligvis).
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danske lukkede internataviser

Indlægaf Slettet bruger » 12. feb 2017, 19:03

modkraft.dk er i øvrigt lukket helt ned
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Danske lukkede internataviser

Indlægaf Delfin » 12. feb 2017, 19:12

Jeg indrømmer da, at jeg synes, det er træls, at jeg må slå adblock fra på nogle sider, som efterfølgende tager en krig at loade, fordi de er gået reklameamok, men det er jo tildels det, avisen lever af. Jeg ville bare ønske, at de valgte nogle mindre tidskrævende reklamer.
0
14 11 14
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danske lukkede internataviser

Indlægaf Slettet bruger » 12. feb 2017, 19:15

Delfin skrev:Jeg indrømmer da, at jeg synes, det er træls, at jeg må slå adblock fra på nogle sider, som efterfølgende tager en krig at loade, fordi de er gået reklameamok, men det er jo tildels det, avisen lever af. Jeg ville bare ønske, at de valgte nogle mindre tidskrævende reklamer.


Det er derfor jeg aldrig slår adblock fra - i "gamle" dag da reklamerne var små billeder (som her på siden) der var det OK med dem, men nu bruger de jo gigantiske videoer med lyd på. Det orker man ikke.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Danske lukkede internataviser

Indlægaf Delfin » 12. feb 2017, 19:29

eks-Maupassant skrev:
Delfin skrev:Jeg indrømmer da, at jeg synes, det er træls, at jeg må slå adblock fra på nogle sider, som efterfølgende tager en krig at loade, fordi de er gået reklameamok, men det er jo tildels det, avisen lever af. Jeg ville bare ønske, at de valgte nogle mindre tidskrævende reklamer.


Det er derfor jeg aldrig slår adblock fra - i "gamle" dag da reklamerne var små billeder (som her på siden) der var det OK med dem, men nu bruger de jo gigantiske videoer med lyd på. Det orker man ikke.


Jeg slår den kun fra på udvalgte sider, og så kommer det lidt an på emnet, om jeg gider bruge tid på at åbne dem. Som regel gider jeg ikke
0
14 11 14

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"