Historiens vingesus!?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Historiens vingesus!?

Indlægaf Jasmin » 6. feb 2017, 14:51

Moxy-lady skrev:Det er en helt anden histories vingesus jeg mærker....


Folketinget har enstemmigt vedtaget følgende lov, som hermed bekendtgøres:

§1

1. Statsborgere er enhver, som nyder godt af Det danske Riges beskyttende fællesskab, og som af samme grund er særligt forpligtet overfor dette.
2. Indfødsret erhverves efter forskrifterne i loven om statsborgerskab og indfødsret.

§2

1. Statsborger er kun den af dansk eller artsbeslægtet blod, som ved sin adfærd beviser, at han er indstillet på og egnet til trofast at tjene det danske folk og rige.
2. Statsborgerretten erhverves ved tildeling af statsborgerbrevet.
3. Statsborgeren er den eneste, der besidder fulde politiske rettigheder i henhold til lovene…
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Historiens vingesus!?

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2017, 15:01

Jasmin skrev:[...] artsbeslægtet blod [...]

Hvad er det, du citerer der? :gruble:
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Historiens vingesus!?

Indlægaf Slettet bruger » 6. feb 2017, 15:46

dgd2007 skrev:
Jasmin skrev:[...] artsbeslægtet blod [...]

Hvad er det, du citerer der? :gruble:


Det er lovsprog for at hvis ens forældre har dansk statsborgerskab så får man det også

man taler om blodret vs jordret for 2 traditioner, den ene gir statsorgerskab primørt ud fra sløgtskab, den anden ud fra om de fødes på statens terrotorium

frankrig har jordret f.eks.
0
Brugeravatar
John Doe
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. sep 2016, 06:42
Kort karma: 6
Likede indlæg: 30

Re: Historiens vingesus!?

Indlægaf John Doe » 6. feb 2017, 18:44

eks-Maupassant skrev:
dgd2007 skrev:
Jasmin skrev:[...] artsbeslægtet blod [...]

Hvad er det, du citerer der? :gruble:


Det er lovsprog for at hvis ens forældre har dansk statsborgerskab så får man det også

man taler om blodret vs jordret for 2 traditioner, den ene gir statsorgerskab primørt ud fra sløgtskab, den anden ud fra om de fødes på statens terrotorium

frankrig har jordret f.eks.
Tja! Tror ikke at det er det Jasmin hentyder til.

Hvis du skifter Dansk ud med Tysk, så er det næsten ordret teksten fra de tyske Nürnberg-racelove fra 1935.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Historiens vingesus!?

Indlægaf Slettet bruger » 6. feb 2017, 19:13

John Doe skrev:
eks-Maupassant skrev:
dgd2007 skrev:
Jasmin skrev:[...] artsbeslægtet blod [...]

Hvad er det, du citerer der? :gruble:


Det er lovsprog for at hvis ens forældre har dansk statsborgerskab så får man det også

man taler om blodret vs jordret for 2 traditioner, den ene gir statsorgerskab primørt ud fra sløgtskab, den anden ud fra om de fødes på statens terrotorium

frankrig har jordret f.eks.
Tja! Tror ikke at det er det Jasmin hentyder til.

Hvis du skifter Dansk ud med Tysk, så er det næsten ordret teksten fra de tyske Nürnberg-racelove fra 1935.


Næ det er det ikke.

Men hvis jeg skifter alle ordene ud med teksten til "Vuffelivov" af Shi-bi-dua, så har du ordret Vuffelivvov.
0
Brugeravatar
John Doe
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. sep 2016, 06:42
Kort karma: 6
Likede indlæg: 30

Re: Historiens vingesus!?

Indlægaf John Doe » 7. feb 2017, 07:02

eks-Maupassant skrev:
John Doe skrev:
eks-Maupassant skrev:
dgd2007 skrev:
Jasmin skrev:[...] artsbeslægtet blod [...]

Hvad er det, du citerer der? :gruble:


Det er lovsprog for at hvis ens forældre har dansk statsborgerskab så får man det også

man taler om blodret vs jordret for 2 traditioner, den ene gir statsorgerskab primørt ud fra sløgtskab, den anden ud fra om de fødes på statens terrotorium

frankrig har jordret f.eks.
Tja! Tror ikke at det er det Jasmin hentyder til.

Hvis du skifter Dansk ud med Tysk, så er det næsten ordret teksten fra de tyske Nürnberg-racelove fra 1935.


Næ det er det ikke.

Men hvis jeg skifter alle ordene ud med teksten til "Vuffelivov" af Shi-bi-dua, så har du ordret Vuffelivvov.

https://www.folkedrab.dk/kilder/kilde-nurnberg-lovene
0
Brugeravatar
ussenterprise
Permanent bortvist
Indlæg: 133
Tilmeldt: 15. jan 2017, 08:52
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Re: Historiens vingesus!?

Indlægaf ussenterprise » 7. feb 2017, 09:59

icelady skrev:
ussenterprise skrev:

Jeg kommenterer med så godt jeg kan følge med, da jeg ikke kun er på dette forum, men på flere andre fora tillige! ;)


Så det hele skal jo passes - du forstår!

Jeg er meget interesseret i at høre andre meninger på flere fora!



Det klinger bare lidt hult i folks ører, når du fortsat opretter nye tråde (som sådan set har samme emne som de tråde, du allerede har oprettet), men ikke kan svare i tidligere tråde. :)

Og så et velment råd; prøv at bruge mindre udråbstegn. :) Når du er på flere fora, må du jo næsten vide at overdreven brug af udråbstegn virker som om du råber (hvilket folk ikke kan lide).



Ang emnet; jeg tror ikke islam kommer til at overtage vesten, eller at vesten ender med at have islamistiske holdninger, værdier og kulturer. Dertil er der for mange islamofober til at det kan ske.


Ja, det er da rigtigt at jeg har et problem med udråbstegn, men det er fordi jeg laver mine trådopslag i et wordark først med disse tegn, så er det nemmere at skille teksterne ad med dobbelt linieafstand, der hvor de tegn står - det er en vane jeg har haft i flere år. - Nå der kom den ikke.

Men jeg er begyndt at forsøge at undgå dem. :D

Ellers er der ingen tvivl om, islamistiske holdninger, værdier og kultur allerede i vor tid har vundet indpas i den vestlige verden.

Muslimske parallelsamfund og muslimske særregler findes allerede i Danmark og andre steder i Europa.

Dette skal selvfølgelig ganges op med de næste f.eks. 100 år frem. :gruble:
0
Jo mere uenig du er med din meddebattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende*S*! :D
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Historiens vingesus!?

Indlægaf Slettet bruger » 7. feb 2017, 13:55

John Doe skrev:
eks-Maupassant skrev:
John Doe skrev:
eks-Maupassant skrev:
dgd2007 skrev:
Jasmin skrev:[...] artsbeslægtet blod [...]

Hvad er det, du citerer der? :gruble:


Det er lovsprog for at hvis ens forældre har dansk statsborgerskab så får man det også

man taler om blodret vs jordret for 2 traditioner, den ene gir statsorgerskab primørt ud fra sløgtskab, den anden ud fra om de fødes på statens terrotorium

frankrig har jordret f.eks.
Tja! Tror ikke at det er det Jasmin hentyder til.

Hvis du skifter Dansk ud med Tysk, så er det næsten ordret teksten fra de tyske Nürnberg-racelove fra 1935.


Næ det er det ikke.

Men hvis jeg skifter alle ordene ud med teksten til "Vuffelivov" af Shi-bi-dua, så har du ordret Vuffelivvov.

https://www.folkedrab.dk/kilder/kilde-nurnberg-lovene


Hold nu op med de Nürnberg-love :)

OK jeg gentager det jeg fortalte dig fær

Det med blog er lovsprog for at hvis ens forældre har dansk statsborgerskab så får man det også. Det betyder ikke andet end at det er vigtigt for et bans statsborgerskab hvad statsborgerskab forældrene har. Det HEDDER blodret og det har det altid heddet.

De er en anden udgave der hedder "jordret".

Men du vil høre om blodret i måske 30 lande og mange 100 år tilbage i tiden.

Ikke kun i nürnberg lovene.

Du tror det kun forekommer i nürnberg lovene fordi du ikke kender det andre - det er kun ford du er uvidende.

Som jeg skrev for nyligt i Trump-råden så er DANNELSEN lav og det resulterer i at folk tåger rundt.

Her har du aldrig før hørt om blodret før, og så tror du straks det handler om nazister :)

Og når jeg fortæller dig den rigtige sammenhæng, så falder 10 øren ikke men du bliver bare stædig lol.


Jus sanguins, blodret, går LANGT tilbage, meget meget længere end nazisterne

Jus sanguinis (Latin: right of blood) is a principle of nationality law by which citizenship is not determined by place of birth but by having one or both parents who are citizens of the state. Children at birth may automatically be citizens if their parents have state citizenship or national identities of ethnic, cultural, or other origins.[1] Citizenship can also apply to children whose parents belong to a diaspora and were not themselves citizens of the state conferring citizenship. This principle contrasts with jus soli (Latin: right of soil).[2]


Many nations have a mixture of jus sanguinis and jus soli, including the United States, Canada, Israel, Greece, Ireland, and recently Germany.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jus_sanguinis
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"