Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Aspargsen » 6. feb 2017, 10:05

DenBlødeJyde skrev:"Dansk kultur og levevis" jeg er 31 og det er derfor ved, at være flere år siden at jeg gik i den danske folkeskole. Dette foregik i en lille by i Sønderjylland og der var ikke en muslim i sigte. Vi havde kønsopdelt idræt........ så at sige, at fælles idræt er dansk levevis er vist en smule søgt.


det er også flere år siden jeg brugte tid i den lokale kommune skole, og der var også opdelt idræt
Men svømmeundervisning var for hele klassen altså både pige og drenge i vandet på samme tid i samme bassin, og der var enda både en mande og en kvinde lærer...
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Stars » 6. feb 2017, 10:09

Bluebell skrev:Min mand underviser - ikke i Danmark, men en af de største succeshistorier har været periodevis opdeling af drenge og piger i undervisningen i erkendelse af, at drenge og piger ikke nødvendigvis tænker og lærer ens. Det handler ikke om religion, men om indlæring.


Fra 2004:
Københavns Kommune vil i et forsøg adskille drenge og piger på de laveste klassetrin. Kønsopdelt undervisning i nogle fag skal give bedre vilkår for både de vilde drenge og de modne piger

http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/E ... ervisning/
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf kidkomb » 6. feb 2017, 10:17

Aspargsen skrev:
Animi skrev:Jeg synes også det er for dårligt at kønsopdele! ISÆR når det drejer sig om sport!!! Så hvorfor er det INGEN der tager hånd om det STØRSTE problem og den STØRSTE kønsopdeling i DK??? Nemlig herre- og kvindelandshold! UD MED DET! Afskaf kønslandshold og lad os oprettet ÉT landshold der består af både mænd og kvinder!!! Det kan jo ikke være rigtigt at de SKIDE muslimer er skyld i at vi ikke kan have ét samlet landshold, bare fordi det ikke passer ind i DERES religion, og fordi de ikke vil se på sport, hvor kønnene blandes!










:rulle:


Det er på grund af skod indlæg som dette af man bliver så træt at af diskuterer muslimer problemer :gisp:

Jeg tror nu mere at det var fremstillingen af det problem man gerne vil debattere, der affødte Animis indlæg.


Jeg tror nu mere at det var FREMSTILLINGEN af det problem man gerne vil debattere, der affødte Animis indlæg!!!

Kan du se forskellen?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Stars » 6. feb 2017, 10:20

Og denne artikel fra 2014 viser jo tydeligt, at det er for at tækkes muslimerne, nogle ønsker kønsadskilt undervisning:

Venstres folkeskoleordfører Karen Ellemann opfordrer landets folkeskoler til at forsøge sig med mere kønsopdelt undervisning.

SFs ligestillingsordfører, Özlem Cekic, kalder over for Ekstra Bladet Venstres udmelding "fantastisk trist".


http://www.bt.dk/politik/venstre-vil-af ... r-i-skolen
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Sangius » 6. feb 2017, 10:26

Jeg synes man skal passe på, med at dele børnene op efter køn. Jeg gik i skole med en håndfuld piger der ville have haft det rigtig skidt med at blive henvist til et 'pigehold'. De var sindssyg dygtige til fodbold, og gik meget op i det.

Så kunne jeg også sagtens pege på en god håndfuld drenge der langt hellere ville spille stikbold, eller lege en eller anden leg, fremfor at spille fodbold.

Jeg ville som barn helt klart havde haft godt af, at idrætsundervisningen blev delt op. Jeg blev uge efter uge udsat for at skulle spille fodbold, med en flok unge knægte. Deres konkurrence lyst var enorm, og jeg er flere gange blevet svinet midt i spillet, fordi jeg er en idiot til fodbold. Jeg hadede idræt. Enormt.
Men det havde ikke fungeret at dele det op i pige/drenge, for så ville der helt sikkert havde været nogle andre børn, der ville blive diskrimineret.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Delfin » 6. feb 2017, 10:44

Sangius skrev:Jeg synes man skal passe på, med at dele børnene op efter køn. Jeg gik i skole med en håndfuld piger der ville have haft det rigtig skidt med at blive henvist til et 'pigehold'. De var sindssyg dygtige til fodbold, og gik meget op i det.

Så kunne jeg også sagtens pege på en god håndfuld drenge der langt hellere ville spille stikbold, eller lege en eller anden leg, fremfor at spille fodbold.

Jeg ville som barn helt klart havde haft godt af, at idrætsundervisningen blev delt op. Jeg blev uge efter uge udsat for at skulle spille fodbold, med en flok unge knægte. Deres konkurrence lyst var enorm, og jeg er flere gange blevet svinet midt i spillet, fordi jeg er en idiot til fodbold. Jeg hadede idræt. Enormt.
Men det havde ikke fungeret at dele det op i pige/drenge, for så ville der helt sikkert havde været nogle andre børn, der ville blive diskrimineret.


De gjorde noget smart i overbygningen i min skoletid. I stedet for pige/dreng opdeling, kunne man vælge sig ind på sportsgrene for 3 mdr af gangen. At det så alligevel ofte var drengene, der valgte fodbold og pigerne håndbold er noget andet, er så noget andet, men muligheden for at vælge på kryds var der. Ting som atletik, svømning og badminton var mere ligeligt fordelt, som jeg husker det.


Kønsopdeling i klasseværelset kan måske være en fordel i nogle perioder, mens det i andre perioder er bedre med blandede klasser. Hvorfor dog lave det til et problem?
1
14 11 14
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Sangius » 6. feb 2017, 10:47

Delfin skrev:
Sangius skrev:Jeg synes man skal passe på, med at dele børnene op efter køn. Jeg gik i skole med en håndfuld piger der ville have haft det rigtig skidt med at blive henvist til et 'pigehold'. De var sindssyg dygtige til fodbold, og gik meget op i det.

Så kunne jeg også sagtens pege på en god håndfuld drenge der langt hellere ville spille stikbold, eller lege en eller anden leg, fremfor at spille fodbold.

Jeg ville som barn helt klart havde haft godt af, at idrætsundervisningen blev delt op. Jeg blev uge efter uge udsat for at skulle spille fodbold, med en flok unge knægte. Deres konkurrence lyst var enorm, og jeg er flere gange blevet svinet midt i spillet, fordi jeg er en idiot til fodbold. Jeg hadede idræt. Enormt.
Men det havde ikke fungeret at dele det op i pige/drenge, for så ville der helt sikkert havde været nogle andre børn, der ville blive diskrimineret.


De gjorde noget smart i overbygningen i min skoletid. I stedet for pige/dreng opdeling, kunne man vælge sig ind på sportsgrene for 3 mdr af gangen. At det så alligevel ofte var drengene, der valgte fodbold og pigerne håndbold er noget andet, er så noget andet, men muligheden for at vælge på kryds var der. Ting som atletik, svømning og badminton var mere ligeligt fordelt, som jeg husker det.


Kønsopdeling i klasseværelset kan måske være en fordel i nogle perioder, mens det i andre perioder er bedre med blandede klasser. Hvorfor dog lave det til et problem?


Enig. Synes på ingen måde kønsopdeling er et problem, hvis der er et gavnligt formål med det.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf dykkersild » 6. feb 2017, 11:16

ussenterprise skrev:Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne?

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-02-04 ... te-klasser

”I Sverige vil regeringen forbyde skoler at opdele piger og drenge i undervisningen. Forbuddet skal være gældende i alle fag. Det siger den svenske undervisningsminister, Gustav Fridolin (Miljöpartiet).

- Hvis det forholder sig sådan, at nogle har problemer med at have drenge og piger sammen, så skal man tage fat i de problemer og ikke undgå dem, siger Gustav Fridolin til Sveriges Radios nyhedsredaktion, Ekot.”

Den Svenske regering forsøger nu at redde de sidste stumper af deres vestlige demokrati og kultur.

Men dette er vel en postgang for sent?

Kønsopdelt undervisning i Sverige, er fremprovokeret af deres muslimske indvandringer med en anden kultur og regler end i den vestlige verden.

Det er gået så vidt, at man har indført det kønsløse ord ”hen” for en person.

Der er problemer med at have drenge og piger sammen i skolerne, og så skal der tages fat på de problemer – siger den svenske minister.

Er problemet ikke nærmere for den svenske minister, at han ikke ved hvad hovedproblemet er?

Nemlig at der er alt for mange muslimer i Sverige, som vil have indført deres egen kultur og levevis i landet?

Din mening?


Hvis du tror, at det kønsløse ord ”hen” for en person, er indført i Sverige pg.a muslimer - så har du helt seriøst ikke lavet dit hjemmearbejde godt nok. Intet kunne være længere væk fra virkeligheden. Vær nu for pokker bare en smule kildekritisk - i stedet for dit muslim-rant - det får dine debatoplæg til at virke ret tåbelige!

Vi har haft kønsopdelt undervisning i Danmark i sport i de sidste 50 år - der var skriver og tæller 1 muslim da jeg gik i folkeskolen for 40 år siden.
Han var fuldt integreret og sjovt nok bor han faktis i Sverige i dag hvor han bestyrer en campingplads.

Tror du virkelig at der er tale om de sidste stumper af demokrati - jeg kommer i Sverige mindst et par gange hvert mdr. - ingen, som i ingen jeg taler med, oplever det du skriver. Kan du henvise til troværdige kilder?
8
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Aspargsen » 6. feb 2017, 12:08

dykkersild skrev:
ussenterprise skrev:Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne?

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-02-04 ... te-klasser

”I Sverige vil regeringen forbyde skoler at opdele piger og drenge i undervisningen. Forbuddet skal være gældende i alle fag. Det siger den svenske undervisningsminister, Gustav Fridolin (Miljöpartiet).

- Hvis det forholder sig sådan, at nogle har problemer med at have drenge og piger sammen, så skal man tage fat i de problemer og ikke undgå dem, siger Gustav Fridolin til Sveriges Radios nyhedsredaktion, Ekot.”

Den Svenske regering forsøger nu at redde de sidste stumper af deres vestlige demokrati og kultur.

Men dette er vel en postgang for sent?

Kønsopdelt undervisning i Sverige, er fremprovokeret af deres muslimske indvandringer med en anden kultur og regler end i den vestlige verden.

Det er gået så vidt, at man har indført det kønsløse ord ”hen” for en person.

Der er problemer med at have drenge og piger sammen i skolerne, og så skal der tages fat på de problemer – siger den svenske minister.

Er problemet ikke nærmere for den svenske minister, at han ikke ved hvad hovedproblemet er?

Nemlig at der er alt for mange muslimer i Sverige, som vil have indført deres egen kultur og levevis i landet?

Din mening?


Hvis du tror, at det kønsløse ord ”hen” for en person, er indført i Sverige pg.a muslimer - så har du helt seriøst ikke lavet dit hjemmearbejde godt nok. Intet kunne være længere væk fra virkeligheden. Vær nu for pokker bare en smule kildekritisk - i stedet for dit muslim-rant - det får dine debatoplæg til at virke ret tåbelige!

Vi har haft kønsopdelt undervisning i Danmark i sport i de sidste 50 år - der var skriver og tæller 1 muslim da jeg gik i folkeskolen for 40 år siden.
Han var fuldt integreret og sjovt nok bor han faktis i Sverige i dag hvor han bestyrer en campingplads.

Tror du virkelig at der er tale om de sidste stumper af demokrati - jeg kommer i Sverige mindst et par gange hvert mdr. - ingen, som i ingen jeg taler med, oplever det du skriver. Kan du henvise til troværdige kilder?


Han har slet ikke lavet noget som helst hjemmearbejde, han har bare kopieret en artikel fra tv2 herind

Hvordan syntes du han skal være kildekritisk, han angiver jo tydeligt sin kilde så du kan vurderer hvad du selv syntes om den, og mig bekendt findes der en anden side på nettet der indeholder meget mere muslimkritisk indhold

Hvad opfatter du som troværdige kilder, nu da TV2 åbentbart er blevet sorteret fra ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf dykkersild » 6. feb 2017, 12:30

Aspargsen skrev:
dykkersild skrev:
ussenterprise skrev:Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne?

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-02-04 ... te-klasser

”I Sverige vil regeringen forbyde skoler at opdele piger og drenge i undervisningen. Forbuddet skal være gældende i alle fag. Det siger den svenske undervisningsminister, Gustav Fridolin (Miljöpartiet).

- Hvis det forholder sig sådan, at nogle har problemer med at have drenge og piger sammen, så skal man tage fat i de problemer og ikke undgå dem, siger Gustav Fridolin til Sveriges Radios nyhedsredaktion, Ekot.”

Den Svenske regering forsøger nu at redde de sidste stumper af deres vestlige demokrati og kultur.

Men dette er vel en postgang for sent?

Kønsopdelt undervisning i Sverige, er fremprovokeret af deres muslimske indvandringer med en anden kultur og regler end i den vestlige verden.

Det er gået så vidt, at man har indført det kønsløse ord ”hen” for en person.

Der er problemer med at have drenge og piger sammen i skolerne, og så skal der tages fat på de problemer – siger den svenske minister.

Er problemet ikke nærmere for den svenske minister, at han ikke ved hvad hovedproblemet er?

Nemlig at der er alt for mange muslimer i Sverige, som vil have indført deres egen kultur og levevis i landet?

Din mening?


Hvis du tror, at det kønsløse ord ”hen” for en person, er indført i Sverige pg.a muslimer - så har du helt seriøst ikke lavet dit hjemmearbejde godt nok. Intet kunne være længere væk fra virkeligheden. Vær nu for pokker bare en smule kildekritisk - i stedet for dit muslim-rant - det får dine debatoplæg til at virke ret tåbelige!

Vi har haft kønsopdelt undervisning i Danmark i sport i de sidste 50 år - der var skriver og tæller 1 muslim da jeg gik i folkeskolen for 40 år siden.
Han var fuldt integreret og sjovt nok bor han faktis i Sverige i dag hvor han bestyrer en campingplads.

Tror du virkelig at der er tale om de sidste stumper af demokrati - jeg kommer i Sverige mindst et par gange hvert mdr. - ingen, som i ingen jeg taler med, oplever det du skriver. Kan du henvise til troværdige kilder?


Han har slet ikke lavet noget som helst hjemmearbejde, han har bare kopieret en artikel fra tv2 herind

Hvordan syntes du han skal være kildekritisk, han angiver jo tydeligt sin kilde så du kan vurderer hvad du selv syntes om den, og mig bekendt findes der en anden side på nettet der indeholder meget mere muslimkritisk indhold

Hvad opfatter du som troværdige kilder, nu da TV2 åbentbart er blevet sorteret fra ?


Jeg beder TS om at være kildekritisk hvad angår at han postulerer at "hen" er indført i Sverige pg.a. muslimer. Han skriver: Det er gået så vidt, at man har indført det kønsløse ord ”hen” for en person.

"Hen" har absolut intet med muslimer at gøre - intet - det er det jeg anfægter og vil kilde til.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Aspargsen » 6. feb 2017, 12:38

dykkersild skrev:
Aspargsen skrev:
dykkersild skrev:
ussenterprise skrev:Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne?

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-02-04 ... te-klasser

”I Sverige vil regeringen forbyde skoler at opdele piger og drenge i undervisningen. Forbuddet skal være gældende i alle fag. Det siger den svenske undervisningsminister, Gustav Fridolin (Miljöpartiet).

- Hvis det forholder sig sådan, at nogle har problemer med at have drenge og piger sammen, så skal man tage fat i de problemer og ikke undgå dem, siger Gustav Fridolin til Sveriges Radios nyhedsredaktion, Ekot.”

Den Svenske regering forsøger nu at redde de sidste stumper af deres vestlige demokrati og kultur.

Men dette er vel en postgang for sent?

Kønsopdelt undervisning i Sverige, er fremprovokeret af deres muslimske indvandringer med en anden kultur og regler end i den vestlige verden.

Det er gået så vidt, at man har indført det kønsløse ord ”hen” for en person.

Der er problemer med at have drenge og piger sammen i skolerne, og så skal der tages fat på de problemer – siger den svenske minister.

Er problemet ikke nærmere for den svenske minister, at han ikke ved hvad hovedproblemet er?

Nemlig at der er alt for mange muslimer i Sverige, som vil have indført deres egen kultur og levevis i landet?

Din mening?


Hvis du tror, at det kønsløse ord ”hen” for en person, er indført i Sverige pg.a muslimer - så har du helt seriøst ikke lavet dit hjemmearbejde godt nok. Intet kunne være længere væk fra virkeligheden. Vær nu for pokker bare en smule kildekritisk - i stedet for dit muslim-rant - det får dine debatoplæg til at virke ret tåbelige!

Vi har haft kønsopdelt undervisning i Danmark i sport i de sidste 50 år - der var skriver og tæller 1 muslim da jeg gik i folkeskolen for 40 år siden.
Han var fuldt integreret og sjovt nok bor han faktis i Sverige i dag hvor han bestyrer en campingplads.

Tror du virkelig at der er tale om de sidste stumper af demokrati - jeg kommer i Sverige mindst et par gange hvert mdr. - ingen, som i ingen jeg taler med, oplever det du skriver. Kan du henvise til troværdige kilder?


Han har slet ikke lavet noget som helst hjemmearbejde, han har bare kopieret en artikel fra tv2 herind

Hvordan syntes du han skal være kildekritisk, han angiver jo tydeligt sin kilde så du kan vurderer hvad du selv syntes om den, og mig bekendt findes der en anden side på nettet der indeholder meget mere muslimkritisk indhold

Hvad opfatter du som troværdige kilder, nu da TV2 åbentbart er blevet sorteret fra ?


Jeg beder TS om at være kildekritisk hvad angår at han postulerer at "hen" er indført i Sverige pg.a. muslimer. Han skriver: Det er gået så vidt, at man har indført det kønsløse ord ”hen” for en person.

"Hen" har absolut intet med muslimer at gøre - intet - det er det jeg anfægter og vil kilde til.


det har jeg allerede svaret på
"Han har slet ikke lavet noget som helst hjemmearbejde, han har bare kopieret en artikel fra tv2 herind "
prøv af gå ned i bunden af den artiklen han linker til der står det
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Moxy-lady » 6. feb 2017, 12:49

Du modsiger dig selv for vildt når du i dit indlæg beskylder muslimer for at gå for meget op i at der er forskel på kønnene ved at ønske kønsADSKILT undervisning, og så mene at det kønsNEUTRALE "hen" er et udtryk der er blevet svenskerne påduttet for at tækkes muslimerne.

Og så er jeg enig med dem der siger at kønsopdelt undervisning intet har med islam at gøre. Det sker også ofte i vestlige lande, og lande som USA har utallige privatskoler der kun underviser det ene eller det andet køn.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2017, 12:56

Man giver selvfølgelig drengene en mere ukompliceret barndom - men generelt er jeg imod enhver form for apartheid, som kønsopdelte skoler jo også må høre ind under. :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2017, 13:02

Moxy-lady skrev:Du modsiger dig selv for vildt når du i dit indlæg beskylder muslimer for at gå for meget op i at der er forskel på kønnene ved at ønske kønsADSKILT undervisning, og så mene at det kønsNEUTRALE "hen" er et udtryk der er blevet svenskerne påduttet for at tækkes muslimerne.

Ja, det er selvfølgelig det rene vrøvl :)

Moxy-lady skrev:Og så er jeg enig med dem der siger at kønsopdelt undervisning intet har med islam at gøre. Det sker også ofte i vestlige lande, og lande som USA har utallige privatskoler der kun underviser det ene eller det andet køn.

Det er jeg til gengæld ikke enig i. Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer, hvad der har noget med islam at gøre ... (jævnfør diskussionen om, hvorvidt jihad har det). Men ideen om, at det er skadeligt at blande piger og drenge, var da en del af "pakken", da de mellemøstlige religioner kom til Europa. Det gælder også kristendommen (og måske jødedommen?)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Moxy-lady » 6. feb 2017, 13:05

dgd2007 skrev:Man giver selvfølgelig drengene en mere ukompliceret barndom - men generelt er jeg imod enhver form for apartheid, som kønsopdelte skoler jo også må høre ind under. :)



Arrrrr , skal vi nu ikke lige klappe hesten? Hvis begge køn har samme muligheder/goder så er det da ikke apartheid. Hvis de har lige dygtige lærere, lige gode lokaler, samme muligheder for aktiviteter, på alle måder har samme forudsætninger så er det altså ikke nødvendigvis negativt at kønsadskille børn. Jeg er sikker på at det i nogle tilfælde ville være en positiv beslutning. Jeg ville ikke selv gøre det, vil jeg tro. Men det betyder ikke at jeg ikke synes at andre skal have muligheden. Af de rigtige årsager. Jeg synes, ærlig talt, ikke at religion bør være baggrunden, however. Men pædagogiske og indlæringsmæssige begrundelser, jo.

Jeg tror dog at de fleste børn har bedst af at omgås med så mange forskellige mennesker som muligt, for at blive gode, empatiske og rummelige medlemmer af samfundet, og det synes jeg er problematisk hvis man køns/religions/politisk eller socioøkonomisk opdeler børn i skolealderen.
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"