Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
ussenterprise
Permanent bortvist
Indlæg: 133
Tilmeldt: 15. jan 2017, 08:52
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf ussenterprise » 4. feb 2017, 15:10

Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne?

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-02-04 ... te-klasser

”I Sverige vil regeringen forbyde skoler at opdele piger og drenge i undervisningen. Forbuddet skal være gældende i alle fag. Det siger den svenske undervisningsminister, Gustav Fridolin (Miljöpartiet).

- Hvis det forholder sig sådan, at nogle har problemer med at have drenge og piger sammen, så skal man tage fat i de problemer og ikke undgå dem, siger Gustav Fridolin til Sveriges Radios nyhedsredaktion, Ekot.”

Den Svenske regering forsøger nu at redde de sidste stumper af deres vestlige demokrati og kultur.

Men dette er vel en postgang for sent?

Kønsopdelt undervisning i Sverige, er fremprovokeret af deres muslimske indvandringer med en anden kultur og regler end i den vestlige verden.

Det er gået så vidt, at man har indført det kønsløse ord ”hen” for en person.

Der er problemer med at have drenge og piger sammen i skolerne, og så skal der tages fat på de problemer – siger den svenske minister.

Er problemet ikke nærmere for den svenske minister, at han ikke ved hvad hovedproblemet er?

Nemlig at der er alt for mange muslimer i Sverige, som vil have indført deres egen kultur og levevis i landet?

Din mening?
0
Jo mere uenig du er med din meddebattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende*S*! :D
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2017, 15:29

Da jeg gik i skole var der kønsopdelt idræt, og det var bl.a. på en efterskole med 150 elever og ikke en eneste muslim. Jeg synes det ville være noget mærkeligt noget at forbyde. Det giver mening at opdele drenge og piger i idrætsundervisningen fordi de har forskellige fysiske forudsætninger, det behøver ikke at have noget med religion at gøre.
0
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Lover-Moses » 4. feb 2017, 15:38

abcd skrev:Da jeg gik i skole var der kønsopdelt idræt, og det var bl.a. på en efterskole med 150 elever og ikke en eneste muslim. Jeg synes det ville være noget mærkeligt noget at forbyde. Det giver mening at opdele drenge og piger i idrætsundervisningen fordi de har forskellige fysiske forudsætninger, det behøver ikke at have noget med religion at gøre.


Ja, og hvad så? Kan piger da ikke det samme som drenge?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2017, 15:43

Lover-Moses skrev:
abcd skrev:Da jeg gik i skole var der kønsopdelt idræt, og det var bl.a. på en efterskole med 150 elever og ikke en eneste muslim. Jeg synes det ville være noget mærkeligt noget at forbyde. Det giver mening at opdele drenge og piger i idrætsundervisningen fordi de har forskellige fysiske forudsætninger, det behøver ikke at have noget med religion at gøre.


Ja, og hvad så? Kan piger da ikke det samme som drenge?


Nej, det kan de ikke.
1
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Lover-Moses » 4. feb 2017, 15:56

abcd skrev:
Lover-Moses skrev:
abcd skrev:Da jeg gik i skole var der kønsopdelt idræt, og det var bl.a. på en efterskole med 150 elever og ikke en eneste muslim. Jeg synes det ville være noget mærkeligt noget at forbyde. Det giver mening at opdele drenge og piger i idrætsundervisningen fordi de har forskellige fysiske forudsætninger, det behøver ikke at have noget med religion at gøre.


Ja, og hvad så? Kan piger da ikke det samme som drenge?


Nej, det kan de ikke.


Hvad er det du mener at de ikke kan?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2017, 16:03

Lover-Moses skrev:
abcd skrev:
Lover-Moses skrev:
abcd skrev:Da jeg gik i skole var der kønsopdelt idræt, og det var bl.a. på en efterskole med 150 elever og ikke en eneste muslim. Jeg synes det ville være noget mærkeligt noget at forbyde. Det giver mening at opdele drenge og piger i idrætsundervisningen fordi de har forskellige fysiske forudsætninger, det behøver ikke at have noget med religion at gøre.


Ja, og hvad så? Kan piger da ikke det samme som drenge?


Nej, det kan de ikke.


Hvad er det du mener at de ikke kan?


De kan ikke løbe lige så hurtigt eller hoppe lige så højt som drenge. Det ville være fjollet hvis det blev forbudt at tage højde for det. Må man ikke samle drengene om en drengefodboldkamp f.eks?
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Tux » 4. feb 2017, 18:26

Stop nu den muslimhetz, der er trættende og dumt..
8
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Only Me » 4. feb 2017, 18:49

Tux skrev:Stop nu den muslimhetz, der er trættende og dumt..

Billede
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Aspargsen » 4. feb 2017, 22:28

Lover-Moses skrev:
abcd skrev:Da jeg gik i skole var der kønsopdelt idræt, og det var bl.a. på en efterskole med 150 elever og ikke en eneste muslim. Jeg synes det ville være noget mærkeligt noget at forbyde. Det giver mening at opdele drenge og piger i idrætsundervisningen fordi de har forskellige fysiske forudsætninger, det behøver ikke at have noget med religion at gøre.


Ja, og hvad så? Kan piger da ikke det samme som drenge?

Nej
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Aspargsen » 4. feb 2017, 22:31

Tux skrev:Stop nu den muslimhetz, der er trættende og dumt..

Helt enig, og ærgerligt af det er nødvendigt
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
ussenterprise
Permanent bortvist
Indlæg: 133
Tilmeldt: 15. jan 2017, 08:52
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf ussenterprise » 6. feb 2017, 09:41

Bluebell skrev:Min mand underviser - ikke i Danmark, men en af de største succeshistorier har været periodevis opdeling af drenge og piger i undervisningen i erkendelse af, at drenge og piger ikke nødvendigvis tænker og lærer ens. Det handler ikke om religion, men om indlæring.


Jeg mener bestemt at både piger og drenge skal undervises sammen - dette er dansk kultur og levevis!

Desværre er det ikke muslimernes levevis og kultur, og det skaber problemer i integrationen i vestlige samfund!
0
Jo mere uenig du er med din meddebattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende*S*! :D
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Animi » 6. feb 2017, 09:50

Jeg synes også det er for dårligt at kønsopdele! ISÆR når det drejer sig om sport!!! Så hvorfor er det INGEN der tager hånd om det STØRSTE problem og den STØRSTE kønsopdeling i DK??? Nemlig herre- og kvindelandshold! UD MED DET! Afskaf kønslandshold og lad os oprette ÉT landshold der består af både mænd og kvinder!!! Det kan jo ikke være rigtigt at de SKIDE muslimer er skyld i at vi ikke kan have ét samlet landshold, bare fordi det ikke passer ind i DERES religion, og fordi de ikke vil se på sport, hvor kønnene blandes!










:rulle:
Senest rettet af Animi 6. feb 2017, 09:54, rettet i alt 1 gang.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf DenBlødeJyde » 6. feb 2017, 09:52

"Dansk kultur og levevis" jeg er 31 og det er derfor ved, at være flere år siden at jeg gik i den danske folkeskole. Dette foregik i en lille by i Sønderjylland og der var ikke en muslim i sigte. Vi havde kønsopdelt idræt........ så at sige, at fælles idræt er dansk levevis er vist en smule søgt.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf Aspargsen » 6. feb 2017, 09:57

Animi skrev:Jeg synes også det er for dårligt at kønsopdele! ISÆR når det drejer sig om sport!!! Så hvorfor er det INGEN der tager hånd om det STØRSTE problem og den STØRSTE kønsopdeling i DK??? Nemlig herre- og kvindelandshold! UD MED DET! Afskaf kønslandshold og lad os oprettet ÉT landshold der består af både mænd og kvinder!!! Det kan jo ikke være rigtigt at de SKIDE muslimer er skyld i at vi ikke kan have ét samlet landshold, bare fordi det ikke passer ind i DERES religion, og fordi de ikke vil se på sport, hvor kønnene blandes!










:rulle:


Det er på grund af skod indlæg som dette af man bliver så træt at af diskuterer muslimer problemer :gisp:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
ussenterprise
Permanent bortvist
Indlæg: 133
Tilmeldt: 15. jan 2017, 08:52
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Re: Kønsopdelte skoleklasser af hensyn til muslimerne

Indlægaf ussenterprise » 6. feb 2017, 10:04

Animi skrev:Jeg synes også det er for dårligt at kønsopdele! ISÆR når det drejer sig om sport!!! Så hvorfor er det INGEN der tager hånd om det STØRSTE problem og den STØRSTE kønsopdeling i DK??? Nemlig herre- og kvindelandshold! UD MED DET! Afskaf kønslandshold og lad os oprette ÉT landshold der består af både mænd og kvinder!!! Det kan jo ikke være rigtigt at de SKIDE muslimer er skyld i at vi ikke kan have ét samlet landshold, bare fordi det ikke passer ind i DERES religion, og fordi de ikke vil se på sport, hvor kønnene blandes!

Hørt-hørt! :D












:rulle:
0
Jo mere uenig du er med din meddebattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende*S*! :D

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"