Moske-massakre i Quebec

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jan 2017, 19:12

eks-Maupassant skrev:
DetSorteCirkus skrev:Så er den ene mand blevet enset. Han er kun tilbageholt som vidne. Den mistænkte hedder Alexandre Bissonnette. Det lugter ikke umiddelbart af islamistisk terrorisme.

http://politiken.dk/udland/art5811969/C ... 3%A9angreb


Nej det ligner mere det er noget konflikt om narko eller en pige eller sådan noget.

Også fordi de bliver fanget i live, det er ikke islamistisk stil.


Med forbehold for at jeg ikke rigtig kender denne kilde synes jeg umiddelbart mest det ligner en handling med rod i en form for psykisk affekt/vrangforestilling.
https://www.google.dk/amp/heavy.com/new ... oid-huawei

En højreekstremistisk vinkel ligger heller ikke lige for.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Slettet bruger » 30. jan 2017, 19:25

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:
DetSorteCirkus skrev:Så er den ene mand blevet enset. Han er kun tilbageholt som vidne. Den mistænkte hedder Alexandre Bissonnette. Det lugter ikke umiddelbart af islamistisk terrorisme.

http://politiken.dk/udland/art5811969/C ... 3%A9angreb


Nej det ligner mere det er noget konflikt om narko eller en pige eller sådan noget.

Også fordi de bliver fanget i live, det er ikke islamistisk stil.


Med forbehold for at jeg ikke rigtig kender denne kilde synes jeg umiddelbart mest det ligner en handling med rod i en form for psykisk affekt/vrangforestilling.
https://www.google.dk/amp/heavy.com/new ... oid-huawei

En højreekstremistisk vinkel ligger heller ikke lige for.


Enig.

whatever is is, it ain't terrror
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf FruitFly » 30. jan 2017, 23:34

eks-Maupassant skrev:Enig.

whatever is is, it ain't terrror

Interessant konklusion. Hvad baserer du den på?
0
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Slettet bruger » 31. jan 2017, 19:54

Bad Samaritan skrev:Det er spøjst egentlig at udgangspunktet for, hvad der konstituerer terror temmelig konsekvent søges hos gerningsmanden, istedet for dem det går ud over. Jeg ville mene, at hvis et massemord eller en anden form for voldshandling skræmmer en hel befolkningsgruppe fra at leve deres helt normale liv som troende, civil samfundsborger eller whatever - foranlediger frygt for at skilte med sine etniske eller religiøse tilhørsforhold, for at samles på offentlige steder, ved religiøse eller politiske sammenkomster - og sådan helt generelt gør livet til en pissefarlig størrelse for en masse mennesker uden nogen aktie i, hvad så end for et forkvaklet rationale, der ligger til grund for gerningen overhovedet - ja, så er der tale om terror. Men sådan er der jo så meget...


Tja, for at der er tale om terror skal terror være en del af motivet.

En pyroman er f.eks. ikke terroist, fordi han ikke er motiveret af terror. Selv om han jo godt kan sprede frygt.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Slettet bruger » 31. jan 2017, 19:55

FruitFly skrev:
eks-Maupassant skrev:Enig.

whatever is is, it ain't terrror

Interessant konklusion. Hvad baserer du den på?


At han råbte "allahu akbar" så han er ikke højreekstrem, og han er heller ikke islamist fordi han var et vestligt navn. Jeg tænker at han bare er skør.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Animi » 31. jan 2017, 20:00

eks-Maupassant skrev:
FruitFly skrev:
eks-Maupassant skrev:Enig.

whatever is is, it ain't terrror

Interessant konklusion. Hvad baserer du den på?


At han råbte "allahu akbar" så han er ikke højreekstrem, og han er heller ikke islamist fordi han var et vestligt navn. Jeg tænker at han bare er skør.


Om man er islamist eller ej, afhænger da ikke af navnet. Folk fra vesten kan sagtens bekende sig til Islam.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. jan 2017, 20:12

Og dog...det peger alligevel i retning af højreekstremisme.

Fra en artikel i Politiken:

"Men noget ændrede sig i marts 2016. Her besøgte Marine Le Pen den canadiskfranske by, og flere personer, der omkring denne tid røg ind i hidsige diskussioner med AB, fortæller, hvordan han blev opflammet af den franske politikers indvandrerfjendtlige budskaber og begyndte at udtrykke ekstreme synspunkter på nettet.

En af dem, der ofte endte i verbale slagsmål med AB, er Vincent Boissoneault, også studerende ved Laval University. Han har kendt AB, siden de begge var børn, og når de i den seneste tid havde svært ved at enes, skyldes det, at AB harcelerede imod flygtninge og udtrykte beundring for Trump og Le Pen.

»Jeg afskrev ham som en xenofob. Jeg opfattede ham ikke som en total racist, men han var betaget af en halvracistisk national bevægelse«, fortæller Boissoneault til avisen The Globe and Mail.

»Det slog mig aldrig, at han kunne være voldelig«.

Det havde François Deschamps til gengæld på fornemmelsen. Han bestyrer en flygtningevenlig canadisk facebookside og genkendte med det samme billedet af den 27-årige, da han blev identificeret som den formodede gerningsmand. AB kommenterede sommetider på opslag fra Deschamps’ facebookside. Han var desuden tilhænger af facebookgruppen Génération Nationale, der i sit manifest kalder til kamp mod multikuturalismen.

»Han efterlod ofte ekstreme kommentarer, der nedgjorde kvinder og flygtninge, på sociale medier . Det var ikke direkte had, snarere et led i denne nye nationalkonservative identitetsbevægelse, som er mere intolerant, end den er hadehuld«, siger Deschamps."
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Animi » 31. jan 2017, 20:14

Jeg tror helt klart også at det er mere sandsynligt at det er højreekstremisme, og ikke islamistisk.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf FruitFly » 31. jan 2017, 20:43

eks-Maupassant skrev:Tja, for at der er tale om terror skal terror være en del af motivet.

Og hvordan ved du her at terror ikke er en del af motivet?
0
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Slettet bruger » 31. jan 2017, 22:26

Animi skrev:Jeg tror helt klart også at det er mere sandsynligt at det er højreekstremisme, og ikke islamistisk.


Da ikke når han råber "allahu akbar" ? Med mindre det var ironisk, altså han er en slags hipster-højreekstremist.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Slettet bruger » 31. jan 2017, 22:29

Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
FruitFly skrev:
eks-Maupassant skrev:Enig.

whatever is is, it ain't terrror

Interessant konklusion. Hvad baserer du den på?


At han råbte "allahu akbar" så han er ikke højreekstrem, og han er heller ikke islamist fordi han var et vestligt navn. Jeg tænker at han bare er skør.


Om man er islamist eller ej, afhænger da ikke af navnet. Folk fra vesten kan sagtens bekende sig til Islam.


Jo konvertitterne skifter navn jo. Til noget arabisk. Ham her har stadig sit vestlige navn.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Slettet bruger » 31. jan 2017, 22:32

FruitFly skrev:
eks-Maupassant skrev:Tja, for at der er tale om terror skal terror være en del af motivet.

Og hvordan ved du her at terror ikke er en del af motivet?


Har jeg allerede skrevet: At han råbte "allahu akbar" så han er ikke højreekstrem, og han er heller ikke islamist fordi han var et vestligt navn. Jeg tænker at han bare er skør.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Slettet bruger » 31. jan 2017, 22:33

Men det ka jo være han ikke råbt "allahu akbar", men at det var en anden eller nogen hørte forkert eller whatever. Så ka han godt være højreekstremist.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Aspargsen » 31. jan 2017, 22:33

eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
FruitFly skrev:
eks-Maupassant skrev:Enig.

whatever is is, it ain't terrror

Interessant konklusion. Hvad baserer du den på?


At han råbte "allahu akbar" så han er ikke højreekstrem, og han er heller ikke islamist fordi han var et vestligt navn. Jeg tænker at han bare er skør.


Om man er islamist eller ej, afhænger da ikke af navnet. Folk fra vesten kan sagtens bekende sig til Islam.


Jo konvertitterne skifter navn jo. Til noget arabisk. Ham her har stadig sit vestlige navn.

Så han er en useriøs teorist ..
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Moske-massakre i Quebec

Indlægaf Slettet bruger » 31. jan 2017, 22:36

Aspargsen skrev:
eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:
FruitFly skrev:
eks-Maupassant skrev:Enig.

whatever is is, it ain't terrror

Interessant konklusion. Hvad baserer du den på?


At han råbte "allahu akbar" så han er ikke højreekstrem, og han er heller ikke islamist fordi han var et vestligt navn. Jeg tænker at han bare er skør.


Om man er islamist eller ej, afhænger da ikke af navnet. Folk fra vesten kan sagtens bekende sig til Islam.


Jo konvertitterne skifter navn jo. Til noget arabisk. Ham her har stadig sit vestlige navn.

Så han er en useriøs teorist ..


Eller slet ikke terroist, men bare en whacko, eller en af dem han skød har stjålet hans kæreste og det er tilfældigt at det var i moskeen han fandt ham.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"