First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2017, 00:41

På mig virker det som om hun er smartere end Trump, og har indset at det her bliver til 4 års total tæppebombning fra mediernes side. Det er der jo en del medier der allerede har sagt de har tænkt sig, bl.a. New York Times. Og at hun derfor gerne vil holde sig lidt væk.

Det er jo det, hvis man truer aviser en masse gange med at sagsøge dem osv - så har de det med at se sig sure på en.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2017, 02:42

Wizzze skrev:[...]
Hillary var meget speciel i hendes ønske om at deltage i politiske projekter, noget Amerika nok aldrig helt tilgav hende.
[...]
Barbara Bush var sådan lidt nationens mormor [...]

Ja, det intense had i højrekredse mod Hillary begyndte netop i den periode. Da hun afløste BB, udtalte hun ting som, at nu var det heldigvis slut med småkager og børnebørn!
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2017, 03:21

dgd2007 skrev:
Wizzze skrev:[...]
Hillary var meget speciel i hendes ønske om at deltage i politiske projekter, noget Amerika nok aldrig helt tilgav hende.
[...]
Barbara Bush var sådan lidt nationens mormor [...]

Ja, det intense had i højrekredse mod Hillary begyndte netop i den periode. Da hun afløste BB, udtalte hun ting som, at nu var det heldigvis slut med småkager og børnebørn!


Mnja.

Jeg synes det var dumt at hende at stille op, jeg synes hun skulle have erkendt at hun var for slidt og der var for meget had mod hende, og det ville være bedre for Demokraterne hvis hun enten holdt sig til senatet, eller gik på pension.

Egotrip, fordi hun ville i historiebøgerne som første kvindelige præsident IMHO. Der må have været folk der prøvede at tale hende fra det.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2017, 03:21

Det er sq lidt hendes skyld vi er endt med Trump. Jeg er bitter :)
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf annella » 23. jan 2017, 06:34

vibbsen skrev:
Hunkat skrev:Jeg har allerede set de første par steder hvor hun bliver refereret til som "Third Lady" fordi hun er kone nr. 3 og fordi folk bare generelt har lidt svært ved at se hende som 'first among women' om man så må sige.

Jeg tror det bliver svært for hende for hun er måske ikke helt klar over spillereglerne i forhold til f.eks. velgørende arbejde som ikke er at gå til bal i fin kjole. Bare det at hun havde en gave med på førstedagen viser at hun ikke har sat sig ind i hvad der egentlig skal foregå. Det ville være noget andre ville tage bag lukkede døre, det er slet ikke tradition som vi kender herhjemme fra ministerskifte.

Alt i alt har hun nok samme problem som sin mand, nemlig osteklokken. Og hun har ikke den samme folkelige appeal som Michelle havde. Hun har ikke arbejdet sig op, hun var smuk og giftede sig rig. Og ikke på den romantiske prinsessehistorie-måde.


Ærlig talt, med en administration i den størrelsesorden som vi ser i det Hvide Hus, så kunne man måske godt forvente at der var nogen der havde givet hende klare instrukser i do's and Dont's.....Gaven er jo ikke bare tryllet frem af det blå. Og som jeg ser det så kunne episoden fint have været undgået. Hvis administrationen havde passet deres job....Det må man håbe at de gør fremover. Så den slags pinligheder undgås.

I det hele taget så håber jeg da at staben i det Hvide Hus formår at lægge deres modvilje mod Trump til side. Det ville klæde dem rigtig godt. De har sgu dækket over værre skandaler.

Hvad angår Michelle Obama så har jeg aldrig brudt mig synderligt meget om hende. Jeg synes var så sød at det nærmest hvinede i tænderne. Og det var ikke på den fede måde. Noget ved hende gav mig tics. Hun virkede påtaget folkelig. Melanie Trump derimod er en rigtig lille steg, som med den rette "træning" (For selvfølgelig træner man da præsidentfruer) kan blive rigtig god.


Jeg har heller aldrig brudt mig om Michelle Obama, jeg synes Melania Trump er for mig sympatiskere og langt mere tilbageholdende og rolig i hendes optræden. Dum er hun heller ikke, hun taler 7 sprog har studeret arkitektur, men afbrød studiet til fordel for hendes modelkarriere, hun skal nok klare sig som 1. lady, og jeg tror, hun vil gøre det godt, det har hendes mand også brug for.
2
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Luffegås » 23. jan 2017, 06:58

Det med gaven - Dengang Michelle gav Laura, stod der en person klar til at tage æsken hurtigt væk, så der kunne stilles op til billeder. Det var det Michelle manglede, pga. tidsplan, så derfor tog Barrack æsken og gik ind med den hurtigt, fordu ingen ansatte stod klar. Derfor det lidt akavede face (men tror faktisk hun bare ser sådan ud)..

Ang. huset ja, så Melania sagt at det første år eller noget vil hun ikke bo i huset. Baron skal vidst nok på highschool efter sommerferien, og der kan han jo vidst sagtens bo i Washington og starte highschool der. Så det er ikke for altid hun ikke vil det.

Min mening: Melania har så meget potentiale, Men hun skal lærer at tale sig fri af en teleprompter for det er der hun taber, hun virker ikke varm og nær når hun taler i store forsamlinger.
Spændende at se hvad hun kan komme til at sige der virker i modsætning til hans politik. Det er eneste frygt jeg har, særligt da hun sagde hun vil snå ned på mobning.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Rapfisk » 23. jan 2017, 08:51

Luffegås skrev:Det med gaven - Dengang Michelle gav Laura, stod der en person klar til at tage æsken hurtigt væk, så der kunne stilles op til billeder. Det var det Michelle manglede, pga. tidsplan, så derfor tog Barrack æsken og gik ind med den hurtigt, fordu ingen ansatte stod klar. Derfor det lidt akavede face (men tror faktisk hun bare ser sådan ud)..

Det tror jeg også. Hun har lidt et resting bitch face - ligesom dengang Barack tog selfies med Helle Thorning.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf annella » 23. jan 2017, 09:40

Rapfisk skrev:
Luffegås skrev:Det med gaven - Dengang Michelle gav Laura, stod der en person klar til at tage æsken hurtigt væk, så der kunne stilles op til billeder. Det var det Michelle manglede, pga. tidsplan, så derfor tog Barrack æsken og gik ind med den hurtigt, fordu ingen ansatte stod klar. Derfor det lidt akavede face (men tror faktisk hun bare ser sådan ud)..

Det tror jeg også. Hun har lidt et resting bitch face - ligesom dengang Barack tog selfies med Helle Thorning.


Det var Helle Thorning, der tog selfies med Obama og Cameron, forøvrig meget usmageligt og på et helt forkert tidspunkt, da det var ved Mandelas mindehøjtidelighed, så jeg forstår udmærket, hvis Michelle Obama viste et resting bitch face.
3
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Akehurst2 » 23. jan 2017, 09:44

HerErJeg skrev:Desværre kan jeg være noget nervøs for, om Melanie Trump på nogen tænkelig måde formår at sætte sig i andres sted eller forstå at andre mennesker har ondt i livet. Måske det bliver som Marie Antoinette sagde, at når folket mangler brød, så må de bare spise kage...


Hvorfor tror du, hun vil være sådan? Hun har giftet sig til penge ja, men kommer jo ikke fra en baggrund med penge (i modsætning til sin mand).
Senest rettet af Akehurst2 23. jan 2017, 10:01, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Luffegås » 23. jan 2017, 09:57

annella skrev:
Rapfisk skrev:
Luffegås skrev:Det med gaven - Dengang Michelle gav Laura, stod der en person klar til at tage æsken hurtigt væk, så der kunne stilles op til billeder. Det var det Michelle manglede, pga. tidsplan, så derfor tog Barrack æsken og gik ind med den hurtigt, fordu ingen ansatte stod klar. Derfor det lidt akavede face (men tror faktisk hun bare ser sådan ud)..

Det tror jeg også. Hun har lidt et resting bitch face - ligesom dengang Barack tog selfies med Helle Thorning.


Det var Helle Thorning, der tog selfies med Obama og Cameron, forøvrig meget usmageligt og på et helt forkert tidspunkt, da det var ved Mandelas mindehøjtidelighed, så jeg forstår udmærket, hvis Michelle Obama viste et resting bitch face.

Modsat hvad mange tror, var mindehøjtidigheden glædelig, fyldt med fejring, og folk smilte. Ingen var kede af det.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Akehurst2 » 23. jan 2017, 10:02

Luffegås skrev:
annella skrev:
Rapfisk skrev:
Luffegås skrev:Det med gaven - Dengang Michelle gav Laura, stod der en person klar til at tage æsken hurtigt væk, så der kunne stilles op til billeder. Det var det Michelle manglede, pga. tidsplan, så derfor tog Barrack æsken og gik ind med den hurtigt, fordu ingen ansatte stod klar. Derfor det lidt akavede face (men tror faktisk hun bare ser sådan ud)..

Det tror jeg også. Hun har lidt et resting bitch face - ligesom dengang Barack tog selfies med Helle Thorning.


Det var Helle Thorning, der tog selfies med Obama og Cameron, forøvrig meget usmageligt og på et helt forkert tidspunkt, da det var ved Mandelas mindehøjtidelighed, så jeg forstår udmærket, hvis Michelle Obama viste et resting bitch face.

Modsat hvad mange tror, var mindehøjtidigheden glædelig, fyldt med fejring, og folk smilte. Ingen var kede af det.


Derfor kunne man jo som statsleder godt opføre sig en anelse mere værdigt.
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf paint » 23. jan 2017, 10:02

annella skrev:
vibbsen skrev:
Hunkat skrev:Jeg har allerede set de første par steder hvor hun bliver refereret til som "Third Lady" fordi hun er kone nr. 3 og fordi folk bare generelt har lidt svært ved at se hende som 'first among women' om man så må sige.

Jeg tror det bliver svært for hende for hun er måske ikke helt klar over spillereglerne i forhold til f.eks. velgørende arbejde som ikke er at gå til bal i fin kjole. Bare det at hun havde en gave med på førstedagen viser at hun ikke har sat sig ind i hvad der egentlig skal foregå. Det ville være noget andre ville tage bag lukkede døre, det er slet ikke tradition som vi kender herhjemme fra ministerskifte.

Alt i alt har hun nok samme problem som sin mand, nemlig osteklokken. Og hun har ikke den samme folkelige appeal som Michelle havde. Hun har ikke arbejdet sig op, hun var smuk og giftede sig rig. Og ikke på den romantiske prinsessehistorie-måde.


Ærlig talt, med en administration i den størrelsesorden som vi ser i det Hvide Hus, så kunne man måske godt forvente at der var nogen der havde givet hende klare instrukser i do's and Dont's.....Gaven er jo ikke bare tryllet frem af det blå. Og som jeg ser det så kunne episoden fint have været undgået. Hvis administrationen havde passet deres job....Det må man håbe at de gør fremover. Så den slags pinligheder undgås.

I det hele taget så håber jeg da at staben i det Hvide Hus formår at lægge deres modvilje mod Trump til side. Det ville klæde dem rigtig godt. De har sgu dækket over værre skandaler.

Hvad angår Michelle Obama så har jeg aldrig brudt mig synderligt meget om hende. Jeg synes var så sød at det nærmest hvinede i tænderne. Og det var ikke på den fede måde. Noget ved hende gav mig tics. Hun virkede påtaget folkelig. Melanie Trump derimod er en rigtig lille steg, som med den rette "træning" (For selvfølgelig træner man da præsidentfruer) kan blive rigtig god.


Jeg har heller aldrig brudt mig om Michelle Obama, jeg synes Melania Trump er for mig sympatiskere og langt mere tilbageholdende og rolig i hendes optræden. Dum er hun heller ikke, hun taler 7 sprog har studeret arkitektur, men afbrød studiet til fordel for hendes modelkarriere, hun skal nok klare sig som 1. lady, og jeg tror, hun vil gøre det godt, det har hendes mand også brug for.


Jeg tror nu nok man skal tage Melania Trumps angivelige fortid, med et vist gran salt. Hun er voksent op i en lille fattig slovensk by, stærkt præget at det tidligere Sovjetunionen. I starten hed det, at hun havde en akademisk grad fra Universitet i Ljubana. Disse oplysninger er trukket tilbage, og nu hedder det 'studier i arkitektur' (men det har ikke kunnet bekræftes). Hun var model (badetøjs-model) allerede som 16-årig, og var det i årevis. Man har ikke rigtigt kunnet se, hvor eller hvornår, hun skulle have gået på Universitetet. (Ljubana Universitet, har ingen oplysninger om det)
Senere, blev hun model i Milano og i Paris, og kan formentlig klare sig lidt på fransk og italiensk - men heller ikke mere.

Generelt, har det vist sig nærmest umuligt at finde oplysninger om Melanija Knavs, når det drejer sig om hendes opvækst - bortset fra at hun er vokset op i byen Sevenica. En by med stor arbejdsløshed og et par fabrikker som producerede tekstiler, sko og møbler. Ifølge lokale, solgte hendes far reservedele til biler, samt havde en isbod. Moderen arbejdede på tekstilfabrikken.

Dette billede, skulle være ét af de få der findes (fra en tidligere klassekammerat). Det er Melanija Knavs (som hun hed) som står nr. 2 fra højre (i en gul bluse)

Billede

Men uanset ovenstående, kan hun da sagtens være en dygtig kvinde
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Akehurst2 » 23. jan 2017, 10:12

vibbsen skrev:
Hunkat skrev:Jeg tror det bliver svært for hende for hun er måske ikke helt klar over spillereglerne i forhold til f.eks. velgørende arbejde som ikke er at gå til bal i fin kjole. Bare det at hun havde en gave med på førstedagen viser at hun ikke har sat sig ind i hvad der egentlig skal foregå. Det ville være noget andre ville tage bag lukkede døre, det er slet ikke tradition som vi kender herhjemme fra ministerskifte.



Ærlig talt, med en administration i den størrelsesorden som vi ser i det Hvide Hus, så kunne man måske godt forvente at der var nogen der havde givet hende klare instrukser i do's and Dont's.....Gaven er jo ikke bare tryllet frem af det blå. Og som jeg ser det så kunne episoden fint have været undgået. Hvis administrationen havde passet deres job....Det må man håbe at de gør fremover. Så den slags pinligheder undgås.



Enig. Uanset, at det måske ikke er comme il faut at have en gave med (og det så måske endda alligevel, jf. Michelle Obamas egen gave i 2009), så er det at give en gave en pæn og venlig ting, og så må administrationen bare sørge for at det kan klares uden at udstille nogen.

Og alle dem, der har travlt med at håne Melania for noget så uskyldigt og venligt som at give en gave - jeg håber fandme ikke det er dem, der samtidig er ude efter Trumps uforskammetheder. De burde huske Michelles "when they go lov, we go high". Et utal af flabede memes og tweets er ikke at gå "go high".
5
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2017, 10:15

Akehurst2 skrev:
Luffegås skrev:Modsat hvad mange tror, var mindehøjtidigheden glædelig, fyldt med fejring, og folk smilte. Ingen var kede af det.

Derfor kunne man jo som statsleder godt opføre sig en anelse mere værdigt.

I princippet synes jeg, det er lidt kikset at tage selfies sammen med berømtheder i det hele taget ... men Luffe har da ret i, at man ikke behøver have dansk-stram begravelsesmine, hvis der er fest og farver over en sydafrikansk begravelse :)
Og så lærte selv vi gamle jo udtrykket "en selfie" ved den lejlighed :-D

I øvrigt kommer det bag på mig, at nogle debattører ligefrem foretrækker fru T frem for fru O!
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Rapfisk » 23. jan 2017, 11:05

Melania Trump er i øvrigt fra Slovenien, der ikke var en russisk republik, men en jugoslavisk. Jugoslavien var jo også kommunistisk (til sidst måske mere end USSR), men lige for en god ordens skyld.
2
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"