First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2017, 11:16

Rapfisk skrev:Melania Trump er i øvrigt fra Slovenien, der ikke var en russisk republik, men en jugoslavisk. Jugoslavien var jo også kommunistisk (til sidst måske mere end USSR), men lige for en god ordens skyld.

Under Tito var Jugoslavien mere åbent over for Vesten end resten af Østblokken. De så endda Matador. :D
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2017, 17:15

Alle kender alle i Slovenien, så det kan ikke være rigtigt det er svært at finde info om hendes liv der. Landet er kun på 2 mio mennesker, så det er sådan at de fleste tilfældige mennesker kender præsidenten eller deres største fodboldstjerne lidt - fordi de har spillet tennis med deres bror, eller deres onkel boede ved siden af dem en gang eller din bedste ven var deres faste frisør i en periode.

Hun taler ikke 7 sprog, hun tæller det sådan at alle dansker kunne påstå de kan 3 sprog, dansk, svensk og norsk, fordi man kan forstå lidt. F.eks. tæller hun serbisk med som et af sine sprog - lol. Alle slovenere forstår serbisk. Det er nemmere for dem end et er for os med norsk.

Hun taler ikke fransk- det er en af de normal Trump-løgne. Hun er på fransk TV her og skal have oversat til engelsk og taler selv engelsk.



Tysk og italiensk, der er så vidt jeg kan se nul hun kan der og jeg vil tro de sprog er rent fup, som det er normalt i Trump lejren.

Men hun bliver da sikkert en god førstedame, hun har jo en styrket troværdighed når hun lægger ud med at lyve en masse :)

Og det kunne være en ekstra grund til at hun holder sig lidt væk, det bliver jo pinligt hvis der begynder at dukke italienske og franske journalister op der tror de kan tale med hende :)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Sophies-mor » 23. jan 2017, 17:17

eks-Maupassant skrev:Alle kender alle i Slovenien, så det kan ikke være rigtigt det er svært at finde info om hendes liv der. Landet er kun på 2 mio mennesker, så det er sådan at de fleste tilfældige mennesker kender præsidenten eller deres største fodboldstjerne lidt - fordi de har spillet tennis med deres bror, eller deres onkel boede ved siden af dem en gang eller din bedste ven var deres faste frisør i en periode.

Hun taler ikke 7 sprog, hun tæller det sådan at alle dansker kunne påstå de kan 3 sprog, dansk, svensk og norsk, fordi man kan forstå lidt. F.eks. tæller hun serbisk med som et af sine sprog - lol. Alle slovenere forstår serbisk. Det er nemmere for dem end et er for os med norsk.

Hun taler ikke fransk- det er en af de normal Trump-løgne. Hun er på fransk TV her og skal have oversat til engelsk og taler selv engelsk.



Tysk og italiensk, der er så vidt jeg kan se nul hun kan der og jeg vil tro de sprog er rent fup, som det er normalt i Trump lejren.

Men hun bliver da sikkert en god førstedame, hun har jo en styrket troværdighed når hun lægger ud med at lyve en masse :)

Og det kunne være en ekstra grund til at hun holder sig lidt væk, det bliver jo pinligt hvis der begynder at dukke italienske og franske journalister op der tror de kan tale med hende :)

Det er jo Ivana..ikke Melania ;)
7
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf annella » 23. jan 2017, 17:32

eks-Maupassant skrev:Alle kender alle i Slovenien, så det kan ikke være rigtigt det er svært at finde info om hendes liv der. Landet er kun på 2 mio mennesker, så det er sådan at de fleste tilfældige mennesker kender præsidenten eller deres største fodboldstjerne lidt - fordi de har spillet tennis med deres bror, eller deres onkel boede ved siden af dem en gang eller din bedste ven var deres faste frisør i en periode.

Hun taler ikke 7 sprog, hun tæller det sådan at alle dansker kunne påstå de kan 3 sprog, dansk, svensk og norsk, fordi man kan forstå lidt. F.eks. tæller hun serbisk med som et af sine sprog - lol. Alle slovenere forstår serbisk. Det er nemmere for dem end et er for os med norsk.

Hun taler ikke fransk- det er en af de normal Trump-løgne. Hun er på fransk TV her og skal have oversat til engelsk og taler selv engelsk.



Tysk og italiensk, der er så vidt jeg kan se nul hun kan der og jeg vil tro de sprog er rent fup, som det er normalt i Trump lejren.

Men hun bliver da sikkert en god førstedame, hun har jo en styrket troværdighed når hun lægger ud med at lyve en masse :)

Og det kunne være en ekstra grund til at hun holder sig lidt væk, det bliver jo pinligt hvis der begynder at dukke italienske og franske journalister op der tror de kan tale med hende :)


Du roder noget rundt i det, må jeg nok sige. Ivana Trump var præsidentens 2. kone, og hun taler bl.a. flydende tysk, hendes mor er østriger hendes far tjekke. :fløjt:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2017, 17:39

Sophies-mor skrev:
eks-Maupassant skrev:Alle kender alle i Slovenien, så det kan ikke være rigtigt det er svært at finde info om hendes liv der. Landet er kun på 2 mio mennesker, så det er sådan at de fleste tilfældige mennesker kender præsidenten eller deres største fodboldstjerne lidt - fordi de har spillet tennis med deres bror, eller deres onkel boede ved siden af dem en gang eller din bedste ven var deres faste frisør i en periode.

Hun taler ikke 7 sprog, hun tæller det sådan at alle dansker kunne påstå de kan 3 sprog, dansk, svensk og norsk, fordi man kan forstå lidt. F.eks. tæller hun serbisk med som et af sine sprog - lol. Alle slovenere forstår serbisk. Det er nemmere for dem end et er for os med norsk.

Hun taler ikke fransk- det er en af de normal Trump-løgne. Hun er på fransk TV her og skal have oversat til engelsk og taler selv engelsk.



Tysk og italiensk, der er så vidt jeg kan se nul hun kan der og jeg vil tro de sprog er rent fup, som det er normalt i Trump lejren.

Men hun bliver da sikkert en god førstedame, hun har jo en styrket troværdighed når hun lægger ud med at lyve en masse :)

Og det kunne være en ekstra grund til at hun holder sig lidt væk, det bliver jo pinligt hvis der begynder at dukke italienske og franske journalister op der tror de kan tale med hende :)

Det er jo Ivana..ikke Melania ;)


Haha ja syret. Når man søger på Melania Trump francais kommer den video med Ivanka, og de ser ens ud for mig :)

Så vi vi rette til at der ikke findes noget fransk overhovedet også af Melanie. Og det nok bare er fake.

Washington har faktchecked hendes uddannelse- fake. Hun var indskrevet i et år og droppede ud:

“In her freshman year, the 19-year-old Melanija Knavs attended lectures on the following subjects: elements of architecture, fine arts, fundamentals of technical mechanics, architectural construction, descriptive geometry, mathematics, and an ideological (read “communist”) elective credit called “General Partisan Resistance and Social Self-protection.” Melanija would have made it to her sophomore year, even having failed 2 exams, but she was supposed to have gotten and held a 1-month internship and kept a journal about it.”

Ioffe reported Tuesday for Politico that Melania Trump’s college boyfriend, high school best friend and the University of Ljubljana confirmed that she dropped out of college before obtaining a degree. As the biographers did, Ioffe also found that there was no thesis by Melanija Knavs “anywhere in the registry, though all Slovenes who graduate write a thesis, and all of these theses are catalogued.”

https://www.washingtonpost.com/news/fac ... onvention/
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Rapfisk » 23. jan 2017, 17:39

annella skrev:
eks-Maupassant skrev:Alle kender alle i Slovenien, så det kan ikke være rigtigt det er svært at finde info om hendes liv der. Landet er kun på 2 mio mennesker, så det er sådan at de fleste tilfældige mennesker kender præsidenten eller deres største fodboldstjerne lidt - fordi de har spillet tennis med deres bror, eller deres onkel boede ved siden af dem en gang eller din bedste ven var deres faste frisør i en periode.

Hun taler ikke 7 sprog, hun tæller det sådan at alle dansker kunne påstå de kan 3 sprog, dansk, svensk og norsk, fordi man kan forstå lidt. F.eks. tæller hun serbisk med som et af sine sprog - lol. Alle slovenere forstår serbisk. Det er nemmere for dem end et er for os med norsk.

Hun taler ikke fransk- det er en af de normal Trump-løgne. Hun er på fransk TV her og skal have oversat til engelsk og taler selv engelsk.



Tysk og italiensk, der er så vidt jeg kan se nul hun kan der og jeg vil tro de sprog er rent fup, som det er normalt i Trump lejren.

Men hun bliver da sikkert en god førstedame, hun har jo en styrket troværdighed når hun lægger ud med at lyve en masse :)

Og det kunne være en ekstra grund til at hun holder sig lidt væk, det bliver jo pinligt hvis der begynder at dukke italienske og franske journalister op der tror de kan tale med hende :)


Du roder noget rundt i det, må jeg nok sige. Ivana Trump var præsidentens 2. kone, og hun taler bl.a. flydende tysk, hendes mor er østriger hendes far tjekke. :fløjt:

Iflg. Wikipedia er det med Melania Trumps syv sprog en ting - og da de fleste amerikanere ikke taler andet end engelsk, er de fleste ret ligeglade med niveauet.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 23. jan 2017, 17:52

Oh god, jeg kan fornemme, det her bliver langt... bear with me!

Med hensyn til Michelle, så tror jeg helt ærligt, hun lider af et syndrom,som rigtigt mange kvinder kan nikke genkendende til, nemlig "resting bitch face". Hvem husker ikke det sure blik, hun sendte vores daværende statsminister og husbonden til Nelson Mandelas begravelse, fordi de tog en selfie? Bare fordi man ser kronisk sur ud, når man ikke er på og lige hviler smil-til-fotografen-musklerne, er det altså ikke, fordi man ER sur. Alle kolleger, der fanger mig i mine egne tanker udenfor min arbejdsplads, siger altid, at jeg ligner en tordensky... Det er sjældent, jeg så var det, so I really can't help it!

Dermed ikke sagt, at hun ikke sagtens kan være irriteret over situationen. Og måske har lidt svært ved at håndtere det faktum, at ... den der... ting... nu er præsident i USA... Hun tænker sq nok sit, Melania plagierede jo lissom hendes tale, så hvorfor skulle de være BBFs, og indrømmet, hun er nok ikke særligt vild med manden, hans mange sære, grænseoverskridende og til tider decideret ulækre bemærkninger i mente. Jeg ved, hvad jeg personligt ville tænke i hendes situation: From class to trash...

Men hvad har hun lavet som førstedame? Well, jeg er faktisk ret betaget af, hvor aktiv hun har været! Ofte når man hører om førstedamernes arbejde, så er det et par ukendte charities hist og her. Men Michelle har virkelig prøvet at tage tingene op på et politisk niveau. Både unges uddannelse og børns sundhed har hun haft fingrene i, sikkert et hav af andre projekter, og det har alt sammen været noget for fremtidens amerikanere. Get 'em while they're young, som tobaksindustrien så smukt udtrykte det.

Med hensyn til Melania... Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal begynde. Jeg har ikke noget imod hende som sådan, jeg tror, rigtigt meget af det hun siger og gør er topstyret.... men hele hendes opførsel skriger bare en blanding af trophy wife/gold digger. Anna Nicole Smith comes to mind... Jeg ved godt, det er unfair at sammenligne med the Obamas, men ulig Michelle, så virker det konstant som om hun IKKE vil være i nærheden af sin mand. Læner han sig ind for at kysse hende, er hun altid lige en centimeter væk. I deres dans til the Inauguration ball... Ingen kemi, ingen hengivenhed, der var ikke blot plads til helligånden mellem dem, der kunne være et helt evangelie! ... De kunne lige så godt have taget en tilfældig fra publikum... Så jeg tror helt ærligt ikke, der vil blive særligt meget førstedame at rutte med hos hende... Jeg tror ikke, hun har lyst... Jeg tror, det er blevet presset ned over ørerne på hende, og hvis ikke hun holder ud, så har hun intet... Jeg kunne godt have Trump mistænkt for, at han har truet hende til at spille så meget af rollen som det forventes, or else...
3
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2017, 17:54

Der er intet bevis på de sprog overhovedet, Wikipedia henviser til den her artikel, http://www.vox.com/2016/7/18/12211998/m ... m-slovenia

Og den artikel er intet bevis. Det er bar en gentagelse af hvad der sandsynligvis er en lodret løgn, lige som hendes uddannelse. Og at Donald Trump skriver bøger.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2017, 18:08

Jeg er enig med Thild-no-Grey mht Melania. Hun er en normal østeuropæisk golddigger, de har nærmest sat det i system :) Det kan være sådan noget med at mor, tante og mormor køber sexede kjoler til en og siger "gå ud og find dig en god mand", underforstået rig.

De er jo fattige, så det er normalt.

Så tror jeg bare det for hende er golddigging-gone-wrong, hvor hendes mand i stedet for at holde sig til at være rig og holde ferier med yachter osv, går helt amok og bliver præsident. Og nu er hun fanget i det gedemarket, tror jeg, mod sin vilje.

Har også læst somewhere at de ikke har følelser mere for hinanden og som sådan ikke rigtigt ser hinanden mere, at deres ægteskab er ren forretning. Hun får en rig livsstil, god fremtid for sine børn, han får en kvinde der passer til hans image og alle er glade.

Jeg tvivler på om det er hende eller en eller anden spindoctor/PR-mand der har fundet på det med sprogene og uddannelsen.

Billede
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2017, 18:12

Rapfisk skrev:Iflg. Wikipedia er det med Melania Trumps syv sprog en ting - og da de fleste amerikanere ikke taler andet end engelsk, er de fleste ret ligeglade med niveauet.

Nogen sagde til gengæld for noget tid siden om Kerry, som faktisk kan tale fransk, at han nok burde holde lidt lav profil med det. For det var simpelthen for elitært. :genert:
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Hunkat » 24. jan 2017, 16:55

Good lord, det ligner jo en gidselsituation. Blink tre gange hvis du er i fare :tie:

http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aqr3v1P_460sv.mp4
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Modesty Blame » 24. jan 2017, 17:21

Burde vi ikke snarere have ondt af damen, frem for at hænge hende ud som golddigger?
8
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Tux » 24. jan 2017, 19:33

Tror hun bliver en fin førstedame, når hun står ved siden af verdens største klovn er det alligevel ikke hende man lægger mærke til..
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 25. jan 2017, 16:45

Modesty Blame skrev:Burde vi ikke snarere have ondt af damen, frem for at hænge hende ud som golddigger?

Jeg ved ikke, om det er mig, du hentyder til, men jeg sagde det var et vibe, jeg fik fra hende, ikke at hun var det...

Derudover, så kan man sagtens kalde hende en gold digger og stadig have ondt af hende... Jeg har faktisk ondt af hende, hvis ikke det her er det hun vil... Trump virker jo ikke just som typen, der lytter sympatisk til sine kvinder, så hun har nok ikke haft meget at skulle have sagt i sin nye rolle. Og hun virker helt ærligt ikke videre entusiastisk over den.
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: First Lady, hvilken rolle spiller hun?

Indlægaf Modesty Blame » 25. jan 2017, 17:00

Thitida-No-Chey skrev:
Modesty Blame skrev:Burde vi ikke snarere have ondt af damen, frem for at hænge hende ud som golddigger?

Jeg ved ikke, om det er mig, du hentyder til, men jeg sagde det var et vibe, jeg fik fra hende, ikke at hun var det...

Derudover, så kan man sagtens kalde hende en gold digger og stadig have ondt af hende... Jeg har faktisk ondt af hende, hvis ikke det her er det hun vil... Trump virker jo ikke just som typen, der lytter sympatisk til sine kvinder, så hun har nok ikke haft meget at skulle have sagt i sin nye rolle. Og hun virker helt ærligt ikke videre entusiastisk over den.

Nah, det var mere sådan generelt. Jeg opfatter hende som et offer. Naturligvis har hun selv skabt en del af sine problemer - hvis altså jeg har vurderet hendes situation korrekt.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"