Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf KingPolite » 19. jan 2017, 21:58

Jeg er ikke en perfekt staver m.m...

Ganske godt spørgsmål mener jeg, Da jeg ser det som et stigende problem, Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder lovgivningen.
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf SonataA » 19. jan 2017, 22:40

Det kommer vel an på hvilken lovovertrædelse der er tale om.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf vibbsen » 19. jan 2017, 22:47

De skal vel tiltales i henhold til hvad der står om overtrædelser i den lov de overtræder....

Det synes jeg da egentlig giver sig selv....Der er jo i forbindelse med enhver lov opstillet parametre for hvordan man straffer overtrædelse af loven.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf KingPolite » 19. jan 2017, 22:48

i mit tilfælde har de, brudt følgende. retssikkerhedsloven § 9, stk. 10 i 1 år og 6 måneder . så længe var jeg kommunal løs.
Jeg skriver og søger om dette, I håb om jeg os kan hjælpe andre med mit opslag.

spørgsmålet om opholdskommune, kan jeg oplyse, at en borger har opholdskommune, hvor personen har sin bopæl eller sædvanligvis opholder sig. Hvis der opstår uenighed mellem to eller flere kommuner om, hvilken kommune der er op-holdskommune, følger det af retssikkerhedsloven § 9, stk. 10, at den kommune, som personen senest har haft folkeregisteradresse i, må fungere som opholdskommune

Det er sådan at jeg har førtidspension efter gamle regler, Derved har jeg en Medfødt hjerneskade og er hjemløs.

Kommunen har ikke dækket følgende, længerevarende op-hold på boformer til personer med særlige sociale problemer.

siden oktober måned sidste år hvor de godkendt at være handle og betalings kommune og borger...

Jeg har selv skulle sørge for at få en akut skrivelse til bolig kontoret , det lyder underligt når jeg skriver det sådan.
Det er fordi jeg har bedt om en kontakt person , dette har de ikke gjort eller givet svar på hvorfor m.m.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf Rapfisk » 19. jan 2017, 22:55

Kære du. Jeg tror, at dit spørgsmål er for kompliceret for almindelige debattører. Måske har juristerne herinde nogle kvalificerede bud.

Har du været i kontakt med den gratis retshjælp? Den holder ofte til på biblioteker, og du kan google den præcise placering og åbningstider.
1
Livslinjen: 70 201 201
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf KingPolite » 19. jan 2017, 23:03

Det kan jo være Juristerne herinde ser spørgsmålet.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf Rapfisk » 19. jan 2017, 23:08

KingPolite skrev:Det kan jo være Juristerne herinde ser spørgsmålet.

Sagtens, men deres svar kan godt drukne - og det er formodentlig svært for dem at rådgive personligt på et offentligt forum, og når de ikke har den korrespondance, du har haft med kommunen, eller anden konkret information. Det kan desuden også være, at de ikke særligt har indsigt i den problemstilling, du fremlægger.
0
Livslinjen: 70 201 201
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf KingPolite » 19. jan 2017, 23:16

jeg ville gerne havde linket til min hjemmeside hvor sagen står, Jeg ved bare ikke om det er noget man må her ...
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf Rapfisk » 19. jan 2017, 23:48

KingPolite skrev:jeg ville gerne havde linket til min hjemmeside hvor sagen står, Jeg ved bare ikke om det er noget man må her ...

Fra Tilføjelse til retningslinjer på Debatten:

Signatur:
Det er ikke tilladt at have eksterne links i ens signatur. Kun links til tråde på dette forum er tilladt. Ønsker man at linke til noget uden for debatten, kan det gøres i ens profil, hvor folk selv frivilligt skal klikke ind for at se det.

Jeg mener godt, at du må linke i en tråd, hvor det har betydning for emnet, så længe det ikke er en side, du tjener penge på.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf SonataA » 20. jan 2017, 16:22

Jeg skal lige forstå det rigtigt; der er en kommune der har vedkendt sig ansvaret, og hvorfor du får udbetalt ydelse, hvilket er din betalingskommune.

Det du ønsker er en støttekontaktperson efter serviceloven? Og det har du ansøgt om i mere end 1 år, uden at få en afgørelse? Er det korrekt forstået.

Jeg er ikke jurist, men socialrådgiver i en kommunal forvaltning - så lidt jura har jeg styr på ;)
1
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf KingPolite » 20. jan 2017, 22:38

Kære Sonata jeg kopire lige min sag og ligger den offentlig ud da det med rettigheder ses som et stigende problem.
Kommunen har holdt det hemmeligt for mig, at være handle og betalings kommune i oktober måned 2015, jeg har en hjerneskade,

Kommune X har lige ledes gjort det samme, De har ikke kontaktede mig i oktober måned sidste år,Med henblik på den nye kommune var handle og betalings kommune for mig. På daværende tidspunkt, Var jeg kommunal løs, I det begge kommuner brugte mig som kasteboldt. Jeg har førtidspension før 2003.

De har forværret mit livs tilstand, i Februar måned 2015 spurgte jeg nuværende kommune, Om en enkeltydelse til at rede min bolig, Det var bare meget lettere at få mig ud af systemet, så skulle de ikke tænke på mig og udgiften til mig mere. Dette er ikke menneskeligt retfærdigt at blive behandlet på denne måde.

Jeg opsagde min bolig jeg havde desværre ikke undersøgt forholdene godt nok her hjemme, I det jeg nemlig ville havde været flyttede til udlandet da varmen den hjælper på min kronisk lidelse. Jeg har i dag været hjemløs siden den 28 februar 2015, Jeg har et meget dårligt nervesystem, Som jeg ikke kan få en længere varende behandling til på hospitalet, I det jeg ikke har nogen fast bopæl.

Kommunerne har brugt mig som kastebold, De har hemmeligholdt, hvornår den rigtige kommune har været handle og betalings kommune, Dette er ulovligt i følge dukh.dk. Nuværende kommune har godkendt flere gange i år at være handle og betalings kommune, Ingen af kommunerne har fortalt mig det, Hvis de fortalte det mig i oktober måned, kunne jeg havde haft bolig i dag. Havde de hjulpet mig som der står i serviceloven med husleje i februar, Kunne jeg havde beholdt min beolig, Det var bare meget mere let for dem, At skulle slippe af med en der har hjerneskade og førtidspension, Fredag den 16/12 2016 spurgte jeg om at få en hjerneskadekoordinator, Kommunen gav mig ikke nogen klare svar, Jeg ved jeg har ret til det, jeg forhørte mig os om en advokat, Som kommunen skal beskikke mig, ingen af disse rettigheder jeg forhørte mig om,
Fik jeg slet ikke nogen klare svar på.




Jeg fik akt papir i oktober måned fra kommune X, Der beskriver flere gange, At den nye kommune havde godkendt at vævre handle og betalings kommune. Jeg har klare beviser på at begge kommune bryder loven flere gange ved at gøre mig kommunal løs, Ikke at tage et ansvar, Som er kommunens pligt at gøre når man har en medfødt hjerneskade .
I sær når der tale om kommunale forhold.



Jeg har konkrete beviser i sagen der viser deres fejl m.m. Jeg forstiler mig der er flere der oplever lovbrud der ikke ved hvad de skal stille op.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 21. jan 2017, 06:47

Kommunen er en statslig magtinstitution. Som alle magtinstitutioner er den baseret på truslen om og en direkte udøvelse af magt, og som alle andre magtinstitutioner bør du forholde dig kritisk til kommunen.
1
Grab them by the pussy
KingPolite
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. jan 2017, 21:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: Hvordan skal kommuner tiltales når de ikke overholder loven

Indlægaf KingPolite » 21. jan 2017, 09:15

jeg har fået forbud på kommunen de har brugt tidsrummet fra september måned af fordi jeg har henvendt mig mange gange .
jeg har hjerneskade og dårlig hukommelse de siger jeg bruger meget af deres tid og ressourcer jeg har bedt om kontakt person m.m .
der intet sket. i september var jeg jo kommunal løs. så fedt at de bruger et forbud i mod mig fordi jeg bruger mine rettigheder.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"