Forbud mod kønsopdelt svømning?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf dykkersild » 20. jan 2017, 10:52

Akehurst2 skrev:
Stars skrev:Jeg kan læse mig til, det er lørdag kl. 15-18.
Min lokale svømmehal lukker kl. 15 lørdag, så i min verden ER det udenfor normal åbningstid, selvom det er lørdag.


Ja, så er det jo formelt uden for lukketid og på den måde uproblematisk ift. den del.

(At jeg så personligt ville være skidetræt af, at min lokale svømmehal, der har tilsvarende sløje åbningstider, kunne udvide dem uden at det så var for alle, er en anden sag. På den anden side er jeg jo en kvinde, så jeg kunne vel egentlig få glæde af det :gruble:)


Kort og godt - enig
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf Animi » 20. jan 2017, 10:56

Chachacha skrev:Man er i mine øjne nødt til ar tænke på, hvad det betyder i det større billede: bliver kvinder, der ikke kommer i de kønsopdelte svømmetider set anderledes på så?

Lidt ligesom med badeburka på stranden. Jeg kan så fint se den enkeltes behov og hensynet til at "alle kan være med så", men man er med til at skabe en kultur, hvor kvinder kan blive set på som mere... slutty, i mangel af bedre ord, fordi de fravælger (for det bliver det jo - et fravalg) at dække sig til/ikke svømme med mænd.

Jeg synes det er en rigtig farlig vej, og derfor er jeg peincipielt imod kønsopdelingen.


Ærligt, så tror jeg egentlig ikke at flertallet vil se anderledes på de kvinder, der går i bikini på stranden, eller svømmer i svømmehallen under normale omstændigheder. For det er det flertallet gør, og det vi er vant til i Danmark, så jeg tror at flertallet fortsat vil se ned på de kvinder der vælger noget andet.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"