Kvindelige krænkere

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf paint » 9. jan 2017, 16:21

Animi skrev:
paint skrev:
Animi skrev:Jeg kendte en der helt seriøst troede at mænd ikke kan blive voldtaget af kvinder - fordi ligeså snart han fik rejsning, var det jo frivilligt og derfor ikke voldtægt. Selvom jeg prøvede at forklare at kroppen godt kan reagere på berøring selvom man ikke bryder sig om det, troede hun ikke på det :rulle: Det er simpelthen så trættende - fordi det gør jo bare at dem der rent faktisk bliver voldtaget/krænket måske ikke tør stå frem, fordi det er et tabu at man som mand er blevet seksuelt krænket.


Det er ikke noget ret mange mænd bryder sig om at indrømme - så på dén måde, er der noget tabu over det. Det opfattes af mange som et tab af mandighed, eller som en ydmygelse (som mænd absolut holder for sig selv)


Det er så trist, fordi man risikerer bare at de mænd ikke får den hjælp de har behov for, for at bearbejde det :(


Netop! Mange af de overgreb, der har fundet sted på Kostskoler, i katolske kirker etc. - kommer som regel (hvis overhovedet) først frem 40-50 år senere, efter at folk har kæmpet med det hele livet. Dette er ikke en tilfældighed.

I det hele taget, er der en hel række stærkt tabuiserede ting (følelser), i forbindelse med seksuelle overgreb/ufrivillig sex - også for kvinder, som af samme grund aldrig ser dagens lys. De opleves fantastisk pinlige og flove, og folk kan næsten ikke få sig selv til at tale om det. Dén slags ting, kan invalidere folk resten af livet.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf Slettet bruger » 9. jan 2017, 16:23

LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
Hunkat skrev:
eks-Maupassant skrev:
Angelina skrev:Pædofili har altid eksisteret, jeg tror dog vi taler meget mere om det nu - og nu er vi så begyndt at tale om de kvindelige krænkere også, selvom der stadig er mange der mener man ikke kan krænke en teenagedreng, hvor absurd det end er.


Tja som 17 årig vil man typisk gerne have sex med en hvilken som helst kvinde i alderen 16-50, så det er svært at forestille sig at han er andet end stærkt entusiastisk omkring sexen selv. Endvidere er de jo også typisk stærke nok til at de fysisk kan modsætte sig krænkelser.

Så jeg tænker mere at det der sker er at den 17årige synes det er super fedt med sexen og får high5s af sine kammarater for det, og så bliver forbløffet og trækker på skuldrene af det når/hvis kvinden dømmes for at krænke ham.


Problemet er nok ikke så meget om 99% af de 17-årige synes det var fedt at hende lærinden gad knalde dem på læreværelset men at lige præcis den tankegang generelt gør at den sidste 1% ikke tør sige til nogen at han faktisk ikke synes det var fedt men følte sig presset eller truet til det.

Til det overordnede spørgsmål er mit bud at det altid har fundet sted, både mænd og kvinder men at tankegange først for nylig er blevet således at vi anser voksnes seksuelle omgang med mindreårige som forkert. Mange stedet i verden kan man blive giftet bort og få børn som 14-årig uden at nogen løfter et øjenbryn. Det prøver vi at ændre nu og det bringer selvfølgelig mange sager som før var "naturlige" frem i lyset som "unaturlige".


Spørgsmålet er jo om de overhovedet findes den sidste %.

Altså hvorfor skulle man tro på at den findes? Jeg har aldrig hørt mænd fortælle om de at de havde sex meden lærerinde hvor det var krænkende for manden.

For mig er vi lidt ude i at argumentationen for den % bliver som argumentationen for UFOEr, a la "der sker jo mange ting vi ikke kender til" og sådan noget, men i mangel på troværdige rapporter af teenagere der er blevet krænket af deres læreinder osv.

Jeg synes da det er helt fint der er regler for hvem der må have sex med hvem på skoler og asylcenre, det er jo ikke meningen et skal være et horehus, men at kalde det krænkelse, det tror jeg bare ikke det er, fordi jeg ikke tror på at teenagedrengene tænker andet end YES YES YES!

Kom i tanke om at jeg sidste år hørte om en kvinde i 40erne der var begyndt at have sex med sin datters gymnasie-drengevenner, hun var blevet skilt efter 20 års ægtekab og har lige siden knaldet alt på 2 ben, nok fordi der var et helt livs sexliv der skulle indhendtes efter et dårligt ægteskab.


Jeg kender så i hvert fald en håndfuld men der føler at de er blevet krænket af en kvinde på et eller andet tidspunkt i deres liv. Så de findes.


Weird hvordan er det foregået?

Men altså, det er ikke fordi jeg ikke synes det skal være forbudt og sanktioneres at de har sex med aylbørnene, og er kan da også være sjældne cases hvor en kvinde krænker en teenagedreng (JEG VIL GI DIG BLOWJOB ELLERS DUMPER JEG DIG TIL EKSAMEN ?), jeg synes bare ikke vi skal kalde det krænke by defalt, fordi man med stor sandsynlighed må gå ud fra, at teenagedrengene var med på den.

Synes først vi skal hive ordet frem, hvis vi ved personen har problemer med det og selv synes det var ubehageligt osv.

Kan huske historier fra amerikanske medier hvor unge kvindelige lærere har haft sex med og været kærester med high school elever, hvor de så kaldes sex offenders og sexual predators og hvad ved jeg, selv om hun er mega lækker og der ikke er noget overhovedet der tyder på, at det har været andet end en normal sexuel forbindelse fra drengenes side.


Vel på samme måde som det kan ske for piger/kvinder?

F.eks kvinder bager på teenager, teenager bliver måske smigret og gør intet ved det - med tiden bager kvinde mere på teenager og det begynder at blive lidt ubehageligt, kvinde er har en autoritær rolle over for teenager, og teenager har svært ved at udtrykke sine følelser og få stoppet det, måske fordi kvinden netop er autoritær, måske fordi han på trods af at han finder det ubehageligt stadig får jern på når kvinder rager på ham, og det skaber en indre konflikt og får ham til at føle det er ham der er noget galt med.
Det kunne være et eksempel. Men der er mange måder en kvinde kan krænke en ung gut på.

Autoritær rolle og letpåvirkelig forvirret teenager kan være en ret skidt kombination..

Til din sidste afsnit: Hvad hvis hun overhovedet ikke var lækker, men var gammel, rynket, ildelugtene, fed og uden tænder - ville det så stadig være utænkeligt at hun på nogen måde ville kunne krænke en ung gut?


Haha nej, jeg tænkte på den der hypotetiske situation som noget jeg ville kunne forestille mig var en krænkelse, det er bare så langt ude et eksempel.

Sker sådan noget i virkeligheden? At lærerinden BIG UGLY BERTA begynder at forgribe sig på teenagedrengene på skolen? Har aldrig nogensinde hørt om det, og hvis nogen kan finde sådan en historie frem, så vil jeg nok tænke det er noget der sker lige så sjældent som at AGF bliver danmarksmestre.

Men selvom du ikke kan forstille dig det, så prøv alligevel at lege med tanken..

Tror du virkelig enhver teenagedreng på denne jord vil have det vildt fedt hvis en eller anden gammel ildelugtede posedame satte sig ved siden af ham og stakhånden ned i buksen på ham og begynde at lege?
Og ja, det sker nok sjældent hvis overhovedet, lige i denne situation - MEN hvis nu - tror du så virkelig ikke at det kunne føles ubehageligt?

Hvad får dig til at tro at kun lækre kvinder tiltrækkes af meget unge fyre?


Haha nej, men i tilfældet vil teenagedrengen normalt være i så god fysisk stand at han nemt vil kunne modsætte sig posedamens ansatser. Mænd er jo normalt større og stærkere end kvinder.

Altå man kan godt konstruere hypotetiske scenarier hvor en kvindelig bodybuilder-posedame finder svage teenagedrenge osv, men er vi ikke ude fri fantasi?

Det er jo velsagtens fysisk muligt at f.eks. 6 kvinder kunne overpowere mig og holde mig fast og voldtage mig, jeg tror bare ikke på at det er andet end et gakket scenarie man kan forestille sig.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf paint » 9. jan 2017, 16:26

JoyNips skrev:Noget af det eksempelvis tønderpigen eller Natascha Kampusch fortalte, var jo at de havde det dårligt med, var jo at de både blev våd og fik orgasme af misbruget. Men vi kan vel for fanden hurtigt slå fast, at begge blev både misbrugt og krænket desuagtet.
Hvorfor skulle det så forholde sig sådan, at fordi en ung mand får rejsning og udløsning, så er det ikke krænkende for ham?


Præcis denne ufrivillige lystfølelse, er så flov og pinlig for de fleste, at de sidder tilbage med en enorm lede ved sig selv. Nogle lever hele livet, i den tro at de er perverse.

En hel del af de kvinder, der har været ude for (lad os kalde det ufrivillig sex), kan tale i timevis/årevis om selve overgrebet - men ovennævnte følelser, kommer sjældent frem (af ovennævnte årsager) og netop derfor får de aldrig bearbejdet hændelsen. De tror, fejlagtigt, at de er de eneste der er så 'perverse'. Trist.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf Animi » 9. jan 2017, 16:31

Det er godt nok ikke i DK, men her kan man læse lidt statistik om mænd der bliver voldtaget af kvinder: https://broadly.vice.com/en_us/article/ ... d-by-women
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf Slettet bruger » 9. jan 2017, 16:32

paint skrev:
Animi skrev:
paint skrev:
Animi skrev:Jeg kendte en der helt seriøst troede at mænd ikke kan blive voldtaget af kvinder - fordi ligeså snart han fik rejsning, var det jo frivilligt og derfor ikke voldtægt. Selvom jeg prøvede at forklare at kroppen godt kan reagere på berøring selvom man ikke bryder sig om det, troede hun ikke på det :rulle: Det er simpelthen så trættende - fordi det gør jo bare at dem der rent faktisk bliver voldtaget/krænket måske ikke tør stå frem, fordi det er et tabu at man som mand er blevet seksuelt krænket.


Det er ikke noget ret mange mænd bryder sig om at indrømme - så på dén måde, er der noget tabu over det. Det opfattes af mange som et tab af mandighed, eller som en ydmygelse (som mænd absolut holder for sig selv)


Det er så trist, fordi man risikerer bare at de mænd ikke får den hjælp de har behov for, for at bearbejde det :(


Netop! Mange af de overgreb, der har fundet sted på Kostskoler, i katolske kirker etc. - kommer som regel (hvis overhovedet) først frem 40-50 år senere, efter at folk har kæmpet med det hele livet. Dette er ikke en tilfældighed.

I det hele taget, er der en hel række stærkt tabuiserede ting (følelser), i forbindelse med seksuelle overgreb/ufrivillig sex - også for kvinder, som af samme grund aldrig ser dagens lys. De opleves fantastisk pinlige og flove, og folk kan næsten ikke få sig selv til at tale om det. Dén slags ting, kan invalidere folk resten af livet.


Der er det jo også mænd, præster f.eks. der står for overgrebene?

Og det er jo ikke mere skjult end at alle har hørt om en masse af dens slags skandaler.

Dunno, det her mindre mig om UFO-folk, der slutter fra, at fordi USAs regering er blevet taget i at skjule noget, f.eks. Watergate, så har hvem som helst, der beskylder dem for at skjule hvad som helst automatisk ret. "De løj om Watergate og nu lyver de om Area 51."

Du kan ikke slutte fra at ford mænd har skjult overgreb begået af mænd, så ved du at der også findes en masse overgreb på mænd begået af kvinder, som også er skjult.

Hvi der er en masse mænd der gemmer på overgreb begået af kvinder, ja ind til en masse af dem står frem, må man gå ud fra at det ikke findes andet end på anekdotisk basis, dvs meget sjældent.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2017, 16:34

eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
Hunkat skrev:
eks-Maupassant skrev:
Angelina skrev:Pædofili har altid eksisteret, jeg tror dog vi taler meget mere om det nu - og nu er vi så begyndt at tale om de kvindelige krænkere også, selvom der stadig er mange der mener man ikke kan krænke en teenagedreng, hvor absurd det end er.


Tja som 17 årig vil man typisk gerne have sex med en hvilken som helst kvinde i alderen 16-50, så det er svært at forestille sig at han er andet end stærkt entusiastisk omkring sexen selv. Endvidere er de jo også typisk stærke nok til at de fysisk kan modsætte sig krænkelser.

Så jeg tænker mere at det der sker er at den 17årige synes det er super fedt med sexen og får high5s af sine kammarater for det, og så bliver forbløffet og trækker på skuldrene af det når/hvis kvinden dømmes for at krænke ham.


Problemet er nok ikke så meget om 99% af de 17-årige synes det var fedt at hende lærinden gad knalde dem på læreværelset men at lige præcis den tankegang generelt gør at den sidste 1% ikke tør sige til nogen at han faktisk ikke synes det var fedt men følte sig presset eller truet til det.

Til det overordnede spørgsmål er mit bud at det altid har fundet sted, både mænd og kvinder men at tankegange først for nylig er blevet således at vi anser voksnes seksuelle omgang med mindreårige som forkert. Mange stedet i verden kan man blive giftet bort og få børn som 14-årig uden at nogen løfter et øjenbryn. Det prøver vi at ændre nu og det bringer selvfølgelig mange sager som før var "naturlige" frem i lyset som "unaturlige".


Spørgsmålet er jo om de overhovedet findes den sidste %.

Altså hvorfor skulle man tro på at den findes? Jeg har aldrig hørt mænd fortælle om de at de havde sex meden lærerinde hvor det var krænkende for manden.

For mig er vi lidt ude i at argumentationen for den % bliver som argumentationen for UFOEr, a la "der sker jo mange ting vi ikke kender til" og sådan noget, men i mangel på troværdige rapporter af teenagere der er blevet krænket af deres læreinder osv.

Jeg synes da det er helt fint der er regler for hvem der må have sex med hvem på skoler og asylcenre, det er jo ikke meningen et skal være et horehus, men at kalde det krænkelse, det tror jeg bare ikke det er, fordi jeg ikke tror på at teenagedrengene tænker andet end YES YES YES!

Kom i tanke om at jeg sidste år hørte om en kvinde i 40erne der var begyndt at have sex med sin datters gymnasie-drengevenner, hun var blevet skilt efter 20 års ægtekab og har lige siden knaldet alt på 2 ben, nok fordi der var et helt livs sexliv der skulle indhendtes efter et dårligt ægteskab.


Jeg kender så i hvert fald en håndfuld men der føler at de er blevet krænket af en kvinde på et eller andet tidspunkt i deres liv. Så de findes.


Weird hvordan er det foregået?

Men altså, det er ikke fordi jeg ikke synes det skal være forbudt og sanktioneres at de har sex med aylbørnene, og er kan da også være sjældne cases hvor en kvinde krænker en teenagedreng (JEG VIL GI DIG BLOWJOB ELLERS DUMPER JEG DIG TIL EKSAMEN ?), jeg synes bare ikke vi skal kalde det krænke by defalt, fordi man med stor sandsynlighed må gå ud fra, at teenagedrengene var med på den.

Synes først vi skal hive ordet frem, hvis vi ved personen har problemer med det og selv synes det var ubehageligt osv.

Kan huske historier fra amerikanske medier hvor unge kvindelige lærere har haft sex med og været kærester med high school elever, hvor de så kaldes sex offenders og sexual predators og hvad ved jeg, selv om hun er mega lækker og der ikke er noget overhovedet der tyder på, at det har været andet end en normal sexuel forbindelse fra drengenes side.


Vel på samme måde som det kan ske for piger/kvinder?

F.eks kvinder bager på teenager, teenager bliver måske smigret og gør intet ved det - med tiden bager kvinde mere på teenager og det begynder at blive lidt ubehageligt, kvinde er har en autoritær rolle over for teenager, og teenager har svært ved at udtrykke sine følelser og få stoppet det, måske fordi kvinden netop er autoritær, måske fordi han på trods af at han finder det ubehageligt stadig får jern på når kvinder rager på ham, og det skaber en indre konflikt og får ham til at føle det er ham der er noget galt med.
Det kunne være et eksempel. Men der er mange måder en kvinde kan krænke en ung gut på.

Autoritær rolle og letpåvirkelig forvirret teenager kan være en ret skidt kombination..

Til din sidste afsnit: Hvad hvis hun overhovedet ikke var lækker, men var gammel, rynket, ildelugtene, fed og uden tænder - ville det så stadig være utænkeligt at hun på nogen måde ville kunne krænke en ung gut?


Haha nej, jeg tænkte på den der hypotetiske situation som noget jeg ville kunne forestille mig var en krænkelse, det er bare så langt ude et eksempel.

Sker sådan noget i virkeligheden? At lærerinden BIG UGLY BERTA begynder at forgribe sig på teenagedrengene på skolen? Har aldrig nogensinde hørt om det, og hvis nogen kan finde sådan en historie frem, så vil jeg nok tænke det er noget der sker lige så sjældent som at AGF bliver danmarksmestre.

Men selvom du ikke kan forstille dig det, så prøv alligevel at lege med tanken..

Tror du virkelig enhver teenagedreng på denne jord vil have det vildt fedt hvis en eller anden gammel ildelugtede posedame satte sig ved siden af ham og stakhånden ned i buksen på ham og begynde at lege?
Og ja, det sker nok sjældent hvis overhovedet, lige i denne situation - MEN hvis nu - tror du så virkelig ikke at det kunne føles ubehageligt?

Hvad får dig til at tro at kun lækre kvinder tiltrækkes af meget unge fyre?


Haha nej, men i tilfældet vil teenagedrengen normalt være i så god fysisk stand at han nemt vil kunne modsætte sig posedamens ansatser. Mænd er jo normalt større og stærkere end kvinder.

Altå man kan godt konstruere hypotetiske scenarier hvor en kvindelig bodybuilder-posedame finder svage teenagedrenge osv, men er vi ikke ude fri fantasi?

Det er jo velsagtens fysisk muligt at f.eks. 6 kvinder kunne overpowere mig og holde mig fast og voldtage mig, jeg tror bare ikke på at det er andet end et gakket scenarie man kan forestille sig.

Nu behøver det jo ikke at være fuldbyrdet voldtægt, for at være både ubehageligt og upassende. Jeg synes det er lidt skræmmende at der findes folk der ikke tror på at drenge og mænd kan krænkes af kvinder, smukke som grimme. Selvfølgelig kan de det - selvfølgelig er er da unge gutter der ikke har lyst til kontakt af seksuelkarakter fra enhver kvinde der kunne byde sig til, selvfølgelig er der da unge gutter der kan presses, trues til ting de ikke har lyst til, selvfølgelig har drenge da også grænser. Der findes da også teenagere der oprigtig gerne vil have et put med Jessica Sky hvis hun bød sig til - men drenge er jo altså ikke en homogen masse der alle har de samme grænser, og som har lyst til de samme ting, og som er lige gode til at sige fra - som alle bare vil bolle som kaniner med hvem som helst.
3
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf paint » 9. jan 2017, 16:50

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:
Animi skrev:
paint skrev:
Animi skrev:Jeg kendte en der helt seriøst troede at mænd ikke kan blive voldtaget af kvinder - fordi ligeså snart han fik rejsning, var det jo frivilligt og derfor ikke voldtægt. Selvom jeg prøvede at forklare at kroppen godt kan reagere på berøring selvom man ikke bryder sig om det, troede hun ikke på det :rulle: Det er simpelthen så trættende - fordi det gør jo bare at dem der rent faktisk bliver voldtaget/krænket måske ikke tør stå frem, fordi det er et tabu at man som mand er blevet seksuelt krænket.


Det er ikke noget ret mange mænd bryder sig om at indrømme - så på dén måde, er der noget tabu over det. Det opfattes af mange som et tab af mandighed, eller som en ydmygelse (som mænd absolut holder for sig selv)


Det er så trist, fordi man risikerer bare at de mænd ikke får den hjælp de har behov for, for at bearbejde det :(


Netop! Mange af de overgreb, der har fundet sted på Kostskoler, i katolske kirker etc. - kommer som regel (hvis overhovedet) først frem 40-50 år senere, efter at folk har kæmpet med det hele livet. Dette er ikke en tilfældighed.

I det hele taget, er der en hel række stærkt tabuiserede ting (følelser), i forbindelse med seksuelle overgreb/ufrivillig sex - også for kvinder, som af samme grund aldrig ser dagens lys. De opleves fantastisk pinlige og flove, og folk kan næsten ikke få sig selv til at tale om det. Dén slags ting, kan invalidere folk resten af livet.


Der er det jo også mænd, præster f.eks. der står for overgrebene?

Og det er jo ikke mere skjult end at alle har hørt om en masse af dens slags skandaler.

Dunno, det her mindre mig om UFO-folk, der slutter fra, at fordi USAs regering er blevet taget i at skjule noget, f.eks. Watergate, så har hvem som helst, der beskylder dem for at skjule hvad som helst automatisk ret. "De løj om Watergate og nu lyver de om Area 51."

Du kan ikke slutte fra at ford mænd har skjult overgreb begået af mænd, så ved du at der også findes en masse overgreb på mænd begået af kvinder, som også er skjult.

Hvi der er en masse mænd der gemmer på overgreb begået af kvinder, ja ind til en masse af dem står frem, må man gå ud fra at det ikke findes andet end på anekdotisk basis, dvs meget sjældent.


Og omvendt, ikke? Du kan heller ikke gå ud fra at når/fordi du ikke har hørt om dette eller hint, så findes det ikke.

Jeg siger ikke, at der findes et kæmpe mørketal af uopdagede kvindelige voldtægtsforbrydere. Jeg siger at kvinder også kan finde på at lokke mænd til sex, som reelt set ikke har/havde lyst til det. Og kvinden ved det, men benytter sig af mænds (og kvinders) autonome reaktioner på stimuli af seksuel karakter.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf Animi » 9. jan 2017, 16:51

Jeg hader også når voldtægt af mænd i tv bliver fremstillet som en joke, eller som om det ikke er voldtægt. Fx kom jeg forleden dag til at tænke på filmen "40 days and 40 nights" der handler om en ung mand der går i cølibat i 40 dage. En nat spænder han sig selv fast til sengen (for ikke at onanere i søvne) og han vågner ved at hans ekskæreste rider ham. På intet tidspunkt i filmen bliver det lige nævnt at han faktisk er blevet voldtaget - i stedet bliver han bebrejdet for det.

Eller i den nyere tv-serie "The 100" - der er en ung mand taget til fange af en kvindelig hærfører. Han bliver truet til sex, og i stedet for at behandle det som den voldtægt det er, bliver det gjort mere til en joke, med hans kommentar "Ah, what I don't do to survive" - fordi hun er jo lækker, og så kan det jo ikke være rigtig voldtægt, vel? :rulle:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf Slettet bruger » 9. jan 2017, 16:59

Animi skrev:Det er godt nok ikke i DK, men her kan man læse lidt statistik om mænd der bliver voldtaget af kvinder: https://broadly.vice.com/en_us/article/ ... d-by-women


Sjovt, og ja det kan da godt være der kommer nogen spændende ting frem i lyset en dag, meeen vi skal nok vente til at teorien, eller hvad man skal kalde det, har mere doku på sig en en enkelt undersøgelse, det kan jo være undersøgelsen er blevet trollet osv.

Jeg synes proffessoren virker meget ivrig for at få ret, og hun overser nogen ting f.eks. er hun meget entusiastisk om at kvindelige fængselsindsate, mest bliver krænket af andre kvinder,

The study's authors also looked at how female sexual predators operate behind bars. According to the Bureau of Justice Statistics surveys—which, unlike other surveys, uses frank terms like "blowjobs," which Stemple says improve accuracy—female inmates are much more likely to be abused by other female inmates than by male staff. Additionally, among all adult prisoners reporting any staff sexual victimization, 80 percent reported only female perpetrators; among juveniles, the rate was even higher, at 89.3 percent. Perhaps most surprisingly, given the picture painted by depictions of life in prison in popular culture, the same survey found that the incidence of sexual abuse among female prisoners was roughly three times the rate of that among male prisoners.


jeg kan dog ikke se det underlige i det, da de (så vidt jeg ved) stort set kun er omgivet af kvinder. Det er det samme som at undersøge kønsfordelingen af forbrydelser i et nonnekloster og så konkludere noget på at 100% af forbrydelserne begås andet af kvinder, andet end "det bekræfter det vil ved allerede, der er kun kvinder i nonneklostre".

Tværtimod vil jeg mene at det at 10% af krænkelserne bliver begået af mænd, hvoraf der nærmest slet ikke skulle være nogen i kvindefængslerne, bekræfter det normale billede i at det mest er mænd der krænker.

Men held og lykke til hende, det kan jo være der kommer noget mere ud af at hun drøner ud af en tangent. Ting starter jo med den slags ildsjæle.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2017, 17:47

http://www.fyens.dk/udland/Tre-kvinder- ... el/1183003

Det lyder til han har hygget sig, eller noget. :stoned:
0
...
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 849
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf Precaseptica » 10. jan 2017, 06:32

Hunkat skrev:
eks-Maupassant skrev:
Angelina skrev:Pædofili har altid eksisteret, jeg tror dog vi taler meget mere om det nu - og nu er vi så begyndt at tale om de kvindelige krænkere også, selvom der stadig er mange der mener man ikke kan krænke en teenagedreng, hvor absurd det end er.


Tja som 17 årig vil man typisk gerne have sex med en hvilken som helst kvinde i alderen 16-50, så det er svært at forestille sig at han er andet end stærkt entusiastisk omkring sexen selv. Endvidere er de jo også typisk stærke nok til at de fysisk kan modsætte sig krænkelser.

Så jeg tænker mere at det der sker er at den 17årige synes det er super fedt med sexen og får high5s af sine kammarater for det, og så bliver forbløffet og trækker på skuldrene af det når/hvis kvinden dømmes for at krænke ham.


Problemet er nok ikke så meget om 99% af de 17-årige synes det var fedt at hende lærinden gad knalde dem på læreværelset men at lige præcis den tankegang generelt gør at den sidste 1% ikke tør sige til nogen at han faktisk ikke synes det var fedt men følte sig presset eller truet til det.

Til det overordnede spørgsmål er mit bud at det altid har fundet sted, både mænd og kvinder men at tankegange først for nylig er blevet således at vi anser voksnes seksuelle omgang med mindreårige som forkert. Mange stedet i verden kan man blive giftet bort og få børn som 14-årig uden at nogen løfter et øjenbryn. Det prøver vi at ændre nu og det bringer selvfølgelig mange sager som før var "naturlige" frem i lyset som "unaturlige".


Præcis.

Derudover ved jeg ikke helt om jeg køber tesen om at det skulle være så voldsom en procentdel af 17 årige, der synes sex med en 50 årig ville være sjovt. Det er lidt groft generaliserende overfor drenge, at de bare skulle være så blændet af liderlighed at de ville kneppe alt med en puls. Det er med til generelt at give et forskruet billede af mænd. Både om hvordan de er og hvordan man forventer de er. Der ligger også et pres i form af "jeg burde".
4
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 849
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf Precaseptica » 10. jan 2017, 06:36

LadyFox skrev:http://www.fyens.dk/udland/Tre-kvinder-voldtog-mand-i-fire-dage/artikel/1183003

Det lyder til han har hygget sig, eller noget. :stoned:


Det er jo faktisk ikke særligt morsomt. Man kan altid lave prøven med omvendt fortegn.

Derudover tror jeg folk er meget hurtige til at konkludere i sådanne sager, at kvinder kun kan finde ud af at give fisse til en mand, og at det vil mænd jo som vi ved gerne have, så det kan sjældent gå helt galt. Men nu kan man jo forgribe sig på en mand på anden vis også.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 849
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf Precaseptica » 10. jan 2017, 06:41

Animi skrev:Jeg hader også når voldtægt af mænd i tv bliver fremstillet som en joke, eller som om det ikke er voldtægt. Fx kom jeg forleden dag til at tænke på filmen "40 days and 40 nights" der handler om en ung mand der går i cølibat i 40 dage. En nat spænder han sig selv fast til sengen (for ikke at onanere i søvne) og han vågner ved at hans ekskæreste rider ham. På intet tidspunkt i filmen bliver det lige nævnt at han faktisk er blevet voldtaget - i stedet bliver han bebrejdet for det.

Eller i den nyere tv-serie "The 100" - der er en ung mand taget til fange af en kvindelig hærfører. Han bliver truet til sex, og i stedet for at behandle det som den voldtægt det er, bliver det gjort mere til en joke, med hans kommentar "Ah, what I don't do to survive" - fordi hun er jo lækker, og så kan det jo ikke være rigtig voldtægt, vel? :rulle:


det er faktisk ikke så mærkeligt at tænke sådan. I mange tilfælde bliver sagen nok bare vurderet af mænd, der har lave standarder og dårligt kan sætte sig ind i hvordan det føles faktisk at være afmagtet og tvunget. Det giver mening at man konkluderer på den måde. Man forestiller sig også at selve pikkens funktion deltager i ens selvforsvar ved at forblive slap, hvis det endelig blev for ubehageligt at have udsigt til sex.

Det er ikke for sjov skyld at det er et kæmpe tabu for en mand at fortælle om at få sine seksuelle grænser overskredet.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf fisken80 » 10. jan 2017, 06:47

Precaseptica skrev:
LadyFox skrev:http://www.fyens.dk/udland/Tre-kvinder-voldtog-mand-i-fire-dage/artikel/1183003

Det lyder til han har hygget sig, eller noget. :stoned:


Det er jo faktisk ikke særligt morsomt. Man kan altid lave prøven med omvendt fortegn.

Derudover tror jeg folk er meget hurtige til at konkludere i sådanne sager, at kvinder kun kan finde ud af at give fisse til en mand, og at det vil mænd jo som vi ved gerne have, så det kan sjældent gå helt galt. Men nu kan man jo forgribe sig på en mand på anden vis også.


Jeg tror indlægget var ironisk ment jf. diskussionen i tråden her. For selvfølgelig kan mænd da krænkes af kvinder. Og det er netop dybt problematisk, at der ofte gøres grin med det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Kvindelige krænkere

Indlægaf LadyFox » 10. jan 2017, 07:20

fisken80 skrev:
Precaseptica skrev:
LadyFox skrev:http://www.fyens.dk/udland/Tre-kvinder-voldtog-mand-i-fire-dage/artikel/1183003

Det lyder til han har hygget sig, eller noget. :stoned:


Det er jo faktisk ikke særligt morsomt. Man kan altid lave prøven med omvendt fortegn.

Derudover tror jeg folk er meget hurtige til at konkludere i sådanne sager, at kvinder kun kan finde ud af at give fisse til en mand, og at det vil mænd jo som vi ved gerne have, så det kan sjældent gå helt galt. Men nu kan man jo forgribe sig på en mand på anden vis også.


Jeg tror indlægget var ironisk ment jf. diskussionen i tråden her. For selvfølgelig kan mænd da krænkes af kvinder. Og det er netop dybt problematisk, at der ofte gøres grin med det.

Det har du fuldstændig ret i. :)
0
...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"