Terrior i Berlin

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf Urtekussen » 20. dec 2016, 21:35

Med mindre de stadig det mener det er ham, men ikke har nogen beviser. Så kan de vel være nødt til at løslade ham?
Jeg ved ingenting om den slags, jeg vil bare så gerne have, at de havde ham.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf Slettet bruger » 20. dec 2016, 22:23

Lurende Peber skrev:
icelady skrev:Og IS har åbenbart påtaget sig ansvaret.
Selvfølgelig har IS det. De napper al reklame.


I sidste uge tog de skylden for den franske revoluton samt Jesus henrettelse
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf dgd2007 » 20. dec 2016, 23:14

Urtekussen skrev:Med mindre de stadig det mener det er ham, men ikke har nogen beviser. Så kan de vel være nødt til at løslade ham?
Jeg ved ingenting om den slags, jeg vil bare så gerne have, at de havde ham.

Det har haft status som en terrorefterforskning, så jeg tror, hvis de stadigvæk havde den mindste formodning om, at det var ham, så er der sikkert noget lovgivning, der ville have muliggjort at beholde ham et par dage til.
Jeg tror, det betyder, at de er sikre på, det ikke er.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf icelady » 21. dec 2016, 00:13

Så vidt jeg lige kunne læse mig frem til på et tysk medie, så havde han ingen spor af bla blod på sig, hvilket han burde have haft, da den afdøde i lastbilen var blevet både stukket og skudt.

Altså ingen kriminaltekniske spor, som de kalder det.


Det virker dog bare underligt, at han så løber væk fra stedet. :gruble: Med mindre han slet ikke er den, der er løbet fra stedet, eller bare er løbet fordi han frygtede at blive udset som gerningsmand pga sit udseende. :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf Slettet bruger » 21. dec 2016, 00:23

icelady skrev:Så vidt jeg lige kunne læse mig frem til på et tysk medie, så havde han ingen spor af bla blod på sig, hvilket han burde have haft, da den afdøde i lastbilen var blevet både stukket og skudt.

Altså ingen kriminaltekniske spor, som de kalder det.


Det virker dog bare underligt, at han så løber væk fra stedet. :gruble: Med mindre han slet ikke er den, der er løbet fra stedet, eller bare er løbet fordi han frygtede at blive udset som gerningsmand pga sit udseende. :gruble:


Tror ikke ham de arresterede overhovedet har været der eller har noget at gøre med det, han har bare siddet og stenet et sted ham der løb sidst blev set løbende imod, kilometer væk.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf dgd2007 » 21. dec 2016, 00:39

Det var da heldigt, de ikke skød ham, hvis han slet ikke har noget med det at gøre :engel:
0
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf Jasmin » 21. dec 2016, 08:46

paint skrev:
Jasmin skrev:
paint skrev:Dét der undrer mig, i forbindelse med det formodede terrorangreb i Berlin, og også alle de andre angreb, der har fundet sted, er at man (tilsyneladende) fokuserer så meget på selve gerningsmanden. Den/dem, der udfører selve angrebet, er jo ikke folk der pludselig har fået den ide, og herefter farer ud og terroriserer andre mennesker. De er sidste led i en lang kæde af forudgående trin/stadier, som ender ét eller andet sted i Mellemøsten i Yemen (eller hvor det nu er), hos nogle rabiate mennesker.

Det kan godt undre mig, at man ikke er mere opsat på at følge denne kæde baglæns, til udgangspunktet, og så sætte ind dér.

Det andet virker lidt som at ville fjerne brændenælder i en have, ved bare at klippe dem over med en saks – de kommer igen (kan jeg da godt afsløre her)
Sikker på at det også sker.
Men som med så meget andet i efterretningsverden, så er det ”on a need to know basis and you don't need to know”


Der sker naturligvis noget, men slet ikke i fornødent omfang (at dømme efter resultaterne). Den Israelske efterretningstjeneste Mossad, som har ry for at være én af verdens mest effektive samt dem med den absolut største viden, om netop disse spørgsmål (af geografiske årsager bl.a) - har ved flere lejligheder via medier og 'andet', givet udtryk for undren over at man intet gør for at standse pengestrømmen fra diverse Saudiarabiske kongedømmer, til radikale terrorbevægelser i bl.a Yemen. Og ja, det sker via diverse Panama-finter og andre kreative veje, men det må være muligt at afdække det.
De har også (Mossad) ladet oplysninger om Iran (som støtter Hizbollah og flere andre Shiamuslimske radikale/militante bevægelser (bl.a i Syrien) gå videre, men der handles ikke på noget af det, og det vækker undren i Israel.

Det Saudiske aspekt, har noget at gøre med at de er amerikanernes venner - med den éne hånd - men med den anden støtter førnævnte bevægelser økonomisk, med den anden (hånd).

Der skal gribes helt anderledes kontant ind, hvis man vil gøre noget seriøst ved problematikken. Både mht finansieringen og udbredelsen af radikaliseringen (hvis konsekvenser vi får lige i hovedet, hér i Europa)

Det er i dén grad ikke nok, bare at sørge over det og sige, at vi bare skal insistere på at leve videre som om intet var hændt. Tænde et lille lys og smide en blomst og så ellers finde os i det.
Der kan også være den forklaring, at myndighederne har et godt kendskab til pengestrømmen, men lader dem fortsætte så man kan suge så meget som muligt ud af denne forbindelse. At Mossad går ud og fortæller det modsatte, kunne jo være en del af planen. Måske håber man at terrorens bagmænd bliver skødesløse.
Ren spekulation fra min side, men reelt ved vi ikke hvad der bliver gjort bag kulisserne.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf icelady » 21. dec 2016, 10:46

Nu eftersøger/efterlyser tysk politi en tunesisk mand, hvis identitetspapirer, de har fundet i lastbilen.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf kidkomb » 21. dec 2016, 11:00

icelady skrev:Nu eftersøger/efterlyser tysk politi en tunesisk mand, hvis identitetspapirer, de har fundet i lastbilen.

Det lyder da egentlig mærkeligt.
Hvorfor skulle han have sine identitetspapirer med sig, hvis han skulle på en overlagt massakremission og i øvrigt forsøge at slippe levende fra det :forvirret:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 21. dec 2016, 11:39

kidkomb skrev:
icelady skrev:Nu eftersøger/efterlyser tysk politi en tunesisk mand, hvis identitetspapirer, de har fundet i lastbilen.

Det lyder da egentlig mærkeligt.
Hvorfor skulle han have sine identitetspapirer med sig, hvis han skulle på en overlagt massakremission og i øvrigt forsøge at slippe levende fra det :forvirret:
Det ville godt nok være fuldkommen idiotisk at efterlade id i lastbilen, men på den anden side skal man huske på at flere af de seneste terroraktioner er blevet udført af personer med en IQ på omkring idiot-stadiet. Måske han bare er dum.
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
John Doe
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. sep 2016, 06:42
Kort karma: 6
Likede indlæg: 30

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf John Doe » 21. dec 2016, 12:37

Vlad Kalashnikov skrev:
kidkomb skrev:
icelady skrev:Nu eftersøger/efterlyser tysk politi en tunesisk mand, hvis identitetspapirer, de har fundet i lastbilen.

Det lyder da egentlig mærkeligt.
Hvorfor skulle han have sine identitetspapirer med sig, hvis han skulle på en overlagt massakremission og i øvrigt forsøge at slippe levende fra det :forvirret:
Det ville godt nok være fuldkommen idiotisk at efterlade id i lastbilen, men på den anden side skal man huske på at flere af de seneste terroraktioner er blevet udført af personer med en IQ på omkring idiot-stadiet. Måske han bare er dum.
Kunne jo være at de er efterlagt der for bevist at sløre sit spor.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf Slettet bruger » 21. dec 2016, 13:15

kidkomb skrev:
icelady skrev:Nu eftersøger/efterlyser tysk politi en tunesisk mand, hvis identitetspapirer, de har fundet i lastbilen.

Det lyder da egentlig mærkeligt.
Hvorfor skulle han have sine identitetspapirer med sig, hvis han skulle på en overlagt massakremission og i øvrigt forsøge at slippe levende fra det :forvirret:


Det gjorde dem fra Bataclan også. Der fandt man også papirer i bilen og fandt dem så flere dage efter hvor de blev skudt.

Jeg tænker; enten gør de det med vilje, pga martyr og maximere medieopmærksomheden, så tingen tager dagevis, de kan være dumme, eller han har papirerne med sig fordi han vil undgå at blive taget uden papirer mens han forberede aktionen (hvis han har siddet i lang tid på en rasteplads og ventet på en lastbil han kunne bruge).
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. dec 2016, 20:40

icelady skrev:Så vidt jeg lige kunne læse mig frem til på et tysk medie, så havde han ingen spor af bla blod på sig, hvilket han burde have haft, da den afdøde i lastbilen var blevet både stukket og skudt.

Altså ingen kriminaltekniske spor, som de kalder det.


Det virker dog bare underligt, at han så løber væk fra stedet. :gruble: Med mindre han slet ikke er den, der er løbet fra stedet, eller bare er løbet fordi han frygtede at blive udset som gerningsmand pga sit udseende. :gruble:


Det synes jeg egentlig ikke. Så vidt jeg kan læse mig til, løb mere eller mindre alle fra stedet, fordi folk bare instinktivt ville væk i en fart.
Det skulle ikke undre mig, hvis ham, der forfulgte den "forkerte gerningsmand", ikke har haft andet at have det i end mandens udseende.
2
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf Aspargsen » 21. dec 2016, 22:58

eks-Maupassant skrev:
kidkomb skrev:
icelady skrev:Nu eftersøger/efterlyser tysk politi en tunesisk mand, hvis identitetspapirer, de har fundet i lastbilen.

Det lyder da egentlig mærkeligt.
Hvorfor skulle han have sine identitetspapirer med sig, hvis han skulle på en overlagt massakremission og i øvrigt forsøge at slippe levende fra det :forvirret:


Det gjorde dem fra Bataclan også. Der fandt man også papirer i bilen og fandt dem så flere dage efter hvor de blev skudt.

Jeg tænker; enten gør de det med vilje, pga martyr og maximere medieopmærksomheden, så tingen tager dagevis, de kan være dumme, eller han har papirerne med sig fordi han vil undgå at blive taget uden papirer mens han forberede aktionen (hvis han har siddet i lang tid på en rasteplads og ventet på en lastbil han kunne bruge).


Man kan jo ikke blive Martyr hvis ingen ved hvem man er :genert:
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Terrior i Berlin

Indlægaf paint » 21. dec 2016, 23:06

icelady skrev:Så vidt jeg lige kunne læse mig frem til på et tysk medie, så havde han ingen spor af bla blod på sig, hvilket han burde have haft, da den afdøde i lastbilen var blevet både stukket og skudt.

Altså ingen kriminaltekniske spor, som de kalder det.


Det virker dog bare underligt, at han så løber væk fra stedet. :gruble: Med mindre han slet ikke er den, der er løbet fra stedet, eller bare er løbet fordi han frygtede at blive udset som gerningsmand pga sit udseende. :gruble:


Det kan jo være han flygtede fordi han troede at ham fyren der løb efter ham, var én af gerningsmændene ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"