EU-parlamentariker lægger alle bilag frem

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

EU-parlamentariker lægger alle bilag frem

Indlægaf Akehurst2 » 19. dec 2016, 10:35

http://www.b.dk/politiko/dansk-politike ... op-mod-fem

Jeg synes, det er helt fantastisk! Meget mere af den slags åbenhed fra parlamentarikere, tak.

Og en vidunderlig forskel fra Dan Jørgensen, der lovede og lovede og ikke udleverede noget som helst da det kom til stykket: http://www.bt.dk/politik/dan-joergensen ... vere-bilag
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: EU-parlamentariker lægger alle bilag frem

Indlægaf Hunkat » 19. dec 2016, 10:42

Jeg arbejder selv i offentlig regi og med udbetalinger for udlæg og udgifter. Og vi skal dokumentere i hoved og røv, hvilket jeg faktisk både finder fair og nødvendigt. For der er nogen der snyder. Der er nogen der synes at hvis de kalde det et møde så må de gerne betale frokost til sig selv hver dag og den slags kan dokumentation og kontrol altså godt fange.

Jeg synes det er rystende at de intet skal dokumentere. Det er fandme mange penge, der er jo 750 af dem! Og en del af dem kommer altså fra lande som ligget et stykke under Danmark på korruptionsskalaen.
Senest rettet af Hunkat 19. dec 2016, 12:38, rettet i alt 1 gang.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: EU-parlamentariker lægger alle bilag frem

Indlægaf Aspargsen » 19. dec 2016, 12:32

af der er KUK i EU pengekassen kommer vel næppe bag på nogen
bare tænkt på hvad de bruger af penge på deres rejsecirkus
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: EU-parlamentariker lægger alle bilag frem

Indlægaf Akehurst2 » 19. dec 2016, 13:32

Hunkat skrev:Jeg arbejder selv i offentlig regi og med udbetalinger for udlæg og udgifter. Og vi skal dokumentere i hoved og røv, hvilket jeg faktisk både finder fair og nødvendigt. For der er nogen der snyder. Der er nogen der synes at hvis de kalde det et møde så må de gerne betale frokost til sig selv hver dag og den slags kan dokumentation og kontrol altså godt fange.

Jeg synes det er rystende at de intet skal dokumentere. Det er fandme mange penge, der er jo 750 af dem! Og en del af dem kommer altså fra lande som ligget et stykke under Danmark på korruptionsskalaen.


En ting er kontrollen, hvor det virker helt vanvittigt på mig, der er vant til benhård og nidkær kontrol og ekstremt stramme regler for tjenesterejser i statsligt regi - noget andet er niveauet. Selv med kontrol, skal EU-parlamentarikere så understøttes så rigeligt?

Jeg synes, det er virkelig godt at der kommer nogle reelle tal på bordet. Det vil alt andet lige kunne kvalificere diskussionen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: EU-parlamentariker lægger alle bilag frem

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2016, 14:18

Det er fedt hun gør det, desværre ændrer det ingenting. Der er for mange der hellere vil beholde det som det er.



Også langt ude alle får 32.000 til at drive i kontor i hjemlandet

Især de såkaldte blyantspenge - alle medlemmer får ca. 32.000 skattefri kroner hver måned til bl.a. at leje og drive kontor i hjemlandet, men skal ikke dokumentere forbruget - er problematisk, lyder det.


Der er jo liiidt forskel på hvor meget man skal bruge på det, hvis ens hjemsted er København, Paris eller Zagreb :) Man kan fandme få meget kontor i Zagreb for 32.000.

Det er simpelthen utroligt, at Parlamentet ikke ser noget problem i at overføre 32.000 kroner hver måned til medlemmernes bankkonti uden at stille spørgsmål.


Det er ikke utroligt overhovedet, i de fleste lande er det helt normalt at politikere går efter at score penge.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: EU-parlamentariker lægger alle bilag frem

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2016, 14:36

Efter Brexit tror jeg heller ikke mere vesteuropa (der står for gennemsigtighed osv) har flertal mere i parlamentet.

Tror østeuropa + sydeuropa har et komfortabelt flertal.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: EU-parlamentariker lægger alle bilag frem

Indlægaf Akehurst2 » 20. dec 2016, 09:05

eks-Maupassant skrev:Det er fedt hun gør det, desværre ændrer det ingenting. Der er for mange der hellere vil beholde det som det er.


Det gør det nok ikke, og slet ikke på den korte bane.

Men mange bække små. Oven på afsløringerne om Messerschmidt og så det her og evt. kommende sager kan det medvirke til fokus på spørgsmålet.

Indtil videre kan sådan en åbenhed lægge pres på de andre partier om tilsvarende åbenhed. Om end de ikke føler noget pres indtil videre: http://www.b.dk/politiko/danske-ep-medl ... -bliver-af Men det kan jo komme.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: EU-parlamentariker lægger alle bilag frem

Indlægaf Aspargsen » 20. dec 2016, 09:19

eks-Maupassant skrev:Efter Brexit tror jeg heller ikke mere vesteuropa (der står for gennemsigtighed osv) har flertal mere i parlamentet.

Tror østeuropa + sydeuropa har et komfortabelt flertal.


og de får et endnu større flertal når Tyskland og Frankrig forlader det, hvilken jeg gætter sker inden 2020
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"