Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf Akehurst2 » 29. sep 2015, 19:09

Moxy-lady skrev:Fedt, det vidste jeg ikke. Sådan 1:1?


Det ser sådan ud: http://stm.dk/_p_5598.html
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. sep 2015, 19:19

Jeg har sjældent hørt noget så dumt.

Optimere sin valgkamp på uærlig vis, sikkert med en ministerpost som det ultimative mål, velvidende at selvsamme ministerpost vil være pist væk, hvis det ujævne trav bliver afsløret.
Billede
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf Moxy-lady » 29. sep 2015, 20:21

Det værste er næsten at Lars Løkke og de andre højest i regeringen hele tiden har vidst at der var urent trav, men har dækket over det. Jeg kan ikke lade være med at tænke at det sikkert er fordi at det er almindeligt (LLR taget i betragtning)
2
My world 12-10-18 :lun:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf Akehurst2 » 29. sep 2015, 20:31

Moxy-lady skrev:Det værste er næsten at Lars Løkke og de andre højest i regeringen hele tiden har vidst at der var urent trav, men har dækket over det. Jeg kan ikke lade være med at tænke at det sikkert er fordi at det er almindeligt (LLR taget i betragtning)


Ja, det virkelig have klædt Lars Løkke at fyre ham og tilkendegive, at det misbrug af offentlige midler var uantageligt.

Og så vågnede jeg...
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. sep 2015, 03:50

Akehurst2 skrev:
Moxy-lady skrev:Det værste er næsten at Lars Løkke og de andre højest i regeringen hele tiden har vidst at der var urent trav, men har dækket over det. Jeg kan ikke lade være med at tænke at det sikkert er fordi at det er almindeligt (LLR taget i betragtning)


Ja, det virkelig have klædt Lars Løkke at fyre ham og tilkendegive, at det misbrug af offentlige midler var uantageligt.

Og så vågnede jeg...


Ja, det havde det helt sikkert, men det er svært at kaste med sten, når man selv bor i et glashus. En af kommentatorerne sagde, at denne sag var ualmindelig ubehagelig for regeringen, fordi den udover at være dum i sig selv, sandsynligvis fik mange vælgere til igen at tænke på statsministerens brogede historik med netop offentlige midler.

Jeg grubler i øvrigt over valget af dato. Hvem har orkestreret det, og var det mon en fordel eller ulempe for regeringen, at Carl Holst gik samme dag, som finanslovsforslget blev offentliggjort? :gruble:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf icelady » 30. sep 2015, 08:57

2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf Wizzze » 30. sep 2015, 09:04

Peter Christensen som ny forsvarsminister!

Hrrmmm... det lugter af vennetjeneste. Han var manden der skulle forsvare Løkkes møgsager, og det endte med at koste ham valg.
Jeg har personligt aldrig været fan af manden, da han var aktiv, og var glad for at vi slap for at høre på ham, da han ikke blev valgt. Nu er han så blevet minister trods at befolkningen har forkastet ham, det så vi sidst med Thor Möger. Personligt finder jeg det som en uskik.

Som det nok fremgår er jeg ikke udelt begejstret, synes der var bedre valg derude.
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. sep 2015, 09:08

Wizzze skrev:Peter Christensen som ny forsvarsminister!

Hrrmmm... det lugter af vennetjeneste. Han var manden der skulle forsvare Løkkes møgsager, og det endte med at koste ham valg.
Jeg har personligt aldrig været fan af manden, da han var aktiv, og var glad for at vi slap for at høre på ham, da han ikke blev valgt. Nu er han så blevet minister trods at befolkningen har forkastet ham, det så vi sidst med Thor Möger. Personligt finder jeg det som en uskik.

Som det nok fremgår er jeg ikke udelt begejstret, synes der var bedre valg derude.


Vorherre bevares. Farcen fortsætter.
2
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2015, 09:20

Det må virkelig være en stor vennetjeneste Løkke skylder Christensen, for det valg ER fanme kontroversielt. Ikke fordi han ikke er folketingsmedlem, det er set før, f.eks. med Lykke Friis, og valget af hende synes jeg personligt var fremragende, men fordi han for mindre end fire måneder siden fik en markant vælgerlussing og blev fravalgt til folketinget og i øvrigt selv udtalte, at han var færdig med politik.

Jeg synes det er så ærgerligt, for det valg vil blot få endnu flere mennesker til at miste troen på demokratiet og det vil forstærke politikerleden.
Og det er jo ikke fordi, der ikke fandtes andre muligheder i folketingsgruppen, Ellemann-Jensen synes jeg havde været et oplagt og ikke mindst godt valg.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf thomassneum » 30. sep 2015, 09:49

*suk*

Nu var han jo ude.. :gisp:
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf lulu-p » 30. sep 2015, 10:04

Ja underligt med Peter Christensen. Personligt fandt jeg det en berigelse, at han blev gået ved folketinget..men undrede mig også over at han ikke fik tildelt en ministerpost i første omgang. Men var basalt set glad for at slippe for at høre på ham.

Men det er mere hele farcen i 1. blive stemt ud af folketinget. 2. Ikke få den ministerstol som de fleste havde forudset. 3. Selv udtale "jeg er helt færdig med politik".....altså lige indtil Lars Ulykke ringer.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf Akehurst2 » 30. sep 2015, 13:59

lulu-p skrev:Ja underligt med Peter Christensen. Personligt fandt jeg det en berigelse, at han blev gået ved folketinget..men undrede mig også over at han ikke fik tildelt en ministerpost i første omgang. Men var basalt set glad for at slippe for at høre på ham.

Men det er mere hele farcen i 1. blive stemt ud af folketinget. 2. Ikke få den ministerstol som de fleste havde forudset. 3. Selv udtale "jeg er helt færdig med politik".....altså lige indtil Lars Ulykke ringer.


Præcis!

Jeg forstår ikke modviljen mod at hente ministre ind udefra. Det er helt sædvanligt og bestemt ikke noget krav at en minister skal være folkevalgt, og med så forholdsvis lille en folketingsgruppe og en et-partiregering, så undrer det mig nærmest, at der ikke er hentet endnu flere ind udefra. Men forløbet omkring PC virker sgu sjusket.

Men det er måske også bare fordi, jeg synes PC er en klaphat at jeg bliver lidt mere kritisk.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf Wizzze » 30. sep 2015, 14:27

Akehurst2 skrev:
lulu-p skrev:Ja underligt med Peter Christensen. Personligt fandt jeg det en berigelse, at han blev gået ved folketinget..men undrede mig også over at han ikke fik tildelt en ministerpost i første omgang. Men var basalt set glad for at slippe for at høre på ham.

Men det er mere hele farcen i 1. blive stemt ud af folketinget. 2. Ikke få den ministerstol som de fleste havde forudset. 3. Selv udtale "jeg er helt færdig med politik".....altså lige indtil Lars Ulykke ringer.


Præcis!

Jeg forstår ikke modviljen mod at hente ministre ind udefra. Det er helt sædvanligt og bestemt ikke noget krav at en minister skal være folkevalgt, og med så forholdsvis lille en folketingsgruppe og en et-partiregering, så undrer det mig nærmest, at der ikke er hentet endnu flere ind udefra. Men forløbet omkring PC virker sgu sjusket.

Men det er måske også bare fordi, jeg synes PC er en klaphat at jeg bliver lidt mere kritisk.


Jeg har ikke problemer med folk udefra, de kan ofte være de bedste.
Mit problem er at vælge en som befolkningen har valgt fra, det er sådan lidt at sige "ha ha, jeg er da bare ligeglad" til vælgerne.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf tjald62 » 30. sep 2015, 14:58

icelady skrev:Ham havde jeg sgu ikke lige set komme.....



http://www.dr.dk/nyheder/politik/officielt-peter-christensen-er-ny-forsvarsminister


Den var der satme ikke mange der havde set komme.
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Carl Holst-sagen - hvad er op og ned i den?

Indlægaf Akehurst2 » 30. sep 2015, 16:53

Wizzze skrev:
Akehurst2 skrev:
lulu-p skrev:Ja underligt med Peter Christensen. Personligt fandt jeg det en berigelse, at han blev gået ved folketinget..men undrede mig også over at han ikke fik tildelt en ministerpost i første omgang. Men var basalt set glad for at slippe for at høre på ham.

Men det er mere hele farcen i 1. blive stemt ud af folketinget. 2. Ikke få den ministerstol som de fleste havde forudset. 3. Selv udtale "jeg er helt færdig med politik".....altså lige indtil Lars Ulykke ringer.


Præcis!

Jeg forstår ikke modviljen mod at hente ministre ind udefra. Det er helt sædvanligt og bestemt ikke noget krav at en minister skal være folkevalgt, og med så forholdsvis lille en folketingsgruppe og en et-partiregering, så undrer det mig nærmest, at der ikke er hentet endnu flere ind udefra. Men forløbet omkring PC virker sgu sjusket.

Men det er måske også bare fordi, jeg synes PC er en klaphat at jeg bliver lidt mere kritisk.


Jeg har ikke problemer med folk udefra, de kan ofte være de bedste.
Mit problem er at vælge en som befolkningen har valgt fra, det er sådan lidt at sige "ha ha, jeg er da bare ligeglad" til vælgerne.


Det kan jeg faktisk godt følge. En ting er bare ikke at være valgt, fordi man ikke har været stillet op - det er helt sikkert noget andet at være direkte valgt fra.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"