Har alle ret til sex?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har alle ret til sex?

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2016, 12:49

Vlad Kalashnikov skrev:
eks-Maupassant skrev:
ajnaM skrev:
paint skrev:
ajnaM skrev:Problemet er vel, at prostitution enten bliver betragtet som forbudt eller legitimt.

Tillader vi først prostitution, kommer det med en total legitimisering - men det kan det i mine øjne ikke bære. Små børn skal selvfølgelig ikke kunne komme i praktik som prostitueret, man skal ikke kunne komme i aktivering som prostitueret, og plejehjemsmedarbejdere skal ikke tvinges til at agere bindeled mellem prostituerede og beboerne. Men det er svært at sige, for vi har jo sagt, at prostitution er ok. Det er et helt fint erhverv.

I mine øjne skal det forbydes igen. Den eneste årsag til, at det overhovedet er en diskussion for mig, er at det kan gøre arbejdet med kriminalitet forbundet med erhvervet sværere.


Lidt OT, i denne sammenhæng. Men er det ikke lidt meningsløst, overhovedet at overveje et direkte forbud?
I Sverige, har man som bekendt indført en kriminalisering af køberen (af uudgrundelige årsager er det køberen og ikke 'sælgeren') Men det foregår jo alligevel, endda i nogenlunde samme omfang som før. Bare ikke åbenlyst på gaden, som før.
Som et par af mine venner, som bor i Stockholm siger: nu foregår det bare af andre kanaler end det gjorde før. F.eks via Pizzeriarer. Folk ringer og bestiller en Pizza 'med det hele' (eller en Pizza med et bestemt nummer) og så kommer der en dame med i købet. Ingen kan jo forbyde en kvinde at besøge Hr. Mogensen på 2 sal tv, og hvad de laver inde hos Hr. Mogensen, er deres private sag.

Det samme foregår med alt muligt andet online-handel, hvor folk bestiller det éne eller det andet, og når man har gjort det, så kommer kundens gamle veninde 'Gerda' tilfældigvis forbi og vil lige hilse på sin gamle ven Hr. Mogensen. Hvad de så foretager sig, i mandens private hjem, har ingen jo ret til at blande sig i. Alle har ret til at besøge deres venner.

Kort sagt, markedet tilpasser sig omstændighederne. Er der efterspørgsel efter en 'vare', er der også nogle som vil levere det.

Sex, er kommet for at blive. ;)


Det samme kan man sige om stoffer. Men vi kan ikke engang legalisere hash, og alene tanken om at legalisere heroin forekommer vel de fleste ret langt ude.

Ej, jeg forstår selvfølgelig argumentet. Jeg er bare ikke enig i, at det bliver ligegyldigt at forbyde, fordi nogen vil gøre det alligevel. I debatten om prostitution handler det blandt andet også om de signaler, man sender som samfund. Og jeg ville foretrække at bo i et land, der klart signalerede, at det ikke er okay at handle med sex.


Der er en legaliseringsøbølge i gang, mange stater i USA har legaliseret hash, ja selv Alaska er mere fremsynede end Danmark på det punkt, og Portugal har frigivet *alt*inklusive heroin.

Og det mener jeg er vejen frem, de ting der er umulige at holde nede, legaliser dem, så er der mere styr på det.

Politik skal virke, hele ideen med at signalpolitik er jo at signaler virker, men når vi nu ser i Sverige at signalet ikke virker, så er der jo ingen pointe med at sende det.
Virtue signalling er det nye sort. Specielt for millenials.


Heh ja det er a la folk der har en facebookprofil hvor de poster en masse billeder hvor de spiser funky veganmad og dyrker yoga og så fråder i McDonalds off kamera, og så mener deres liv er fedt fordi de får mange likes på face :)

Sån lidt "fuck virkeligheden, vi har signaler"!
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har alle ret til sex?

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2016, 12:50

DenSyngendeLussing skrev:Tanken om at legalisere heroin er ikke langt ude for mig. Jeg tror næppe, at flere mennesker ville begynde at tage heroin, blot fordi det ikke længere var strafbart. Men det er en anden tråd.


Næ. Det går vist også fint i Portugal.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"