Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf kokkenok » 27. nov 2016, 22:03

Samano skrev:
kokkenok skrev:Ole Birk Olesen som transportminister¡ - infrastruktur er også overvurderet.

Du mener bilminister.



Også det. Faktisk nok mest det.
Men Ole Birk Olesen i spidsen for nogen som helst former forinfrastruktur.....

Sidst jeg tænkte på det, brugte jeg en uge på at tørre madrassen.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf Slettet bruger » 27. nov 2016, 22:07

hvz74 skrev:Anders Langballe har tweetet, at Neergaard er ude som beskæftigelsesminister, men det vides ikke hvem der skal afløse ham.

Jeg får bange anelser...


Hørte jeg ordet "kugler" ?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. nov 2016, 22:10

hvz74 skrev:Anders Langballe har tweetet, at Neergaard er ude som beskæftigelsesminister, men det vides ikke hvem der skal afløse ham.
B
Jeg får bange anelser...


Jeg er ikke til spin, men hvis Løkke gør det, du hentyder til, er det simpelthen for dumt strategisk. Det giver modstanderne alt for gode kort på hånden. Tilhængerne vil juble, men de giver ingen nye stemmer.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf computermus » 27. nov 2016, 22:18

Samano skrev:Altså der skal vel være nogen venstre ministre.

Det ser ud til at Claus Hjort Frederiksen bliver forsvarsminister og det skulle så betyde at Peter Christensen igen ryger ud af Folketinget.
0
hvz74
Indlæg: 98
Tilmeldt: 15. okt 2015, 00:59
Kort karma: 4
Likede indlæg: 108

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf hvz74 » 27. nov 2016, 22:18

DetSorteCirkus skrev:
hvz74 skrev:Anders Langballe har tweetet, at Neergaard er ude som beskæftigelsesminister, men det vides ikke hvem der skal afløse ham.
B
Jeg får bange anelser...


Jeg er ikke til spin, men hvis Løkke gør det, du hentyder til, er det simpelthen for dumt strategisk. Det giver modstanderne alt for gode kort på hånden. Tilhængerne vil juble, men de giver ingen nye stemmer.


Jeg er i grunden enig, men hvis V-toppen er helt blændede af deres evige "det skal kunne betale sig at arbejde" mantra, så kunne Løkke godt tænkes at mene at JBO er den rette mand til at føre deres agenda + udvælgelsen gør hele LA-baglandet glade så de er endnu mere medgørlige ift skatteforhandlingerne, og så skide være med meningsmålingerne.

Men jeg håber dæleme du får ret.
Senest rettet af hvz74 27. nov 2016, 22:21, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf Rapfisk » 27. nov 2016, 22:20

Jeg er glad for en ny udenrigsminister. Det har Kristian Jensen godt nok ikke været god til.
1
Livslinjen: 70 201 201
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf Slettet bruger » 27. nov 2016, 22:24

Det ville være mærkeligt hvis JBO blev Beskæftigelsesminster, jeg mener han aldrig har haft et normalt job.

Men OK; det er der vel mange politikere der aldrig har prøvet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. nov 2016, 22:27

hvz74 skrev:
DetSorteCirkus skrev:
hvz74 skrev:Anders Langballe har tweetet, at Neergaard er ude som beskæftigelsesminister, men det vides ikke hvem der skal afløse ham.
B
Jeg får bange anelser...


Jeg er ikke til spin, men hvis Løkke gør det, du hentyder til, er det simpelthen for dumt strategisk. Det giver modstanderne alt for gode kort på hånden. Tilhængerne vil juble, men de giver ingen nye stemmer.


Jeg er i grunden enig, men hvis V-toppen er helt blændede af deres evige "det skal kunne betale sig at arbejde" mantra, så kunne Løkke godt tænkes at mene at JBO er den rette mand til at føre deres agenda + udvælgelsen gør hele LA-baglandet glade så de er endnu mere medgørlige ift skatteforhandlingerne, og så skide være med meningsmålingerne.

Men jeg håber dæleme du får ret.


Man kunne nemlig desværre forestille sig, at JBO får posten, fordi Løkke gerne vil hjælpe LA med at sweettalke de vælgere, der lige nu er harme over, at topskattelettelser så alligevel ikke var et ultimativt krav.
Det koster jo ikke noget, eftersom DF er garant for, at JBOs vildeste ideer ikke kan blive til noget.
0
hvz74
Indlæg: 98
Tilmeldt: 15. okt 2015, 00:59
Kort karma: 4
Likede indlæg: 108

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf hvz74 » 27. nov 2016, 22:34

DetSorteCirkus skrev:Man kunne nemlig desværre forestille sig, at JBO får posten, fordi Løkke gerne vil hjælpe LA med at sweettalke de vælgere, der lige nu er harme over, at topskattelettelser så alligevel ikke var et ultimativt krav.
Det koster jo ikke noget, eftersom DF er garant for, at JBOs vildeste ideer ikke kan blive til noget.


Det vil jeg da håbe, men DF har tidligere stemt for nogle (i min optik) ret ekstreme reformer i den blinde tro om at det kun ville ramme personer der ikke hører til deres vælgersegment.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf Slettet bruger » 27. nov 2016, 22:46

Rapfisk skrev:Jeg er glad for en ny udenrigsminister. Det har Kristian Jensen godt nok ikke været god til.


Samuelsen er da meget lidt udenrigs-agtig.

Jeg har aldrig nogen sinde hørt ham udtale et eneste ord om det, i hvert fald.

Men OK han er jo ret kvik, så han kan vel lære det hurtigt.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf paint » 27. nov 2016, 23:07

I modsætning til flere af de politiske kommentatorer jeg har hørt, er jeg, personligt, ikke så sikker på at den kommende nye regering, holder perioden ud.
De har placeret DF i noget af en vanskelig position. Tungen på vægtskålen, hvis man skal se positivt på det. Tungen på kogepladen, hvis man skal se lidt mere realistisk på det. I en position (for DF) hvor vælgerne siver stille og roligt, er man ikke i en position, hvor man kan æde nogle store fede liberale kameler, og dermed miste endnu flere stemmer. Omvendt, kan de heller ikke risikere et valg, som det er nu (med vigende tilslutning).

Hvis det var et skakspil, så ville jeg sige at det, rent strategisk, er et godt åbningstræk.

Men samtidigt, har den nye regering ikke lært ret meget af det, der bragte Trump til magten. De bevæger sig lige lukt i dén retning. (forstå det, hvem der kan)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf paint » 27. nov 2016, 23:17

Wizzze skrev:Man holder en lille velfortjent ferie, og så kommer man tilbage til Anders Samuelsen som Udenrigsminister, Hjorten som Forsvarsminister, Simon Emil som økonomiminister og Ole Birk som Transportminister :8: :shock: :gisp: Er I totalt gået fra Snøvsen??? Har nogen kommet noget i vandet, mens vi har været væk? :gruble:

Det næste bliver vel at kuglestøderen skal være Socialminister, og Lars Seier den nye Finansminister?? :ad!: :nerve: :panik:


Ja. Nu hvor vi tilsyneladende er på vej i den helt forkerte retning - så lad os slutte det hele af med et ordentligt festfyrværkeri af festoriginaler, før lukketid. ;)

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf Slettet bruger » 27. nov 2016, 23:20

Jeg tror Løkke er så god til at manøvrere at han sidder perioden ud. Jeg ville virkeligt ikke bryde mig om at spille poker med ham, han er en rigtig lurendrejer, ja han er.

DF får heller intet ud af et valg nu. Jeg tror de har det fint med at bytte udlændingestramninger/frikadeller for nedskæringer og vente til folk har glemt Hr Messerschmidt er.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf paint » 27. nov 2016, 23:24

eks-Maupassant skrev:Jeg tror Løkke er så god til at manøvrere at han sidder perioden ud. Jeg ville virkeligt ikke bryde mig om at spille poker med ham, han er en rigtig lurendrejer, ja han er.

DF får heller intet ud af et valg nu. Jeg tror de har det fint med at bytte udlændingestramninger/frikadeller for nedskæringer og vente til folk har glemt Hr Messerschmidt er.


Der er bare ikke så mange flere stramninger at få på dét område - medmindre de bygger den nye politiskole lige på den dansk-tyske grænse (i en meget lang og tynd version) og kan bilde tyskerne ind, at det bare er en ny politiskole. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Er I blevet fuldstændig tovlige her til lands?

Indlægaf paint » 27. nov 2016, 23:33

Falstria skrev:
paint skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg tror Løkke er så god til at manøvrere at han sidder perioden ud. Jeg ville virkeligt ikke bryde mig om at spille poker med ham, han er en rigtig lurendrejer, ja han er.

DF får heller intet ud af et valg nu. Jeg tror de har det fint med at bytte udlændingestramninger/frikadeller for nedskæringer og vente til folk har glemt Hr Messerschmidt er.


Der er bare ikke så mange flere stramninger at få på dét område - medmindre de bygger den nye politiskole lige på den dansk-tyske grænse (i en meget lang og tynd version) og kan bilde tyskerne ind, at det bare er en ny politiskole. ;)



Forestil dig lige at faget "historie" i folkeskolen omdøbes til "danmarkshistorie"...


Det bør kunne afskaffe både arveafgifter, topskat, bilafgifter OG selskabsskat.


Fordi?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"