Står LA fast på deres ultimative krav?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!

Står LA fast på deres ultimative krav?

Ja
3
9%
Nej
31
91%
 
Afgivne stemmer: 34
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Oveditlevsen » 21. nov 2016, 19:14

Politik er en dynamisk størrelse, og derfor må både LA og regeringen tilpasse sig den virkelighed de befinder sig i. Ingen af dem får noget ud af at regeringen bliver væltet, derfor er det naturligt at søge et kompromis, i det her tilfælde en bredere og mere manøvredygtig regering.
Kontraktpolitikken som Fogh stod for er alternativet og det var ikke ligefrem noget som kan skabe større forandringer i samfundet.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf thomassneum » 21. nov 2016, 19:26

paint skrev:
icelady skrev:http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-11-21-samuelsen-fraviger-nu-krav-om-topskat


Det må vist siges at være en ægte politiker-melding. :gruble:


Hans forklaring, minder lidt om den som Uber-chaufførerne kom med forleden, da der faldt dom for ulovlig taxakørsel. "Jamen, nu kører vi fragt-kørsel og ikke Taxa- Folk kan få transporteret deres mobiltelefon (paraply, lommetørklæde etc) fra A til B, men de må gerne selv komme med på turen". Dette er almindelig fragtkørsel ligesom 3x34 og andre fragtfirmaer" ;)

:lol: what..virkelig?
De skal da have kredit for forsøget.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2016, 19:33

Oveditlevsen skrev:Politik er en dynamisk størrelse, og derfor må både LA og regeringen tilpasse sig den virkelighed de befinder sig i. Ingen af dem får noget ud af at regeringen bliver væltet, derfor er det naturligt at søge et kompromis, i det her tilfælde en bredere og mere manøvredygtig regering.


Det er fint med kompromisser, men LA har hidtil været fuldstændigt kompromisløse. Hvis de bare havde sagt at de gik efter de 5%, og de ikke umiddelbart kunne se hvad der skulle få dem til at fravige det krav, havde der ikke været nogen historie. Så kunne de bare sige at tilbuddet om at komme i regering var en uventet drejning som de ikke havde forudset. Men i stedet har de valgt at fylde medierne med deres ultimative krav i månedsvis blot for at frafalde det til sidst og finde på en historie om at det i virkeligheden svarer til at der har været folketingsvalg. Det er jo helt til grin.
2
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Oveditlevsen » 21. nov 2016, 19:33

abcd skrev:
Oveditlevsen skrev:Politik er en dynamisk størrelse, og derfor må både LA og regeringen tilpasse sig den virkelighed de befinder sig i. Ingen af dem får noget ud af at regeringen bliver væltet, derfor er det naturligt at søge et kompromis, i det her tilfælde en bredere og mere manøvredygtig regering.


Det er fint med kompromisser, men LA har hidtil været fuldstændigt kompromisløse. Hvis de bare havde sagt at de gik efter de 5%, og de ikke umiddelbart kunne se hvad der skulle få dem til at fravige det krav, havde der ikke været nogen historie. Så kunne de bare sige at tilbuddet om at komme i regering var en uventet drejning som de ikke havde forudset. Men i stedet har de valgt at fylde medierne med deres ultimative krav i månedsvis blot for at frafalde det til sidst og finde på en historie om at det i virkeligheden svarer til at der har været folketingsvalg. Det er jo helt til grin.

Hvorfor?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2016, 19:43

Oveditlevsen skrev:
abcd skrev:
Oveditlevsen skrev:Politik er en dynamisk størrelse, og derfor må både LA og regeringen tilpasse sig den virkelighed de befinder sig i. Ingen af dem får noget ud af at regeringen bliver væltet, derfor er det naturligt at søge et kompromis, i det her tilfælde en bredere og mere manøvredygtig regering.


Det er fint med kompromisser, men LA har hidtil været fuldstændigt kompromisløse. Hvis de bare havde sagt at de gik efter de 5%, og de ikke umiddelbart kunne se hvad der skulle få dem til at fravige det krav, havde der ikke været nogen historie. Så kunne de bare sige at tilbuddet om at komme i regering var en uventet drejning som de ikke havde forudset. Men i stedet har de valgt at fylde medierne med deres ultimative krav i månedsvis blot for at frafalde det til sidst og finde på en historie om at det i virkeligheden svarer til at der har været folketingsvalg. Det er jo helt til grin.

Hvorfor?


Fordi hvis man er så bombastisk i sine udmeldinger, skal man også følge dem til dørs, ellers bliver man til grin.
2
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Oveditlevsen » 21. nov 2016, 19:50

abcd skrev:
Oveditlevsen skrev:
abcd skrev:
Oveditlevsen skrev:Politik er en dynamisk størrelse, og derfor må både LA og regeringen tilpasse sig den virkelighed de befinder sig i. Ingen af dem får noget ud af at regeringen bliver væltet, derfor er det naturligt at søge et kompromis, i det her tilfælde en bredere og mere manøvredygtig regering.


Det er fint med kompromisser, men LA har hidtil været fuldstændigt kompromisløse. Hvis de bare havde sagt at de gik efter de 5%, og de ikke umiddelbart kunne se hvad der skulle få dem til at fravige det krav, havde der ikke været nogen historie. Så kunne de bare sige at tilbuddet om at komme i regering var en uventet drejning som de ikke havde forudset. Men i stedet har de valgt at fylde medierne med deres ultimative krav i månedsvis blot for at frafalde det til sidst og finde på en historie om at det i virkeligheden svarer til at der har været folketingsvalg. Det er jo helt til grin.

Hvorfor?


Fordi hvis man er så bombastisk i sine udmeldinger, skal man også følge dem til dørs, ellers bliver man til grin.

Jeg er ikke LA-vælger eller kommentator på TV2 news, men pragmatisk og interesseret i reel politik.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2016, 19:50

Oveditlevsen skrev:Jeg er ikke LA-vælger eller kommentator på TV2 news, men pragmatisk og interesseret i reel politik.


Hvad har det med noget at gøre?
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Oveditlevsen » 21. nov 2016, 19:58

abcd skrev:
Oveditlevsen skrev:Jeg er ikke LA-vælger eller kommentator på TV2 news, men pragmatisk og interesseret i reel politik.


Hvad har det med noget at gøre?

At deres "løftebrud" kun er interessant for disse grupper, resten af DK burde interesse sig for den reelle politik.
2
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf FruitFly » 21. nov 2016, 20:02

Oveditlevsen skrev:At deres "løftebrud" kun er interessant for disse grupper, resten af DK burde interesse sig for den reelle politik.

Vel talt.
0
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2016, 20:21

Oveditlevsen skrev:
abcd skrev:
Oveditlevsen skrev:Jeg er ikke LA-vælger eller kommentator på TV2 news, men pragmatisk og interesseret i reel politik.


Hvad har det med noget at gøre?

At deres "løftebrud" kun er interessant for disse grupper, resten af DK burde interesse sig for den reelle politik.


Jeg har ikke brugt ordet løftebrud. Jeg har bare konstateret at jeg synes det er til grin at føre sig så bombastisk frem og så ikke følge det til dørs. Jeg vil ikke stemme på mennesker jeg synes er utroværdige, uanset hvor enig jeg så ellers måtte være i deres politik.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf FruitFly » 21. nov 2016, 20:40

abcd skrev:Jeg har ikke brugt ordet løftebrud. Jeg har bare konstateret at jeg synes det er til grin at føre sig så bombastisk frem og så ikke følge det til dørs. Jeg vil ikke stemme på mennesker jeg synes er utroværdige, uanset hvor enig jeg så ellers måtte være i deres politik.

Well, den bombastiske fremfærd har nu ført til øget indflydelse. Det er da ik' så ringe endda?
0
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2016, 20:52

FruitFly skrev:
abcd skrev:Jeg har ikke brugt ordet løftebrud. Jeg har bare konstateret at jeg synes det er til grin at føre sig så bombastisk frem og så ikke følge det til dørs. Jeg vil ikke stemme på mennesker jeg synes er utroværdige, uanset hvor enig jeg så ellers måtte være i deres politik.

Well, den bombastiske fremfærd har nu ført til øget indflydelse. Det er da ik' så ringe endda?


Næh, hvis man er ligeglad med almindelig hæderlighed. Det er jeg ikke.
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf FruitFly » 21. nov 2016, 21:24

abcd skrev:Næh, hvis man er ligeglad med almindelig hæderlighed. Det er jeg ikke.

Oh please...
0
#Klimatosse
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf paint » 21. nov 2016, 22:18

Det er svært ikke at grine af LA. I stedet for, ærligt at melde ud at de havde manøvreret sig hen i en dårlig forhandlingsposition, og at de nu prøvede noget nyt, så prøver man åbenbart stadig at være 'kreativ' i formuleringerne. Gad vide, hvem de regner med at kunne snyde med det?

Mette Bock, har lige siddet i Deadline på DR, og fortalt, at LA, skam slet ikke er kravlet ned fra noget træ. Næh - det er de andre, som har bevæget op i træet til LA :lol:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Slettet bruger » 22. nov 2016, 04:48

FruitFly skrev:
abcd skrev:Næh, hvis man er ligeglad med almindelig hæderlighed. Det er jeg ikke.

Oh please...


Hvad skal det betyde?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"