Danmarks Radio og public service

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Thomas31 » 18. nov 2016, 04:10

Aspargsen skrev:
Rapfisk skrev:Jeg tror ikke på den utilsigtede læring i dagens mediebillede, eller den bliver i hvert fald mindre, efterhånden som folk begynder at streame enkelte programmer. Så tror jeg lige så meget, at TV2 (som på nær regionerne i dag er fuldt privatiseret) har fat i den lange ende med Go' Morgen med nyheder hver halve time og enkelte samfundsrelevante indslag mellem underholdningen.

Jeg har tænkt en del over konceptet med Radio 24/7, som også er licensfinansieret. Jeg bruger selv rigtig mange af deres programmer som podcast, men kan ikke rigtig finde ud af, om jeg synes, det er rimeligt at finansiere endnu en nyheds-/kulturkanal gennem offentlige midler. Omvendt synes jeg, at det er sundt for DR at få konkurrence på kvalitetsjournalistikken og nogle vagthunde på vagthundene (og vice versa, forstås). Omvendt igen kunne det måske gøres bedre og billigere ved at støtte de skrevne medier, der lider, også kvalitetsmæssigt, under faldende tilskud, der falder sammen med faldende salg.

De skrevne medier får allerede penge


Men hvordan definerer man skrevne medier, når DR med licenspenge i ryggen leverer nyheder på nettet?

Licensmidlerne kunne fordeles på flere aktører. Det kunne være interesant at vide hvad JP, Politiken, berlingske osv skulle have for at gøre deres indhold frit tilgængeligt. Det virker som en tvivlsom model, at der først gives mediestøtte, hvorefter medierne aktivt begrænser adgangen til det, de laver, hvilket fører til tab af annoncekroner og læsere. Samtidig giver stat og kommune i andre sammenhænge støtte til tunge ineffektive former for "samfundsoplysende virksomhed som fysiske biblioteker. Det burde kunne skrues bedre sammen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Slettet bruger » 18. nov 2016, 15:01

Ja jeg har lige til min undren set i en anden tråde at BBCs ting åbenbart ikke er frit at uploade. De er godt nok ringe til at beskytte deres ting, Bob Dylan gør det meget bedre :) Youtube er stort set støvsuget for Bob Dylan, fordi han ikke vil have det der.

Det giver heller ikke mening for mig at de ikke er at, at DR ikke simpelthen smider ALT hvad de har på nettet.

De er jo ikke en profitvirksomhed der skal sidde og fedte over deres materiale fordi de vil tjene penge på det?

Det er jo os der her betalt for Matador, hvorfor må vi så ikke smide den på youtube.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 07:28

eks-Maupassant skrev:
Aspargsen skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er ærgeligt man ikke udnytter de nye muligheder.

Jeg synes det kunne være rigtigt fedt hvis man tog 5% eller 10% af DRs penge og gav dem til en hel ny ting, "Danmarks Internetoplysning", der bare skulle lave oplysende stuff og smide det gratis på nettet, der hvor det nu sner på nettet.

Det kan bare være 5-minuters interviews med en der ved noget om noget med en smartphone og så på youtube med det og lade videoen sprede sig selv.

Det er sån lidt dumt man efterhånden ved mere om de ting engelsksprogede synes er relevante, fordi BBC har lavet så mange dokumentarer og lader dem ligge på nettet.

Mens det er svært at finde en video om f.eks. HC Andersens liv eller Tordenskjold eller hedens opdyrkning eller sådan noget.


Nogen i den her stil ?
https://www.youtube.com/watch?v=KE8xJLwAFuY



Ja hvis de lavde ca 1000 gange flere videoer og 100 gange bedre.

Jeg vidste ikke DR havde en youtubekanal, men for det første er der sindsygt få videoer, for det andet er 90% af dem underholdningsstuff.

Og 3 videoer på en uge :stoned:

Fulgte en overgang en youtuber der lavede 3 om dagen (underholdning). Ene mand med et webcam, og får ingen penge for det andet end via reklamerne.

Så han laver lige 30 gange mere end hele DR.

Det er så derfor jeg tænker at man ku nuppe nogen penge fra DR og så give dem til nogen med en mere normal produktivitet.

De er også dårlige til at ramme folk. De har videoer med helt ned til et par 100 views.

Det viser bare hvor nemt der er af kritesere
Inden kunne man jo lige besøge youtube og prøve af skrive DR i søgefeltet

Måske antallet af visninger hænger sammen med af flere ligesom dig ikke undersøger om DR har noget på DR

Har du et link til ham der ?
Så man kan undersøge om hans videoer lever og til de krav du stiller til DR, alene det af ligge noget op på youtube 3 gange om dagen er jo nemt nok
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 07:31

Thomas31 skrev:
Aspargsen skrev:
Rapfisk skrev:Jeg tror ikke på den utilsigtede læring i dagens mediebillede, eller den bliver i hvert fald mindre, efterhånden som folk begynder at streame enkelte programmer. Så tror jeg lige så meget, at TV2 (som på nær regionerne i dag er fuldt privatiseret) har fat i den lange ende med Go' Morgen med nyheder hver halve time og enkelte samfundsrelevante indslag mellem underholdningen.

Jeg har tænkt en del over konceptet med Radio 24/7, som også er licensfinansieret. Jeg bruger selv rigtig mange af deres programmer som podcast, men kan ikke rigtig finde ud af, om jeg synes, det er rimeligt at finansiere endnu en nyheds-/kulturkanal gennem offentlige midler. Omvendt synes jeg, at det er sundt for DR at få konkurrence på kvalitetsjournalistikken og nogle vagthunde på vagthundene (og vice versa, forstås). Omvendt igen kunne det måske gøres bedre og billigere ved at støtte de skrevne medier, der lider, også kvalitetsmæssigt, under faldende tilskud, der falder sammen med faldende salg.

De skrevne medier får allerede penge


Men hvordan definerer man skrevne medier, når DR med licenspenge i ryggen leverer nyheder på nettet?

Licensmidlerne kunne fordeles på flere aktører. Det kunne være interesant at vide hvad JP, Politiken, berlingske osv skulle have for at gøre deres indhold frit tilgængeligt. Det virker som en tvivlsom model, at der først gives mediestøtte, hvorefter medierne aktivt begrænser adgangen til det, de laver, hvilket fører til tab af annoncekroner og læsere. Samtidig giver stat og kommune i andre sammenhænge støtte til tunge ineffektive former for "samfundsoplysende virksomhed som fysiske biblioteker. Det burde kunne skrues bedre sammen.


Hvordan man definerer et skrevne media, der kan søges støtte til står på kulturministeriets side
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 07:36

eks-Maupassant skrev:Ja jeg har lige til min undren set i en anden tråde at BBCs ting åbenbart ikke er frit at uploade. De er godt nok ringe til at beskytte deres ting, Bob Dylan gør det meget bedre :) Youtube er stort set støvsuget for Bob Dylan, fordi han ikke vil have det der.

Det giver heller ikke mening for mig at de ikke er at, at DR ikke simpelthen smider ALT hvad de har på nettet.

De er jo ikke en profitvirksomhed der skal sidde og fedte over deres materiale fordi de vil tjene penge på det?

Det er jo os der her betalt for Matador, hvorfor må vi så ikke smide den på youtube.


DR må ikke smide alt på nettet, som sagt i et tidligere indlæg.

De må ikke ligge på DRs side, de blå partier er bange for af DR bliver en stor og farlig konkurent, og det vil få det reklame inficerende skod kanaler til af lukke
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2016, 12:11

Aspargsen skrev:
eks-Maupassant skrev:
Aspargsen skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er ærgeligt man ikke udnytter de nye muligheder.

Jeg synes det kunne være rigtigt fedt hvis man tog 5% eller 10% af DRs penge og gav dem til en hel ny ting, "Danmarks Internetoplysning", der bare skulle lave oplysende stuff og smide det gratis på nettet, der hvor det nu sner på nettet.

Det kan bare være 5-minuters interviews med en der ved noget om noget med en smartphone og så på youtube med det og lade videoen sprede sig selv.

Det er sån lidt dumt man efterhånden ved mere om de ting engelsksprogede synes er relevante, fordi BBC har lavet så mange dokumentarer og lader dem ligge på nettet.

Mens det er svært at finde en video om f.eks. HC Andersens liv eller Tordenskjold eller hedens opdyrkning eller sådan noget.


Nogen i den her stil ?
https://www.youtube.com/watch?v=KE8xJLwAFuY



Ja hvis de lavde ca 1000 gange flere videoer og 100 gange bedre.

Jeg vidste ikke DR havde en youtubekanal, men for det første er der sindsygt få videoer, for det andet er 90% af dem underholdningsstuff.

Og 3 videoer på en uge :stoned:

Fulgte en overgang en youtuber der lavede 3 om dagen (underholdning). Ene mand med et webcam, og får ingen penge for det andet end via reklamerne.

Så han laver lige 30 gange mere end hele DR.

Det er så derfor jeg tænker at man ku nuppe nogen penge fra DR og så give dem til nogen med en mere normal produktivitet.

De er også dårlige til at ramme folk. De har videoer med helt ned til et par 100 views.

Det viser bare hvor nemt der er af kritesere
Inden kunne man jo lige besøge youtube og prøve af skrive DR i søgefeltet

Måske antallet af visninger hænger sammen med af flere ligesom dig ikke undersøger om DR har noget på DR

Har du et link til ham der ?
Så man kan undersøge om hans videoer lever og til de krav du stiller til DR, alene det af ligge noget op på youtube 3 gange om dagen er jo nemt nok


Ah, jeg har søgt en masse på dokumentarer på dansk, og der er aldrig dukket noget DR op. Har også kigget på deres egen hjemmeside, uden at finde noget jeg gad.

Jeg ser tit historie-dokumentarer som afslapning, og det er så kun på engelsk fordi der ikke eksisterer noget på dansk.

Jeg ved mere om f.eks. reformationen i Tyskland end jeg gør i DK fordi den tyske reformation er tilgængelig på videoform mens den danske ikke er. Det synes jeg er lidt noller.

Her er ham fyren. Det er en 26 årig irlænder der laver underholdingsvideoer om computerspil. Han har 13 milioner abonnerede. DR har under 5000. DR har 477 videoer, han har 2733.

https://www.youtube.com/user/jacksepticeye/videos

En mand på 26 år, der totalt udkonkurrerer hele DR, med alle deres millarder af kroner i ryggen.
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf fisken80 » 21. nov 2016, 13:16

eks-Maupassant skrev:
Aspargsen skrev:
eks-Maupassant skrev:
Aspargsen skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er ærgeligt man ikke udnytter de nye muligheder.

Jeg synes det kunne være rigtigt fedt hvis man tog 5% eller 10% af DRs penge og gav dem til en hel ny ting, "Danmarks Internetoplysning", der bare skulle lave oplysende stuff og smide det gratis på nettet, der hvor det nu sner på nettet.

Det kan bare være 5-minuters interviews med en der ved noget om noget med en smartphone og så på youtube med det og lade videoen sprede sig selv.

Det er sån lidt dumt man efterhånden ved mere om de ting engelsksprogede synes er relevante, fordi BBC har lavet så mange dokumentarer og lader dem ligge på nettet.

Mens det er svært at finde en video om f.eks. HC Andersens liv eller Tordenskjold eller hedens opdyrkning eller sådan noget.


Nogen i den her stil ?
https://www.youtube.com/watch?v=KE8xJLwAFuY



Ja hvis de lavde ca 1000 gange flere videoer og 100 gange bedre.

Jeg vidste ikke DR havde en youtubekanal, men for det første er der sindsygt få videoer, for det andet er 90% af dem underholdningsstuff.

Og 3 videoer på en uge :stoned:

Fulgte en overgang en youtuber der lavede 3 om dagen (underholdning). Ene mand med et webcam, og får ingen penge for det andet end via reklamerne.

Så han laver lige 30 gange mere end hele DR.

Det er så derfor jeg tænker at man ku nuppe nogen penge fra DR og så give dem til nogen med en mere normal produktivitet.

De er også dårlige til at ramme folk. De har videoer med helt ned til et par 100 views.

Det viser bare hvor nemt der er af kritesere
Inden kunne man jo lige besøge youtube og prøve af skrive DR i søgefeltet

Måske antallet af visninger hænger sammen med af flere ligesom dig ikke undersøger om DR har noget på DR

Har du et link til ham der ?
Så man kan undersøge om hans videoer lever og til de krav du stiller til DR, alene det af ligge noget op på youtube 3 gange om dagen er jo nemt nok


Ah, jeg har søgt en masse på dokumentarer på dansk, og der er aldrig dukket noget DR op. Har også kigget på deres egen hjemmeside, uden at finde noget jeg gad.

Jeg ser tit historie-dokumentarer som afslapning, og det er så kun på engelsk fordi der ikke eksisterer noget på dansk.

Jeg ved mere om f.eks. reformationen i Tyskland end jeg gør i DK fordi den tyske reformation er tilgængelig på videoform mens den danske ikke er. Det synes jeg er lidt noller.

Her er ham fyren. Det er en 26 årig irlænder der laver underholdingsvideoer om computerspil. Han har 13 milioner abonnerede. DR har under 5000. DR har 477 videoer, han har 2733.

https://www.youtube.com/user/jacksepticeye/videos

En mand på 26 år, der totalt udkonkurrerer hele DR, med alle deres millarder af kroner i ryggen.


Men det er jo ikke fordi DR ikke har lavet den slags programmer. For det har de. Programmerne er typisk bare ikke tilgængelige særligt længe, medmindre man er så heldig at eje et unilogin.
Men det kan du ikke klandre DR for, det er en politisk beslutning, at DRs programmer kun må være tilgængelige i en periode.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2016, 16:34

fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
Aspargsen skrev:
eks-Maupassant skrev:
Aspargsen skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er ærgeligt man ikke udnytter de nye muligheder.

Jeg synes det kunne være rigtigt fedt hvis man tog 5% eller 10% af DRs penge og gav dem til en hel ny ting, "Danmarks Internetoplysning", der bare skulle lave oplysende stuff og smide det gratis på nettet, der hvor det nu sner på nettet.

Det kan bare være 5-minuters interviews med en der ved noget om noget med en smartphone og så på youtube med det og lade videoen sprede sig selv.

Det er sån lidt dumt man efterhånden ved mere om de ting engelsksprogede synes er relevante, fordi BBC har lavet så mange dokumentarer og lader dem ligge på nettet.

Mens det er svært at finde en video om f.eks. HC Andersens liv eller Tordenskjold eller hedens opdyrkning eller sådan noget.


Nogen i den her stil ?
https://www.youtube.com/watch?v=KE8xJLwAFuY



Ja hvis de lavde ca 1000 gange flere videoer og 100 gange bedre.

Jeg vidste ikke DR havde en youtubekanal, men for det første er der sindsygt få videoer, for det andet er 90% af dem underholdningsstuff.

Og 3 videoer på en uge :stoned:

Fulgte en overgang en youtuber der lavede 3 om dagen (underholdning). Ene mand med et webcam, og får ingen penge for det andet end via reklamerne.

Så han laver lige 30 gange mere end hele DR.

Det er så derfor jeg tænker at man ku nuppe nogen penge fra DR og så give dem til nogen med en mere normal produktivitet.

De er også dårlige til at ramme folk. De har videoer med helt ned til et par 100 views.

Det viser bare hvor nemt der er af kritesere
Inden kunne man jo lige besøge youtube og prøve af skrive DR i søgefeltet

Måske antallet af visninger hænger sammen med af flere ligesom dig ikke undersøger om DR har noget på DR

Har du et link til ham der ?
Så man kan undersøge om hans videoer lever og til de krav du stiller til DR, alene det af ligge noget op på youtube 3 gange om dagen er jo nemt nok


Ah, jeg har søgt en masse på dokumentarer på dansk, og der er aldrig dukket noget DR op. Har også kigget på deres egen hjemmeside, uden at finde noget jeg gad.

Jeg ser tit historie-dokumentarer som afslapning, og det er så kun på engelsk fordi der ikke eksisterer noget på dansk.

Jeg ved mere om f.eks. reformationen i Tyskland end jeg gør i DK fordi den tyske reformation er tilgængelig på videoform mens den danske ikke er. Det synes jeg er lidt noller.

Her er ham fyren. Det er en 26 årig irlænder der laver underholdingsvideoer om computerspil. Han har 13 milioner abonnerede. DR har under 5000. DR har 477 videoer, han har 2733.

https://www.youtube.com/user/jacksepticeye/videos

En mand på 26 år, der totalt udkonkurrerer hele DR, med alle deres millarder af kroner i ryggen.


Men det er jo ikke fordi DR ikke har lavet den slags programmer. For det har de. Programmerne er typisk bare ikke tilgængelige særligt længe, medmindre man er så heldig at eje et unilogin.
Men det kan du ikke klandre DR for, det er en politisk beslutning, at DRs programmer kun må være tilgængelige i en periode.


Det er jo også det jeg starter med at sige, at jeg vil tage 5-10% af DRs penge og give dem til nogen der ikke har den slags begrænsninger. At mulighederne i de nye medier ikke udnyttes af DR.

Hvis en random 26 årig kan lave næsten 3000 videoer alene, ja så kunne man vel lave 100.000 gode videoer for DRs penge, i stedet for det som DR laver.

Man kunne også lave en pulje som foreninger kunne søge så de kan lave videoer om det de nu laver.

Vil bare have at nogen andre end DR gør det, for når de får baghjul på youtube af EN person, så tænker jeg da godt nok "ikke særligt godt". De har jo flere 1000 ansatte, det skal da ikke være muligt at bare en fyr kan udkonkurrere dem.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2016, 16:37

Jeg synes DR er lidt spild af penge kan man nok koge det ned til.

At man skal bruge millioner af kr for at producere samme minutter youtube materiale som andre kan lave for 0 kroner.

Så tænke jeg at de er meget ineffektive og sløser med vores penge.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2945
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Fru Himmelblå » 21. nov 2016, 16:52

eks-Maupassant skrev:Jeg synes DR er lidt spild af penge kan man nok koge det ned til.

At man skal bruge millioner af kr for at producere samme minutter youtube materiale som andre kan lave for 0 kroner.

Så tænke jeg at de er meget ineffektive og sløser med vores penge.


Men det eksempel du kommer med, er da heller ikke sammenlignelig. For det første er publikummet jo helt anderledes. Det er næppe de samme som ser på tilfældige små videoer om computerspil, der sidder og ser oplysende videoer om historiske og samfundsrelevante ting. Derudover vil jeg væde med, at det heller ikke koster nær ligeså meget at sidde derhjemme med et webcam og tale om spil, som det koster at planlægge, tilrettelægge og producere en god og relevant video.

Jeg kan også godt være irriteret over, at mange af DR's programmer ligger offentligt tilgængeligt i en begrænset periode. Men hvis man sidder regelmæssigt og ser dokumentarer, så bør der altså være mulighed for, at se dem fra DR mens de ligger tilgængeligt.

Til den der nævnte Matador: den ligger altså frit tilgængeligt permanent på bonanza. http://www.dr.dk/Bonanza/index.htm
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Ondemand » 21. nov 2016, 16:53

Jeg har boet i udlandet i en årrække, og en af de første ting jeg bemærkede da jeg kom tilbage var hvor meget DR har bredt sig i alle retninger. Det er mig en gåde hvordan 5 - 10 film i døgnet + diverse amerikanske serier kan presses ind under public service begrebet :gruble:

Jeg mener virkeligt at politikerne har svigtet i denne sag.
2
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2016, 17:07

Frøken Himmelblå skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg synes DR er lidt spild af penge kan man nok koge det ned til.

At man skal bruge millioner af kr for at producere samme minutter youtube materiale som andre kan lave for 0 kroner.

Så tænke jeg at de er meget ineffektive og sløser med vores penge.


Men det eksempel du kommer med, er da heller ikke sammenlignelig. For det første er publikummet jo helt anderledes. Det er næppe de samme som ser på tilfældige små videoer om computerspil, der sidder og ser oplysende videoer om historiske og samfundsrelevante ting. Derudover vil jeg væde med, at det heller ikke koster nær ligeså meget at sidde derhjemme med et webcam og tale om spil, som det koster at planlægge, tilrettelægge og producere en god og relevant video.

Jeg kan også godt være irriteret over, at mange af DR's programmer ligger offentligt tilgængeligt i en begrænset periode. Men hvis man sidder regelmæssigt og ser dokumentarer, så bør der altså være mulighed for, at se dem fra DR mens de ligger tilgængeligt.

Til den der nævnte Matador: den ligger altså frit tilgængeligt permanent på bonanza. http://www.dr.dk/Bonanza/index.htm


Altså nej self er ham der fyren underholdning, og det er mest børn der ser det.

Det er nu også en af DRs målsætninger, at lave ting børn kan se. Så han giver dem ene mand totalt baghjul til en organsation der har millarder af kroner i ryggen.

Og ja produktionsmåden er billig, men folk vil jo godt se det?

Hvorfor producere børneunderholdnng på en mega dyr og forældet måde når man kan nå ud til MANGE, a la 1000 gange flere mennesker, på "mig og mit webcam"-måden" ?

Mht de mere seriøst ting, så ligger der også tusinder af videoer der er lavet bare ved at man smækker et kamera op foran en eller anden der holder et foredrag, f.eks. en universitetsunderviser, og voila.

Man ku bare gå ind på uni og filme nogen der underviser i danmarkshistorie fra A til Z, (i kunst, litteratur, økonomi, whatever) og smække det op.

Man kunne lave videoer om hele DK så alt, fra kommunalstyret til Svend Tveskægs liv var dokumenteret i funky videoer folk gad se.

A la det her



Jeg er så ikke så interesseret i isbjørnens genetik :) Jeg vil bare pege på at der er muligheder for at producere tilgængelig information på SOM DR BARE IKKE UDNYTTER FORDI DE ER NOGEN DOVNE GAMMELDAGS MUSEUMSSKROG DER IKKE FATTER HVOR DET SNER I DAG :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2016, 17:15

Isbjørnevideoen har kostet hvad 500 kr at lave?

DTU har lavet en video om universet der har næsten 10.000 views

https://www.youtube.com/watch?v=RSKQ4t5fHqA
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 18:08

eks-Maupassant skrev:Jeg synes DR er lidt spild af penge kan man nok koge det ned til.

At man skal bruge millioner af kr for at producere samme minutter youtube materiale som andre kan lave for 0 kroner.

Så tænke jeg at de er meget ineffektive og sløser med vores penge.


Det er klart der er mere på engelsk, der er mange flere der taler engelsk, og hvis man så også tæller dem med der har engelsk som 2. sprog, så bliver tallet pludseligt utroligt stort

DR har lidt video her
http://www.dr.dk/Bonanza/kategori/danmarkshistorier.htm
ved ikke om du har kigget på det

Men som jeg har sagt før så skulle DR have lov til af offentligt gøre alt eget produceret materiale

Det kan godt af irlænderen er kommet op på 13, men 10 af ser aldrig det han laver, men 3 er da også et fint antal seer, men lige som du ikke vidste af DR faktisk har en youtube kanal, så kan det jo være andre heller ikke ved det og derfor ikke kommer forbi deres kanal
Jeg ville da heller ikke tænke på Youtube, men ville da starte med af gå ind på DR.dk først

Men lige frem udkonkurrerer, tror ikke af DR ved de er med i den konkurence

Hvorfor vil du give pengene til nogle andre, hvis du fjerner de begræsninger som DR har er jeg ganske sikker på af de kan finde en praktikant der kan sidde og råbe ned i en mikrofon

Der er allerede en pulje man kan søge (plejer du og sidde og være sur over mangel på ting der faktisk findes eller hader du bare DR?)
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Danmarks Radio og public service

Indlægaf fisken80 » 22. nov 2016, 12:55

eks-Maupassant skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg synes DR er lidt spild af penge kan man nok koge det ned til.

At man skal bruge millioner af kr for at producere samme minutter youtube materiale som andre kan lave for 0 kroner.

Så tænke jeg at de er meget ineffektive og sløser med vores penge.


Men det eksempel du kommer med, er da heller ikke sammenlignelig. For det første er publikummet jo helt anderledes. Det er næppe de samme som ser på tilfældige små videoer om computerspil, der sidder og ser oplysende videoer om historiske og samfundsrelevante ting. Derudover vil jeg væde med, at det heller ikke koster nær ligeså meget at sidde derhjemme med et webcam og tale om spil, som det koster at planlægge, tilrettelægge og producere en god og relevant video.

Jeg kan også godt være irriteret over, at mange af DR's programmer ligger offentligt tilgængeligt i en begrænset periode. Men hvis man sidder regelmæssigt og ser dokumentarer, så bør der altså være mulighed for, at se dem fra DR mens de ligger tilgængeligt.

Til den der nævnte Matador: den ligger altså frit tilgængeligt permanent på bonanza. http://www.dr.dk/Bonanza/index.htm


Altså nej self er ham der fyren underholdning, og det er mest børn der ser det.

Det er nu også en af DRs målsætninger, at lave ting børn kan se. Så han giver dem ene mand totalt baghjul til en organsation der har millarder af kroner i ryggen.

Og ja produktionsmåden er billig, men folk vil jo godt se det?

Hvorfor producere børneunderholdnng på en mega dyr og forældet måde når man kan nå ud til MANGE, a la 1000 gange flere mennesker, på "mig og mit webcam"-måden" ?

Mht de mere seriøst ting, så ligger der også tusinder af videoer der er lavet bare ved at man smækker et kamera op foran en eller anden der holder et foredrag, f.eks. en universitetsunderviser, og voila.

Man ku bare gå ind på uni og filme nogen der underviser i danmarkshistorie fra A til Z, (i kunst, litteratur, økonomi, whatever) og smække det op.

Man kunne lave videoer om hele DK så alt, fra kommunalstyret til Svend Tveskægs liv var dokumenteret i funky videoer folk gad se.

A la det her



Jeg er så ikke så interesseret i isbjørnens genetik :) Jeg vil bare pege på at der er muligheder for at producere tilgængelig information på SOM DR BARE IKKE UDNYTTER FORDI DE ER NOGEN DOVNE GAMMELDAGS MUSEUMSSKROG DER IKKE FATTER HVOR DET SNER I DAG :)


DR laver noget af verdens bedste børne-tv og børnene er vilde med det. Og det har jeg direkte fra kilderne, nemlig børnene selv
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"