Efterlyst 21-årig i Pakistan vil til Danmark:

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Efterlyst 21-årig i Pakistan vil til Danmark:

Indlægaf Akehurst2 » 1. nov 2016, 19:32

Nicolait skrev:
Akehurst2 skrev:
Nicolait skrev:Umiddelbart synes jeg, at det er svært at sige om han er dansk statsborger ud fra ovenstående. Det kan sagtens være, at han er, men også sagtens være at han ikke er, men blot har permanent opholdstilladelse i Danmark.


Som født og opvokset i Danmark burde det jo være en formsag at få statsborgerskab, når man fylder 18 år, men hvis han som oplyst har bandetilknytning har han sikkert også adskillige domme for diverse (det skulle undre mig, hvis denne sigtelse var den første, særligt ikke, da han er så hurtig til at flygte) og så får man jo ikke statsborgerskab før efter en vis periode, som ikke er gået, når han kun er 21 år.


Hvis forældrene ikke er danske statsborgere, så får han ikke automatisk dansk statsborgerskab ved fødslen, uanset om han er født og opvokset i landet.


Som jeg skriver: Det bør være en formsag som 18-årig, hvis man er født og opvokset i landet. Jeg skriver ikke noget om fra fødslen.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Efterlyst 21-årig i Pakistan vil til Danmark:

Indlægaf Animi » 1. nov 2016, 19:34

Jeg kan da godt forstå at han hellere vil sidde i et dansk fængsel end i et pakistansk. Men altså, så skulle han jo være blevet i Danmark. Uanset om han var involveret eller ej, er det da utrolig dumt at rejse ud af landet, når nu man ved man var til stede ved en skududveksling mellem ens bande og en anden, hvor en person døde.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Efterlyst 21-årig i Pakistan vil til Danmark:

Indlægaf Zorglup » 1. nov 2016, 21:03

Gnæk !
Det har han sgu godt af. Karma kan være en bitch.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Efterlyst 21-årig i Pakistan vil til Danmark:

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. nov 2016, 21:32

Jeg kunne godt forestille mig, at han ikke har tænkt så langt og nu er endt i en rigtig dårlig situation.
Reglerne skal selvfølgelig følges, men jeg fryder mig bestemt ikke over, at han lige får noget pakistansk fængsel med, da jeg ikke for nogen mennesker ønsker, at de skal sidde indespærret i lande, hvor man ikke følger basale menneskerettigheder.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Efterlyst 21-årig i Pakistan vil til Danmark:

Indlægaf paint » 1. nov 2016, 23:11

Jeg kunne godt forestille mig, at man gerne ville væk, ved udsigten til et ophold i et pakistansk fængsel. :nerve:

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Efterlyst 21-årig i Pakistan vil til Danmark:

Indlægaf Stars » 2. nov 2016, 09:04

Kan han egentlig ikke bare gå ind på den danske ambassade i Pakistan og melde sig?
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Efterlyst 21-årig i Pakistan vil til Danmark:

Indlægaf Hunkat » 2. nov 2016, 09:10

Stars skrev:Kan han egentlig ikke bare gå ind på den danske ambassade i Pakistan og melde sig?


Jo, og så tilkalder de det lokale politi som sætter ham i et lokalt fængsel mens ambassaden kontakter Danmark. Jeg tvivler på at ambassaden vil have en kriminel boende så han slipper for fængsel i et par uger eller måneder.



HVIS danmark har en ambassade i Pakistan til at starte med selvfølgelig. Nogle ambassade/konsulat funktioner varetages af f.eks. svenske og norske ambassader på vegne af Danmark.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Petrix
Indlæg: 3752
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Efterlyst 21-årig i Pakistan vil til Danmark:

Indlægaf Petrix » 5. nov 2016, 06:46

Synes de basale menneskerettigheder bør overholdes, og jeg er lykkelig for at det er tilfældet i Danmark. Omvendt kan man ikke pådutte andre lande at gøre det samme og vi har ej heller et ansvar for at de bliver overholdt andre steder. At en dansk statsborger flygter til et sådan land for at undgå straf i éns eget land er så bare uhyre dumt. Han må blive siddende i Pakistan eller selv finde en løsning på at komme til Danmark.
0
27102021
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Efterlyst 21-årig i Pakistan vil til Danmark:

Indlægaf Aspargsen » 5. nov 2016, 15:18

Ved man om han dansk statsborger ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"