? Hvilket parti ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: ? Hvilket parti ?

Indlægaf Precaseptica » 4. nov 2016, 08:31

Det tætteste vi kom på at få mig op og stemme ville nok være Enhedslisten eller Alternativet. Men begge partier har ekstreme kritikpunkter jeg ikke kan se bort fra. Enhedslisten er på mange måder stadig et københavnerparti og den slags siger mig alt for lidt. Det er ikke for sjov skyld at borgere på landet ikke kan se hvad de skal med det parti. Alternativet har nogle gode tiltag og har generelt gennemskuet en større del af problemerne end mange af de andre partier, men det kan desværre ikke rigtigt bruges til noget.

Så jeg ville gøre som jeg har gjort de sidste par gange og blive hjemme. Så længe tosserne, der fremstår som eksperter, kan gå ud og sige til folket at folkeafstemninger er anti-demokratiske, så er der noget helt galt. Ikke at jeg tror direkte demokrati ville være løsningen - vi prioriterer slet ikke uddannelse nok til at folk ville have forudsætningerne for at løfte den opgave - men omvendt så er vores politikere jo folkevalgte. Så hvis vi ikke forstår konkrete sager nok til at stemme om dem (evt. om vi skal deltage i krig kunne være et godt bud), hvorfor skulle vi så bildes ind at vi forstår mennesker som Lars Løkke godt nok til at vurdere om han kunne finde på at køre hånden helt ned i kagedåsen endnu en gang?

Esben Lunde Larsen som universel syndebuk for regeringens undergravende sparepolitik er et udmærket eksempel på at det repræsentative demokrati er kørt i hak.

Indtil det gør en forskel har jeg derfor ikke tænkt mig at bilde mig selv andet ind. Også selvom det kunne være hyggeligt at være med.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: ? Hvilket parti ?

Indlægaf Moxy-lady » 4. nov 2016, 10:39

SF har mit hjerte. Jeg er rykket længere og længere ud til venstre men tror at jeg ender her. Jeg er dybt begejstret for Jacob Mark der i min verden er en rigtig politiker. Han har nærvær, brænder for mennesker og kæmper med næb og klør for de ting han brænder for. Og så et han (endnu) ikke blevet en slesk politiker-ål som så mange at de andre. Som lokalpolitiker har han virkelig gennemført Mange positive ting og han har taget sit gå-på mod med ind på Borgen.
Jeg stemte ogdå SF før han stillede op, men nu er jeg endnu mere begejstret for mit valg.

Mit største kompleks har været deres rundbords og kvæde-te tilgang til de problemer der har været med 80ernes og 90ernes integrationspolitik. De lader til at have skiftet lidt kurs på det punkt, så e stadig har en social og medmenneskelig profil men samtidig indrømmer at der er nogle problemer der skal løses. Jeg ved ikke hvordan det kommer til at komme til udtryk i en eventuel ført politik, så jeg er optimistisk afventende. Jeg ved bare at jeg ikke kan arbejde med S' nuværende manglende anstændighed og flirten med DF.
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"