Nu er mureruddannelsen også blevet sexistisk..

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Nu er mureruddannelsen også blevet sexistisk..

Indlægaf HerErJeg » 27. okt 2016, 10:32

https://www.dr.dk/tv/se/aftenshowet-8/a ... 6-10-26#!/

Utroligt man kan hidse sig op, og trække sexismekortet over for et håndværksfag, som bare gerne vil have opmærksomhed og flere ansøgere.
Kan du tage dig selv i, at sidde og blive forarget på kvindernes vegne?
Jeg sidder faktisk næsten og bliver trist over, at mænd der ikke er murere, bliver fremstillet som latterlige vatpi.... blottet for maskulinitet.

Og så synes jeg det er lidt komisk, at talskvinden for forargede kvinder render rundt med ring i næsen og opmalede øjenbryn. Ikke at der er noget galt med udsmykke sig selv, men lige i sammenhængen her, synes jeg faktisk det er lidt kikset.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Nu er mureruddannelsen også blevet sexistisk..

Indlægaf HerErJeg » 27. okt 2016, 10:44

Dikus skrev:Jeg er oprigtigt ligeglad. Men sidder i toget og keder mig...
Jeg er imponeret over, det er lykkedes dem at lave en reklame, der ret beset burde fornærme begge køn. Det er lidt et fascinerende talent.

Og så læste jeg et sted, mureren anvender et værktøj, drt ikke er lovligt at anvende. Hvis det er rigtigt, er det næsten kært.


Det er sikkert fordi murstenene bliver for tunge samlet set, når de tages med den der tang.. Og Danmarks Naturfredningsforening har helt sikkert ikke været blandet ind i byggetilladelsen lige ned til vandkanten. Og har arbejdstilsynet måske synet byggepladsen?
Der er faktisk ikke andet end problemer. Av av, mit blodtryk, det stiger allerede.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Nu er mureruddannelsen også blevet sexistisk..

Indlægaf Modesty Blame » 27. okt 2016, 11:24

Hvorfor er den forargede kvindes udseende relevant?
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nu er mureruddannelsen også blevet sexistisk..

Indlægaf Slettet bruger » 27. okt 2016, 11:29

Hvornår var murere ikke sexistiske?

Jeg har aldrig lige opfattet håndværkeruddannelser som ligestillingens højborge :)
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Nu er mureruddannelsen også blevet sexistisk..

Indlægaf Aspargsen » 27. okt 2016, 12:13

Modesty Blame skrev:Hvorfor er den forargede kvindes udseende relevant?


Fordi hun er i tv
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Nu er mureruddannelsen også blevet sexistisk..

Indlægaf icelady » 27. okt 2016, 12:35

Jeg har set den flere gange, i et forgæves forsøg på at finde ud af, hvad forargelsen går på.


Jeg har stadig ikke fundet ud af det.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Nu er mureruddannelsen også blevet sexistisk..

Indlægaf kokkenok » 27. okt 2016, 13:00

Dikus skrev:Jeg er oprigtigt ligeglad. Men sidder i toget og keder mig...
Jeg er imponeret over, det er lykkedes dem at lave en reklame, der ret beset burde fornærme begge køn. Det er lidt et fascinerende talent.

Og så læste jeg et sted, mureren anvender et værktøj, drt ikke er lovligt at anvende. Hvis det er rigtigt, er det næsten kært.


Hånden på hjertet, så tror jeg simpelthen ikke at der findes nogen håndværkere her i landet der ikke bryder et par love, mindst et par gange om dagen.

Men det har intet med sort arbejde at gøre. Men mere med reglerne omkring arbejdsmiljø, sikkerhed, Færdelsloven mm.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Nu er mureruddannelsen også blevet sexistisk..

Indlægaf Luffegås » 27. okt 2016, 13:10

Jeg glæder mig til den reklame hvor de også prøver at få flere kvinder ind på håndværkeruddannelser, hvilket de også skriger efter på uddannelserne :) er sikker på det her nok skal hjjælpe...
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nu er mureruddannelsen også blevet sexistisk..

Indlægaf Slettet bruger » 27. okt 2016, 13:17

Luffegås skrev:Jeg glæder mig til den reklame hvor de også prøver at få flere kvinder ind på håndværkeruddannelser, hvilket de også skriger efter på uddannelserne :) er sikker på det her nok skal hjjælpe...


I 2009 var der 2000 murerelever. 10 af dem var kvinder. Det er nok lettere at få 10% flere mænd ind end 200% flere kvinder...
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"