Har Dronning Margrethe ret ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Jørn » 2. okt 2016, 06:19

Dronning Margrethe udtaler : "Vi lever ikke i et multikulturelt samfund".

Har hun ret i det ?

Jeg indrømmer, at jeg ikke har sat mig ind i, hvad "Multikulturelt" eller "Multietnisk betyder".

Går ikke, og spekulerer over det. Til hverdag.

Lever blandt de mennesker, der nu engang er på Nørrebro / Vesterbro / Frederiksberg ...

Har Dronning Margrethe ret ?
*
http://www.avisen.dk/dronning-margrethe ... areAgID=0#
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Code71 » 2. okt 2016, 06:23

Hun aner sgu da ikke en skid. Det er som når rytteriet siger at de fattige er så dovne. Hun lever et liv hvor hun ikke har skyggen af kontakt med jævne mennesker. Så det er sgu lidt af en hån at udtale sådan noget og ret nem for hende at spille smart
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Urtekussen » 2. okt 2016, 06:27

Hendes mor var svensk, hendes mand fransk, svigerdøtre fra AU, HK og FR.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Aspargsen » 2. okt 2016, 06:49

Ja hun har ret i at vi er ikke er et multikulturelt land, men her bor flere mennesker, der har forskellige rødder, baggrunde og religioner, end der gjorde for 30 år siden.
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43836

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf paint » 2. okt 2016, 07:37

Code71 skrev:Hun aner sgu da ikke en skid. Det er som når rytteriet siger at de fattige er så dovne. Hun lever et liv hvor hun ikke har skyggen af kontakt med jævne mennesker. Så det er sgu lidt af en hån at udtale sådan noget og ret nem for hende at spille smart


Næh, nej. De fattige er sure og kedelige.

“Jeg gider squ ikke de fattige. De er altid så kedelige.”
“Ja, hvis de bare ikke var så sure.”
”Hvorfor ta'r de ikke bare en tur til Mauritius og bliver i lidt godt humør”
“Jamen de er bare så sure!”
”Jeg forstår dem altså ikke – de fattige”
“Vi har det squ godt.Poul”
“Ja, det har vi Fritz”
“Skål!”


:-D
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. okt 2016, 09:40

Jeg studsede over brugen af ordet "multikulturelt" hos en person, der ikke må være politisk. Det ord findes desværre ikke længere i en neutral version, og når man udtaler, at Danmark ikke er multikulturelt, hvilket jeg er enig i, lægger man sig ud med begge sider på den politiske arena. Til venstre for midten vil man generelt finde udtalelsen småracistisk (jeg har selv prøvet at få den reaktion), mens tendensen på den anden fløj vil være, at udtalelsen er naiv og faktafornægtende. Dette skyldes, at hvor "multikulturel" det ene sted er et positivt ladet ord, er det det andet sted negativt.

Da det altid er stærkt begrænset, hvor meget dronningen kan/vil forklare sig, skulle hun nok have holdt sig til det med de tredive år.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Aspargsen » 2. okt 2016, 09:51

DetSorteCirkus skrev:Jeg studsede over brugen af ordet "multikulturelt" hos en person, der ikke må være politisk. Det ord findes desværre ikke længere i en neutral version, og når man udtaler, at Danmark ikke er multikulturelt, hvilket jeg er enig i, lægger man sig ud med begge sider på den politiske arena. Til venstre for midten vil man generelt finde udtalelsen småracistisk (jeg har selv prøvet at få den reaktion), mens tendensen på den anden fløj vil være, at udtalelsen er naiv og faktafornægtende. Dette skyldes, at hvor "multikulturel" det ene sted er et positivt ladet ord, er det det andet sted negativt.

Da det altid er stærkt begrænset, hvor meget dronningen kan/vil forklare sig, skulle hun nok have holdt sig til det med de tredive år.

Nogle gange er det godt nok svært af finde ud af om et ord er blevet ulovligt
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. okt 2016, 10:25

DetSorteCirkus skrev:Jeg studsede over brugen af ordet "multikulturelt" hos en person, der ikke må være politisk.


Hvor i alverden har du fået den ide fra? Hun, og det øvrige kongehus, må være præcis lige så politiske som de ønsker. De vælger som regel bare frivilligt ikke at være det. Men det er noget helt andet.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. okt 2016, 10:30

Jørn skrev:Dronning Margrethe udtaler : "Vi lever ikke i et multikulturelt samfund".

Har hun ret i det ?


Det har hun helt bestemt. Der behøver man jo bare kigge en enkelt gang ud over landet, og så se alle de konflikter der opstår rundt omkring, hver gang en nyt kulturelt forsøger at få fodfæste. Så er der slagsmål og konflikt om danskhed.

Det er et faktum, som er helt fuldstændigt uproblematisk at nævne.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. okt 2016, 10:31

Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg studsede over brugen af ordet "multikulturelt" hos en person, der ikke må være politisk.


Hvor i alverden har du fået den ide fra? Hun, og det øvrige kongehus, må være præcis lige så politiske som de ønsker. De vælger som regel bare frivilligt ikke at være det. Men det er noget helt andet.


Jeg regnede faktisk med, at betydningen gik igennem, selvom jeg ikke satte «» omkring eller skrev «vælger», men til dem, hvor det ikke er tilfældet, er det da en fin service, du yder :)
0
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Zorglup » 2. okt 2016, 11:55

Selvfølgelig har hun ret. DK er ikke multikulturel.
Alt andet er noget storbyvrøvl. De vil gerne kunne sammenlignes med New York og lign. En rar fornemmelse, når man sidder på cafe og nyder en latte. Så er der rigtig noget verdensborger over det.
Herude hvor jeg bor, er multikultur, høstfest med nabobyerne og den slags.
3
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. okt 2016, 12:12

DetSorteCirkus skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg studsede over brugen af ordet "multikulturelt" hos en person, der ikke må være politisk.


Hvor i alverden har du fået den ide fra? Hun, og det øvrige kongehus, må være præcis lige så politiske som de ønsker. De vælger som regel bare frivilligt ikke at være det. Men det er noget helt andet.


Jeg regnede faktisk med, at betydningen gik igennem, selvom jeg ikke satte «» omkring eller skrev «vælger», men til dem, hvor det ikke er tilfældet, er det da en fin service, du yder :)


Selvfølgelig går betydningen ikke igennem, når det forholder sig stikmodsat af det du påstår! Hvad havde du regnet med?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Oveditlevsen » 2. okt 2016, 12:18

Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg studsede over brugen af ordet "multikulturelt" hos en person, der ikke må være politisk.


Hvor i alverden har du fået den ide fra? Hun, og det øvrige kongehus, må være præcis lige så politiske som de ønsker. De vælger som regel bare frivilligt ikke at være det. Men det er noget helt andet.


Jeg regnede faktisk med, at betydningen gik igennem, selvom jeg ikke satte «» omkring eller skrev «vælger», men til dem, hvor det ikke er tilfældet, er det da en fin service, du yder :)


Selvfølgelig går betydningen ikke igennem, når det forholder sig stikmodsat af det du påstår! Hvad havde du regnet med?

Hvorfor er det en selvfølge? Indtil videre er da kun dig, som ikke opfangede det.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. okt 2016, 13:39

Oveditlevsen skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg studsede over brugen af ordet "multikulturelt" hos en person, der ikke må være politisk.


Hvor i alverden har du fået den ide fra? Hun, og det øvrige kongehus, må være præcis lige så politiske som de ønsker. De vælger som regel bare frivilligt ikke at være det. Men det er noget helt andet.


Jeg regnede faktisk med, at betydningen gik igennem, selvom jeg ikke satte «» omkring eller skrev «vælger», men til dem, hvor det ikke er tilfældet, er det da en fin service, du yder :)


Selvfølgelig går betydningen ikke igennem, når det forholder sig stikmodsat af det du påstår! Hvad havde du regnet med?

Hvorfor er det en selvfølge? Indtil videre er da kun dig, som ikke opfangede det.


Spurgte du lige seriøst om hvorfor det er en selvfølge, at sætningen "en person, der ikke må være politisk" betyder det stikmodsatte af "en person, der vælger at være politisk"?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Har Dronning Margrethe ret ?

Indlægaf Oveditlevsen » 2. okt 2016, 13:41

Advocatus-Diaboli skrev:
Oveditlevsen skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg studsede over brugen af ordet "multikulturelt" hos en person, der ikke må være politisk.


Hvor i alverden har du fået den ide fra? Hun, og det øvrige kongehus, må være præcis lige så politiske som de ønsker. De vælger som regel bare frivilligt ikke at være det. Men det er noget helt andet.


Jeg regnede faktisk med, at betydningen gik igennem, selvom jeg ikke satte «» omkring eller skrev «vælger», men til dem, hvor det ikke er tilfældet, er det da en fin service, du yder :)


Selvfølgelig går betydningen ikke igennem, når det forholder sig stikmodsat af det du påstår! Hvad havde du regnet med?

Hvorfor er det en selvfølge? Indtil videre er da kun dig, som ikke opfangede det.


Spurgte du lige seriøst om hvorfor det er en selvfølge, at sætningen "en person, der ikke må være politisk" betyder det stikmodsatte af "en person, der vælger at være politisk"?

Nej, og det ved du også godt.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"