Enhedslisten vil stille krav til S

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Enhedslisten vil stille krav til S

Indlægaf Seladon » 14. feb 2017, 10:44

Det vigtigste er dog at EL stiller krav til sig selv, fx. a blive mere realistiske og sætter nogle mål som kan opnås.
At vælte en S regering kan ikke være et mål i sig selv, vel?
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Enhedslisten vil stille krav til S

Indlægaf Ondemand » 14. feb 2017, 10:45

Akehurst2 skrev:Hvor interessant med DF og S!

Bliver det ekstra vælgere til Nye Borgerlige, hvis eksisterende DF'ere ikke længere stoler på, at DF peger på en blå statsminister?


Det tror jeg ikke .. Kerne DF-vælgerne er i bund og grund socialdemokrater med en mere indvandringskritisk grundholdning og de er skeptiske over for den meget liberalistiske økonomiske politik som NB står for - vi er ude i noget LA-agtigt. Jeg er ikke i tvivl om at de foretrækker Mette Frederiksen som statsminister fremfor Lars Løkke. DF og S har nærmet sig hinanden i grad der gør det svært at skelne de to partier, og gruppen af partiløse borgerlige som DF har haft til låns er ret konstant. Det har hele tiden ligget i kortene at de ville forsvinde så snart der ville vise sig et borgerligt invandringskritisk alternativ.

Muligheden for en manøvredygtig DF - S alliance som kan arbejde på begge sider af Folketinget burde få de andre partier til at ryste i bukserne :-D
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Enhedslisten vil stille krav til S

Indlægaf Akehurst2 » 11. maj 2017, 08:38

paint skrev:Jeg synes da at det lyder fornuftigt nok, at El vil stille krav for at gå i regeringssamarbejde. I Helle Thorning-regeringen, blev de jo 'taget lidt på sengen' og havde, åbenlyst ikke lagt en strategi for, hvordan de ville handle i givne situationer, men tog situationerne sådan lidt fra gang til gang. Derfor var de nemme at køre rundt med – og blev kørt rundt.

Sandheden er jo, at der bliver ingen S-ledet regering, uden EL som støtteparti. Jeg kunne sagtens forestille mig, at EL, er blevet en del klogere, efter de 4 år med Thorning og Corydon. ( og Johanne Schmidt Nielsens: ”De pisser jo på os”)

Jeg tror ikke de lader sig pisse på denne gang. Alternativet er, at der bare ikke bliver en S-ledet regering og bliver det ikke næste gang, så bliver det vel gangen efter – har Skipper udtalt på et tidspunkt. Det ser ud til at de er begyndt at lære at tænke strategisk.

Jeg stemmer ikke på EL, men jeg synes de fik alt for lidt for deres mandater i sidste regeringsperiode.


Det lyder som om, Enhedslisten er enige med dig og nu begynder at forberede en anden taktik, hvor man ikke paa forhaand afviser at vaelte regeringen: https://www.information.dk/indland/2017 ... llidsvotum
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"