Fattige i København

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Fattige i København

Indlægaf Code71 » 17. aug 2016, 11:17

ajnaM skrev:Nej, og det er ikke den konkrete lejlighed, der er problemet. Det er, at du bræger op om, hvor nemt det er at finde en lejlighed i København. Hvis det er så nemt, så gør det? I dare you. :p


Bræger op om? Øhm nej. Jeg er bare ikke med på at male det skrækbillede som andre er at det er ih og åh så dyrt i København.

Der er feks en grund til at København har den største koncentration af EL vælgere i landet. Det er studerende og folk i erhverv med menneskelig berøring

De erhverv er i hvert fald ikke dem hvor man traditionelt tjener mest og det burde jo betyde at de ikke havde råd til at bo her, hvis ikke kun dit, men også andres skrækmaling i denne tråd ville stå til troende
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40581

Re: Fattige i København

Indlægaf Akehurst2 » 17. aug 2016, 11:17

ajnaM skrev:Ej, jeg tror ærligt talt, alle der bor i København og har ledt efter lejelejlighed har forståelse for, hvor svært det er at finde noget. Så du er fritaget, Code. Det er vel ret beset heller ikke det, tråden skal handle om.

:wave:


Jeg blev nysgerrig og kunne finde den her til 12.500: http://www.findbolig.nu/Findbolig-nu/Fi ... =21986&s=2

Men under 10.000 for en treværelses, det er ikke sådan lige.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Fattige i København

Indlægaf LadyFox » 17. aug 2016, 11:22

Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:Ej, jeg tror ærligt talt, alle der bor i København og har ledt efter lejelejlighed har forståelse for, hvor svært det er at finde noget. Så du er fritaget, Code. Det er vel ret beset heller ikke det, tråden skal handle om.

:wave:


Jeg blev nysgerrig og kunne finde den her til 12.500: http://www.findbolig.nu/Findbolig-nu/Fi ... =21986&s=2

Men under 10.000 for en treværelses, det er ikke sådan lige.

"Første betaling 88.366,69" :shock:
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Fattige i København

Indlægaf Slettet bruger » 17. aug 2016, 11:31

Code71 skrev:
ajnaM skrev:Nej, og det er ikke den konkrete lejlighed, der er problemet. Det er, at du bræger op om, hvor nemt det er at finde en lejlighed i København. Hvis det er så nemt, så gør det? I dare you. :p


Bræger op om? Øhm nej. Jeg er bare ikke med på at male det skrækbillede som andre er at det er ih og åh så dyrt i København.

Der er feks en grund til at København har den største koncentration af EL vælgere i landet. Det er studerende og folk i erhverv med menneskelig berøring

De erhverv er i hvert fald ikke dem hvor man traditionelt tjener mest og det burde jo betyde at de ikke havde råd til at bo her, hvis ikke kun dit, men også andres skrækmaling i denne tråd ville stå til troende


De studerende bor i: Forældrekøb, kollegier, og så er der dem der er på det normal marked. De skal bruge mindst hele SUe på husleje, og arbejder derfor en del samt lever på en sten, og har færre kvadratcentimeter end en burhøne.

Dem i "erhverv med menneskelig berøring" er: har arvet deres bolig, har en rig ægtefælle, købte andel dengang priserne var faste og de havde kontakter i bestyrelsen, hhv. bor i en mystisk foreningsbolig hvor man kun kan komme ind hvis ens onkel/morfar/tipoldemor var Oberst/modstandsmand/præst/af en bestemt familie/krigsenke eller noget andet absurd.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Fattige i København

Indlægaf Tux » 17. aug 2016, 11:36

Code71 skrev:
ajnaM skrev:Nej, og det er ikke den konkrete lejlighed, der er problemet. Det er, at du bræger op om, hvor nemt det er at finde en lejlighed i København. Hvis det er så nemt, så gør det? I dare you. :p


Bræger op om? Øhm nej. Jeg er bare ikke med på at male det skrækbillede som andre er at det er ih og åh så dyrt i København.

Der er feks en grund til at København har den største koncentration af EL vælgere i landet. Det er studerende og folk i erhverv med menneskelig berøring

De erhverv er i hvert fald ikke dem hvor man traditionelt tjener mest og det burde jo betyde at de ikke havde råd til at bo her, hvis ikke kun dit, men også andres skrækmaling i denne tråd ville stå til troende


Altså når du ikke vil (/kan) dokumentere påstanden om at det skulle være let og billigt at finde bolig i København, så skal du heller ikke brokke dig over, at det skrækbillede som du kalder det, bliver ved med at eksistere..
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Fattige i København

Indlægaf Stars » 17. aug 2016, 11:42

ajnaM skrev:Ej, jeg tror ærligt talt, alle der bor i København og har ledt efter lejelejlighed har forståelse for, hvor svært det er at finde noget. Så du er fritaget, Code. Det er vel ret beset heller ikke det, tråden skal handle om.

:wave:


Jeg har en af de billige lejligheder i Kbh ... det var nemt :)

Opskrift:
1) Bliv skrevet op i dåbsgave (nu skal man så være 15 år)
2) Efter ~ 25 år har du anciennitet til en 2 eller lille 3- værelses lejlighed
3) Efter ~ 10 år har du anciennitet til at flytte internt til en lejlighed på 90+ m2
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Fattige i København

Indlægaf Slettet bruger » 17. aug 2016, 11:43

Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:Ej, jeg tror ærligt talt, alle der bor i København og har ledt efter lejelejlighed har forståelse for, hvor svært det er at finde noget. Så du er fritaget, Code. Det er vel ret beset heller ikke det, tråden skal handle om.

:wave:


Jeg blev nysgerrig og kunne finde den her til 12.500: http://www.findbolig.nu/Findbolig-nu/Fi ... =21986&s=2

Men under 10.000 for en treværelses, det er ikke sådan lige.


Du skal tage med at hvis du finder en annonce for en billig lejebolig ift. boligtype, så er chancen for at du overhovedet får kontakt med udlejeren ret ringe.

For at komme igennem på en annonce kan det være noget med at sidde hele dagen med boligsiderne åbne og opdatere siden hvert 10ende minut, og så ringe omgående. Så man er en af de første der ringer.

Var inde og se på en bolig hvor jeg var kommet igennem på de måde - udlejerens telefon ringede ca en gang i minuttet i hans lomme mens vi kiggede på lejligheden. Han havde a la 500-1000 ubesvarede opkald, fordi han ikke orkede at tage telefonen mere efter han havde fundet 5 egnede kandidater til lejligheden. Det var oven i købet en 5 måneder fremleje :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Fattige i København

Indlægaf Delfin » 17. aug 2016, 11:49

Jeg kender en, som har en forholdsvis billig lejlighed i Sydhavnen. Efter kun 11 år på ventelisten, men der er også dejlig koldt om vinteren. Med andre ord en af de meget gamle almene boligafdelinger, som efterhånden er betalt ned. De stiger nok i pris, når de skal i gang med nye tage, vinduer mm.
1
14 11 14
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Fattige i København

Indlægaf Stars » 17. aug 2016, 17:41

Jeg kan forresten også en metode mere.
Jeg er ikke sikker på, den virker i Københavns kommune, men den virker på Frederiksberg - og sikkert også i nogle omegnskommuner:

1) Skaf dig et lavt lønnet job
2) gift dig med en anden lavt lønnet og få mindst 2 børn
3) bliv skilt, sørg for at din tidligere partner bliver boende i jeres bolig med mindst et barn
4) tag mindst et barn med dig, gå på kommunen og forklar, du nu er hjemløs forsøger. Husk ikke at have nogen formue.
5) flyt på kommunens herberg med barnet/børnene et par måneder
6) flyt ind i den af kommunen anviste lejlighed.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Fattige i København

Indlægaf thomassneum » 19. aug 2016, 07:07

Bad Samaritan skrev:Skal vi ikke bare komme ham hér i forkøbet og lave en favela for alle kontanthjælpsmodtagerne ved Solrød Strand, så at alle de dér nyborgerlige typer kan få opfyldt deres fingerfantasi om et rigtigt klasseopdelt Danmark...


I guder..
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Fattige i København

Indlægaf paint » 19. aug 2016, 07:54

Bad Samaritan skrev:Skal vi ikke bare komme ham hér i forkøbet og lave en favela for alle kontanthjælpsmodtagerne ved Solrød Strand, så at alle de dér nyborgerlige typer kan få opfyldt deres fingerfantasi om et rigtigt klasseopdelt Danmark...


Man kunne også bare genindføre fattiggårdene - så var vi også ude over problemet med at folk ikke kan betale huslejen. Her kunne folk sættes til noget nyttigt (nyttejob) - gadefejning, opsamling af hundelorte mv. OG vi vidste, hvor vi havde dem. Det ville jo være det rene Kinderæg.


Billede
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Fattige i København

Indlægaf icelady » 19. aug 2016, 08:39

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40581

Re: Fattige i København

Indlægaf Akehurst2 » 19. aug 2016, 08:47



Det virker helt absurd - men de pågældende boliger ligger også bare rigtig langt ude på landet i forhold til arbejdspladser, institutioner, offentlig transport og så videre.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Fattige i København

Indlægaf paint » 19. aug 2016, 08:59

icelady skrev:
paint skrev:
Men så er der jo Lolland ;)




Apropos Lolland... http://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/54-raekkehuse-skal-rives-ned-fordi-ingen-vil-bo-i-dem


Ja. det forekommer lidt vildt, at ingen gider at bo i de rækkehuse i Bandholm. Men formentlig er der ingen jobs i overkommelig afstand. medmindre man vil søge job hos den kære 'Ruthemor', som har opkøbt det halve af byen. ;)

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Fattige i København

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2016, 09:03

Akehurst2 skrev:


Det virker helt absurd - men de pågældende boliger ligger også bare rigtig langt ude på landet i forhold til arbejdspladser, institutioner, offentlig transport og så videre.



Ja, og når ham i artiklen ikke kan komme med andre grunde end, at alle vil bo tæt på Rådhuspladsen, virker det heller ikke, som om man har prøvet at redde husene ved at se på nogle af de ting. Hvad f..... skal man bruge Knuthenborg Safaripark til på daglig basis?
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"