Jeg mangler et flag i mit Facebook feed

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg mangler et flag i mit Facebook feed

Indlægaf Slettet bruger » 2. jul 2016, 16:43

Thitida-No-Chey skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Lad venligst være med at fortælle mig hvad jeg skal gøre...specielt ikke når du lægger ud med en antagelse om hvad "vi" gør – som så aligevel er et "vi" der ikke inkluderer dig selv. Hvilke også er det der kaldes "i". Altså: "Hvorfor reagerer i ikke på samme måde?" - det gør vi ikke.
Vi tager den lige igen. Lad være med at antage, at du ved noget som helst om mig i den her sammenhæng, især når din antagelse er baseret på så løst og fejlagtigt et grundlag. Du vidste jo så absolut intet, det fik du bevist i dit første svar, og at du bliver ved gør bare det her endnu mere (tragi)komisk. For det er ikke "min antagelse". Det er en observation, som også andre end jeg har foretaget.

Derudover, så skal jeg da beklage, at det åbenbart ikke var åbenlyst for dig, at når jeg skrev "vi" i det oprindelige post, at det så i den sammenhæng underforstået betød "vi i Vesten"... "Vi i Vesten", som man kan sige meget generelt ud fra baseret på observationer. En enhed som jeg altså ER en del af, selvom du forsøger at ekskludere mig fra den i ovenstående.

Så har jeg vist klappet stavelser nok til at retfærdiggøre over for mig selv, at det er spild af tid fremover at forsøge at føre en saglig debat med dig. God lørdag.


For at vende tilbage til dit oprindelige indlaeg - man kunne vel lave vores mentale kort over hvad vi sunes et taet paa hhv langt vaek ud fra facebook-smedie aktiviteten over terroranlaeg.

So du siger er Turkiet paa vores doorstep. jeg vil nu tro at rent mentalt er vores doorstep mere ca et sted i ungarn, selv om ungarn, rumaenien, bulgarien, kroatien, er med i EU og det hele. Men rent mentalt har folk IMO ikke puttet de lande ind i vesten endnu, fordi de laa i ćestblokken i saa lang tid, og det tager lang tid at bzgge et forhold op.

Jeg vil mene at Tuekiet reelt set ligger ret langt vaek, men maaske taettere paa mentalt end albanien, og det selv om albanien ligger taettere paa os rent geografisk.

jeg fandt en rimelig heftig skudepisode paa gransen mellem albanien og makedonien

https://www.wsws.org/en/articles/2015/0 ... e-m12.html

og den har jo ikke faaet saa meget som et enkelt bogstav i vores medier, endsige et eneste flag paa facebook. saa virker paa mig som om albanien og makedonien rent mentalt lige saa godt ku ligge i fjernasien, mens turkiet maaske er taettere paa, de faar trods alt et flag eller to paa facebook
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"