Feminisme er helt på sin plads her

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Sophies-mor » 29. jun 2016, 17:23

Jeg er chokeret over, at det vigtige her åbenbart ikke er, at Heidi Klum redder sin søn og barnepigen fra at drukne, men at hun har et "nip slip" - den ene brystvorte slipper fri!!

Og jeg bliver aldrig ultrafeminist som min(e) børnehave pædagog(er?) der mente at kvinder skulle være lesbiske og aldrig gå i kjoler/ nederdele (hvilket har givet mig et pænt stramt syn på feminisme) - men jeg går fuldt ind for ligestilling.

Hvorfor pokker er dette relevant?
Hvis mit barn var ved at drukne, så måtte det hele for min skyld hænge frit og daske rundt...
:sur:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Code71 » 29. jun 2016, 17:28

De jagter klik. Ganske enkelt. Intet at hidse sig op over. Flere klik giver flere annoncører. = Mere indkomst
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27054

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf ajnaM » 29. jun 2016, 17:29

Altså, hvis du går ind for ligestilling mellem kønnene, så ER du feminist. *kæphest out*

Men ellers er jeg selvfølgelig enig. Det er vildt, og sørgeligt, at den tilsyneladende mest interessante vinkel på historien er, at hun viste bryster, og ikke at hun reddede sine børn.

I øvrigt ligger der masser af nøgenbilleder af Heidi Klum på nettet. Jeg kunne måske se en (sær og upassende) nyhedsværdi, hvis det var dronningen af England, men Heidi Klum er ikke ligefrem blufærdig.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27054

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf ajnaM » 29. jun 2016, 17:30

Code71 skrev:De jagter klik. Ganske enkelt. Intet at hidse sig op over. Flere klik giver flere annoncører. = Mere indkomst


Selvfølgelig.

Det sørgelige består selvfølgelig i, at folk rent faktisk klikker på den slags.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Sangius » 29. jun 2016, 17:34

Mon ikke det samme var sket, hvis der var smuttet en daddel ud af kanten på en speedo mens en kendt mand reddede nogen fra at drukne.

Kan ikke lige se, hvorfor dette skulle have noget med feminisme at gøre.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Hunkat » 29. jun 2016, 17:36

I Søren Bruns udødelige ord: Jeg græmmes.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Code71 » 29. jun 2016, 17:37

ajnaM skrev:
Code71 skrev:De jagter klik. Ganske enkelt. Intet at hidse sig op over. Flere klik giver flere annoncører. = Mere indkomst


Selvfølgelig.

Det sørgelige består selvfølgelig i, at folk rent faktisk klikker på den slags.


Meget enig
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Animi » 29. jun 2016, 17:38

Det jeg synes er mere foruroligende er at en person har stået og taget billeder, i stedet for at hjælpe
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27054

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf ajnaM » 29. jun 2016, 17:42

Sangius skrev:Mon ikke det samme var sket, hvis der var smuttet en daddel ud af kanten på en speedo mens en kendt mand reddede nogen fra at drukne.

Kan ikke lige se, hvorfor dette skulle have noget med feminisme at gøre.



Jeg har aldrig set det. Til gengæld har jeg set noget nær en milliard nipple slips hos kvinder få spalteplads i medierne.

Jeg har enkelte gange set nogen forsøge at 'shame' den mandlige brystvorte også, men det er ligesom om, det ikke rigtig slår igennem på samme måde. Det ER altså mest kvinder, der er udsat for den slags.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Sophies-mor » 29. jun 2016, 17:51

ajnaM skrev:Altså, hvis du går ind for ligestilling mellem kønnene, så ER du feminist. *kæphest out*

Men ellers er jeg selvfølgelig enig. Det er vildt, og sørgeligt, at den tilsyneladende mest interessante vinkel på historien er, at hun viste bryster, og ikke at hun reddede sine børn.

I øvrigt ligger der masser af nøgenbilleder af Heidi Klum på nettet. Jeg kunne måske se en (sær og upassende) nyhedsværdi, hvis det var dronningen af England, men Heidi Klum er ikke ligefrem blufærdig.

Jeg skrev ultra feminist.
Den type der vil have gratis menstruationsartikler og alt også privat skal være 50/50.
Som kvoter for kvindelige ledere. Der vil jeg nu vælge kvalifikationer frem for køn.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Bimmerdyret » 29. jun 2016, 18:02

Jeg ville så som mor overveje hvorfor f.. man havde en "nanny" og hvorfor man som "Mor" havde brug for en sådan...

Mén man kan åbenbart ikke være mor uden nanny.au.pair (og det ved jeg i forhold til omgangskreds), hvilket så i min verden indikerer hvem der er rigtige "kvinder"
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Sangius » 29. jun 2016, 18:21

ajnaM skrev:
Sangius skrev:Mon ikke det samme var sket, hvis der var smuttet en daddel ud af kanten på en speedo mens en kendt mand reddede nogen fra at drukne.

Kan ikke lige se, hvorfor dette skulle have noget med feminisme at gøre.



Jeg har aldrig set det. Til gengæld har jeg set noget nær en milliard nipple slips hos kvinder få spalteplads i medierne.

Jeg har enkelte gange set nogen forsøge at 'shame' den mandlige brystvorte også, men det er ligesom om, det ikke rigtig slår igennem på samme måde. Det ER altså mest kvinder, der er udsat for den slags.


Jeg har aldrig set overskrifter om brystvorter. Jeg tror altså det ville trække overskrifter hvis Johnny Depps ene rynke-mus stak snuden ud på stranden.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4585
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf catnip » 29. jun 2016, 18:27

Bimmerdyret skrev:Jeg ville så som mor overveje hvorfor f.. man havde en "nanny" og hvorfor man som "Mor" havde brug for en sådan...

Mén man kan åbenbart ikke være mor uden nanny.au.pair (og det ved jeg i forhold til omgangskreds), hvilket så i min verden indikerer hvem der er rigtige "kvinder"


Wow....bitter much?

Og har det noget som helst med sagen at gøre? To mennesker var i livsfare, er det virkelig vigtigt om en af dem var en nanny og hvis nanny hun var?
9
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Bimmerdyret » 29. jun 2016, 18:41

catnip skrev:
Bimmerdyret skrev:Jeg ville så som mor overveje hvorfor f.. man havde en "nanny" og hvorfor man som "Mor" havde brug for en sådan...

Mén man kan åbenbart ikke være mor uden nanny.au.pair (og det ved jeg i forhold til omgangskreds), hvilket så i min verden indikerer hvem der er rigtige "kvinder"


Wow....bitter much?

Og har det noget som helst med sagen at gøre? To mennesker var i livsfare, er det virkelig vigtigt om en af dem var en nanny og hvis nanny hun var?


Bitter over hvad???
At man betaler kassen (og har råd til det) til en, der ikke engang kan opfylde sin opgave, hvilket man så som mor opfylder?
For mig er patter og brystvorter ret irrelevant, for det har man uanset hvad :)


Jeg er også ret ligeglad med hvem der er i livsfare som sådan, men nu er det jo så lagt op som en "kendt" mor der har hyret en til "åbenbart" at skulle varetage det man ikke selv har vurderet sig i stand til = at tage vare på sit barn, når man nu alligevel er der.
OG lader det til, åbenbart situationen taget i betragtning er helt i stand til at kunne opfylde = spild af penge

Jeg erkender at jeg ikke kan se noget feministisk i dette....idioti ..sry...bitterhed, kun hvis jeg havde betalt en kr for noget
Jeg ser kun moderidioti i dette - intet feministisk.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Thitida-No-Chey » 29. jun 2016, 19:02

Bimmerdyret skrev:
Bitter over hvad???
At man betaler kassen (og har råd til det) til en, der ikke engang kan opfylde sin opgave, hvilket man så som mor opfylder?
For mig er patter og brystvorter ret irrelevant, for det har man uanset hvad :)


Jeg er også ret ligeglad med hvem der er i livsfare som sådan, men nu er det jo så lagt op som en "kendt" mor der har hyret en til "åbenbart" at skulle varetage det man ikke selv har vurderet sig i stand til = at tage vare på sit barn, når man nu alligevel er der.
OG lader det til, åbenbart situationen taget i betragtning er helt i stand til at kunne opfylde = spild af penge

Jeg erkender at jeg ikke kan se noget feministisk i dette....idioti ..sry...bitterhed, kun hvis jeg havde betalt en kr for noget
Jeg ser kun moderidioti i dette - intet feministisk.

Jeg er forvirret.

Hvilken opgave er det, du mener, barnepigen ikke opfylder? At redde barnet? Det ved du da ikke en flintrende dyt om, om hun har forsøgt, evt. sammen med moren. At passe på barnet? Fordi ulykker sker aldrig, når mor er i nærheden?

Og hvorfor er det lige, at du mener, barnepigen ikke burde have været på stranden, når moderen var der? Jeg tror, du har set lidt for meget "Roots", hvis du mener at en barnepige (især hos de kendte) er en person, der har et 9-16 job. Oftest bor de hos familierne og er en del af familien, hvilket betyder at de også tager med dem på ferie, både som arbejde og som ferie...

Og hvor i alverden ved du noget som helst om kvindens evner som mor, fordi hun vælger at have en barnepige til at tage sig af sine børn, mens hun arbejder? Du ved absolut intet. Måske har hun en barnepige for NETOP at kunne være mere sammen med sine børn, når hun har fri, istedet for at parkere dem med Nutella-mader i sofaen foran Netflix fordi der skal ryddes op og gøres rent og laves mad.... Det har hun råd til at betale sig fra...

Så jo... du lugter faktisk rimelig meget af bitter...
10
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"