Feminisme er helt på sin plads her

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Bimmerdyret » 29. jun 2016, 19:04

Ennovy skrev:
Sophies-mor skrev:
ajnaM skrev:Altså, hvis du går ind for ligestilling mellem kønnene, så ER du feminist. *kæphest out*

Men ellers er jeg selvfølgelig enig. Det er vildt, og sørgeligt, at den tilsyneladende mest interessante vinkel på historien er, at hun viste bryster, og ikke at hun reddede sine børn.

I øvrigt ligger der masser af nøgenbilleder af Heidi Klum på nettet. Jeg kunne måske se en (sær og upassende) nyhedsværdi, hvis det var dronningen af England, men Heidi Klum er ikke ligefrem blufærdig.

Jeg skrev ultra feminist.
Den type der vil have gratis menstruationsartikler og alt også privat skal være 50/50.
Som kvoter for kvindelige ledere. Der vil jeg nu vælge kvalifikationer frem for køn.



Det "interessante" er bare at der er så mange ubevidste ting i spil når der vælges fx ledere, og de ting er med til at kvinder ikke får de samme stillinger tilbudt som mænd med samme kvalifikationer. Så måske man skulle overveje krav til ansættelsesteamet - så man sikre at de bedste muligt kan vurdere ansøgningsfeltet på deres kvalifikationer mm.


:lol: kan slet ikke se nogen kvalifikationer eller særlige egenskaber i relation til dette jeg har citeret (som ikke er dårligt eller noget som jeg ser det), men i forhold til en model og et dårligt valg af barnepige
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Bimmerdyret » 29. jun 2016, 19:27

Thitida-No-Chey skrev:
Bimmerdyret skrev:
Bitter over hvad???
At man betaler kassen (og har råd til det) til en, der ikke engang kan opfylde sin opgave, hvilket man så som mor opfylder?
For mig er patter og brystvorter ret irrelevant, for det har man uanset hvad :)


Jeg er også ret ligeglad med hvem der er i livsfare som sådan, men nu er det jo så lagt op som en "kendt" mor der har hyret en til "åbenbart" at skulle varetage det man ikke selv har vurderet sig i stand til = at tage vare på sit barn, når man nu alligevel er der.
OG lader det til, åbenbart situationen taget i betragtning er helt i stand til at kunne opfylde = spild af penge

Jeg erkender at jeg ikke kan se noget feministisk i dette....idioti ..sry...bitterhed, kun hvis jeg havde betalt en kr for noget
Jeg ser kun moderidioti i dette - intet feministisk.

Jeg er forvirret.

Hvilken opgave er det, du mener, barnepigen ikke opfylder? At redde barnet? Det ved du da ikke en flintrende dyt om, om hun har forsøgt, evt. sammen med moren. At passe på barnet? Fordi ulykker sker aldrig, når mor er i nærheden?

Og hvorfor er det lige, at du mener, barnepigen ikke burde have været på stranden, når moderen var der? Jeg tror, du har set lidt for meget "Roots", hvis du mener at en barnepige (især hos de kendte) er en person, der har et 9-16 job. Oftest bor de hos familierne og er en del af familien, hvilket betyder at de også tager med dem på ferie, både som arbejde og som ferie...

Og hvor i alverden ved du noget som helst om kvindens evner som mor, fordi hun vælger at have en barnepige til at tage sig af sine børn, mens hun arbejder? Du ved absolut intet. Måske har hun en barnepige for NETOP at kunne være mere sammen med sine børn, når hun har fri, istedet for at parkere dem med Nutella-mader i sofaen foran Netflix fordi der skal ryddes op og gøres rent og laves mad.... Det har hun råd til at betale sig fra...

Så jo... du lugter faktisk rimelig meget af bitter...

'
Altså no offence, men det var dig, der lagde ud med at sige at jeg var bitter :)

Jeg spurgte så hvad det var, jeg skulle være bitter over, fordi jeg ikke ved hvad det egentlig er jeg skulle være bitter over, så jeg GÆTTEDE på hvad det kunne være :)
Det skal du ikke se som kritik af dig personligt, og jeg lægger mig gerne direkte fladt ned og erkender at jeg kan have totalt misforstået pointen med tråden og bare har kæftet op . Det skal ikke lægge dig til last og jeg gør det heller ikke :kram: (og dette er ikke ironisk ment eller noget)

Men.. ok, Hvis vi så ser bort fra/tager i betragtning at jeg har misforstået noget osv, men så svarer på dine spørgsmål ... så..

Hvilken opgave er det, du mener, barnepigen ikke opfylder?


Well.. i bund og grund uden for denne tråd, må man nok antage at den pågældende kendis har valgt at hyre en barnepige til at varetage et job som barnepige, hvilket inkluderer at der er en del overvågning af pode..
Personligt ville jeg som forældre der hyrede en barnepige til at passe på pode, antage at vedkommende var obs på pode når pode forventes observeret??
Fair nok.. jeg kender ikke den konkrete aftale mellem kendis og barneplejer :)

Derudover, så synes jeg at du lægger mig en hel del ting i munden, som jeg ikke har sagt - jeg kan godt klare dem - men kan du?
Jeg har eksempelvis intet sagt om:
- at barnepigen ikke burde have været på stranden
- Aner intet om Roots, men hvis det er din reference, så er det noget DU står til ansvar for - ikke mig.

Derud over... så hvis det er sådan at du vil mor- battle udover denne kendis ting, så skal du for min skyld være velkommen - igen det er intet rettet mod dig personligt, men hvis du har et behov for at tage en model-kendi.mor- fandom-ting over i noget debatten.net personligt, så skal jeg ikke forhindre dig i det:

- jeg er mor til 2!
- bring it on ;)

Heidi- whatever - ligegyldigt
Patter. nippels...kvinder har dem og???
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Bimmerdyret » 29. jun 2016, 19:46

Thitida-No-Chey skrev:Jeg er forvirret.


:kram:
Fair nok...håber du lige læser det kort jeg sendte dig - har stor respekt for din feedback gennem tiderne og der er ingen grund til at jeg skaber en dum stemning der ikke er brug for :) Så folk kan godt lukke ned :lol:

Hvis du vil snakke off-tråd efter forklaring- helt ok og hvis ikke - helt ok :D
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf kidkomb » 29. jun 2016, 19:50

Jeg er kvinde.
Jeg har et par gange oplevet at en nipple (eller hele yveret faktisk) slap udenfor.
Jeg kender ikke nogen mænd, der har oplevet at posen stak ud.
Det er muligvis derfor, der ikke er nogen billeder af det :rulle:
Det var bare det jeg ville sige. Hej.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Sangius » 29. jun 2016, 19:53

kidkomb skrev:Jeg er kvinde.
Jeg har et par gange oplevet at en nipple (eller hele yveret faktisk) slap udenfor.
Jeg kender ikke nogen mænd, der har oplevet at posen stak ud.
Det er muligvis derfor, der ikke er nogen billeder af det :rulle:
Det var bare det jeg ville sige. Hej.


Nej, de er slet ikke lige så løsslupne som brystvorter er! :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Daflo » 29. jun 2016, 20:00

Jeg forstår slet ikke fokus på hvorfor der eksisterer flere billeder af løsslupne brystvorter end boller.

Heidi Klum redder to mennesker fra at drukne og overskriften er "Heidi Klum suffers nip slip while...." Altså WTF?

Hvis en mand reddede to mennesker fra døden med frit udsyn til hans penis, ville det næppe være det der var overskriften. "Man suffers flash of penis while..." Nej vel?
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Sangius » 29. jun 2016, 20:05

Daflo skrev:Jeg forstår slet ikke fokus på hvorfor der eksisterer flere billeder af løsslupne brystvorter end boller.

Heidi Klum redder to mennesker fra at drukne og overskriften er "Heidi Klum suffers nip slip while...." Altså WTF?

Hvis en mand reddede to mennesker fra døden med frit udsyn til hans penis, ville det næppe være det der var overskriften. "Man suffers flash of penis while..." Nej vel?


Hvorfor ikke? :gruble:
Det tror jeg da.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Bimmerdyret » 29. jun 2016, 20:15

Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:
catnip skrev:
Bimmerdyret skrev:Jeg ville så som mor overveje hvorfor f.. man havde en "nanny" og hvorfor man som "Mor" havde brug for en sådan...

Mén man kan åbenbart ikke være mor uden nanny.au.pair (og det ved jeg i forhold til omgangskreds), hvilket så i min verden indikerer hvem der er rigtige "kvinder"


Wow....bitter much?

Og har det noget som helst med sagen at gøre? To mennesker var i livsfare, er det virkelig vigtigt om en af dem var en nanny og hvis nanny hun var?


Bitter over hvad???
At man betaler kassen (og har råd til det) til en, der ikke engang kan opfylde sin opgave, hvilket man så som mor opfylder?
For mig er patter og brystvorter ret irrelevant, for det har man uanset hvad :)


Jeg er også ret ligeglad med hvem der er i livsfare som sådan, men nu er det jo så lagt op som en "kendt" mor der har hyret en til "åbenbart" at skulle varetage det man ikke selv har vurderet sig i stand til = at tage vare på sit barn, når man nu alligevel er der.
OG lader det til, åbenbart situationen taget i betragtning er helt i stand til at kunne opfylde = spild af penge

Jeg erkender at jeg ikke kan se noget feministisk i dette....idioti ..sry...bitterhed, kun hvis jeg havde betalt en kr for noget
Jeg ser kun moderidioti i dette - intet feministisk.



Det er vel ikke meget anderledes end betale for en institutionsplads (vi betalte x 2 i en af landets dyreste kommuner = dyrere end en aupair) og pædagogerne fejler - og ja, det sker (børn er døde i pædagogers varetægt). Så det jo også spild af penge. Jeg kan slet ikke følge din tankegang i den her tråd.

For mig ligner det 'bare' det sædvandlige fokus på alt andet end det væsentlige i det 'nyhedsopslag'. Sådan er 90% af nyhedsbilledet på nettet.


Jeg kan godt følge din pointe, men hvis man ser trådens emne = nanny der ikke gør sit arbejde og ser det med at en pædagog = ikke gør sit arbejde så kan jeg ikke se hvor der er forskel?

Jeg er pt.. lige ude i nogle forskellige tolkninger, og jeg er sådan lige ikke umiddelbart - i denne tråd helt mentalt på yes- til et indlæg og no til et andet, og jeg er personligt frisk på at snakke med folk, men skal lige have styr på den ene side eller den anden :)
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 29. jun 2016, 20:31

Daflo skrev:Jeg forstår slet ikke fokus på hvorfor der eksisterer flere billeder af løsslupne brystvorter end boller.


Måske hænger det sammen med at mænd generelt ikke klæder sig skøge-agtigt i minimale gevandter, og at bollerne derfor sjældent har muligheden for at blive set.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Daflo » 29. jun 2016, 20:41

Advocatus-Diaboli skrev:
Daflo skrev:Jeg forstår slet ikke fokus på hvorfor der eksisterer flere billeder af løsslupne brystvorter end boller.


Måske hænger det sammen med at mænd generelt ikke klæder sig skøge-agtigt i minimale gevandter, og at bollerne derfor sjældent har muligheden for at blive set.


Nu fokuserer du også på hvorfor der eksisterer flere billeder af løsslupne brystvorter end boller.
1
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Daflo » 29. jun 2016, 20:43

Sangius skrev:
Hvorfor ikke? :gruble:
Det tror jeg da.


Jeg er ret overbevist om at fokus for overskriften ville være, at han reddede to mennesker fra døden. Måske ville nøgenheden blive nævnt i artiklen, men ikke som første del af overskriften.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf dgd2007 » 29. jun 2016, 21:49

Jeg må indrømme, jeg ikke kender Heidi Klum, men det var da en noget lummer vinkel på historien. :stoned:
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Feminisme er helt på sin plads her

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. jun 2016, 09:41

Dikus skrev:
image.jpeg


Nogle mænd har heller ikke så meget tøj på...


Det der er nu ikke ret meget anderledes, end at man kan se mindst 50 % af patterne titte op af bikini-overdelen hos kvinderne.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"