Smagløs reklame - Eller helt OK ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Smagløs reklame - Eller helt OK ?

Indlægaf Jørn » 4. jun 2016, 10:45

Ja, på en måde, synes jeg reklamen er "meget morsom fundet på" ...

Og så - alligevel ikke ...

:fløjt:

Hvad mener du ?


Smagløs reklame - Eller helt OK ?
*
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Smagløs reklame - Eller helt OK ?

Indlægaf icelady » 4. jun 2016, 12:16

Jeg vil ikke give den 10 ud af 10 stjerner for den kunne have været formuleret anderledes. Men det kan jp ikke undre, at den falder Ladekarl for brystet.

Men efter at have læst Spies` pressemeddelelse om det, så kan det på sin vis godt betegnes som nødhjælpsarbejde.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Smagløs reklame - Eller helt OK ?

Indlægaf Aima » 4. jun 2016, 12:27

Jeg synes det er noget af det mest utilstedelige, jeg har set meget længe, og jeg har faktisk ikke formuleringsevner til at beskrive, præcist hvor hjernedødt, jeg synes det er. I mine øjne er der ingen valide og acceptable argumenter for det der, og overvejede jeg bureauet som min rejsearrangør, ville jeg finde et andet.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Smagløs reklame - Eller helt OK ?

Indlægaf Aima » 4. jun 2016, 12:29

Og det kan i mine øjne på ingen måde betegnes som nødhjælpsarbejde at folk tager på charterferie. Det er simpelthen grov røvpuling af ordets betydning.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Smagløs reklame - Eller helt OK ?

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2016, 12:35

Og nu har i alle sammen hoppet på deres limpind og givet dem mere eksponering, hvilket var lige hvad de håbede på da de lavede den. Det er derfor man laver kontroversielle reklamer, det er for at pisse folk af så de snakker en masse om det så så mange som muligt hører om deres produkt.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Smagløs reklame - Eller helt OK ?

Indlægaf Bimmerdyret » 4. jun 2016, 12:45

eks-Maupassant skrev:Og nu har i alle sammen hoppet på deres limpind og givet dem mere eksponering, hvilket var lige hvad de håbede på da de lavede den. Det er derfor man laver kontroversielle reklamer, det er for at pisse folk af så de snakker en masse om det så så mange som muligt hører om deres produkt.


Jamen, så lad os dog endelig også lade være med at høre om spritbillister osv.... så forsvinder det jo bare af sig selv..
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Smagløs reklame - Eller helt OK ?

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2016, 13:13

Bimmerdyret skrev:
eks-Maupassant skrev:Og nu har i alle sammen hoppet på deres limpind og givet dem mere eksponering, hvilket var lige hvad de håbede på da de lavede den. Det er derfor man laver kontroversielle reklamer, det er for at pisse folk af så de snakker en masse om det så så mange som muligt hører om deres produkt.


Jamen, så lad os dog endelig også lade være med at høre om spritbillister osv.... så forsvinder det jo bare af sig selv..


Sprirbilister er forskellige fra reklamer, fordi de eksisterer ikke kun fordi folk taler om dem :) Det gør reklamer så som den her. Den findes FORDI der f.eks. kommer en tråd om den her.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Smagløs reklame - Eller helt OK ?

Indlægaf Bimmerdyret » 4. jun 2016, 19:23

eks-Maupassant skrev:
Bimmerdyret skrev:
eks-Maupassant skrev:Og nu har i alle sammen hoppet på deres limpind og givet dem mere eksponering, hvilket var lige hvad de håbede på da de lavede den. Det er derfor man laver kontroversielle reklamer, det er for at pisse folk af så de snakker en masse om det så så mange som muligt hører om deres produkt.


Jamen, så lad os dog endelig også lade være med at høre om spritbillister osv.... så forsvinder det jo bare af sig selv..


Sprirbilister er forskellige fra reklamer, fordi de eksisterer ikke kun fordi folk taler om dem :) Det gør reklamer så som den her. Den findes FORDI der f.eks. kommer en tråd om den her.


Sry, men jeg tager ikke andres idioti på mine skuldre :)

Det kan godt være, at du mener at fordi den pågældende reklame bliver diskuteret er at den så får en positiv værdi - jeg kan så ikke ligefrem se det positive.

Nej, men spritbillister eller nazister ophører heller ikke selvom man hverken snakker om dem, eller taler om dem.
Det gør idioter heller ikke :)

Jeg vil ikke engang mene at denne reklame er kontroversiel, den passer mere på begrebet smagløs' definition.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Smagløs reklame - Eller helt OK ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 4. jun 2016, 20:48

eks-Maupassant skrev:Og nu har i alle sammen hoppet på deres limpind og givet dem mere eksponering, hvilket var lige hvad de håbede på da de lavede den. Det er derfor man laver kontroversielle reklamer, det er for at pisse folk af så de snakker en masse om det så så mange som muligt hører om deres produkt.


Prøv at spørg en virksomhed udsat for shitstorm eller en person tiltalt for pædofili/voldtægt, om det holder helt stik, den der med "dårlig omtale er bedre end ingen omtale"..
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"