Holder DF fast på udsagn om skat ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf Jørn » 1. jun 2016, 12:29

Dansk Folkeparti siger : "Vi vil ikke hæve bundskatten" ...

Ja, jeg er lige kommet hjem ...

Har der været noget om det i Nyhederne ?

Der er jo også afslutningsdebat i Folketinget i dag ...

Har nogen partier spurgt DF nærmere om det ?

:fløjt:

Holder DF mon fast ?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... en/6107198
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf Slettet bruger » 1. jun 2016, 14:44

Der er jo ingen partier der selv kan bestemme sådan noget.

Hvorfor kan folk ikke fatte en gang for alle at politikere ikke kan love noget, fordi de skal bruge flertal til at stemme ting igennem?

Det er super træls. En masse fæhoveder har sat sig i hovedet at "jeg vil have politikerne skal love mig ting", selv om enhver kan se at de slet ikke kan love noget. Og så er politikerne så nødt til at love ting fordi så bliver fæhovederne glade og stemmer på dem.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf Slettet bruger » 1. jun 2016, 14:45

Om den bliver hævet eller ej har i hvert fald intet at gøre med DFs løfter :)
0
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf Jørn » 1. jun 2016, 17:40

OK

Synes man skal lade være med at love noget - Hvis man ikke har tænkt sig at holde det ...
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf Precaseptica » 2. jun 2016, 06:33

Jørn skrev:OK

Synes man skal lade være med at love noget - Hvis man ikke har tænkt sig at holde det ...


Hvis du skuffes over den slags, så vil jeg anbefale at du holder op med at følge med i politik.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf Precaseptica » 2. jun 2016, 06:34

Om sagen skrev jeg følgende som kommentar til Børsens artikel:

Det er pudsigt hvor få, der gennemskuer den åbenlyse plan her. Regeringen har sikkert selv meldt afgiften til EU, så de kunne få at vide at den var såkaldt "konkurrenceforvridende" og at den derfor var ulovlig ifølge EU. Så kunne de afskaffe denne grønne afgift på virksomheder med stort el-forbrug.

For at det ikke skulle ligne, at de var helt ligeglade med miljøet, hvad de netop er (jævnfør landbrugspakken), foreslår de så noget alle naturligvis vil stemme imod - højere skatter. Mere specifikt en stigning i bundskatten, så det er 100% sikkert at der vil komme ramaskrig over det.

Game, set, match. Grøn afgift blev afviklet og befolkning tror at der er blevet gjort dem en tjeneste af Tullefar.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf vibbsen » 2. jun 2016, 07:22

Jørn skrev:OK

Synes man skal lade være med at love noget - Hvis man ikke har tænkt sig at holde det ...


Nu kræver det jo flertal i politik at holde sine løfter.....Man kan vel næppe klandres for ikke at kunne holde sine løfter fordi andre ikke er enige med en....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf ajnaM » 2. jun 2016, 09:11

vibbsen skrev:
Jørn skrev:OK

Synes man skal lade være med at love noget - Hvis man ikke har tænkt sig at holde det ...


Nu kræver det jo flertal i politik at holde sine løfter.....Man kan vel næppe klandres for ikke at kunne holde sine løfter fordi andre ikke er enige med en....


Men her er ikke tale om, at der er politik, der skal gennemføres. Her er tale om, at der rent faktisk tegner sig et flertal PÅ GRUND AF Dansk Folkeparti. De kunne sagtens holde deres løfter - de kunne bare lade være med at stemme for.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf ajnaM » 2. jun 2016, 09:15

I øvrigt synes jeg, det er lidt trist, hvis politik bliver så pragmatisk, at man slet ikke kan forvente noget af sine politikere, for 'de kan jo ikke love noget'.

Selvfølgelig er der ingen garantier, men man skulle jo helst kunne genkende sit parti og dets mærkesager i den politik, de rent faktisk fører. Det tænker jeg, at der må sidde mange DF'ere derude, der ikke kan. Hvis de da tænker over det... jeg har ærligt talt svært ved at forstå, hvad de tænker (andet end på flygtningeområdet).
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf vibbsen » 2. jun 2016, 09:49

ajnaM skrev:
vibbsen skrev:
Jørn skrev:OK

Synes man skal lade være med at love noget - Hvis man ikke har tænkt sig at holde det ...


Nu kræver det jo flertal i politik at holde sine løfter.....Man kan vel næppe klandres for ikke at kunne holde sine løfter fordi andre ikke er enige med en....


Men her er ikke tale om, at der er politik, der skal gennemføres. Her er tale om, at der rent faktisk tegner sig et flertal PÅ GRUND AF Dansk Folkeparti. De kunne sagtens holde deres løfter - de kunne bare lade være med at stemme for.


Ahhhhh....Men det går jeg naturligvis heller ikke ud fra at de gør. Hvis de siger at der ikke kan blive tale om at hæve bundskatten, så går jeg naturligvis ud fra at de stemmer imod et sådant forslag :ninja: :ninja:

Men det er jo da set før at der er sket mærkeligere ting hen over midten :fløjt: :fløjt: :fløjt:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf dgd2007 » 2. jun 2016, 10:03

eks-Maupassant skrev:Der er jo ingen partier der selv kan bestemme sådan noget.

Hvorfor kan folk ikke fatte en gang for alle at politikere ikke kan love noget, fordi de skal bruge flertal til at stemme ting igennem?

Det er super træls. En masse fæhoveder har sat sig i hovedet at "jeg vil have politikerne skal love mig ting", selv om enhver kan se at de slet ikke kan love noget. Og så er politikerne så nødt til at love ting fordi så bliver fæhovederne glade og stemmer på dem.

Altså hvis man er det parti, der skal levere de afgørende stemmer for flertallet, kan man jo godt.

Men jeg ved ikke, om regeringen i denne sag kan lave alternativt flertal med S, eller om S i så fald ville redde regeringen, hvis DF ikke vil.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf Slettet bruger » 2. jun 2016, 11:46

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Der er jo ingen partier der selv kan bestemme sådan noget.

Hvorfor kan folk ikke fatte en gang for alle at politikere ikke kan love noget, fordi de skal bruge flertal til at stemme ting igennem?

Det er super træls. En masse fæhoveder har sat sig i hovedet at "jeg vil have politikerne skal love mig ting", selv om enhver kan se at de slet ikke kan love noget. Og så er politikerne så nødt til at love ting fordi så bliver fæhovederne glade og stemmer på dem.

Altså hvis man er det parti, der skal levere de afgørende stemmer for flertallet, kan man jo godt.

Men jeg ved ikke, om regeringen i denne sag kan lave alternativt flertal med S, eller om S i så fald ville redde regeringen, hvis DF ikke vil.


Stadigvæk ikke - de kan jo ikke vælte en regering hver gang der skal ske noget der er mod partiets løfter.

Hvis alle partier virkeligt stod på deres løfter ville alle regeringer blive væltet på en uge og vi skulle have valg hver måned.

Så ville folk blive endnu mere sure.

Syns befolkningen er ligesom gnavne børn der vil have urealistiske ting, og bare tuder når man ikke kan købe en is midt inde i en skov, og også tuder hvis man går ud af skoven for at finde et sted hvor man kan købe en is.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf Slettet bruger » 2. jun 2016, 11:50

Jørn skrev:OK

Synes man skal lade være med at love noget - Hvis man ikke har tænkt sig at holde det ...


Det kan de ikke fordi folk er dumme og vil kun stemme på dem hvis de lover dem ting.

Hvis et parti sagde det som det var - "vi har et program vi gerne vil lave, men vi aner ikke hvad der sker efter valget, så det kan være der næsten intet sker af det program, og vi bliver måske nødt til at gøre noget helt andet for at holde liv i en regering vi ikke kan lide men som er bedre end alternativet" - så ville ingen stemme på dem.

Vælgerne sætter det op så de KUN kan blive skuffede og vrede. Og så er de bagefter utilfredse med at de er skuffede.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf dgd2007 » 2. jun 2016, 11:59

eks-Maupassant skrev:Stadigvæk ikke - de kan jo ikke vælte en regering hver gang der skal ske noget der er mod partiets løfter.

Hvis alle partier virkeligt stod på deres løfter ville alle regeringer blive væltet på en uge og vi skulle have valg hver måned.

Så ville folk blive endnu mere sure.

Syns befolkningen er ligesom gnavne børn der vil have urealistiske ting, og bare tuder når man ikke kan købe en is midt inde i en skov, og også tuder hvis man går ud af skoven for at finde et sted hvor man kan købe en is.

Nja ... jeg er enig i, at mange sikkert er for lidt opmærksomme på, at et enkelt parti ikke kan gennemføre al sin politik.

Men altså det er jo heller ikke altid bare et spørgsmål om at "vælte regeringen". Hvis regeringen ikke kan få flertal for sine forslag, må de jo tilbyde noget andet at handle med, eller de må stille et helt andet forslag. Hvis regeringen altid bare spiller på "I tør ikke vælte os", så må det jo før eller senere gå galt. :)

Men nu tror jeg også det med at hæve bundskatten kom bag på de fleste - al den stund Venstre netop i valgkampen havde snakket meget om, at denne skulle sættes ned, "så det bedre kunne betale sig at arbejde".

Mht. at sænke topskatten har Thulesen jo allerede linet op til et kompromis, så vidt jeg forstår det. Han har flere gange sagt, at det var der ikke råd til pga. udgifter til flygtninge - så der kunne man jo godt forstille sig, at han ville kunne gå med til en vis sænkning, forudsat han kan sandsynliggøre, at flygtningeudgifterne vil blive nedsat pga. nye tiltag. Så det lyder da, som om han liner op til en handel der.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf Akehurst2 » 2. jun 2016, 12:07

dgd2007 skrev:Nja ... jeg er enig i, at mange sikkert er for lidt opmærksomme på, at et enkelt parti ikke kan gennemføre al sin politik.

Men altså det er jo heller ikke altid bare et spørgsmål om at "vælte regeringen". Hvis regeringen ikke kan få flertal for sine forslag, må de jo tilbyde noget andet at handle med, eller de må stille et helt andet forslag. Hvis regeringen altid bare spiller på "I tør ikke vælte os", så må det jo før eller senere gå galt. :)



Præcis. Regeringen kan jo bare måtte leve med, at der så ikke var flertal for forslaget.

Det er vel kun finansloven, der skal vedtages for at staten kan fungere. Alt muligt andet kan selvfølgelig have konsekvenser, også alvorlige som traktatkrænkelsessager, hvis vi ikke får implementeret EU-lovgivningen, men det behøver jo ikke at være at regeringen vælter, der er konsekvensen.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"