Levakovic bliver ikke udvist

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf LadyFox » 18. maj 2016, 05:04

A 7 skrev:
Modesty Blame skrev:
eks-Maupassant skrev:
Narh men gør den nu det?

Dem "vi ikke har noget imod", hvem tænker du på? For så som jeg forstår det så fungerer paragraffen idag mest som et værn mod at hardcore forbrydere kan udvises. Jeg har ikke hørt om en mere "light" udvisning der blev stoppet pga den paragraf?

Hvis det sker at paragraffen beskytter mere "light" forbrydere, så må det da kunne lade sig gøre juridisk at lave det sådan at "børnekortet" er et validt argument i den blidere ende af kriminaliteten, men ikke er det mere når man når op på Levakovic-niveau.

Den beskytter jo så ikke kun forbrydere, men også andre i risiko for udvisning.

Det kan jeg stensikkert erklære mig uenig i. Der har været flere helt groteske udvisninger de senere år, også udvisninger, hvor der var børn involveret.

Men det er jo ikke ens betydende med vi ikke har nogle og ikke er udvist netop pga. den paragraf. Det er jo faktisk slet ikke utænkeligt.
0
...
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf A 7 » 18. maj 2016, 05:07

LadyFox skrev:Men det er jo ikke ens betydende med vi ikke har nogle og ikke er udvist netop pga. den paragraf. Det er jo faktisk slet ikke utænkeligt.

Ikke forstået?
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Modesty Blame » 18. maj 2016, 05:07

A 7 skrev:
Modesty Blame skrev:
eks-Maupassant skrev:
Narh men gør den nu det?

Dem "vi ikke har noget imod", hvem tænker du på? For så som jeg forstår det så fungerer paragraffen idag mest som et værn mod at hardcore forbrydere kan udvises. Jeg har ikke hørt om en mere "light" udvisning der blev stoppet pga den paragraf?

Hvis det sker at paragraffen beskytter mere "light" forbrydere, så må det da kunne lade sig gøre juridisk at lave det sådan at "børnekortet" er et validt argument i den blidere ende af kriminaliteten, men ikke er det mere når man når op på Levakovic-niveau.

Den beskytter jo så ikke kun forbrydere, men også andre i risiko for udvisning.

Det kan jeg stensikkert erklære mig uenig i. Der har været flere helt groteske udvisninger de senere år, også udvisninger, hvor der var børn involveret.

Så du kender simpelthen til alle tilfælde, hvor pågældende regel har været i brug?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf LadyFox » 18. maj 2016, 05:11

A 7 skrev:
LadyFox skrev:Men det er jo ikke ens betydende med vi ikke har nogle og ikke er udvist netop pga. den paragraf. Det er jo faktisk slet ikke utænkeligt.

Ikke forstået?

At den regel der tager hensyn til at børn har ret til begge deres forældre, sagtens kan beskytte familier du og jeg ikke kender til. Også selvom der har være nogle sager som du er uenig i.
1
...
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf A 7 » 18. maj 2016, 05:11

Modesty Blame skrev:Så du kender simpelthen til alle tilfælde, hvor pågældende regel har været i brug?

Nej?
Men jeg kan konstatere at helt retskafne mennesker er blevet udvist, også selv om de havde mindreårige børn i DK. Så har jeg svært ved at se at den beskytter mod udvisning.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Modesty Blame » 18. maj 2016, 05:18

A 7 skrev:
Modesty Blame skrev:Så du kender simpelthen til alle tilfælde, hvor pågældende regel har været i brug?

Nej?
Men jeg kan konstatere at helt retskafne mennesker er blevet udvist, også selv om de havde mindreårige børn i DK. Så har jeg svært ved at se at den beskytter mod udvisning.

Men ved du, om de børn havde dansk statsborgerskab eller permanent opholdstilladelse i Danmark? For hvis ikke, så er det ikke så relevant i forhold til reglen. Det ville være fint, om du i den sammenhæng udtalte dig på et nogenlunde oplyst grundlag.
1
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf A 7 » 18. maj 2016, 05:18

LadyFox skrev:At den regel der tager hensyn til at børn har ret til begge deres forældre, sagtens kan beskytte familier du og jeg ikke kender til. Også selvom der har være nogle sager som du er uenig i.

Dét kan selvfølgelig godt være at paragrafferne er formuleret sådan at de paragraffer, der har gjort at Levakovic bliver i DK, også har gjort at nogle andre gør. Pointen er bare at vi ser resultaterne af skiftende danske regeringers gentagne stramninger af udlændingelovene - at lovene nu er strammet, så de stort set går til kanten af de internationale konventioner. Som åbenbart er formuleret på en måde, så de ikke hindrer at lovlydige mennesker, der er gift med danskere, er ganske godt integreret i Danmark og har børn i Danmark, som de også er gode forældre for, godt kan udvises af landet. Men at Levakovic ikke kan. Så bliver min holdning altså meget klar: De der konventioner er urimelige, og skal ændres.
Senest rettet af A 7 18. maj 2016, 05:36, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf LadyFox » 18. maj 2016, 05:25

A 7 skrev:
LadyFox skrev:At den regel der tager hensyn til at børn har ret til begge deres forældre, sagtens kan beskytte familier du og jeg ikke kender til. Også selvom der har være nogle sager som du er uenig i.

Dét kan selvfølgelig godt være at paragrafferne er formuleret sådan at de paragraffer, der har gjort at Levakovic bliver i DK, også har gjort at nogle andre har. Pointen er bare at vi ser resultaterne af skiftende danske regeringers gentagne stramninger af udlændingelovene - at lovene nu er strammet, så de stort set går til kanten af de internationale konventioner. Som åbenbart er formuleret på en måde, så de ikke hindrer at lovlydige mennesker, der er gift med danskere, er ganske godt integreret i Danmark og har børn i Danmark, som de også er gode forældre for, godt kan udvises af landet. Men at Levakovic ikke kan. Så bliver min holdning altså meget klar: De der konventioner er urimelige, og skal ændres.

Og så er mit spørgsmål om det er ligegyldigt om ændringerne resulterer i udvisninger af ikke-kriminelle der ikke er udvist nu, grundet den samme paragraf?
0
...
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf A 7 » 18. maj 2016, 05:25

Modesty Blame skrev:Men ved du, om de børn havde dansk statsborgerskab eller permanent opholdstilladelse i Danmark? For hvis ikke, så er det ikke så relevant i forhold til reglen. Det ville være fint, om du i den sammenhæng udtalte dig på et nogenlunde oplyst grundlag.

Jeg har åbenbart rimelig svært ved at få min pointe igennem, kan jeg se. Men prøver igen:

Jeg synes, vi ser nogle helt urimelige sager, hvor mennesker bliver udvist fra Danmark. Samtidig ser vi at Levakovic ikke gør. Det fortæller mig at reglerne (som jeg på ingen måde kender i detaljer, nej, da jeg ikke er jurist, og selv om jeg var, så vil jeg tro at internationale konventioner er nogle af de juridisk mest komplicerede) virker urimelige og bør revideres. Og der bliver jeg stødt af holdningen om at "det bare ikke kan lade sig gøre".
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf A 7 » 18. maj 2016, 05:27

LadyFox skrev:Og så er mit spørgsmål om det er ligegyldigt om ændringerne resulterer i udvisninger af ikke-kriminelle der ikke er udvist nu, grundet den samme paragraf?

Nej, det er da på ingen måde ligegyldigt! Derfor skal de ændres.

Er der nogle, der kender et godt kursus i retorik, jeg kan tage...?
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Modesty Blame » 18. maj 2016, 05:30

A 7 skrev:
Modesty Blame skrev:Men ved du, om de børn havde dansk statsborgerskab eller permanent opholdstilladelse i Danmark? For hvis ikke, så er det ikke så relevant i forhold til reglen. Det ville være fint, om du i den sammenhæng udtalte dig på et nogenlunde oplyst grundlag.

Jeg har åbenbart rimelig svært ved at få min pointe igennem, kan jeg se. Men prøver igen:

Jeg synes, vi ser nogle helt urimelige sager, hvor mennesker bliver udvist fra Danmark. Samtidig ser vi at Levakovic ikke gør. Det fortæller mig at reglerne (som jeg på ingen måde kender i detaljer, nej, da jeg ikke er jurist, og selv om jeg var, så vil jeg tro at internationale konventioner er nogle af de juridisk mest komplicerede) virker urimelige og bør revideres. Og der bliver jeg stødt af holdningen om at "det bare ikke kan lade sig gøre".

Nu hører vi naturligvis sjældent om alle de mennesker, der får lov at blive på grund af en eller anden regel. De kommer oftest ikke i dagspressen. Grunden til, at nogle mennesker - som du opfatter som retskafne - bliver udvist, trods det, at de har børn, er, at vores love ikke giver mulighed for, at alle og enhver kan blive i Danmark. Hvis en forælder bliver udvist, uden at børnene kan udvises, så er der naturligvis noget galt. Men jeg tvivler stærkt på, at advokaterne i den sammenhæng ikke også gør brug af menneskerettighedskonventionen.
1
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf HerErJeg » 18. maj 2016, 10:44

Man må gerne smide kinesere ud, fordi de tjener deres penge skævt over året.
http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... e-grotesk/
Men en møgkriminel sigøjner der aldrig kommer til at tjene en krone, lad os da endelig holde på ham.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Slettet bruger » 18. maj 2016, 12:06

Modesty Blame skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
Modesty Blame skrev:
A 7 skrev:
Modesty Blame skrev:
A 7 skrev:Nu så jeg Deadline, og jeg er meget enig med Jan E. Jørgensen i hans bemærkning om at hvis respekten for menneskerettigheder skal bevares, så skal konventionerne ændres.

Hvorfor? Skal de ændres, så de ikke gælder for alle, eller hvad?

Fordi de er forældede og virker urimelige. Og nej, selvfølgelig ikke.

Hvordan forestiller du dig, at de skal fungere?


Man kunne starte med at ændre i den paragraf der beskytter Levakovic.

Er det så helt ligegyldigt hvis selv samme paragraf også beskytter en masse mennesker som vi ikke har noget imod?


Narh men gør den nu det?

Dem "vi ikke har noget imod", hvem tænker du på? For så som jeg forstår det så fungerer paragraffen idag mest som et værn mod at hardcore forbrydere kan udvises. Jeg har ikke hørt om en mere "light" udvisning der blev stoppet pga den paragraf?

Hvis det sker at paragraffen beskytter mere "light" forbrydere, så må det da kunne lade sig gøre juridisk at lave det sådan at "børnekortet" er et validt argument i den blidere ende af kriminaliteten, men ikke er det mere når man når op på Levakovic-niveau.

Den beskytter jo så ikke kun forbrydere, men også andre i risiko for udvisning.


Hvis man har været i landet så længe som Levakovic har, bliver man slet ikke udvist med mindre man er heftigt kriminel.

Der skal ret tung kriminalitet til en udvisning hvis man har permanent opholdstilladelse - så vidt jeg ved.

De sager du tænker på er nok noget med folk der har været her i kortere tid og så kludrer med at få forlænget deres opholdstilladelse?

Ham fra Cameroon havde ikke børn.

Im-sagen, det var en thailandsk mor med et thailandsk barn der boede i DK hvor morens "opholdsgrundlag" falder bort pga hendes danske mand dør før hun har fået permanent ophold og fordi barnet har været i DK i mindre i 6 år, hvilket det åbenbart skal være før børnekortet er gyldigt.

Ingen af de sager ville blive påvirket af det jeg foreslog (at for særligt tung kriminalitet ser man bort fra gerningsmandens eventuelle børn), da der i den først sag ikke var nogen børn og i den anden ingen kriminalitet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Slettet bruger » 18. maj 2016, 12:14

HerErJeg skrev:Man må gerne smide kinesere ud, fordi de tjener deres penge skævt over året.
http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... e-grotesk/
Men en møgkriminel sigøjner der aldrig kommer til at tjene en krone, lad os da endelig holde på ham.


Åh gud, ja det er da også en umanerligt tåbelig udvisning.

Der bor vel rigtigt mange ikke-EU borgere i Danmark som ikke bliver udvist hele tiden, så vi skal heller ikke overdramatisere det hen i retning at samtlige Eu-borgere konstant bliver udvist pga dit og dat.

Kunne godt tænke mig at se nogen tal for hvor mange ikke-EU borgere der er i landet minus flygtninge samt hvor mange der udvises hvert år. Jeg tror der bliver udvist meget få?
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf JoyNips » 18. maj 2016, 13:04

kidkomb skrev:
A 7 skrev:
kidkomb skrev:Men den paragraf beskytter mest af alt sagesløse børn.

Man kunne have taget de børn fra ham og de burde bestemt være blevet taget fra ham for længe siden.
DET ville have beskyttet dem.

De ER taget fra ham. De er anbragt uden for hjemmet.

Det må jeg have misset. Sorry.
Hvorfor er tilknytningen til dem så en del af grundlaget for dommen?


Han har forældremyndigheden og de har ingen kontakt til deres mor. Sendes han til Kroatien gøres to børn på 11 og 13 år altså de facto forældreløse - det tager man ret seriøst. Børnene ser ham hver uge og det beskrives i dommen, at de har et overvejende positivt forhold til ham.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"