Kønsopdelt svømmehal

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 2. maj 2016, 09:49

Guldlok skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Det bliver sjovt når Ibi Pippi kommer på banen.

Edit: oh nice, han er allerede i aktion: Ibi-Pippi vil bade med muslimske kvinder


Høn er sådan en person, der helst bare skal ties ihjel, :tie: så jeg fryder mig egentlig bare over denne kommentar;

UPDATE

Ibi-Pippi Orup Hedegaards video er i skrivende stund (torsdag klokken 20.00) set over 15.000 gange, men historien er ikke blevet taget op af et eneste medie.
Medier er so last century. Hvis du med medier mener ting som traditionelle aviser, tv, radio - er der overhovedet andre end pensionister der har fjernsyn el. radio mere. Og aviser - doh. Godt det samme.

Men Facebook-mediet (hvor han er blevet set 15.000 gange?) har tydeligvis taget ham op.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf thomassneum » 3. maj 2016, 06:18

Nordkoster skrev:Det er så trist! Dette er problem vi ikke havde tidligere. For et par år siden, det var dejligt at svømme sammen. Det er trist at man behøver danse under piben, af et mindretals skæve syn på mennesket.

Måske er det temmelig enkelt. Rigets lovgivninger er baseret på flertallets vilje, som i flere 100 år har udviklet sig til, hvad det er i dag.

Religionsfrihed er blot pa papiret, med håbet om, at alle religioner er venlige. Vi kan ikke have en aztek-religion der praktisere deres menneskeofringer i religiøs-frihedens navn.

Religion skal nok være en privat sag, og rigets love skal følges. Flertallet bør ikke have til at tilpasse sig et mindretal ønske!? Disse drenge, der pote piger skal porteres fra badehusen, straffes ved den lov som de fleste er enige i.


Men vi skal også kunne leve med de udfordringer vi har som samfund. Hvis vi kan tolerer pensionist arrengementer, kvindehappenings, kønsopdeling i omklædning, sovesale osv. - så kan vi også imødekomme et ønske for nogen som ikke får lov til at bade med mænd. Så længe det ikke betyder, at andre må undværer, så er det bare et tilbud, som dækker et behov i samfundet.

Jeg mener vi aktivt skal arbejde for integration, men vi skal også kunne leve og forholde os til de forskellige behov.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf dykkersild » 3. maj 2016, 07:57

Nordkoster skrev:Det er så trist! Dette er problem vi ikke havde tidligere. For et par år siden, det var dejligt at svømme sammen. Det er trist at man behøver danse under piben, af et mindretals skæve syn på mennesket.

Disse drenge, der pote piger skal porteres fra badehusen, straffes ved den lov som de fleste er enige i.


Kan du ikke prøve at oversætte ovenstående for mig - jeg forstå ikke, hvad det betyder dels at danse under piben samt den sidste sætning, kan jeg slet ikke finde hoved og hale i?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf paint » 3. maj 2016, 08:09

thomassneum skrev:
Nordkoster skrev:Det er så trist! Dette er problem vi ikke havde tidligere. For et par år siden, det var dejligt at svømme sammen. Det er trist at man behøver danse under piben, af et mindretals skæve syn på mennesket.

Måske er det temmelig enkelt. Rigets lovgivninger er baseret på flertallets vilje, som i flere 100 år har udviklet sig til, hvad det er i dag.

Religionsfrihed er blot pa papiret, med håbet om, at alle religioner er venlige. Vi kan ikke have en aztek-religion der praktisere deres menneskeofringer i religiøs-frihedens navn.

Religion skal nok være en privat sag, og rigets love skal følges. Flertallet bør ikke have til at tilpasse sig et mindretal ønske!? Disse drenge, der pote piger skal porteres fra badehusen, straffes ved den lov som de fleste er enige i.


Men vi skal også kunne leve med de udfordringer vi har som samfund. Hvis vi kan tolerer pensionist arrengementer, kvindehappenings, kønsopdeling i omklædning, sovesale osv. - så kan vi også imødekomme et ønske for nogen som ikke får lov til at bade med mænd. Så længe det ikke betyder, at andre må undværer, så er det bare et tilbud, som dækker et behov i samfundet.

Jeg mener vi aktivt skal arbejde for integration, men vi skal også kunne leve og forholde os til de forskellige behov.


Spørgsmålet er så bare, hvor meget integration der er i kønsopdeling, på områder hvor vi som samfund ikke har kønsopdeling? Når det strider mod de individuelle frihedsrettigheder, som vores samfund er bygget op omkring.

Naturligvis, skal vi tage hensyn til forskellige behov og forskelligheder, i det hele taget. Men hér, er der jo tale om et hensyn, som er begrundet i et fundamentalt andet syn på mænd og kvinder, baseret på religiøse forskrifter. Den samme opdeling gør sig gældende ved diverse arrangementer, hvor kvinder og mænd, skal gå ind af separate indgange og kvinderne skal sidde bagerst i salen, bag et forhæng.

Det fremmer, efter min mening, ikke integration - det befæster en segregration, som vil præge mange ad de unge muslimer, der vokser op i dag og dermed fastholde den kunstige adskillelse og et, for os (i et århundrede) forældet syn på kønnene.
I vores samfund, kan man heldigvis have lige præcis den religiøse overbevisning, eller overbevisning i øvrigt, som man har lyst til - men det er et privat og ikke et offentligt anliggende, som ovennævnte såkaldte integrationstiltag er (altså offentligt og ikke privat)

Hvis der skulle være integrationspotentiale i kønsopdelte svømmehaller, skulle det være med et eksplicit formuleret formål om, at dette bar frem mod en ikke-adskillelse (af kønnene) i offentlige anlæg. Hvis det føles fremmed og ubehageligt for personer, som er vant til denne opdeling og tilsløring af kroppen, kan jeg godt se ideen i at man gradvist vænnede folk til, at det her i landet ikke er grænseoverskridende, umoralsk og måske lettere seksuelt at være iført badetøj, sammen med andre som også er iført badetøj. Dybest set, handler det ikke om badetøj - men om frisætning af individer (herunder kvinder og deres krop)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf thomassneum » 3. maj 2016, 10:29

paint skrev:
thomassneum skrev:
Nordkoster skrev:Det er så trist! Dette er problem vi ikke havde tidligere. For et par år siden, det var dejligt at svømme sammen. Det er trist at man behøver danse under piben, af et mindretals skæve syn på mennesket.

Måske er det temmelig enkelt. Rigets lovgivninger er baseret på flertallets vilje, som i flere 100 år har udviklet sig til, hvad det er i dag.

Religionsfrihed er blot pa papiret, med håbet om, at alle religioner er venlige. Vi kan ikke have en aztek-religion der praktisere deres menneskeofringer i religiøs-frihedens navn.

Religion skal nok være en privat sag, og rigets love skal følges. Flertallet bør ikke have til at tilpasse sig et mindretal ønske!? Disse drenge, der pote piger skal porteres fra badehusen, straffes ved den lov som de fleste er enige i.


Men vi skal også kunne leve med de udfordringer vi har som samfund. Hvis vi kan tolerer pensionist arrengementer, kvindehappenings, kønsopdeling i omklædning, sovesale osv. - så kan vi også imødekomme et ønske for nogen som ikke får lov til at bade med mænd. Så længe det ikke betyder, at andre må undværer, så er det bare et tilbud, som dækker et behov i samfundet.

Jeg mener vi aktivt skal arbejde for integration, men vi skal også kunne leve og forholde os til de forskellige behov.


Spørgsmålet er så bare, hvor meget integration der er i kønsopdeling, på områder hvor vi som samfund ikke har kønsopdeling? Når det strider mod de individuelle frihedsrettigheder, som vores samfund er bygget op omkring.

Naturligvis, skal vi tage hensyn til forskellige behov og forskelligheder, i det hele taget. Men hér, er der jo tale om et hensyn, som er begrundet i et fundamentalt andet syn på mænd og kvinder, baseret på religiøse forskrifter. Den samme opdeling gør sig gældende ved diverse arrangementer, hvor kvinder og mænd, skal gå ind af separate indgange og kvinderne skal sidde bagerst i salen, bag et forhæng.

Det fremmer, efter min mening, ikke integration - det befæster en segregration, som vil præge mange ad de unge muslimer, der vokser op i dag og dermed fastholde den kunstige adskillelse og et, for os (i et århundrede) forældet syn på kønnene.
I vores samfund, kan man heldigvis have lige præcis den religiøse overbevisning, eller overbevisning i øvrigt, som man har lyst til - men det er et privat og ikke et offentligt anliggende, som ovennævnte såkaldte integrationstiltag er (altså offentligt og ikke privat)

Hvis der skulle være integrationspotentiale i kønsopdelte svømmehaller, skulle det være med et eksplicit formuleret formål om, at dette bar frem mod en ikke-adskillelse (af kønnene) i offentlige anlæg. Hvis det føles fremmed og ubehageligt for personer, som er vant til denne opdeling og tilsløring af kroppen, kan jeg godt se ideen i at man gradvist vænnede folk til, at det her i landet ikke er grænseoverskridende, umoralsk og måske lettere seksuelt at være iført badetøj, sammen med andre som også er iført badetøj. Dybest set, handler det ikke om badetøj - men om frisætning af individer (herunder kvinder og deres krop)


Jeg er enig.. men jeg er helt ned i et lavpraktisk niveau.
Vi har nogle mennesker som lever under de her forhold, og de går ikke væk med det samme. Jeg ved det lyder modsigende, men jeg ønsker måske at der er plads til at give de mennekser en mulighed, samtidig med at det ikke bør gå ud over andre. Vi skal naturligvis stadig øge integrationen..
Her har vi mulighed for en kontakt, som måske helt ville være væk.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Nordkoster
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. apr 2016, 22:01
Kort karma: 0
Geografisk sted: Göteborg
Likede indlæg: 1

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf Nordkoster » 7. maj 2016, 19:28

dykkersild skrev:
Nordkoster skrev:Det er så trist! Dette er problem vi ikke havde tidligere. For et par år siden, det var dejligt at svømme sammen. Det er trist at man behøver danse under piben, af et mindretals skæve syn på mennesket.

Disse drenge, der pote piger skal porteres fra badehusen, straffes ved den lov som de fleste er enige i.


Kan du ikke prøve at oversætte ovenstående for mig - jeg forstå ikke, hvad det betyder dels at danse under piben samt den sidste sætning, kan jeg slet ikke finde hoved og hale i?


Ok! min danske er stadig ikke så godt. "Det er trist at man behøver danse under piben, af et mindretals skæve syn på mennesket" er måske et udtryk jeg ikke kunne oversætte godt. Det er kedeligt, at vi er nødt til at tilpasse os de regler som en mindertal af mennesker stadfæster. måske er lettere at forstå?

"Disse drenge, der pote piger skal porteres fra badehusen, straffes ved den lov som de fleste er enige i" Disse drenge, der forulempet unge piger. De bør udelukkes fra badehuse og straffes med gældende lovgivning, som flertallet har stemt for.
0
Brugeravatar
Nordkoster
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. apr 2016, 22:01
Kort karma: 0
Geografisk sted: Göteborg
Likede indlæg: 1

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf Nordkoster » 7. maj 2016, 19:56

thomassneum skrev:
paint skrev:
thomassneum skrev:
Nordkoster skrev:Det er så trist! Dette er problem vi ikke havde tidligere. For et par år siden, det var dejligt at svømme sammen. Det er trist at man behøver danse under piben, af et mindretals skæve syn på mennesket.

Måske er det temmelig enkelt. Rigets lovgivninger er baseret på flertallets vilje, som i flere 100 år har udviklet sig til, hvad det er i dag.

Religionsfrihed er blot pa papiret, med håbet om, at alle religioner er venlige. Vi kan ikke have en aztek-religion der praktisere deres menneskeofringer i religiøs-frihedens navn.

Religion skal nok være en privat sag, og rigets love skal følges. Flertallet bør ikke have til at tilpasse sig et mindretal ønske!? Disse drenge, der pote piger skal porteres fra badehusen, straffes ved den lov som de fleste er enige i.


Men vi skal også kunne leve med de udfordringer vi har som samfund. Hvis vi kan tolerer pensionist arrengementer, kvindehappenings, kønsopdeling i omklædning, sovesale osv. - så kan vi også imødekomme et ønske for nogen som ikke får lov til at bade med mænd. Så længe det ikke betyder, at andre må undværer, så er det bare et tilbud, som dækker et behov i samfundet.

Jeg mener vi aktivt skal arbejde for integration, men vi skal også kunne leve og forholde os til de forskellige behov.


Spørgsmålet er så bare, hvor meget integration der er i kønsopdeling, på områder hvor vi som samfund ikke har kønsopdeling? Når det strider mod de individuelle frihedsrettigheder, som vores samfund er bygget op omkring.

Naturligvis, skal vi tage hensyn til forskellige behov og forskelligheder, i det hele taget. Men hér, er der jo tale om et hensyn, som er begrundet i et fundamentalt andet syn på mænd og kvinder, baseret på religiøse forskrifter. Den samme opdeling gør sig gældende ved diverse arrangementer, hvor kvinder og mænd, skal gå ind af separate indgange og kvinderne skal sidde bagerst i salen, bag et forhæng.

Det fremmer, efter min mening, ikke integration - det befæster en segregration, som vil præge mange ad de unge muslimer, der vokser op i dag og dermed fastholde den kunstige adskillelse og et, for os (i et århundrede) forældet syn på kønnene.
I vores samfund, kan man heldigvis have lige præcis den religiøse overbevisning, eller overbevisning i øvrigt, som man har lyst til - men det er et privat og ikke et offentligt anliggende, som ovennævnte såkaldte integrationstiltag er (altså offentligt og ikke privat)

Hvis der skulle være integrationspotentiale i kønsopdelte svømmehaller, skulle det være med et eksplicit formuleret formål om, at dette bar frem mod en ikke-adskillelse (af kønnene) i offentlige anlæg. Hvis det føles fremmed og ubehageligt for personer, som er vant til denne opdeling og tilsløring af kroppen, kan jeg godt se ideen i at man gradvist vænnede folk til, at det her i landet ikke er grænseoverskridende, umoralsk og måske lettere seksuelt at være iført badetøj, sammen med andre som også er iført badetøj. Dybest set, handler det ikke om badetøj - men om frisætning af individer (herunder kvinder og deres krop)


Jeg er enig.. men jeg er helt ned i et lavpraktisk niveau.
Vi har nogle mennesker som lever under de her forhold, og de går ikke væk med det samme. Jeg ved det lyder modsigende, men jeg ønsker måske at der er plads til at give de mennekser en mulighed, samtidig med at det ikke bør gå ud over andre. Vi skal naturligvis stadig øge integrationen..
Her har vi mulighed for en kontakt, som måske helt ville være væk.


Jeg er også positiv till at øge integration, men på et moderat tempo. Men det er ikke en god start, at en gruppe mennesker begynder at forulempe pigerne i en offentlig badehus. Allerede fra start, udsigterne er fattige. Vi behøver få adgang til roden af deres misogyni. Forsøge at få dem til at forstå, at i vores lande er ikke kvinder en ejendom, eller et stykke legetøj for mænd at forlyste sig med. Hvis de kunne forstå dette, ville ikke fælles bade være et problem.

Men hvis det ville være så, at de mener, at deres religion ikke kan reformeres i dette område, så vi ikke kan tage hensyn til deres regler. De kan i så fald bygge deres egne private bade med deres egne penge. Dette er nordiske lande med en anden etisk basis.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"