Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Jørn » 12. apr 2016, 11:12

Min viv og jeg var til Niels Hausgaard koncert i Tivolis Glassal i går.
:fløjt:
Det var, som forventet, G*O*D*T ...

Der blev bl.a sunget en sang om de eksklusive Restaurerer, der kommer i Michelin Guiden. Og får 3 ***.


Har du været på Noma eller et tilsvarende, eksklusivt sted ?
:blomst:
Hvordan var oplevelsen ?

P.S - Jeg fandt to stavefejl - Selve oplægget er det samme. "Michelin" og "Noma" er rettet. Til det rigtige ...
Senest rettet af Jørn 12. apr 2016, 11:20, rettet i alt 2 gange.
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Hunkat » 12. apr 2016, 11:16

Ja det har jeg og jeg må bare sige, der er altså en grund til at 3 stjerner har forklaringen "er en rejse værd i sig selv". Det er sindsyg lækker mad og jeg ville gøre det hver dag hvis ikke min bankrådgiver ville lægge mig i benlås ret hurtigt.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Akehurst2 » 12. apr 2016, 11:21

Ja, det har jeg - en hel del 1-stjernede, et par med 2 og en enkelt gang 3 stjerner, herhjemme og i udlandet.

Det har altid været pengene værd og virkelig gode oplevelser. Ville som Hunkatten gøre det hele tiden, hvis jeg havde tid, råd og ikke ville blive tromletyk af al den mad og vin.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Bimmerdyret » 12. apr 2016, 11:21

Ja flere gange og slæbt ungerne med.
Spiser derudover ikke særlig meget ude.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Wizzze » 12. apr 2016, 11:37

Jeg har spist på rigtig mange eksklusive restauranter, både dem med 1-2-3 stjerner, og dem som er så eksklusive at de slet ikke dyrker stjernerne. De fleste gange har det været store oplevelser, både maden og atmosfæren / stemningen omkring serveringen.

Jeg plejer at sammenligne et restaurantbesøg i den dyrere ende, med at gå til koncert eller i teatret, det er oplevelser for sanserne og koster nogenlunde det samme.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf dykkersild » 12. apr 2016, 11:42

Ja - både i Danmark og udlandet - både 1, 2 og 3 stjerners restauranter. Jeg skal kæmpe en kamp for at overtale manden men det lykkes ok ofte og har heldigvis også været afsted på nogle rigtig fine restauranter via mit job.

Ligesom Wizze så ved jeg godt, at det er en udskrivning men sådan er det med goder her i livet og jeg elsker at finde gode spisesteder. Så er der helt sikkert andre steder, hvor jeg ikke bruge mange penge. F.eks. bor vi virkelig billigt og har ikke børn så der spares der jo i sagens natur mange penge.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. apr 2016, 11:50

Ja, det har jeg i udlandet. Og da også i Danmark; de har dog ikke haft Michelinstjerner.

Det har været rigtig gode oplevelser, som jeg ofte mindes med glæde, og jeg er ret enig i Wizzzes definition på, hvad man får for pengene, men det er nu ikke noget, som jeg har en særskilt interesse for eller følger med i.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf girl_beat » 12. apr 2016, 11:51

Wizzze skrev:Jeg har spist på rigtig mange eksklusive restauranter, både dem med 1-2-3 stjerner, og dem som er så eksklusive at de slet ikke dyrker stjernerne. De fleste gange har det været store oplevelser, både maden og atmosfæren / stemningen omkring serveringen.

Jeg plejer at sammenligne et restaurantbesøg i den dyrere ende, med at gå til koncert eller i teatret, det er oplevelser for sanserne og koster nogenlunde det samme.

Amen!

(jeg er bare for nærig til at gøre det lige så tit som Wizzze...) :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Wizzze » 12. apr 2016, 13:05

Lemonella skrev:Jeg har været på virkelig dyre restauranter i udlandet. Det er godt nok længe siden, men var jeg rig, gjorde jeg nok lidt oftere.

Jeg var på en såkaldt "pamper-tur" betalt af firmaet AEG. Det var da Post Danmark for mange år siden skulle have nogen nye sorteringsmaskiner og AEG havde sådanne maskiner installeret i Irland og Belgien. Jeg var med som repræsentant for postarbejdernes fagforening.
Vi boede på luksus-hoteller og spiste på de fineste restauranter og hold nu op jeg nød det.


Så bestikkelse af en embedsdame i funktion ? ;)
0
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf JoyNips » 12. apr 2016, 13:16

Ja. Jeg synes at det er pengene værd. Det er ikke bare mad med formålet at blive ernæret, det er hele oplevelsen.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 12. apr 2016, 14:10

Jørn skrev:Har du været på Noma eller et tilsvarende, eksklusivt sted ?


Nej. Ikke på grund af prisen, men jeg gider simpelthen ikke michelin-mad. Jeg ville uden tøven hellere bruge 1.600 kroner i en pølsevogn end på Noma.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf TomKah » 12. apr 2016, 15:13

Jeg har heller ikke prøvet Michelin. Har engang prøvet bib gourmand men det interesserede mig faktisk ikke. Den slags mad som jeg elsker kommer ikke i Michelin.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Myresluger » 12. apr 2016, 16:04

Jeg har været på nogen stykker - alle gennem mit job. Jeg synes Kiin-Kiin var rigtig lækkert. Derimod vil jeg sige at noma var en oplevelse - men bestemt ikke en god middag. Jeg værdsætter slet ikke den slags mad nok til at ville bruge mine egne penge på det. Første gang jeg var på en restaurant med Michelin stjerner var i Paris og jeg var meget skuffet. Forretten var fantastisk - hovedret og dessert var jævnt triste. Vi havde de to dage før spist på gourmand restauranter og det må jeg indrømme var langt mere min smag.
0
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Sjg » 12. apr 2016, 19:20

Angelina skrev:
Culpøs skrev:Nej har aldrig være på "eksklusive" restauranter. Jeg er simpelthen for nærig til at give 3000,- for et dusin små retter, som akkurat mætter.

Så hellere et gavekort til Justeat på 3000,-


Hvordan ved du det ikke mætter hvis ikke du har prøvet det? Jeg har aldrig gået sulten fra en mange-retters middag... sidst jeg var på michelin restaurant måtte jeg nær opgive at komme igennem desserten....

Enig. :)

Der er en del - dog typisk folk, som aldrig selv har spist på en Michelin-anbefalet restaurant - der af en eller anden årsag har fået bildt sig selv ind, at man ikke bliver mæt af serveringerne, og det passer simpelthen ikke.

Jeg selv bliver typisk så mæt, at jeg nærmest kunne trilles hjem, og min kæreste, der ellers har en særdeles sund appetit, kan også tit have svært ved at finde plads til desserterne.

Derudover er det slet ikke alle Michelin-stjernede restauranter, der serverer "et dusin små retter". I påsken spiste vi på den to-stjernede Dinner by Heston i London, hvor menuen er a la carte, og hvor vi til hovedret fik en fantastisk bøf med triple cooked fries til. Michelin-mad findes i alle afskygninger. :)
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21829

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Purple Haze » 12. apr 2016, 19:37

Har dyrket det lidt, dengang jeg var "rig".
Når jeg bliver rig igen, så vil jeg helt sikkert gerne gøre det igen.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"