Må jobsøgende være politisk aktive?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Må jobsøgende være politisk aktive?

Indlægaf decibell » 3. apr 2016, 10:32

Måske er den pågældende person netop sådan, som DSC beskriver, og så forstår jeg ganske udmærket jobkonsulentens bekymring. Der var vist noget med at være et kendt ansigt i byen, og det kan sagtens være på det niveau med Facebook og hele maskineriet, for der skal alligevel en del til for at blive et kendt ansigt. Det kræver, at man bliver set, hørt og læst ofte. Jeg kunne også godt tænke mig mere info omkring, hvad der skulle være blevet sagt, for det virker ret ensidigt og propagandaagtigt lige nu.

Min holdning er ellers, at hvis man kan fungere på normalt niveau - uden at VÆRE sin politiske holdning 24/7 - så kan jeg ikke se noget problem i, at jobsøgende er politisk aktive.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Må jobsøgende være politisk aktive?

Indlægaf Modesty Blame » 4. apr 2016, 06:22

Og hvis nu man bliver valgt ind i folketinget - så mister arbejdsgiveren en medarbejder.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Må jobsøgende være politisk aktive?

Indlægaf icelady » 4. apr 2016, 07:52

Guldlok skrev:Ej okay, kan vi ikke lige lade være med at sammenligne politisk aktivitet med at have tatoveret hagekors eller på anden måde udvise mere ekstreme holdninger?

Selvfølgelig må man være politisk aktiv og jobsøgende.


Man må formode, at synligt tatoverede hagekors kan være en lige så reel grund til at arbejdsgivere takker nej.

Lige så vel som ekstreme holdninger kan være grund til arbejdsgivere siger nej.

Så i trådens emne (Hvad må jobkonsulenter blande sig i) er de 2 ting jo lige så reelle som det at være politisk aktiv; nemlig at de kan være en hindring/besværliggørelse for at få job.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Må jobsøgende være politisk aktive?

Indlægaf thomassneum » 4. apr 2016, 08:00

Naturligvis må man være politisk aktiv.
Hvis du er blevet rådgivet omkring din aktivitet, så ser jeg ikke det store problem. Men.. de kan/må ikke lægge vægt på om det evt. skal have indflydelse på din overførelse osv..
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Må jobsøgende være politisk aktive?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 4. apr 2016, 10:10

Guldlok skrev:Lad mig omformulere;
Jeg synes ikke jobcenteret skal blande sig i, hvorvidt jobsøgende er politisk aktive.


Men nu er jeg nok også farvet af mine oplevelser med pågældende jobcenter og følelsen af, at jeg som arbejdsløs mest bare var til gene for dem. (Så kunne de jo så overveje, om de selv havde job, hvis der ikke fandtes arbejdsløse).


Det havde de. Ligesom brandfolk stadig har et job, selvom der ikke er brande og soldater har et job selvom der er fred.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Må jobsøgende være politisk aktive?

Indlægaf A 7 » 5. apr 2016, 06:59

Guldlok skrev:Lad mig omformulere;
Jeg synes ikke jobcenteret skal blande sig i, hvorvidt jobsøgende er politisk aktive.


Men nu er jeg nok også farvet af mine oplevelser med pågældende jobcenter og følelsen af, at jeg som arbejdsløs mest bare var til gene for dem. (Så kunne de jo så overveje, om de selv havde job, hvis der ikke fandtes arbejdsløse).


Det må de vel nødvendigvis have, hvis der ikke findes arbejdsløse.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Må jobsøgende være politisk aktive?

Indlægaf thomassneum » 5. apr 2016, 07:04

A 7 skrev:
Guldlok skrev:Lad mig omformulere;
Jeg synes ikke jobcenteret skal blande sig i, hvorvidt jobsøgende er politisk aktive.


Men nu er jeg nok også farvet af mine oplevelser med pågældende jobcenter og følelsen af, at jeg som arbejdsløs mest bare var til gene for dem. (Så kunne de jo så overveje, om de selv havde job, hvis der ikke fandtes arbejdsløse).


Det må de vel nødvendigvis have, hvis der ikke findes arbejdsløse.


Nu er jeg ræverød, men jobcentrer ser jeg ikke som noget skabt fra himlen. (Har været i det)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Må jobsøgende være politisk aktive?

Indlægaf vibbsen » 7. apr 2016, 19:50

Selvfølgelig må man da være politisk aktiv og jobsøgende.

Men man bør måske nok overveje hvad det er for nogle signaler ens politiske aktiviteter sender til potentielle arbejdsgivere.

Jeg har jo en dunkel fortid i lokalpolitik for en lokal liste hvor vi blandt de aktive medlemmer havde adskillige som var ledige og jobsøgende. Og set i bakspejlet, så tænker jeg at deres "ageren" måske var lidt af en hemsko i forhold til at få et job. Især var der en som var et værre råve-øre og som - fordi han virkelig brændte for bl.a. arbejdsmarkedsvilkår - kom til at fremstå virke konfronterende og også tit ret ubehagelig. Meget af det han sagde var sådan set rigtigt. Men som potentiel arbejdsgiver kunne jeg godt blive lidt skræmt af hans fremtræden.....Og jeg ville nok betænker mig for at ansætte ham i min virksomhed....Ene og alene på baggrund af hvad jeg havde set af ham fra hans politiske virke.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Må jobsøgende være politisk aktive?

Indlægaf landsbytossen » 7. apr 2016, 20:45

Dem med arbejde risikerer at blive arbejdsløse. Må de så være politisk aktive ?
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"