Bruxelles lige nu

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Bruxelles lige nu

Indlægaf fisken80 » 22. mar 2016, 08:30

http://www.dr.dk/nyheder/udland/eksplos ... -bruxelles

Jeg kan ikke lade være med at koble det til, at de fangede Abdeslam forleden. Er det hævn? Var det planlagt, at det skulle ske, hvis/når han blev taget?

Uanset hvad, så synes jeg godt nok den sidste tid har været voldsom.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf kidkomb » 22. mar 2016, 08:33

Der har lige været en eksplosion i metroen i Bruxelles også :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf icelady » 22. mar 2016, 08:35

Ligesom Fisken fik jeg også umiddelbart den tanke, at det skulle være hævn. :(

Håber så inderligt, det ikke er endnu en terroraktion udført af rabiate muslimer; orker næsten ikke den polemik, der kommer ud af det.


Men logisk set er det nok deværre terror.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf Mi55y » 22. mar 2016, 08:35

Jeg synes også, at det bliver ret uhyggeligt efterhånden. Man kan jo ikke vide sig sikker nogle steder. Jeg rejste en del med mit gamle arbejde, og har været i den lufthavn mange gange, så jeg er efterhånden ret glad for, at jeg ikke rejser i mit nye job. På den anden side er man nok nødt til at tænke om risikoen for terror, som man tænker om risikoen for trafikuheld - tilstede men usandsynlig. For ellers kan man jo ikke forlade sit hjem.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf Slettet bruger » 22. mar 2016, 08:35

Hypotese: De fyrer hele deres krudtlager af improviseret, fordi politiet er i hælene på dem.
3
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf fisken80 » 22. mar 2016, 08:37

Det der også er vildt skræmmende er jo, at de har et pænt højt terror-beredskab i Bruxelles lige for tiden. Og har haft det længe. Og alligevel sker det (hvis det altså er terror, men det er det jo desværre nok).
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf fisken80 » 22. mar 2016, 08:38

eks-Maupassant skrev:Hypotese: De fyrer hele deres krudtlager af improviseret, fordi politiet er i hælene på dem.


Det er ikke umuligt, at du har ret. Det ville også forklare, hvorfor det sker selvom om beredskabet er så højt som det er.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf icelady » 22. mar 2016, 08:39

"Alle metrostationer i Bruxelles lukkes ned, oplyser belgiske transportmyndigheder ifølge Reuters. Det sker som konsekvens af, at der har været to eksplosioner i Bruxelles' lufthavn samt i en metrostation tæt ved EU-institutioner."
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf icelady » 22. mar 2016, 08:44

eks-Maupassant skrev:Hypotese: De fyrer hele deres krudtlager af improviseret, fordi politiet er i hælene på dem.


Nu må du (og andre) gerne grine og tænke "Hold nu kæft med de dumme spørgsmål. Ice." :genert:

Men jeg undrer mig over, at div lande har et efter sigende stort beredskab og efterretningsvæsen og alligevel ser vi disse ting gang på gang. Hvad nytte gør det efterretningsvæsen så?

Med mindre de forhindrer en del, men at der ikke informeres om det?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf Wizzze » 22. mar 2016, 08:45

BBC har en ok live opdatering (advarsel der er også grimme billeder)

http://www.bbc.com/news/live/world-europe-35869266
1
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf Slettet bruger » 22. mar 2016, 08:51

icelady skrev:
eks-Maupassant skrev:Hypotese: De fyrer hele deres krudtlager af improviseret, fordi politiet er i hælene på dem.


Nu må du (og andre) gerne grine og tænke "Hold nu kæft med de dumme spørgsmål. Ice." :genert:

Men jeg undrer mig over, at div lande har et efter sigende stort beredskab og efterretningsvæsen og alligevel ser vi disse ting gang på gang. Hvad nytte gør det efterretningsvæsen så?

Med mindre de forhindrer en del, men at der ikke informeres om det?


De stopper angreb hele tiden, og rapporterer også om dem, men medierne gider ikke rigtigt snakke om de forhindrede angreb, så nyheden dør hurtigt ud. I Frankrig forhindrede de 11 terrorangreb af Bataclan-typen i 2015 iflg. indenrigsministeren.

http://www.liberation.fr/france/2016/01 ... ce_1428678
3
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf Lurende Peber » 22. mar 2016, 08:52

icelady skrev:...
Men jeg undrer mig over, at div lande har et efter sigende stort beredskab og efterretningsvæsen og alligevel ser vi disse ting gang på gang. Hvad nytte gør det efterretningsvæsen så?

Med mindre de forhindrer en del, men at der ikke informeres om det?

Netop. Noget bliver stoppet men som IRA udtalte efter et attentat mod Dronningen blev forpurret: "Ja I var heldige denne gang. Men I skal være heldige hver gang. Vi skal bare være heldige 1 gang."
Jeg tror så at netop Bruxelles har et desværre vel udbygget parallel samfund. Også siden Paris angrebet ser ud til at være planlagt der og ikke i Paris.
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. mar 2016, 08:54

icelady skrev:
eks-Maupassant skrev:Hypotese: De fyrer hele deres krudtlager af improviseret, fordi politiet er i hælene på dem.


Nu må du (og andre) gerne grine og tænke "Hold nu kæft med de dumme spørgsmål. Ice." :genert:

Men jeg undrer mig over, at div lande har et efter sigende stort beredskab og efterretningsvæsen og alligevel ser vi disse ting gang på gang. Hvad nytte gør det efterretningsvæsen så?

Med mindre de forhindrer en del, men at der ikke informeres om det?


De afværger stadig ting, som vi ikke får kendskab til, fordi bagmændene netop bliver stoppet i tide.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf Wizzze » 22. mar 2016, 08:54

icelady skrev:
eks-Maupassant skrev:Hypotese: De fyrer hele deres krudtlager af improviseret, fordi politiet er i hælene på dem.


Nu må du (og andre) gerne grine og tænke "Hold nu kæft med de dumme spørgsmål. Ice." :genert:

Men jeg undrer mig over, at div lande har et efter sigende stort beredskab og efterretningsvæsen og alligevel ser vi disse ting gang på gang. Hvad nytte gør det efterretningsvæsen så?

Med mindre de forhindrer en del, men at der ikke informeres om det?


Efterretningstjenesterne kan have 100 succeser, og det er alligevel den en "fejl" man hører om.

Intet system er 100% sikkert, og vi ved jo fra jagten på terroristen fra Paris, at der findes lukkede samfund i Belgien, hvor de her mørkemænd kan komme og gå, og den slags samfund er utroligt svære at infiltrere og overvåge.
1
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bruxelles lige nu

Indlægaf Slettet bruger » 22. mar 2016, 08:58

Museerne er også lukket nu i Bruxelles.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"