Ny verdenskrig, er den igang!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1195

Re: Ny verdenskrig, er den igang!

Indlægaf Moe » 3. apr 2024, 11:50

Torn skrev:Jeg ville godt nok være bekymret, hvis jeg boede i Taiwan. Weekendavisen skriver i dag om at Kinas militær har bygget en øvelsesbase, der er en tro kopi af Taipei.

Kina truer Taiwan og er efter egen udsagn klar til krig i 2027. Rusland er i krig i Ukraine, Iran med Israel, og Nordkorea har stoppet al samarbejde og handel med Sydkorea, og planlægger muligvis også krig.

Det er mig en gåde, at folk ikke ser en sammenhæng. De krige skal ikke ses i isolation, men som et samlende hele, men måske er det for meget at kapere at verden endnu engang ser ud til at være på vej til en verdenskrig. Og denne gang mellem atommagter.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
serious
Indlæg: 13
Tilmeldt: 12. dec 2023, 21:06
Kort karma: -1
Likede indlæg: 2

Re: Ny verdenskrig, er den igang!

Indlægaf serious » 21. apr 2024, 08:52

gad vide om Moe er dansk, han skriver i hvert fald et noget dårligt dansk, men det kan selvfølgelig skyldes ordblindhed,
det er muligt at det ikke har betydning for dig hvorvidt krigen er et USA projekt, men det kræver selvfølgelig at du mener at USA har nogen ret til at blande sig i andre landes indre anliggender,
fremprovokere ultrahøjre-regeringer for at fjerne mere fornuftige folkevalgte ledere og selv indsætte en leder fra helvede, blot for at få skabt en krig mod Rusland, og det er jo ikke en konspirationsteori at USA starter mange krige det har historien siden ww2 bevist, og hver gang er krigen legitimeret med løgne og sygelige ideer om at USA kan bestemme over andre lande,
det er særligt tydeligt i dag hvor USA forlanger! at NATO-lande skal opruste, og hvor man har lagt pres på neutrale lande og "tvunget" dem til at blive medlemmer af NATO, og nej det har du ikke hørt om for det er sket bag meget lukkede døre,
du er dybt naiv hvis du tror at nato-medlemsskab er befolkningernes ønske, de er IKKE blevet spurgt,

og til din stupide ide om at jeg ikke er 100% dansk kan jeg kun sige at du også på det punkt tager totalt fejl, men du virker som om din loyalitet mest er placeret i USA, men det er ikke så sært som det lyder,
for vi har i mange årtier været påvirket af USAs propaganda, faktisk i en grad som meget få er i stand til at fatte, og du er så et produkt af al den misinformation, du identificerer dig jo også ligefrem med en amerikansk tegneseriefigur.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"