Israel og Mellemøsten

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1011

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Dane » 17. mar 2024, 11:21

fisken80 skrev:
Dane skrev:
fisken80 skrev:
Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:Det er godt nok skræmmende og endnu mere skræmmende at venstreorienterede i den vestlige verden omfavner denne syge religion :gruble:


Jeg ville sige en religion hvor en tradition er at skære en del at tissemanden er syg, pervers og ulækker


Ja i den retning er jøder og muslimer lige perverse, men går vi så videre til omskæring af piger render muslimerne med den samlede førsteplads som de mest syge, perverse og ulækre ;)


Der er ingen arabiske muslimer, der omskærer piger, det er et afrikansk fænomen, det bunder i oprindelig kultur og ikke i islam. Hvis man læser teksterne fra islam er der ingen, der kræver kvindelig omskæring.


Ikke helt korrekt, men alene i forhold til jøder og muslimer er det primært afrikanske og ml.østlige muslimer der omskærer kvinder uagtet det også finder sted blandt nogle grupper i et par Sydamerikanske lande.

“ I hvilke lande bliver kvindelig omskæring praktiseret?
FGM praktiseres primært i 30 lande i Afrika og Mellemøsten. Det praktiseres også i nogle lande i Asien og Latinamerika blandt lokalsamfund, der kommer fra disse regioner.”
https://www.europarl.europa.eu/topics/d ... ekvenserne

https://unric.org/da/sig-nej-til-skaering/


Der bor ikke kun muslimer i de arabiske lande. Men selv hvis enkelte mellemøstlige muslimer omskærer piger, så er det stadig ikke korrekt når du påstår, at det er en muslimsk skik. Det er det ikke og det er ikke funderet i tekster.


Lagde du mærke til at jeg skrev: “i forhold til jøder” tager muslimer førstepladsen hvad kvindelig omskæring angår ?
1
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
K.toldam
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1780

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf K.toldam » 17. mar 2024, 12:48

Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:Det er godt nok skræmmende og endnu mere skræmmende at venstreorienterede i den vestlige verden omfavner denne syge religion :gruble:


Jeg ville sige en religion hvor en tradition er at skære en del at tissemanden er syg, pervers og ulækker


Ja i den retning er jøder og muslimer lige perverse, men går vi så videre


Det gør vi ikke…
før vi har fået denne perversitet forbudt


Hvorfor forkorter du mit svar inden du besvarer det :gruble:
Dårlig stil at redigere i andres indlæg :naughty:


Jeg syntes da tydeligt jeg forklarer i mit svar hvorfor jeg forkorter det.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1011

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Dane » 17. mar 2024, 17:53

K.toldam skrev:
Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:Det er godt nok skræmmende og endnu mere skræmmende at venstreorienterede i den vestlige verden omfavner denne syge religion :gruble:


Jeg ville sige en religion hvor en tradition er at skære en del at tissemanden er syg, pervers og ulækker


Ja i den retning er jøder og muslimer lige perverse, men går vi så videre


Det gør vi ikke…
før vi har fået denne perversitet forbudt


Hvorfor forkorter du mit svar inden du besvarer det :gruble:
Dårlig stil at redigere i andres indlæg :naughty:


Jeg syntes da tydeligt jeg forklarer i mit svar hvorfor jeg forkorter det.


Vrøvl, du forklarer netop ingenting !
At redigere andres indlæg ødelægger konteksten fuldstændig og forestil dig resultatet hvis alle gjorde det samme :panik:
Stop det fis der ganske givet også strider med debattens regler !
1
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
K.toldam
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1780

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf K.toldam » 17. mar 2024, 19:15

Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:Det er godt nok skræmmende og endnu mere skræmmende at venstreorienterede i den vestlige verden omfavner denne syge religion :gruble:


Jeg ville sige en religion hvor en tradition er at skære en del at tissemanden er syg, pervers og ulækker


Ja i den retning er jøder og muslimer lige perverse, men går vi så videre


Det gør vi ikke…
før vi har fået denne perversitet forbudt


Hvorfor forkorter du mit svar inden du besvarer det :gruble:
Dårlig stil at redigere i andres indlæg :naughty:


Jeg syntes da tydeligt jeg forklarer i mit svar hvorfor jeg forkorter det.


Vrøvl, du forklarer netop ingenting !
At redigere andres indlæg ødelægger konteksten fuldstændig


jeg syntes eller jeg lod det vigtige stå tilbage, netop det med at jøder og muslimer er lige perverse
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 18. mar 2024, 07:09

Petrix skrev:At udslettelsen af Hamas er et legitimt målt tror jeg ikke helt vildt mange er uenige i.


Det tror jeg faktisk ikke, du har ret i. Dem, som siger, der er simpelthen for mange døde, siger det, fordi de tillægger Israel ansvaret for dem, som dør på grund af Hamas, victim blaming, for det hedder det i vore dage. Det er udtryk for, at man reelt, omend ikke officielt, støtter Hamas og deres overlevelse og dermed deres aktiviteter.

Petrix skrev:Problemet er at der simpelthen er for mange døde og at nødhjælp er fuldstændigt blevet blokeret af Israel.

Gør de det!
Israel tillader nødhjælp fra land, vand og fra luften, men de vil gerne sikre sig imod, at der er våben med, og at det falder i de forkerte hænder, da det ellers vil forlænge krigen og øge antallet af civile følgetab, såvel som soldater.

Udover at det ikke er ulovligt, så er det sådan set også ret klogt at gøre.

Man kan dog godt argumentere for, at Hamas får, hvad de skal bruge, uanset hvad, fordi de stjæler det fra de civile, og dermed holder dem som gidsler, og at give efter for det er at spille bolden over i Hamas' side. Så kan man argumentere for, om det er mere hensigtsmæssigt at lade nødhjælpen komme uhindret ind, men hvad så med indsmugling af våben, uden inspektion (hvilket er det, som forsinker nødhjælpen, hvilket er det, som Hamas' propaganda kalder at holde nødhjælp tilbage), så vil krigen fortsætte og koste flere liv og materiel skade?

Petrix skrev:Det er uudholdeligt og trist at se på.
Som jeg ser det, er Israel igang med at grave deres egen grav, for støtten er ikke uendelig.


Det er uudholdeligt og trist at se på, 2 millioner civile holde som gidsler af Hamas, fordi de bruges som propaganda våben imod Israel, for at undergrave støtten til Israel, hvilket lykkedes, med dem som mangler omtanke, eller som i forvejen tror på det islamiske narrativ (læs venstreorienterede og muslimer, også ikke islamister).
1
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 18. mar 2024, 07:12

K.toldam skrev:
abcd skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:
Petrix skrev:Er vi ikke efterhånden kommet til et punkt, hvor der er enighed om at Israel er gået over stregen? For mange nok langt over stregen?
Er vi ikke ved at være der, hvor Israel faktisk er ved at sætte tilliden overstyr blandt deres allierede?


Jeg tror du underdriver hvor stor betydning udslettelsen af Hamas også betyder for resten af den frie verden. At udslette en islamistisk terrorgruppe har en kæmpe signalværdi overfor specielt den muslimske verden hvorfra næsten al terror udspringer.


Det vil ikke hjælpe noget, fordi israel vil fortsætte deres 75 årige besættelse, og defor vil der komme endnu en modstands gruppe men denne gang er de både sure over besættelsen og massedræbene


Selv hvis det var sandt, kan man sammenligne med Anden Verdenskrig hvor der blev dræbt millioner af jøder. Mig bekendt organiserede jøderne sig ikke i terroristgrupper der på brutal vis voldtog og dræbte tyskere.

Man kan ikke tørre der her af på Israel. Hamas' handlinger og politik er Hamas' ansvar.


måske jøderne ville have hvis krigen havde været 70 år længerer.

Jeg tørrer israels handlinger at på israel.

Toldam forsøger at tørre alt af på Israel, fordi de har den frækhed at leve og eksistere.

Den slags racisme og ikke blot antizionisme, men også antisemitisme, fordi han bare ikke kan lide jøder (eller muslimer for den sags skyld), er en ynk at se på.
1
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Israel og Mellemøsten,

Indlægaf Moe » 18. mar 2024, 07:44

Ubiquitous skrev:
Moe skrev:
Ubiquitous skrev:
Dane skrev: Emiraterne er vist ikke helt fine i kanten alligevel ;)

https://danwatch.dk/perspektiv/ny-rappo ... n-i-dubai/

Hvad bombning af civile angår holder Emiraterne sig bestemt heller ikke tilbage !

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... eskehandel

Ovenstående er nok ikke beskrevet i Dubai’s turistbrochure gætter jeg på :D


Det er bestemt en diskussion værd, og jeg har aldrig påstået, at der ikke er problemer i Emiraterne. Jeg kender selvfølgelig til problematikkerne og til lovgivningen i landet i detaljer og har også læst den rapport, som ovenstående henviser til. Det har du næppe.

Det er dog ikke er en særlig interessant diskussion at tage med folk, der allerede lader til at mene, at muslimer er en slags undermennesker og at alle muslimer er ens.

Man er utrolig dygtig til at pege fingre i Danmark omkring behandling af migrantarbejdere i resten af verden uden at forholde sig til, at disse arbejdere er uønskede i Europa. Man tænker heller ikke over, hvem der laver ens tøj eller producerer ens smartphones, eller hvordan illegale arbejdere behandles i Europa i øvrigt.

De forhold, der beskrives i rapporten er ulovlige i forhold til lokal lov og man har som arbejder mulighed for både at klage og at få fri proces. Ofte er der dog tale om dårligt uddannede migranter, der ikke kender deres rettigheder og ikke tør kontakte myndighederne. Det ligner på nogle måder problematikkerne med illegale migrantarbejdere i Europa og USA, bortset fra, at man som illegal har langt færre rettigheder.

Jeg synes bestemt, at man skal tage kritikken alvorligt, og det er også mit indtryk, at det går i den rigtige retning, men det tager tid.

Modsat kan man i denne tråd se, at kritik fra WHO, Læger uden Grænser, Røde Kors og andre hjælpeorganisationer enten bliver ignoreret eller affærdiget som antisemitisme. Man skulle for eksempel umiddelbart tro, at der ville være generel kritik af, at Israel holder nødhjælp tilbage i en grad, der fører til, at børn dør af sult i Gaza, men det er bestemt ikke tilfældet. Tværtimod.

Eftersom vi ikke ved hvad der bliver holdt tilbage og hvorfor, så er det jo ikke muligt at sige noget fornuftig om det.

Der er dokumenterede grunde til at tager hjælpeorganisationernes neutralitet i tvivl, hvilket er det som jeg gør. Jeg anser dem ikke som neutrale aktører, og derfor stole jeg ikke på deres udmeldinger når de er har politisk karakter. Havde de holdt sig neutrale i fortiden, så have jeg stolet på deres udmeldinger i nutiden, men det har de ødelagt, ved politik stillingtagen og ved at drive propagandavirksomhed i deres arbejde - bla. ved at have en stor antal Hamas medlemmer som ansatte og hvad at samarbejde med Hamas, bla. om hvad det må siges til medierne.


Men det er jo igen den samme mekanisme med at skære alle over en kam. Israel har påstået, at 12 ud af 30000 ansatte i UNRWA har deltaget i krigshandlinger. Det blev der øjeblikkeligt reageret på fra UNRWAs side. Der er stadig en undersøgelse i gang, som der ikke er kommet nogen konklusion ud af, så lige nu har vi kun Israels ord for, at der er tale om et generelt problem.

Du tager så Israels påstande om UNRWA for gode varer og benytter lejligheden til at ignorere alle de andre hjælpeorganisationer også.

Er 12 ud af 30000 en stor del?

Det er absurde er så, at du altid stoler på, hvad der bliver sagt fra Israels side på trods af, at de pr. definition ikke er neutrale aktører.

Jeg tror bare ikke på, i modsætning til dig, at Israelerne er racister som forsøger at begå folkedrab.


OK. Men du tror, at alle der kritiserer Israel er antisemitter. Got it.

Der er simpelthen ingen undskyldning for at blokere nødhjælp til civile. Israel bruger som sult som et våben. Det er en krigsforbrydelse.

Du har ret i, at det, at en alt for stor del af UNRWA har støttet Hamas direkte, men også indirekte ved et meget tæt samarbejde, har de facto ødelagt organisationens tillid blandt ordentlige mennesker, derfor vil UNRWA blive afskaffet, og FN's almindelige nødhjælpsorganisation vil overtage den islamisk inficerede udgave, som afskaffes.

Det er ærgerligt, at de få ødelægger det for de mange, men er det ikke altid sådan?
Både blandt palæstinensere og israelere, så er det de få, som ødelægger det for de mange. Hvor mange bosættere er det ud af Israels små 12 millioner indbyggere, ret få, og de er ødelæggende for Israel, nemlig fordi bosættelserne er ulovlige, men også fordi de opfører sig helt urimeligt. De stjæler land og huse, med våben, og myndighederne i Israel gør intet for at forhindre disse ulovligheder - dermed bliver det statsstøttet, og det er ikke et demokrati værdigt.

Det er desværre altid de få, som ødelægger det for de mange.

Problemerne med UNRWA har været kendt i mange, mange år, og der er kommet rapport efter rapport, og det handler ikke kun om dem, som har deltaget i terrorhandlinger, men også om at ansatte bare er medlemmer af Hamas, eller støtter racisme og jødeudryddelse, på sociale medier og i deres fritid. Det harmonerer ikke med ansættelse i FN, og næsten alle ansatte i UNRWA, og alle i selve Gaza, er tvunget til at støtte Hamas, for at kunne virke - takket være Hamas' afpresningspolitik og at de skal godkende alle de ansatte, som kommer.

Det er langt mere end 12 ud af 30.000, det er nok nærmere reglen end undtagelsen, eftersom alle dem i Gaza, samt den politik, som føres fra toppen af, afspejler det, som Hamas dikterer. Dermed, fra top til tå, er problemet så udbredt, at hvis jeg siger, mere end 10.000 af de 30.000 er medskyldige i et eller andet omfang, så er det ikke et urealistisk gæt.

Vi har pt. kun Israels ord, fordi alle, inkl. USA og Europa, har ignoreret de rapporter, som er kommet igennem mange, mange år. Kun nu, i total krig, begynder man at lytte. Det er ikke rettidig omhu, og derfor står Israel som sædvanlig alene, når det gælder den politiske side.

De andre hjælpeorganisationer har det samme problem, nemlig, at dem på jorden i Gaza, skal støtte Hamas, ellers får de ikke adgang og kan virke. Herudover, er der problemet med, at de udelukkende tager hensyn til de civile ofre, uden at binde det samme med Hamas, kun Israel, igen, ellers vil Hamas ikke have noget med dem at gøre.
På den måde, bliver de politisk aktive, og mister deres neutralitet.

Jeg stoler mere på Israel, velvidende at de lyver, men i mindre omfang end den propaganda, som har til formål at udslette Israel, ved at fjerne al støtte og sikre, at Israel holder sig tilbage og lader Hamas og co. overleve, så de kan fortsætte ugerningerne.

Sat over for de to, så vælger jeg, ikke blindt, men klart side, og det er for Israel og imod anti-zionismen i alle sine afskygninger.

Det er ikke korrekt, at jeg ikke godt ved, at der er folk, som ikke er antisemitter. Der er også medløbere og godtroende fjolser, samt anti-zionister iblandt den gruppe. Det er en broget skare, fra det yderste højre til det yderste venstre, iblandet islams antijødiske tro.

Jo, der er gode grunde til at blokere nødhjælp til civile, så længe at de undersøger det for indsmugling og skal sikre sig imod, at det falder i Hamas hænder.

Hamas bruger sult som et våben, og du kan tilføje det til listen med krigsforbrydelser, de begår. Israel derimod, har lovmæssig ret til at gennemgå nødhjælp og at sørge for, at den ikke falder i de forkerte hænder, det er ikke ulovligt, og det er nødvendigt.

Men som sagt, jeg tror, at Hamas får, hvad de skal bruge alligevel, så derfor kunne det godt give mening at lade al nødhjælp, som er undersøgt for våben, komme ind, uanset hvor meget Hamas tager til sig selv, fordi de får, hvad de skal bruge alligevel. Så afsløres det også, at det er Hamas, som udsulter deres egne civile, som et propagandavåben, og dermed begår også denne krigsforbrydelse.
Men det mangler vi at se.
1
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 18. mar 2024, 07:46

K.toldam skrev:
deliciouscookie skrev:
K.toldam skrev:
abcd skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:
Petrix skrev:Er vi ikke efterhånden kommet til et punkt, hvor der er enighed om at Israel er gået over stregen? For mange nok langt over stregen?
Er vi ikke ved at være der, hvor Israel faktisk er ved at sætte tilliden overstyr blandt deres allierede?


Jeg tror du underdriver hvor stor betydning udslettelsen af Hamas også betyder for resten af den frie verden. At udslette en islamistisk terrorgruppe har en kæmpe signalværdi overfor specielt den muslimske verden hvorfra næsten al terror udspringer.


Det vil ikke hjælpe noget, fordi israel vil fortsætte deres 75 årige besættelse, og defor vil der komme endnu en modstands gruppe men denne gang er de både sure over besættelsen og massedræbene


Selv hvis det var sandt, kan man sammenligne med Anden Verdenskrig hvor der blev dræbt millioner af jøder. Mig bekendt organiserede jøderne sig ikke i terroristgrupper der på brutal vis voldtog og dræbte tyskere.

Man kan ikke tørre der her af på Israel. Hamas' handlinger og politik er Hamas' ansvar.


måske jøderne ville have hvis krigen havde været 70 år længerer.

Jeg tørrer israels handlinger at på israel.



Jeg tror vi må se i øjende hvem fjenden er.


Også er der den her artikel om fredelig sameksistens i en by i Israel

Indbyggerne frygtede, at de igen ville blive et mål for ekstremistiske jøder, som er modstandere af fredelig sameksistens og tidligere har vandaliseret byen.
https://jyllands-posten.dk/internationa ... -hinanden/

Så hvem er fjenden ?

Er det pælestina der kæmper for at fjerne Israel
Eller er det Israel der kæmper for af fjerne pælestina

Fjenden er alle dem, uanset årsag og mitov, som for kæmper for at fjerne Israel.
1
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 18. mar 2024, 07:49

Petrix skrev:Jeg vil også 100% sige at blokaden af nødhjælp er en krigsforbrydelse.
Langt hen ad vejen var jeg med Israel og jeg forstod deres vrede efter Hamas’s barbariske og ekstreme angreb/terror.
Nu er Israel gået fuldstændigt over stregen og det kommer til at få store konsekvenser for landet tænker jeg.

Hvad bygger du idéen om, at det er en krigsforbrydelse, at insistere på, at nødhjælp skal undersøges for indsmugling og ikke må falde i fjendens hænder, hvordan er de forbudt?

At lyve om årsagen i propaganda sammenhæng, og så erklære det som krigsforbrydelser, rent politisk, uden at forholde sig til det juridisk, er uhæderligt.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 18. mar 2024, 07:50

dna skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:Det er godt nok skræmmende og endnu mere skræmmende at venstreorienterede i den vestlige verden omfavner denne syge religion :gruble:


Jeg ville sige en religion hvor en tradition er at skære en del at tissemanden er syg, pervers og ulækker


Og det er også sygt at vi har så mange politikere som gentagne gange aktivt har valgt at vi skal fortsætte med at skære i drenges kønsorganer.

Det har intet med Israel og Palæstina at gøre, og begge sider omskærer drenge.

Så det kan ikke bruges imod Israel, ensidigt.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 18. mar 2024, 07:53

fisken80 skrev:
Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:Det er godt nok skræmmende og endnu mere skræmmende at venstreorienterede i den vestlige verden omfavner denne syge religion :gruble:


Jeg ville sige en religion hvor en tradition er at skære en del at tissemanden er syg, pervers og ulækker


Ja i den retning er jøder og muslimer lige perverse, men går vi så videre til omskæring af piger render muslimerne med den samlede førsteplads som de mest syge, perverse og ulækre ;)


Der er ingen arabiske muslimer, der omskærer piger, det er et afrikansk fænomen, det bunder i oprindelig kultur og ikke i islam. Hvis man læser teksterne fra islam er der ingen, der kræver kvindelig omskæring.

De bruger Islam som undskyldning for det, også selvom det muligvis ikke har støtte i selve Koranen. Så er der viser afrikanske udlægninger og fortolkninger, som siger at der er efter Islam.

Men jeg medgiver gerne, at der er mulighed for, at det er fortolkninger, som er søgt og muligvis ikke findes i Koranen, men sådan misbruges alle religioner af de religiøse, til alle tider.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 18. mar 2024, 07:54

K.toldam skrev:
Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:Det er godt nok skræmmende og endnu mere skræmmende at venstreorienterede i den vestlige verden omfavner denne syge religion :gruble:


Jeg ville sige en religion hvor en tradition er at skære en del at tissemanden er syg, pervers og ulækker


Ja i den retning er jøder og muslimer lige perverse, men går vi så videre


Det gør vi ikke…
før vi har fået denne perversitet forbudt

Igen, ingen relation til Israel, som ikke er en del af Danmark.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 18. mar 2024, 07:57

fisken80 skrev:
deliciouscookie skrev:
fisken80 skrev:
Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:Det er godt nok skræmmende og endnu mere skræmmende at venstreorienterede i den vestlige verden omfavner denne syge religion :gruble:


Jeg ville sige en religion hvor en tradition er at skære en del at tissemanden er syg, pervers og ulækker


Ja i den retning er jøder og muslimer lige perverse, men går vi så videre til omskæring af piger render muslimerne med den samlede førsteplads som de mest syge, perverse og ulækre ;)


Der er ingen arabiske muslimer, der omskærer piger, det er et afrikansk fænomen, det bunder i oprindelig kultur og ikke i islam. Hvis man læser teksterne fra islam er der ingen, der kræver kvindelig omskæring.

Hvad forskel gør det når de går i islams navn.


Det gør da en ret stor forskel at man er klar over, at det langt fra er en generel muslims ting at omskære piger.

Men det er en teologisk debat, som ikke kan tages blandt ikke troende og uvidende.

Vil du også frifinde de ting, som er gjort i Bibelens navn, uden at Bibelen understøtter det, eks. hekseafbrænding? Eller er det kun islam, som fritages for urimeligt skyld?

PS: Alle de abrahamske religioner er patriarkalske, ikke kun kristendommen.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1173

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 18. mar 2024, 08:02

dna skrev:
fisken80 skrev:
Dane skrev:
fisken80 skrev:
Dane skrev:
K.toldam skrev:
Dane skrev:Det er godt nok skræmmende og endnu mere skræmmende at venstreorienterede i den vestlige verden omfavner denne syge religion :gruble:


Jeg ville sige en religion hvor en tradition er at skære en del at tissemanden er syg, pervers og ulækker


Ja i den retning er jøder og muslimer lige perverse, men går vi så videre til omskæring af piger render muslimerne med den samlede førsteplads som de mest syge, perverse og ulækre ;)


Der er ingen arabiske muslimer, der omskærer piger, det er et afrikansk fænomen, det bunder i oprindelig kultur og ikke i islam. Hvis man læser teksterne fra islam er der ingen, der kræver kvindelig omskæring.


Ikke helt korrekt, men alene i forhold til jøder og muslimer er det primært afrikanske og ml.østlige muslimer der omskærer kvinder uagtet det også finder sted blandt nogle grupper i et par Sydamerikanske lande.

“ I hvilke lande bliver kvindelig omskæring praktiseret?
FGM praktiseres primært i 30 lande i Afrika og Mellemøsten. Det praktiseres også i nogle lande i Asien og Latinamerika blandt lokalsamfund, der kommer fra disse regioner.”
https://www.europarl.europa.eu/topics/d ... ekvenserne

https://unric.org/da/sig-nej-til-skaering/


Der bor ikke kun muslimer i de arabiske lande. Men selv hvis enkelte mellemøstlige muslimer omskærer piger, så er det stadig ikke korrekt når du påstår, at det er en muslimsk skik. Det er det ikke og det er ikke funderet i tekster.


Spørgsmålet er vel om der er nogle ikke-muslimske, der omskærer piger. Hvis nej (eller meget få) så kan det vel kun tilskrives som værende en muslimsk skik nu om dage. Det kan da godt være at det ikke står i nogle tekster, men det er stadig noget som de foretager sig. I kristendommen er der også diverse handlinger som ikke oprindeligt var kristne, men som er blevet af kristendommen eller i hvert fald nogle grene af kristendommen.

Næsten alt, som anses for at være en del af kristendommen i dag, er enten direkte eller indirekte i strid med Jesu lære og forkyndelse.

Så ja, det kan sagtens være, at det ikke er understøttet af Koranen, men det lige så meget Islams ansvar i dag, som alle de ubibelske ting der hænger på kristendommen, er.

Man kan ikke vurdere forskellige religioner på forskellige vægtskåle. Enten så er en religion kun det, som den oprindeligt er, eller så er den det, som den er blevet over tid. Det gælder alle eller ingen religioner.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Petrix
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3652

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Petrix » 18. mar 2024, 11:02

Moe skrev:
Petrix skrev:Jeg vil også 100% sige at blokaden af nødhjælp er en krigsforbrydelse.
Langt hen ad vejen var jeg med Israel og jeg forstod deres vrede efter Hamas’s barbariske og ekstreme angreb/terror.
Nu er Israel gået fuldstændigt over stregen og det kommer til at få store konsekvenser for landet tænker jeg.

Hvad bygger du idéen om, at det er en krigsforbrydelse, at insistere på, at nødhjælp skal undersøges for indsmugling og ikke må falde i fjendens hænder, hvordan er de forbudt?

At lyve om årsagen i propaganda sammenhæng, og så erklære det som krigsforbrydelser, rent politisk, uden at forholde sig til det juridisk, er uhæderligt.


Så er man edder dælme for langsomme til at undersøge den nødhjælp der skal ind. Hvis befolkningen sulter ihjel, så har man sgu et ansvar.
0
27102021

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"