Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf Code71 » 16. mar 2016, 10:54

Gray_Adam skrev:
Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Det klinger bare SÅ hult at ville forbyde et politisk partis reklamer pga hatespeech, mens flere andre partier samtidig kører hatekampagner/annoncekampagner i samtlige medier rettet mod DF i almindelighed og Tulle i særdeleshed.

Men der er nok selvfølgelig flere der er enige og som altid er der jo nogle der er mere lige end andre


Hadekampagner/smædekampagner er ikke det samme som hatespeech.


Nej især ikke når man er enig i hadekampagnerne vel? Så er det hele ligesom mere tilladeligt.. Men oh ve oh vel hvis det er nogen man er uenig med

Aaaarh diktatur here we come

Hate Speech er vel en juridisk størrelse og i sidste ende et begreb, der er defineret der - kontra hadekampagne/smædekampagne, som ikke nødvendigvis er det/ faktisk sjældent er det? Jeg ser egentlig hadekampagner som en mere blød, diffus størrelse, som i højere grad er afhængige af hvad fokus man har på dem rent politisk - altså en ediket man kan sætte på noget man ikke er enig i.


Her er der jo netop ikke skyggen af hatespeech, hvorimod de røde partier ikke engang gør et forsøg på at skjule deres had mod anderledes tænkende. Her Tulle/DF. Det er dobbeltmoral, så man er ved at brække sig

Det er åbenbart i orden at dyrke had og voksenmobning, sålænge det bare er de "rigtige" det går ud over
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Gray_Adam
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. jan 2016, 08:54
Kort karma: 1
Likede indlæg: 27

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf Gray_Adam » 16. mar 2016, 10:58

Code71 skrev:
Gray_Adam skrev:
Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Det klinger bare SÅ hult at ville forbyde et politisk partis reklamer pga hatespeech, mens flere andre partier samtidig kører hatekampagner/annoncekampagner i samtlige medier rettet mod DF i almindelighed og Tulle i særdeleshed.

Men der er nok selvfølgelig flere der er enige og som altid er der jo nogle der er mere lige end andre


Hadekampagner/smædekampagner er ikke det samme som hatespeech.


Nej især ikke når man er enig i hadekampagnerne vel? Så er det hele ligesom mere tilladeligt.. Men oh ve oh vel hvis det er nogen man er uenig med

Aaaarh diktatur here we come

Hate Speech er vel en juridisk størrelse og i sidste ende et begreb, der er defineret der - kontra hadekampagne/smædekampagne, som ikke nødvendigvis er det/ faktisk sjældent er det? Jeg ser egentlig hadekampagner som en mere blød, diffus størrelse, som i højere grad er afhængige af hvad fokus man har på dem rent politisk - altså en ediket man kan sætte på noget man ikke er enig i.


Her er der jo netop ikke skyggen af hatespeech, hvorimod de røde partier ikke engang gør et forsøg på at skjule deres had mod anderledes tænkende. Her Tulle/DF. Det er dobbeltmoral, så man er ved at brække sig

Det er åbenbart i orden at dyrke had og voksenmobning, sålænge det bare er de "rigtige" det går ud over

Jeg ser det heller ikke reklamerne som hate speech og synes faktisk det er en klar udvanding af begrebet at bruge det i den her sammenhæng. Til gengæld er jeg heller ikke enig i dig med din definition af "de rødes" hadekampagner mod Tulle/DF, men en klar politisk værdikamp, der oftest er baseret på politisk uenigheder eller behov for at få det til at se sådanne ud.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 16. mar 2016, 14:00

ShuruQ skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Det klinger bare SÅ hult at ville forbyde et politisk partis reklamer pga hatespeech, mens flere andre partier samtidig kører hatekampagner/annoncekampagner i samtlige medier rettet mod DF i almindelighed og Tulle i særdeleshed.

Men der er nok selvfølgelig flere der er enige og som altid er der jo nogle der er mere lige end andre


Hadekampagner/smædekampagner er ikke det samme som hatespeech.


Hvad er forskellen, som du ser det?


Hatespeech er rettet imod beskyttede grupper/minioriteter.
Senest rettet af thomassneum 16. mar 2016, 14:03, rettet i alt 1 gang.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 16. mar 2016, 14:01

Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Det klinger bare SÅ hult at ville forbyde et politisk partis reklamer pga hatespeech, mens flere andre partier samtidig kører hatekampagner/annoncekampagner i samtlige medier rettet mod DF i almindelighed og Tulle i særdeleshed.

Men der er nok selvfølgelig flere der er enige og som altid er der jo nogle der er mere lige end andre


Hadekampagner/smædekampagner er ikke det samme som hatespeech.


Nej især ikke når man er enig i hadekampagnerne vel? Så er det hele ligesom mere tilladeligt.. Men oh ve oh vel hvis det er nogen man er uenig med

Aaaarh diktatur here we come


Roo på min ven..

Jeg gentager: Hadekampagner/smædekampagner er ikke det samme som hatespeech.

Det betyder ikke at jeg synes om nogen af delene.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf dgd2007 » 16. mar 2016, 14:08

Citat af den kendte debattør dgd2007: "Der bør slet ikke være politiske reklamer på offentlige transportmidler!"
Derved slipper man for alt det kævl, om hvis meninger er tilstrækkeligt rigtige til at kunne accepteres. Og det har ikke noget med knægtelse af ytringsfrihed at gøre. Ingen forhindrer nogen i at udtale sig. Det skal blot ikke være på de offentlige transportmidler. Hvis man spoler et eller andet antal år tilbage, mener jeg da heller ikke, der var politiske reklamer på busser? :gruble:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"