Problemet Paludan

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
NoLady
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 13. jan 2020, 13:48
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2665

Re: Problemet Paludan

Indlægaf NoLady » 27. jan 2023, 08:34

K.toldam skrev:
Delfin skrev:
K.toldam skrev:
Delfin skrev:Sidste nyt i flg BT https://www.bt.dk/udland/paludan-vil-br ... med-i-nato

Rasmus Paludan vil brænde en koran foran den tyrkiske ambassade i København hver fredag, indtil Sverige bliver en del af Nato. Det siger han til Aftonbladet.


Vi var ellers så dejligt fri for ham for tiden. Nu skal vi til at punge ud til beskyttelse igen igen.


Hvis muslimerne holder sig væk kan vi spare mange penge der


Jeg ville også ønske, at de gav ham silent treatment, men det er også en høj forventning, at de skal være stand til at lukke øjnene for at blive trådt på


måske det bare er på tide muslimerne indser at de er flyttet til europa, de lever ikke mere i et muslimsk land.
Måske det bare er på tide racisterne indser at muslimer i Danmark ikke er en homogen gruppe, der handler ens, der dyrker islam ens, osv. osv.
6
Det er umuligt, sagde tvivlen
Det er farligt, sagde frygten
Det er unødigt, sagde fornuften
Gør det alligevel, sagde hjertet
Brugeravatar
PAX II
Indlæg: 898
Tilmeldt: 2. mar 2022, 11:34
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2580

Re: Problemet Paludan

Indlægaf PAX II » 27. jan 2023, 08:56

Troende muslimer handler ud fra principper hentet fra islam. Islam er fyldt med modsigelser, og de må ikke tages for pålydende. Det bliver de desværre for ofte, hvilke resulterer i en uheldig praktisering. Muslimer er ikke en homogen gruppe, ligesom forkyndere af islam er forskellige, med forskellige fortolkninger og manglende fortolkninger.

Mine muslimske kollegaer forholder sig skeptisk, undersøgende og bedømmende til islam, som til alle andre fænomener i livet. Modsigelserne i islam lægger op til, at religionen kan gradbøjes og justeres ind i det pågældende samfund. Uden kildekritiske briller kan læsningen af de religiøse tekster foranledige en praksis, der i sidste ende er det modsatte af, hvad islam er for mange.
6
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 20
Likede indlæg: 1080

Re: Problemet Paludan

Indlægaf Moe » 27. jan 2023, 10:38

AFK skrev:
Dawwty skrev:
AFK skrev:
Dawwty skrev:
AFK skrev:
Modesty Blame skrev:
AFK skrev:
libertá skrev:
Modesty Blame skrev:Hvis Tyrkiet virkeligt var seriøse omkring Paludan, så var det DK, der blev straffet.


Det virker i hvert fald søgt at give svenskerne skylden for, hvad en dansker går og bedriver i Sverige...


Rasmus Paludan har både dansk og svensk statsborgerskab, og har haft det siden 1989.

Ved jeg godt. Men har vidst endnu ikke været opstillet til det svenske parlament.


Jo, de har. De var opstillet i 2022 og fik 156 stemmer.

Wow, imponerende ringe resultat.


Aha.. Gad vide hvor mange stemmer DU ville være i stand til at hive hjem, hvis du stillede op til parlamentet i et andet land..

Jeg ville ikke stille op hvis jeg ikke var sikker på at have en realistisk chance for at vinde. 156 er så langt fra at han sikker kender dem alle personligt.


Ved det sidste Folketingsvalg i Danmark, var 264 personlige stemmer nok til at få Søren Egge Rasmussen i Folketinget.

Nu er det forskel på at personlige stemmer vælger en kandidat fremfor en anden, inden for et parti som fik mange flere stemmer, end at få et personligt mandat som er det vi taler om her, det kræver altså 15.000 og 20.000 stemmer.

156/15000=0,0104% af de nødvendige stemmer for at opnå personligt valg, havde det været i Danmark.
0
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 20
Likede indlæg: 1080

Re: Problemet Paludan

Indlægaf Moe » 27. jan 2023, 10:39

Stars skrev:
.Magic. skrev:
K.toldam skrev:
.Magic. skrev:
K.toldam skrev:
.Magic. skrev:Jeg tror simpelthen ikke på at han betyder nok til at stå i vejen for det.


Der er helt klart en dårlig undskyldning fra en der er sur over at Sverige ikke vil dræbe alle kurserer der er i landet

A’ hva’?


Det skulle have været kurderne, ikke kurserer

Der er helt klart en dårlig undskyldning fra en der er sur over at Sverige ikke vil dræbe alle kurderne der er i landet

Det kunne jeg godt regne ud, men hvem er sur over det? Jeg forstår ikke det du skriver ift det JEG skriver.
Er det mig der er sur over det fordi jeg mener at han ikke er vigtig nok?


Erdogan er sur over, Sverige ikke vil udlevere kurdere til Tyrkiet.
derfor bruger han Paludan so undskyldning for at være sur på Sverige.

Det er nok mere indenrigspolitiske årsager i forbindelse man valgkampen.

Sverige har ændret kurs mht. til de kurdiske terrorister.
0
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 20
Likede indlæg: 1080

Re: Problemet Paludan

Indlægaf Moe » 27. jan 2023, 10:41

PAX II skrev:Det handler hverken om Paludan eller Sverige. Det handler om Erdogans indenrigspolitiske overvejelser, herunder et desperat behov for at aflede opmærksomheden fra den forfærdelige tilstand i Tyrkiets økonomi såvel som at øge hans faldende meningsmålinger ved at spille til voldsomme nationalistiske og anti-vestlige følelser. Den geopolitiske situation omkring Tyrkiet - og specifikt Ruslands krig mod Ukraine - forværrer landets økonomiske dårligdomme og påvirker dets nationale sikkerhed negativt. Tæt på 58 % af den tyrkiske offentlighed mener stadig, at NATO er nødvendigt for Tyrkiets sikkerhed. Erdogans indvending mod, at Sverige og Finland tilslutter sig NATO, er et symptom på hans modvilje mod de værdier, som disse lande bringer til NATO medlemskabet. Disse værdier er en hindring for hans enmandsstyre såvel som hans ideologiske mål om til sidst at bryde Tyrkiets traditionelle vestlige kald.

Desværre så er Tyrkiets militær et væsentligt bidrag i NATO, så ikke noget vi har lyst til at undvære.
0
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 20
Likede indlæg: 1080

Re: Problemet Paludan

Indlægaf Moe » 27. jan 2023, 10:44

PAX II skrev:Troende muslimer handler ud fra principper hentet fra islam. Islam er fyldt med modsigelser, og de må ikke tages for pålydende. Det bliver de desværre for ofte, hvilke resulterer i en uheldig praktisering. Muslimer er ikke en homogen gruppe, ligesom forkyndere af islam er forskellige, med forskellige fortolkninger og manglende fortolkninger.

Mine muslimske kollegaer forholder sig skeptisk, undersøgende og bedømmende til islam, som til alle andre fænomener i livet. Modsigelserne i islam lægger op til, at religionen kan gradbøjes og justeres ind i det pågældende samfund. Uden kildekritiske briller kan læsningen af de religiøse tekster foranledige en praksis, der i sidste ende er det modsatte af, hvad islam er for mange.

Bare for at få det perspektiveret, så findes der i omegnen af 40.000 kristnede kirker og trossamfund i verden.

Så der er et vist rum for fortolkning.
Senest rettet af Moe 30. jan 2023, 08:24, rettet i alt 1 gang.
1
K.toldam
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1738

Re: Problemet Paludan

Indlægaf K.toldam » 27. jan 2023, 12:27

NoLady skrev:
K.toldam skrev:
Delfin skrev:
K.toldam skrev:
Delfin skrev:Sidste nyt i flg BT https://www.bt.dk/udland/paludan-vil-br ... med-i-nato

Rasmus Paludan vil brænde en koran foran den tyrkiske ambassade i København hver fredag, indtil Sverige bliver en del af Nato. Det siger han til Aftonbladet.


Vi var ellers så dejligt fri for ham for tiden. Nu skal vi til at punge ud til beskyttelse igen igen.


Hvis muslimerne holder sig væk kan vi spare mange penge der


Jeg ville også ønske, at de gav ham silent treatment, men det er også en høj forventning, at de skal være stand til at lukke øjnene for at blive trådt på


måske det bare er på tide muslimerne indser at de er flyttet til europa, de lever ikke mere i et muslimsk land.
Måske det bare er på tide racisterne indser at muslimer i Danmark ikke er en homogen gruppe, der handler ens, der dyrker islam ens, osv. osv.


Da der ikke er noget racistisk over at vi har et problemer med muslimer ville det ikke ændre noget hvad racisterne gør
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
K.toldam
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1738

Re: Problemet Paludan

Indlægaf K.toldam » 27. jan 2023, 12:32

Moe skrev:
PAX II skrev:Troende muslimer handler ud fra principper hentet fra islam. Islam er fyldt med modsigelser, og de må ikke tages for pålydende. Det bliver de desværre for ofte, hvilke resulterer i en uheldig praktisering. Muslimer er ikke en homogen gruppe, ligesom forkyndere af islam er forskellige, med forskellige fortolkninger og manglende fortolkninger.

Mine muslimske kollegaer forholder sig skeptisk, undersøgende og bedømmende til islam, som til alle andre fænomener i livet. Modsigelserne i islam lægger op til, at religionen kan gradbøjes og justeres ind i det pågældende samfund. Uden kildekritiske briller kan læsningen af de religiøse tekster foranledige en praksis, der i sidste ende er det modsatte af, hvad islam er for mange.

Bare for at få det persevereret, så findes der i omegnen af 40.000 kristnede kirker og trossamfund i verden.

Så der er et vist rum for fortolkning.


men jeg har endnu ikke hørt nogle kristne der fornyeligt har fortolket at man skal halshugge en lærer for at vise en tegning.

og gad vide hvorfor de de afspærringer man ser mange steder bliver kaldt koranklodset.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
K.toldam
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1738

Re: Problemet Paludan

Indlægaf K.toldam » 27. jan 2023, 12:45

Moe skrev:
Stars skrev:
.Magic. skrev:
K.toldam skrev:
.Magic. skrev:
K.toldam skrev:
.Magic. skrev:Jeg tror simpelthen ikke på at han betyder nok til at stå i vejen for det.


Der er helt klart en dårlig undskyldning fra en der er sur over at Sverige ikke vil dræbe alle kurserer der er i landet

A’ hva’?


Det skulle have været kurderne, ikke kurserer

Der er helt klart en dårlig undskyldning fra en der er sur over at Sverige ikke vil dræbe alle kurderne der er i landet

Det kunne jeg godt regne ud, men hvem er sur over det? Jeg forstår ikke det du skriver ift det JEG skriver.
Er det mig der er sur over det fordi jeg mener at han ikke er vigtig nok?


Erdogan er sur over, Sverige ikke vil udlevere kurdere til Tyrkiet.
derfor bruger han Paludan so undskyldning for at være sur på Sverige.

Det er nok mere indenrigspolitiske årsager i forbindelse man valgkampen.

Sverige har ændret kurs mht. til de kurdiske terrorister.


men det kunne da være dejligt hvis Erdogan ikke blandede NATO ind i hans valgkamp.
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
NoLady
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 13. jan 2020, 13:48
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2665

Re: Problemet Paludan

Indlægaf NoLady » 27. jan 2023, 12:47

K.toldam skrev:
men jeg har endnu ikke hørt nogle kristne der fornyeligt har fortolket at man skal halshugge en lærer for at vise en tegning.

og gad vide hvorfor de de afspærringer man ser mange steder bliver kaldt koranklodset.


:puke: :puke: :puke:
1
Det er umuligt, sagde tvivlen
Det er farligt, sagde frygten
Det er unødigt, sagde fornuften
Gør det alligevel, sagde hjertet
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 20
Likede indlæg: 1080

Re: Problemet Paludan

Indlægaf Moe » 27. jan 2023, 13:41

K.toldam skrev:
Moe skrev:
PAX II skrev:Troende muslimer handler ud fra principper hentet fra islam. Islam er fyldt med modsigelser, og de må ikke tages for pålydende. Det bliver de desværre for ofte, hvilke resulterer i en uheldig praktisering. Muslimer er ikke en homogen gruppe, ligesom forkyndere af islam er forskellige, med forskellige fortolkninger og manglende fortolkninger.

Mine muslimske kollegaer forholder sig skeptisk, undersøgende og bedømmende til islam, som til alle andre fænomener i livet. Modsigelserne i islam lægger op til, at religionen kan gradbøjes og justeres ind i det pågældende samfund. Uden kildekritiske briller kan læsningen af de religiøse tekster foranledige en praksis, der i sidste ende er det modsatte af, hvad islam er for mange.

Bare for at få det persevereret, så findes der i omegnen af 40.000 kristnede kirker og trossamfund i verden.

Så der er et vist rum for fortolkning.


men jeg har endnu ikke hørt nogle kristne der fornyeligt har fortolket at man skal halshugge en lærer for at vise en tegning.

og gad vide hvorfor de de afspærringer man ser mange steder bliver kaldt koranklodset.

Korrekt men jeg ville også bare perspektivere det.
0
K.toldam
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1738

Re: Problemet Paludan

Indlægaf K.toldam » 27. jan 2023, 15:35

Moe skrev:
K.toldam skrev:
Moe skrev:
PAX II skrev:Troende muslimer handler ud fra principper hentet fra islam. Islam er fyldt med modsigelser, og de må ikke tages for pålydende. Det bliver de desværre for ofte, hvilke resulterer i en uheldig praktisering. Muslimer er ikke en homogen gruppe, ligesom forkyndere af islam er forskellige, med forskellige fortolkninger og manglende fortolkninger.

Mine muslimske kollegaer forholder sig skeptisk, undersøgende og bedømmende til islam, som til alle andre fænomener i livet. Modsigelserne i islam lægger op til, at religionen kan gradbøjes og justeres ind i det pågældende samfund. Uden kildekritiske briller kan læsningen af de religiøse tekster foranledige en praksis, der i sidste ende er det modsatte af, hvad islam er for mange.

Bare for at få det persevereret, så findes der i omegnen af 40.000 kristnede kirker og trossamfund i verden.

Så der er et vist rum for fortolkning.


men jeg har endnu ikke hørt nogle kristne der fornyeligt har fortolket at man skal halshugge en lærer for at vise en tegning.

og gad vide hvorfor de de afspærringer man ser mange steder bliver kaldt koranklodset.

Korrekt men jeg ville også bare perspektivere det.


Det skal der da også være plads til
Dansk Gymnastik og Idrætsforening har 1,6 millioner medlemmer
DBU har 334.678 medlemmer
og alligevel hører vi gang på gang om fodbold fans vold.
kan ikke mindes jeg har hørt om gymnastik fans vold.

så antallet at personer i en gruppering betyder ikke noget for om deres opførsel.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Problemet Paludan

Indlægaf Delfin » 27. jan 2023, 17:18

K.toldam skrev:[

Det skal der da også være plads til
Dansk Gymnastik og Idrætsforening har 1,6 millioner medlemmer
DBU har 334.678 medlemmer
og alligevel hører vi gang på gang om fodbold fans vold.
kan ikke mindes jeg har hørt om gymnastik fans vold.

så antallet at personer i en gruppering betyder ikke noget for om deres opførsel.


Fodboldfans må forstå, at vi lever i et land med andre værdier, og da vi ikke kan sende dem ud af landet, må vi internere dem på en øde ø med forbud mod fodbold
0
14 11 14
K.toldam
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1738

Re: Problemet Paludan

Indlægaf K.toldam » 27. jan 2023, 18:58

Delfin skrev:
K.toldam skrev:[

Det skal der da også være plads til
Dansk Gymnastik og Idrætsforening har 1,6 millioner medlemmer
DBU har 334.678 medlemmer
og alligevel hører vi gang på gang om fodbold fans vold.
kan ikke mindes jeg har hørt om gymnastik fans vold.

så antallet at personer i en gruppering betyder ikke noget for om deres opførsel.


Fodboldfans må forstå, at vi lever i et land med andre værdier, og da vi ikke kan sende dem ud af landet, må vi internere dem på en øde ø med forbud mod fodbold


Lyder som en god ide :klap:
Nu hvor Lindholm alligevel ikke skal bruges til Udrejsecenteret, er den ledig
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Problemet Paludan

Indlægaf Dawwty » 27. jan 2023, 20:37

Delfin skrev:
K.toldam skrev:[

Det skal der da også være plads til
Dansk Gymnastik og Idrætsforening har 1,6 millioner medlemmer
DBU har 334.678 medlemmer
og alligevel hører vi gang på gang om fodbold fans vold.
kan ikke mindes jeg har hørt om gymnastik fans vold.

så antallet at personer i en gruppering betyder ikke noget for om deres opførsel.


Fodboldfans må forstå, at vi lever i et land med andre værdier, og da vi ikke kan sende dem ud af landet, må vi internere dem på en øde ø med forbud mod fodbold

:lol:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"