Er du parat til at tage den røde pille?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf libertá » 23. jan 2023, 11:46

I trilogien THE MATRIX, står filmens hovedperson overfor et livsafgørende valg. Han kan vælge mellem den blå eller den røde pille. Hvis han tager den blå pille, vil alting være som før og han vil leve videre i lykkelig uvidenhed og tro at alt er godt og at alt er, som han er blevet fortalt og indoktrineret fra sin barndom. Men tager han derimod den røde pille, vil han få en sandhedsbombe og han vil blive nødt til at erkende, at han er blevet løjet for og indoktrineret hele sit liv. Fordi stort set alt er præcist modsat af, hvad han er blevet fortalt....

Jeg tog selv den røde pille omkring 2012-2013, da jeg startede med at efterforske de mere okkulte emner og aspekter af livet og begyndte at følge bl.a. David Icke. Men også Ole Dammegaard har været en vigtig del af min opvågning.

Ole Dammegaard er født i Danmark af danske forældre, men i otte års-alderen flyttede familien til Sverige, så han resten af sin barn- og ungdom voksede op derovre. I 1986 blev Olof Palme myrdet og da Ole Dammegaard begyndte at bore i sagen, gik det hurtigt op for ham, at myndighederne løj, så vandet drev. Så med tiden blev Ole Dammegaard den mest hårdnakkede og grundige private efterforsker af Palme-mordet.

Da han borede i sagen, gik det op for ham, at Christer Pettersson, som først blev anklaget for mordet i offentligheden, var 100% uskyldig og bare et cover for, at det var den dybe stat, der stod bag mordet. Efterhånden kom Ole Dammegaard for tæt på sandheden og da to af hans venner, som også efterforskede mordet, blev myrdet af den dybe stat, gik det op for Ole, at han ikke længere kunne føle sig sikker i Sverige. Så siden emigrerede han til Spanien.

Her for nyligt blev Ole Dammegaard interviewet af Flemming Blicher fra Frihedslisten. Det er noget af en rød pille at sluge, hvis man tager sig tid til at lytte til dette spændende interview. Her tager Ole Dammegaard en række kontroversielle og farlige emner under behandling. Bl.a. Palme-mordet, men også en række andre falsk flag-begivenheder over hele verden de senere år, hvor tingene reelt slet ikke er, som vi er blevet hjernevaskede til at tro af de løgnagtige mainstreammedier.

Er DU klar til at tage den røde pille og lytte til Ole Dammegaard? Eller vil du hellere tage den blå pille og forblive trygt i din illusion om, at alt er, som vi bliver fortalt?

Valget er dit eget. Men her er interviewet med Ole Dammegaard....:

Jeg har stadig ikke gennemskuet, hvordan hulen man indlejrer en video fra Youtube. Så jeg linker herunder til videoen på FIRE forskellige måder. Men ingen af metoderne synes at virke til at få videoen indlejret.

Jeg har selv lavet Youtube-videoer og husker, at man vist nok selv kan vælge, om ens videoer skal kunne indlejres eller ej. Så måske har Flemming Blicher valgt, at man IKKE skal kunne indlejre hans video her? For det lykkedes ikke for mig, uanset hvilken metode, jeg prøvede.....

1. link. Kopi fra browseren og indsat her:

https://www.youtube.com/watch?v=b6kYyjQhzxA&t=


2. link: Kopi af den indlejrede kode og indsat her:

https://youtu.be/b6kYyjQhzxA


3. link: kopi af den indlejrede kode og indsat under Youtube-koden her på siden:

[youtube]https://youtu.be/b6kYyjQhzxA[/youtube]

DETTE virker tilsyneladende slet ikke. Hvorfor?!


4. link: kopi af linket fra webbrowseren og indsat under Youtube-koden her på siden:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b6kYyjQhzxA&t=4370s[/youtube]

DETTE virker tilsyneladende ej heller. Hvorfor?



Videoen er lang. Så her er en tidsoversigt over de forskellige emner. Så kan I selv spole frem og tilbage mellem emnerne. Ikke alt er jo lige interessant:

00:00 Intro
04:00 Oluf Palme mordet
09:45 Personlige konsekvenser for Ole's interesse i mordet
14:40 JFK, Martin Luther King, Abraham Lincoln og romerne (problem-reaktion-solution)
16:00 Ole er forelsket i sandheden
18:00 Pressen, ytringsfriheden og ændring af den svenske forfatning
20:20 Ole om Danmark, NATO og sandheden
24:00 Lovene som holder os bundet
26:00 Grundlove og national sikkerhed
30:00 Trilateral Commision, Bilderberg, Club of 300, Club of Rome
40:00 Bilderberg, Oosterbeek, Rockefeller, Kissenger
43:45 Torben Dammegaard genialitet til Bilderberg møde i Schweitz
48:00 Hvad med FN?
58:10 Dag Hammarskjöld mordet
1:03:00 Opfordring til statsledere, potentielle whistleblowere
1:04:30 Terrorsagen i Tyskland, J6 Stormen på Capitol Hill (forudsagt af Ole Dammegaard)
1:15:00 Filmskriptet omkring mass shootings (Utøya, Krudttønden og Fields)
1:20:30 Queensland, Australien shooting
1:23:30 CIA/Stoltenberg stod bag Utøya - Hvad var motivet?
1:25:40 Jens Stoltenbergs søn også involveret i Utøya
1:29:00 Støt Ole Dammegaard : https://lightonconspiracies.com/
1:30:30 Patreon har lukket Ole ned
1:34:00 Køb medlemskab i Light on Conspiracies
1:35:10 Fields er false falg!
1:39:00 Mass formation/massepsykose (Mattias Desmet) eller CIAs Strategy Attention
1:47:00 To false flag angreb i Brüssel i 2016
1:49:00 Elon Musk og Twitter (operation bluebird)
1:53:00 Byerne/The Grid som verdens nye fængsel
1:57:00 Afslutning
Senest rettet af libertá 23. jan 2023, 12:06, rettet i alt 4 gange.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf Raenil » 23. jan 2023, 11:51

Hvad lever Ole Dammegaard af?
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf fisken80 » 23. jan 2023, 11:54

I Alice i Eventyrland er det en dårlig ting at falde i kaninhullet. Det har altid undret mig, at det pludselig er blevet en god ting ifølge konspirationsteoretikerne...
8
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf libertá » 23. jan 2023, 12:08

Raenil skrev:Hvad lever Ole Dammegaard af?


Han kalder vist nok sig selv for Freelance Journalist. Men han har også en kone. Måske har hun også et job, så de også har rådighed over hendes penge. Men jeg kender i sagens natur ikke til hans økonomiske situation.
0
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf libertá » 23. jan 2023, 12:09

fisken80 skrev:I Alice i Eventyrland er det en dårlig ting at falde i kaninhullet. Det har altid undret mig, at det pludselig er blevet en god ting ifølge konspirationsteoretikerne...


Det afhænger helt af øjnene, der ser.

Hvis du ikke er parat til at falde i kaninhullet, har du da ret i, at det kan være en dårlig og ubehagelig ting. Jeg tror, man selv skal have et vist indre DRIVE for at kunne klare at tage den røde pille. Så hvis du ikke synes, at du er parat til det, står det dig naturligvis helt frit at nøjes med den uskadelige blå pille. ;)
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf Mani » 23. jan 2023, 12:19

Gide har ret: Slå følge med dem, som søger sandheden, men vogt jer for dem, som påstår at have fundet den
9
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21841

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf Purple Haze » 23. jan 2023, 12:21

En anden rød pille man kan tage er Lovecrafts ide om at det vi kalder psykisk syge bl.a. pga hallucinationer og stemmer er dem som ser den virkelige verden, som er et sted fyldt med dæmoner, monstre og andre “festlige ting. Tænk evt som i filmen Constantin.

En anden pille er meget religiøse folk som er sikre på at gud eksistere og vil have dem til at “forbedre” verden, det kommer så til udtryk på forskellig vis. Så de gør alt lige fra fredeligt at missionere og stå fra suppekøkkener til at springe sig selv i luften for at dræbe de vantro eller stå og råbe af eller udøve bold mod kvinder der skal have en abort - altsammen gjort i deres Guds navn.

Ingen af de røde piller virker tiltalende på mig, heller ikke “din”.

Det der virker tiltalende er dem der tror så meget at de kan finde trøst i det. At alle de forfærdelige og hårde ting der, sker sker af en årsag og som del af en større sammenhæng og at man i den sidste ende får det godt i himlen.
Men det er desværre ikke en pille jeg kan sluge.
7
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf paint » 23. jan 2023, 12:46

Gad vide om ikke den gode Hr. Dammergaard, har taget mere end 1 'rød pille'? F.eks nogle stykker med indholdet lysergsyrediethylamid - måske bedre kendt som LSD.

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf Raenil » 23. jan 2023, 13:04

libertá skrev:
Raenil skrev:Hvad lever Ole Dammegaard af?


Han kalder vist nok sig selv for Freelance Journalist. Men han har også en kone. Måske har hun også et job, så de også har rådighed over hendes penge. Men jeg kender i sagens natur ikke til hans økonomiske situation.


Han lever i hvert fald delvist af at være konspirationsteoretiker. Og det gør det meget svært for ham at være åben og se verden fra et andet perspektiv.
Man kan vel nærmest sige at det vil være svært for ham at “vågne op” fordi han er så dybt begravet i “sandheden”
3
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf fisken80 » 23. jan 2023, 13:08

libertá skrev:
fisken80 skrev:I Alice i Eventyrland er det en dårlig ting at falde i kaninhullet. Det har altid undret mig, at det pludselig er blevet en god ting ifølge konspirationsteoretikerne...


Det afhænger helt af øjnene, der ser.

Hvis du ikke er parat til at falde i kaninhullet, har du da ret i, at det kan være en dårlig og ubehagelig ting. Jeg tror, man selv skal have et vist indre DRIVE for at kunne klare at tage den røde pille. Så hvis du ikke synes, at du er parat til det, står det dig naturligvis helt frit at nøjes med den uskadelige blå pille. ;)


Har du læst Alice i eventyrland?
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf Brutus » 23. jan 2023, 13:10

En anden pille er meget religiøse folk som er sikre på at gud eksisterer, og vil have dem til at “forbedre” verden, det kommer så til udtryk på forskellig vis. Så de gør alt lige fra fredeligt at missionere og stå fra suppekøkkener, til at springe sig selv i luften for at dræbe de vantro eller stå og råbe af eller udøve bold mod kvinder der skal have en abort - altsammen gjort i deres Guds navn.

Ingen af de røde piller virker tiltalende på mig, heller ikke “din”.

Det der virker tiltalende er dem der tror så meget at de kan finde trøst i det. At alle de forfærdelige og hårde ting der, sker sker af en årsag og som del af en større sammenhæng og at man i den sidste ende får det godt i himlen.
Men det er desværre ikke en pille jeg kan sluge.[/quote]


Hvor er jeg enig. :gruble:
2
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf Hunkat » 23. jan 2023, 13:20

På det meste af det internationale internet så er “den røde pille”/ red pill en del af en ideologi om mænds rolle i verden, herunder incels/manospere.

Bare til orientering inden du kaster dig ud i den diskussion på engelsk.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf BlueBunny » 23. jan 2023, 16:08

Det farlige med konspirationsteoretikere er at de er overbeviste om at de har set sandheden. De finder de kilder der bekræfter deres egen sandhed. Hvis de præsenteres for andre sandheder, så lytter de ikke, så koncentrerer de sig alene om hvilke modargumenter der vil overbevise modparten.

Jeg forholder mig ikke til palme sagen i ovennævnte. Det er generelt.

Ofte vil argumenter også være Lillemor-teori som det du præsenterer:

Tør du (tage en pille for at) høre sandheden?
Hør her hvad der siges om Palme mordet.
Tør du ikke tro det jeg siger?
Ergo tør du ikke høre sandheden.

Hvis du nu holdt hele din Palme snak i en tråd for sig, og tankelegen om matrix og rød og blå for sig. Så er begge dele spændende. At blande dem sammen giver rod.
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3015
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 36
Likede indlæg: 5214

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf AFK » 23. jan 2023, 16:42

libertá skrev:Jeg tog selv den røde pille omkring 2012-2013, da jeg startede med at efterforske de mere okkulte emner og aspekter af livet og begyndte at følge bl.a. David Icke. Men også Ole Dammegaard har været en vigtig del af min opvågning.

Er DU klar til at tage den røde pille og lytte til Ole Dammegaard? Eller vil du hellere tage den blå pille og forblive trygt i din illusion om, at alt er, som vi bliver fortalt?


Er du en af de normies, der tror på Olof Palme fandtes? Så er jeg bange for at du tog den forkerte pille.
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Er du parat til at tage den røde pille?

Indlægaf Aragorn » 23. jan 2023, 17:10

Hvis du ikke kan finde ud af at indlejre en YouTube video kan du heller ikke finde ud af at opklare Palme-mordet eller gennemskue hvordan en stat arbejder.
22

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"